Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آب

بهترین قرص کلر کدام است

بهترین قرص کلر برند آکواپول آمریکا است که توسط شرکت هایی با برندهای معتبر عرضه می شوند، نوع کات کبوددار است. قرص کلر یکی از انواع کلر است که برای پاکسازی آب استخر به کار برده می شود. ترکیب کلر به صورت پودر کلر و گاز نیز استفاده می شود. قرص کلر و پودر کلر هر کدام دارای مزایای خاص خود هستند. انواع مختلفی از کلر در بازار یافت می شود. پودر کلر آمریکایی و کلر ایرانی، کلر هندی، چینی و … از مهمترین آن ها هستند. این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک ما را با بهترین قرص کلر و مزایای کاربرد آن آشنا می کند.

قرص کلر

قرص کلر به طور معمول برای ضدعفونی و پاکسازی آب استخر به کار می رود. این ماده مانع رشد جلبک ها شده و از انتشار بسیاری از بیماری ها در استخرها جلوگیری می کند. بسیاری از این بیماری ها، پوستی و گوارشی هستند. همچنین شنا کردن در استخر مات و کدر با دیواره های آلوده، لذت بخش نخواهد بود.

اما در هنگام استفاده از قرص کلر، باید میزان کلر آب استخر اندازه گیری شود تا از حد مجاز خود بالاتر یا پایین تر نباشد. قرص کلر به راحتی استفاده شده و به آرامی در تمام سطح آب پخش می شود، به همین جهت مدت طولانی تری برای وارد شدن آن در آب استخر نسبت به پودر کلر لازم است. این یکی از مزایای کاربرد قرص کلر است.

بهترین قرص کلر

یکی از بهترین قرص کلرها،  نوع آنزیم دار آن است که دارای سولفات مس و سولفات آلومینیوم است. این نوع کلیه میکروب ها و ویروس های موجود در آب استخر را از بین برده و آب استخر را برای مدت طولانی پاکیزه نگه می دارد. قرص کلر با درصد ۹۰ از بهترین نوع بوده و مناسب برای صاحبان استخرهاست. انواع قرص های ۹۰ درصدی از سبز شدن استخر جلوگیری کرده و مانع نیاز به تعویض آب استخر در مدت زمان کوتاه می شود.

قرص کلر با برندهای مختلف  در بسته بندی های مختلف وجود دارد.

باید دقت شود که انواع تقلبی قرص کلر نیز در بازار موجود است که در واقع همان پودر کلر فشرده شده با دستگاه است. قرص کلر تقلبی در آب استخر نرم شده و مدت طولانی نمی تواند آب استخر را پاکیزه نگه دارد. قرص کلری باکیفیت است که در مدت زمان ۴ روزه در آب استخر حل شود. با آرام حل شدن این قرص ها در آب استخر، نیازی به کاربرد مداوم و مکرر ضدعفونی کننده نیست. این شرایط برای استخرهایی مناسب است که فقط آخر هفته استفاده می شوند. همچنین برای افرادی که امکان اضافه کردن پودر کلر به طور روزانه را ندارند.

زمان و نحوه افزودن قرص کلر

بعد از این مطمئن شدید قرص کلر در معرض رطوبت نبوده و بعد از اندازه گیری میزان کلر استخر، قرص کلر را به آب استخر، اما نه به طور مستقیم اضافه می کنند. زمان افزودن بهتر است، شب باشد. اندازه استاندارد از قرص کلر را باکمک وسایل خاصی استفاده می کنند. زیرا افزودن مستقیم می تواند به ابزار و تجهیزات استخر آسیب بزند.

برای ضدعفونی و پاکسازی ۱۵ هزار لیتر از آب استخر، یک عدد قرص کلر کافی است.

نکات لازم در انتخاب بهترین قرص کلر

فاکتورهایی چون سرعت انحلال آن ها در آب، وجود مواد افزودنی در قرص ها و استانداردهای کنترل کیفیت فرآیند تولید، در برگزیدن یک قرص کلر خوب باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین باید به طور کامل در آب حل شده و هیچ باقی مانده ای نداشته باشد. وجود مواد افزودنی در این قرص ها، باعث ایجاد تحزیک در شناگران می شود. انتخاب بهترین برند باعث می شود تا مطمئن شوید که مواد شیمیایی مضری نداشته و با توجه به استانداردهای کنترل کیفیت تهیه شدند. در این برندها از کلر تثبیت شده در ترکیب قرص ها استفاده می شود. کاربرد کلر تثبیت شده مانع سفید شدن آستر استخر شده و تحریک پوست و چشم شناگران را کم می کند.

قرص کلر ایرانی یا تقلبی یکی از بدترین انواع است که با بدترین کیفیت در بازار عرضه و فروخته می شود که آب استخر را به گند میکشد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا