Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

فرق رنگ خودرو ۲۱ با ۵۴ چیست؟

فرق رنگ خودرو ۲۱ با ۵۴ در پایه و اساس مواد تشکیل دهنده آن هاست. به طوری که رنگ خودرو ۲۱ بر پایه رزین آکریلیک پلی اوره تان بوده در صورتی که رنگ خودرو ۵۴ بر پایه رزین های پلی استر اشباع است. رنگ خودرو به عنوان اولین زیبایی است که مشاهده می شود و زیبایی رنگ خودروها با ورود انواع متالیک دو چندان شده است.

امروزه رنگ های مختلفی برای ماشین ها وجود دارد که به دو دسته رنگ های روغنی و متالیک دسته بندی می شود. همچنین رنگ خودروها با استفاده از هاردنر به عنوان یک کاتالیزور استفاده می شود که منجر به ایجاد انعطاف پذیری و براقیت بیشتر می شود. قیمت هاردنر رنگ خودرو با توجه به انواع مختلف آن متفاوت است. این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک ما را با فرق رنگ خودرو ۲۱ و ۵۴ و همچنین هارنر خودرو آشنا می کند.

فرق رنگ خودرو ۲۱ و ۵۴

برای بیان تفاوت میان رنگ ها ۲۱ و ۵۴ خودرو، به معرفی هر کدام از آن ها می پردازیم.

رنگ خودرو ۲۱

برای تولید رنگ خودرو ۲۱ که پایه آن، رزین آکریلیک پلی اوره تان است، از مواد اولیه ای چون رزین، پیگمنت و افزودنی های دیگر استفاده می شود. این نوع رنگ خودرو تنوع زیادی داشته و از ویژگی هایی چون پوشش، براقیت، چسبندگی، پخش روی سطوح و مقاومت بسیار خوب برخوردار است. از رنگ خودرو ۲۱ در بدنه اتوبوس، کامیون ها، بدنه واگن های قطار و حتی قطعات پلاستیکی و … استفاده می شود. خواص عمومی این رنگ مانند مادر رنگ های سری ۲۱ بوده و در انواع خودروهای داخلی و خارجی به کار برده می شود.

رنگ خودرو 21
رنگ خودرو ۲۱

براس استفاده از این نوع رنگ، ابتدا آستری زیر و یا رنگ قبلی را با استفاده از سنباده ۱۰۰۰، سنباده زده و بعد از پاک کردن گرد با کمک دستمال، خودرو نقاشی می شود. برای رنگ آمیزی از ترکیب ۱۰۰ قسمت رنگ، ۵۰ قسمت هاردنر ۲۵۱ و ۱۰ تا ۳۰ قسمت تینر ۲۱۸۱ استفاده می شود. این ترکیب را در فاصله زمانی ۵ تا ۱۵ دقیقه به تعداد ۲ تا ۳ بار اسپری کنید به طوری که ضخامت اسپری بین ۲۰ تا ۳۰ میکرون باشد.

قیمت هاردنر رنگ خودرو کاربردی در این نوع رنگ با توجه به مقدار موجود در جعبه متفاوت است.

رنگ خودرو ۵۴

به رنگ های سری ۴۵ و ۶۹، رنگ های دو پوششه یا بیس کت گفته می شود. این رنگ بر پایه رزین های پلی استر اشباع بوده و استفاده از کلیر پلی یورتان روی این نوع رنگ، براقیت ویژه با خواص مکانیکی بالا به آن می دهد که در برابر انواع سایش و خوردگی ها مقاوم خواهد بود. از این نوع رنگ در سطوح مختلفی چون آهن، فولاد، آلومینیوم، فایبرگلاس و پلی استر تقویت شده نیز استفاده می شود.

برای استفاده از رنگ خودرو ۵۴، سطح را از آلودگی و چربی پاک کرده و بعد از بتونه و آسترکشی، با استفاده از ترکیب مناسبی از این رنگ، تینر و هاردنر استفاده می شود.

از خواص این نوع رنگ، قدرت بالای پوششی، یکنواختی سطح، چسبندگی خوب، انعطاف پذیری و راحت بودن استفاده از آن است. بعد از این که از کلیر استفاده می شود، براقیت پیدا کرده و در برابر حلال ها، اشعه ماوراءبنفش و انواع واکنش های شیمیایی مقاوم می شود.

هاردنرهای کاربردی برای رنگ آمیزی خودروها، در حجم ها و وزن های مختلفی در بازار عرضه می شوند. بالا بودن وزن باعث بالا رفتن قیمت هاردنر رنگ خودرو می شود. همچنین انواع داخلی و خارجی این هاردنرها نیز به قیمت های مختلفی ارائه می شوند. هاردنر به عنوان جزء دوم رنگ است که نقش کلیر را نیز داشته و باعث ایجاد براقیت و جلا در خودرو می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا