Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

۵ دلیل مهم افتادگی سینه | درمان قطعی افتادگی سینه چیست

امروز در نشریه الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با دلایل افتادگی سینه و راه های درمان آن آشنا کنیم. افتادگی سینه یکی از معضلاتی است که بانوان به دلایل مختلف به آن دچار می شوند و برایشان آزار دهنده است. این موضوع می تواند سبب بروز مشکلاتی در عملکرد روزانه و همچنین پوشیدن لباس ها مختلف داشته باشد. از همین رو، اکثر بانوان به دنبال راه حلی هستند تا افتادگی سینه خود را رفع کنند. اگر شما هم به این مشکل دچار شده اید، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

لازم به ذکر است شما در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات بسیار کامل و مفیدی در رابطه با انواع داروها به دست آورید. کافی است در کادر جستجو که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه ی اصلی سایت قرار گرفته است، نام داروی خود را وارد کرده و مقالات مربوط به آن را بخوانید. اگر به دنبال اطلاعات دارویی خاص هستید و مطلبی در رابطه با آن در سایت ما نیست، لطفا در قسمت بیان دیدگاه ها عنوان کرده تا مقاله ی کاملی در رابطه با آن برای شما قرار دهیم.

برای مثال خواندن مطلبی در رابطه با دوبینی چشم را به شما پیشنهاد می کنیم. برای مطالعه ی این مقاله ی ارزشمند اینجا کلیک کنید.

5 دلیل مهم افتادگی سینه | درمان قطعی افتادگی سینه چیست
۵ دلیل مهم افتادگی سینه | درمان قطعی افتادگی سینه چیست

افتادگی سینه چیست

به افتادگی سینه در علم پزشکی، پتوز سینه گفته می شود. این مشکل در بانوان رایج است و درصد بسیاری از آنان را درگیر می کند. البته می توان گفت این مشکل یکی از ساده ترین مشکل هایی است که می توان با عمل های جراحی زیبایی که بسیار هم کم خطر هستند، برطرف کرد.

عارضه افتادگی سینه بسیار شایع است. تا جایی که برای هر خانمی ممکن است رخ دهد. در گذر زمان و با افزایش سن این موضوع جدی تر نمایان می شود. اما در هر سنی که باشید به راحتی می توانید آن را درمان کنید. پوست سینه نیز مانند باقی قسمت های بدن دارای کلاژن بسیار است. به مرور زمان و با افزایش سن، پوست دیگر کلاژن تولید نمی کند. همین موضوع سبب افتادگی پوست و بندهای ارتجاعی می شود که سینه را بالا نگه می دارند.

تغییر ظاهر سینه ها در بانوان می تواند سبب از بین رفتن حس اعتماد به نفس و بروز نگرانی و اضطراب شود. از همین رو، صحبت در رابطه با راه های رفع آن بسیار ضروری است. باید به شما بگوییم که افتادگی سینه چندان هم غیر قابل حل نیست. شما با راه حل های بسیاری از جمله جراحی زیبایی می توانید این مشکل را برطرف سازید. البته بهتر است که جراحی سینه را به یک متخصص زیبایی و یک پزشک حاذق بسپارید تا از نتیجه آن کاملا راضی باشید.

از رایج ترین جراحی هایی که برای بازگرداندن ظاهر زیبای سینه ها انجام می شود می توان به جراحی پروتز و لیفت سینه اشاره کرد. با این جراحی ها، شما می توانید سینه های خوش فرم و زیبا داشته باشید. البته نگران نباشید تنها راه حل شما جراحی نیست. با انجام چند حرمت ورزشی به صورت روتین نیز می توان سینه ها را به شکلی زیبا به سمت بالا کشاند.

علت افتادگی سینه چیست

پتوز سینه یا افتادگی سینه، به دلایل مختلفی برای بانوان ایجاد می شود. این اتفاق بسیار در میان بانوان شایع است. با افزایش سن این موضوع شدیدتر هم می شود. البته با توجه به ژنتیک و آناتومی افراد، نوع افتادگی سینه متفاوت خواهد بود. برخی از افراد نیز به طور ژنتیکی سینه های برجسته و رو به بالا دارند و هرگز افتادگی را تجربه نمی کنند. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که شکل سینه در تمام طول زندگی شما دائم در حال تغییر است. از آن جایی که بیشتر بافت سینه را چربی تشکیل داده است، بافت همبند آن به مرور زمان حالت ارتجاعی خود را از دست خواهد داد و سینه دچار افتادگی می شود.

متاسفانه نمی توان سن خاصی را برای شروع افتادگی سینه اعلام کرد. این اتفاق می توان از بیست سالگی به بعد برای بانوان رخ دهد. برای برخی نیز این افتادگی از چهل سالگی به بعد آغاز می شود. در صورتی که شما برخی اقدامات لازم را انجام دهید، می توانید سن افتادگی سینه را افزایش دهید و روند آن را کندتر کنید.

راه‌ های پیشگیری و کند کردن سرعت افتادگی سینه

برای این که روند افتادگی سینه را کندتر کنید، باید چند کار به خصوص انجام دهید. در این قسمت از مقاله به شما آموزش دادده ایم که چطور می توانید با چند رعایت ساده، از افتادگی زودهنگام سینه های خود جلوگیری کنید. پس این بخش را تا انتها با دقت بخوانید. البته بهتر است بدانید که افتادگی سینه خواه ناخواه برای شما رخ می دهد، حتی با رعایت نکاتی که در ادامه اشاره کرده ایم. شما تنها می توانید روند این اتفاق را کندتر کنید و به تاخیر بیاندازید.

از سوتین مناسب استفاده کنید

بهتر است از سنین پایین سوتین مناسب استفاده کنید. استفاده از یک سوتین مناسب، می تواند تا حد زیادی افتادگی سینه شما را به تعویق بیاندازد. سوتین باید به گونه ای باشد که نه سینه های شما را خیلی سفت گرفته باشد و نه شل باشد. سوتینی که کاملا اندازه شماست، از شل شدگی و افتادگی سینه جلوگیری می کند. برای این که حتما از سوتین سایز خود استفاده کنید، راه های اندازه گیری سینه را از گوگل سرچ کنید.

ورزش مناسب سینه انجام دهید

برخی از حرکات ورزشی مناسب جلوگیری از افتادگی سینه هستند. به همین منظور با انجام این حرکات ورزشی می توانید تا حد زیادی از افتادگی و شل شدگی سینه جلوگیری کنید. ورزش سبب می شود که بر اثر چاق و لاغر شدن ها متعدد، پوست سینه شما شل نشود.

رژیم غذایی و تغذیه مناسب داشته باشید

رعایت یک رژیم غذایی مناسب سبب تناسب اندام شما خواهد شد. در صورتی که تناسب اندام داشته باشید و دچار چاقی نشوید، سینه های شما همیشه خوش فرم و زیبا باقی خواهند ماند.

مصرف منظم و کافی آب داشته باشید

نوشیدن آب به آبرسانی پوست کمک می کند. آب نوشیدن سبب می شود تا پوست شما جوان و سفت باقی بماند. پس حتما سر ساعات مشخص، به اندازه کافی آب بنوشید تا به نوشیدن آب زیاد عادت کنید.

5 دلیل مهم افتادگی سینه | درمان قطعی افتادگی سینه چیست
۵ دلیل مهم افتادگی سینه | درمان قطعی افتادگی سینه چیست

آیا نپوشیده سوتین سبب افتادگی سینه می ‌شود

برای اثبات این موضوع، هیچ دلیل علمی و موثقی وجود ندارد. با این وجود همواره از سوی متخصصان توصیه شده است که سوتین های مناسب بپوشید و تنها شب ها هنگام خواب آن را دربیاورید.

عوامل موثر در افتادگی سینه چیست

به طور کلی، عوامل موثر در افتادگی سینه را می ‌توان به چند دسته تقسیم کرد. در ادامه این مقاله، به بررسی این عوامل پرداخته ایم:

افزایش سن

مهم ترین دلیل افتادگی سینه، افزایش سن و گذر زمان است. کلاژن یک پروتئین بسیار مهم است که وضعیت پوست را در حالت ارتجاعی  نگه می دارد. همین موضوع باعث می شود تا پوست شما جوان و سالم دیده شود. با گذر زمان و افزایش سن این درت مولکول دیگر در بدن تولید نمی شود. در صورتی که از مکمل های کلاژن دار استفاده نکنید، کلاژن پوست شما رفته رفته کم می شود و دچار افتادگی سینه خواهید شد.

اندازه و شکل سینه

همان طور که گفتیم، افتادگی سینه بسیار با ژنتیک شما ارتباط دارد. در صورتی که سینه‌ ها به طور طبیعی کوچک تر و گرد‌تر باشند، کمتر از سینه‌ های بزرگ و باریک دچار افتادگی و شل شدگی پوست خواهند شد.

یائسگی

در بانوان بالای ۴۰ سال که دچار یائسگی می شوند، پدیده افتادگی سینه ها بیشتر نمایان می شود. در این دوران با تغییرات هورمونی که در بدن ایجاد شده است، بافت و ساختار سینه سست می شود.

بارداری و شیردهی

در دوران بارداری و شیردهی، حجم سینه خود به خود افزایش یافته و پس از آن کاهش می یابد.همین موضوع روی بافت سینه اثر گذاشته و آن را شل می کند. در نتیجه سینه ایستادگی خود را از دست می ‌دهد. هرچه تعداد دفعات بارداری و شیردهی بیشتر باشد، افتادگی سینه بدتر خواهد شد.

ورزش‌ های نامناسب

گاهی اوقات ورزشی که انجام می دهید دارای حرکات پرشی بسیار زیاد و یا حرکاتی است که سینه را زیاد می کشد. این ورزش ها، برخلاف ورزش هایی که مانع از افتادگی سینه می شوند، در از دست دادن حالت ایستایی سینه نقش مهمی دارند.

کاهش یا افزایش وزن شدید و به یکباره

در صورتی که در مدت کوتاهی به یکباره بیش از ۱۰ کیلو چاق شده اید و یا بالعکس، بافت سینه شما تحت تاثیر قرار می گیرد. سینه به دلیل این که بیشتر بافت چربی دارد، جزء اولین قسمت هایی از بدن است که چاق یا لاغر می شود. بنابراین در این این زمینه بیشتر در معرض شل شدگی قرار می گیرد.

سیگار کشیدن

کشیدن سیگار سبب تخریب پوست و از بین رفتن کلاژن‌ می ‌شود. از همین رو، زنانی که سیگار می کشند، سینه های افتاده تری دارند.

اشعه خورشید

قرار گرفتن بیش ‌از حد در معرض اشعه ماورابنفش خورشید موجب تخریب کلاژن پوست می شود. لذا از آفتاب گرفتن های افراطی خودداری کنید.

و در آخر باید بدانید که ابتلا به برخی بیماری‌ ها نظیر بیماری‌ های پوستی، سرطان سینه و غیره… می توانند سبب افتادگی سینه شوند.

5 دلیل مهم افتادگی سینه | درمان قطعی افتادگی سینه چیست
۵ دلیل مهم افتادگی سینه | درمان قطعی افتادگی سینه چیست

راه ‌های درمان افتادگی سینه

روش های زیادی برای درمان افتادگی سینه وجود دارد که در این قسمت از مقاله به آن ها اشاره کرده ایم. با این حال باید بدانید که بسیاری از این راه ها دائمی نیستند و بعد از مدتی سینه ها به حالت قبلی خود باز می گردند. چرا که هیچ گاه نمی توان روند پیری پوست را متوقف کرد. برای درمان افتادگی سینه، باید ابتدا به پزشک مراجعه کنید.

روش‌ های غیرجراحی

تزریق چربی یا تزریق ژل از جمله روش‌ هایی هستند که برای افتادگی سینه از آن ها استفاده می شود. با این حال باید بدانید که این راه ها موقتی بوده و بعد از مدتی دوباره نیاز به تمدید دارند. در صورتی که افتادگی سینه شما زیاد نباشد، این راه حل می تواند برای شما اثر بخش باشد. تزریق ژل یا چربی، جزء کم خطرترین راه های درمان افتادگی سینه به شمار می رود.

روش‌ های جراحی

استفاده از جراحی لیفت سینه و کاشت پروتز سینه دو روش کاربردی و ماندگار برای رفع افتادگی سینه هستند.در ادامه این روش ها را به صورت کلی برای شما شرح داده ایم:

لیفت سینه

این روش، یک روش جراحی زیبایی پیچیده است که باید حتما توسط جراحان فوق ‌تخصص پلاستیک و زیبایی انجام شود. این جراحان با کمک بهترین و تخصصی ‌ترین دستگاه‌ های جراحی اقدام به لیفت سینه شما می کنند. این راهکار درمانی و زیبایی بسیار کم‌ خطر است. لیفت سینه با بی ‌حسی موضعی و یا بی ‌هوشی عمومی در یک کلینیک تخصصی مجهز انجام خواهد شد.

به طور کلی، مراحل جراحی دو الی چهار ساعت با توجه به شرایط بیمار زمان نیاز دارد. در حین جراحی هیچ بافت و چربی از سینه برداشته نمی‌ شود. در این روش، فقط مقدار مشخصی از پوست اضافی برداشته می شود تا بافت سینه محکم شود.  با این جراحی حجم سینه تغییری نخواهد داشت.

پروتز سینه

در صورتی که شما به طور کلی سینه های کوچکی دارید و می خواهید حجم آن ها را افزایش دهید، باید از جراحی پروتز سینه استفاده کنید. این جراحی می تواند کنار لیفت سینه، ظاهری زیبا و خوش فرم به سینه های شما ببخشد. پروتز سینه سبب می شود تا بافت سینه پر و سفت به نظر برسد. در صورتی که افتادگی سینه شما شدید باشد، کنار پروتز سینه، لیفت سینه نیز پیشنهاد می شود.

جالب است بدانید که پروتز سینه در حجم ها، اندازه ها و شکل های مختلف موجود است. پزشک با توجه به نیاز شما یک نمونه را پیشنهاد می دهد. اما در نهایت، تصمیم گیرنده خود بیمار است و می تواند با تجه به سلیقه خود مدل پروتز خود را تعیین کند. عمل جراجی پروتز سینه حتما باید زیر نظر متخصص زیبایی و جراج پلاستیک انجام شود. این عمل بسیار حساس است و در صورتی که به درستی انجام نشود، می تواند بافت هم بند سینه را از بین ببرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا