Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آبصنایع شیمیایی

آنتی اسکالانت تصفیه آب چه کاربردی دارد؟

آنتی اسکالانت از مهم‌ترین ترکیبات مورد استفاده در صنعت تصفیه آب محسوب می شود. استفاده از آنتی اسکالانت تصفیه آب موجب عدم تشکیل رسوب در دستگاه های تصفیه می گردد. بعلاوه کاربرد آنتی اسکالانت موجب حذف رسوب ها نیز می گردد. انواع آنتی اسکالانت تصفیه آب موجود بوده و قابل تهیه هستند. توجه شود که روش استفاده از آنتی اسکالانت تصفیه آب در کنار استفاده از پودر کلر بسیار حائز اهمیت است. مقدار مصرف آنتی اسکالانت تصفیه آب توسط کارشناسان صورت گرفته و به نوع املاح آب و رسوبات موجود در دستگاه بستگی دارد. عوارض آنتی اسکالانت نیز ممکن است در برخی از موارد دیده شود. فروش و خرید آنتی اسکالانت در بازار صنعتی به دلیل کاربرد گسترده بسیار صورت می پذیرد. برای خرید ضد رسوب می توان به سایت ها و مراکز معتبر فروش مراجعه نمود.

در ادامه این مطلب به کاربرد آنتی اسکالانت تصفیه آب و موارد و نحوه مصرف آن می پردازیم. با ما همراه باشید تا بیشتر با این ماده صنعتی آشنا شوید.

آنتی اسکالانت چیست

آنتی اسکالانت ها درواقع ترکیبات ضد رسوبی هستند که به مواد شیمیایی گفته می شود که به آب ورودی قبل از اینکه وارد دستگاه RO بشود تزریق و اضافه می کنند. بدین ترتیب میزان رسوب گذاری آب ورودی بر روی غشاهای فیلتر ممبران در دستگاه های آب شیرین کن کاهش پیدا می کند. آنتی اسکالانت از مواد شیمیایی بسیار مهم رسوب زدا در صنعت تصفیه آب و فاضلاب است. به طوریکه اصلی ترین کاربرد این ماده به سیستم های تصفیه آب اسمز معکوس مربوط می شود. این ماده جهت پیشگیری از پوسته‌پوسته شدن غشای دستگاه RO مورد استفاده قرار می گیرد. آنتی اسکالانت تصفیه آب در مرحله پیش تصفیه دستگاه تصفیه صنعتی استفاده می شود.

در دستگاه های آب شیرین کن صنعتی یا اسمز معکوسRO ، عبور آب خام از غشای ممبران می تواند موجب رسوب گذاری بر سطح غشا شده و منجر به گرفتگی و یا حتی تخریب ممبران گردد. ممبران به عنوان قلب دستگاه های RO و گران قیمت ترین قطعه در دستگاه های آب شیرین کن صنعتی محسوب می‌شود. آنتی اسکلانت ها یا همان مواد ضد رسوب به میزان قابل توجهی رسوب گذاری بر این قطعه را کاهش داده و در برخی موارد به صفر می رسانند.

روش استفاده از آنتی اسکالانت تصفیه آب

محل تزریق آنتی اسکالانت تصفیه آب در دستگاه های آب شیرین کن صنعتی بعد از فیلتر شنی و کربنی و پیش از فیلتر میکرونی است. خواص آنتی اسکالانت موجب می شود تا رسوب کمتری بر فیلتر میکرونی ایجاد شده و نیاز به تعویض آن به تعویق بیفتد.

تزریق آنتی اسکالانت در سیستم آب شیرین کن RO علاوه بر افزایش عمر فیلتر میکرونی و ممبران، از تشکیل رسوب در غشای ممبران نیز جلوگیری به عمل می‌آورد. فروش و خرید آنتی اسکالانت امروزه از رونق بالایی در بازار برخوردار است.

محاسبه میزان تزریق آنتی اسکالانت تصفیه آب

مقدار ضد رسوب مناسب با آب تصفیه شده رقیق و سپس توسط دوزینگ پمپ به درون سیستم تزریق می گردد. در این فرآیند میزان دوز و زمان تزریق بسیار مهم است. میزان دوز مورد نیاز ضدرسوب و میزان غلظت آن حتما باید توسط کارشناسان تصفیه آب تعیین گردد. استفاده کم ضد رسوب موجب ایجاد رسوب بر ممبران می گردد. استفاده زیاد از ضدرسوب نیز ممکن است موجب پارگی و خرابی صافی ها و یا رسوب خود آنتی اسکالانت بر روی آن‌ها گردد.

انواع آنتی اسکالانت آنتی اسکالانت تصفیه آب

انواع مختلفی از آنتی اسکالانت تصفیه آب در بازار موجود و قابل تهیه اند.

  • پایه فسفاته
  • پایه پلیمری

آنتی اسکالانت های پایه فسفاته برای جلوگیری از ایجاد رسوب جزو بهترین ترکیبات هستند. داشتن خاصیت پراکنده کنندگی محدود نیز از معایب آن‌ها محسوب می‌شود.

آنتی اسکالانت های پایه پلیمری از مزایای بسیاری برخوردارند. غلظت بالا و جلوگیری از رسوب از مزایای این ترکیبات است. بعلاوه این ترکیبات غیر سمی بوده و نرخ خوردگی پایینی دارند. فروش و خرید آنتی اسکالانت های پایه پلیمری در بسیاری از سایت های فروش صورت می پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا