Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

انواع پلی الکترولیت چیست؟ | موارد مصرف پلی الکترولیت

پلی الکترولیت ماده است که از آن جهت تکمیل روند منعقد سازی و ایجاد لخته‌های بزرگ تر استفاده می شود. بنابراین پلی الکترولیت ها کمک منعقد کننده هایی هستند که لخته های ایجاد شده توسط منعقد کننده ها را به لخته های درشت تری تبدیل می کنند. انواع پلی الکترولیت مختلف در بازار وجود داشته و قابل تهیه هستند. انواع پلی الکترولیت‌ها مصارف مختلفی داشته و با توجه به نوع بار الکتریکی ذرات محلول مورد استفاده قرار می گیرند. از کاربرد انواع پلی الکترولیت در صنعت آب و فاضلاب بسیار استفاده می شود. پلی الکترولیت را می توان به صورت کاتیونی، آنیونی، نانیونی و آمفوتر در بازار یافت. قیمت پلی الکترولیت به نوع آن و همین طور شرکت تولید کننده وابسته است. برای خرید انواع پلی الکترولیت به سایت شرکت های عرضه کننده مواد شیمیایی مراجعه نمایید.

پلی الکترولیت چیست

انواع پلی الکترولیت ها، پلیمرهایی هستند که به صورت جامد و مایع و با هدف لخته سازی استفاده می شوند. انواع پلی الکترولیت‌ها در گروه‌های کاتیونی، آنیونی و غیر یونی (نانیونی) یا خنثی طبقه بندی می شوند. این انواع الکترولیت ها با خواص متفاوت موجب شده اند تا صنعت تصفیه آب به عنوان یکی از بزرگترین صنایع مصرف کننده این ترکیبات محسوب شود. پلی الکترولیت ها قادرند تا توسط مکانیسم تولید یون به یک مولکول پلیمری دارای بار الکتریکی در سرتاسر زنجیره تبدیل شوند. پلی الکترولیت ها درواقع الکترلیت هایی پلیمری هستند که دارای هر دو خواص الکترولیتی پلیمری هستند. قیمت پلی الکترولیت ها با توجه به نوع و خواصشان می تواند متفاوت باشد.

انواع پلی الکترولیت ها در تصفیه آب

مرحله فلوتاسیون مرحله بعد از تصفیه ذرات کلوئیدی است. در این مرحله فلوکولانت مناسب با بار الکتریکی ذرات به آب اضافه می شود. این ماده با میکرو فلوک ها وارد واکنش شده و موجب ته نشین سازی آن‌ها خواهد شد.

پلی الکترولیت های آلی از مهم ترین ترکیباتی هستند که در فرایند فلوتاسیون مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مواد آلی در فلوتاسیون بسیار استفاده می شوند. وجود مکان های مناسب در زنجیره مولکولی برای جذب ذرات کلوئیدی، ایجاد پل و درنهایت ته نشین سازی این ذرات از دلیل استفاده از این مواد پلی الکترولیت است.

انواع پلی الکترولیت

پلیمر های الکترولیتی را بر اساس خواص می توان در گروه های مختلفی دسته بندی نمود. در ادامه به انواع این پلی الکترولیت ها اشاره شده است. برای خرید و یا اطلاع از قیمت پلی الکترولیت ها می توان به شرکت های عرضه کننده مواد شیمیایی مراجعه نمود.

  • پلی الکترولیت های نانیونیک (غیر یونی) که بار الکتریکی ندارند.
  • پلی الکترولیت های آنیونی که دارای بار الکتریکی منفی هستند.
  • پلی الکترولیت های کاتیونی که دارای بار الکتریکی مثبت هستند.

مکانیسم عمل انواع پلی الکترولیت

کمک منعقد کننده ها یا گروه‌های فعال پلیمری باید پیوندی قوی با کلوئیدهای معلق یا ذرات ریز موجود در محلول ایجاد ‌نمایند. در پلیمرهای نانیونیک، فعل و انفعالات بین پلیمر و ذرات معلق به باندهای هیدروژن آن ها وابسته است. فعالیت پلیمرهای باردار یعنی انواع کاتیونیک و آنیونیک نیز به برخوردهای الکترواستاتیک، میزان تبادل بار بین ذرات معلق و پلیمر و درنهایت به ناپایداری خواص سطحی ذرات بستگی دارد. ناپایداری خواص سطح ذرات و منعقد شدن بخش زیادی از یک دسته از ذرات معلق، به تشکیل (فلاک) منجر می شود. جداسازی فلاک ها پس از ته نشینی به‌راحتی صورت می پذیرد.

مزایای استفاده از انواع پلی الکترولیت ها

  • با استفاده از آن ها مصرف انرژی کاهش می یابد.
  • میکرواورگانسیم ها از بین خواهند رفت.
  • سرعت ته نشینی افزایش خواهد شد.
  • موجب کاهش حجم لجن تشکیل شده می شوند.
  • با کاربرد انواع پلی الکترولیت می توان آب تخلیه شده را تصفیه کرده و مجدد مورد استفاده قرار داد.
  • پلی الکترولیت ها دارای ساختار سخت و فشرده ای هستند و این موجب افزایش مزایا مصرف آن‌ها می گردد.
  • استفاده از این ترکیبات موجب درشت تر شدن لخته ها و ته نشینی آسان تر آن‌ها می گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا