Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آبمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید آنتی اسکالانت | کاربرد آنتی اسکالانت چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد آنتی اسکالانت و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید آنتی اسکالانت دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش آنتی اسکالانت در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان آنتی اسکالانت در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت آنتی اسکالانت نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش آنتی اسکالانت به روزرسانی می‌شود.

آنتی اسکالانت (antiscalant) به‌طورکلی به ترکیبات آلی ضد رسوبی گفته می شود که حاوی سولفونات، فسفونات، گروه های فعال اسید کربوکسیلیک یا عوامل شلاته کننده مانند کربن یا زئولیت ها هستند. آنتی اسکالانت ها که عموما ضد رسوب نامیده می شوند بیشتر در سیستم های تصفیه آب و فاضلاب کاربرد دارند و از رسوب یون‌ها و ترکیبات موجود در آب بر روی فیلترها و غشاها جلوگیری می کنند. وبسایت نشریه جهان شیمی فیزیک شما را با کاربردهای و عملکرد آنتی اسکالانت آشنا میکند .

تشکیل رسوب بر روی غشاء ها و فیلترها یک مسئله مهم است که سیستم های مختلف با آن درگیر هستند. گاهی اوقات هزینه حذف رسوبات بسیار سنگین است و د ذا با جواب ر صنایع تصفیه آب و فاضلاب یک معضل تلقی می شود که به لطف پیشرفت تکنولوژی اکنون با استفاده از ترکیبات آنتی اسکالانت این مسئله حل شده است.

 

مراکز خرید و قیمت فروش آنتی اسکالانت در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش آنتی اسکالانت و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان آنتی اسکالانت در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده آنتی اسکالانت در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید آنتی اسکالانت در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش آنتی اسکالانت را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

مکانیسم اثر آنتی اسکالانت

ترکیبات آنتی اسکالانت پلی الکترولیت های فعالی هستند که در فرآیند نمک زدایی اسمز معکوس (RO) مورد استفاده قرار می گیرند تا از رسوب مینرال ها و تشکیل کریستال ها بر روی غشاها جلوگیری کنند.

این مواد بطور موقت نمک های محلول در آب یا مایعات دیگر را جدا از هم نگه می دارند تا به غشاء نچسبیده و رسوب تشکیل ندهند. انواع مختلفی از این ترکیبات در حال حاضر وجود دارد که بسته به ویژگی شیمیایی آب یا فاضلاب می توان هر یک از آنها را مورد استفاده قرار داد.

دلیل استفاده از آنتی اسکالانت این است که ایجاد رسوب روی غشاها در سیستم های مختلف از جمله آب و فاضلاب باعث پایین آمدن کیفیت تصفیه، کاهش نفوذ آب، گرفتگی فیلترها و افزایش هزینه و انرژی می شود.

این مواد با سه مکانیسم اصلی از ایجاد رسوب بر روی غشاء ها جلوگیری می کنند. یکی از این مکانیسم ها توانایی مهار آستانه است، یعنی این مواد اجازه نمی دهند محلول ها به حالت اشباع برسند و نمک های موجود را همواره محلول نگه می دارند.

یکی دیگر از مکانیسم هایی که ترکیبات آنتی اسکالانت برای جلوگیری از رسوب استفاده می کنند، تغییر شکل کریستال ها است تا از ایجاد رسوبات چسبنده و سخت جلوگیری کنند. از آنجاییکه ایجاد رسوب در سیستم های غشاء معکوس اجتناب ناپذیر است می توان به کمک این مواد رسوب نرمی ایجاد کرد تا بتوان آنها را به راحتی برطرف کرد.

وقتی کریستال ها در سطح میکروسکوپی تشکیل می شوند گروه های منفی واقع در سطح ترکیبات آنتی اسکالانت به گروه های مثبت هسته آنها متصل می شوند تا از رشد بیشتر کریستال ها جلوگیری کنند به این ترتیب اندازه کریستالها تغییر کرده و بیشتر به شکل بیضی باقی می مانند که توانایی تجمع نخواهند داشت.

مکانیسم ضد رسوب دیگر ترکیبات آنتی اسکالانت تفرق ذرات است. به این منظور مواد آنتی اسکالانت با جذب کریستال ها یا ذرات کلوئیدی، بار آنیونی بالایی ایجاد می کنند که باعث تفرق ذرات موجود در محلول می شود.

همچنین برخی از ترکیبات آنتی اسکالانت با اسیدی کردن آب عمل می کنند و حلالیت ذرات معلق موجود در آب را افزایش می دهند تا از ایجاد رسوب جلوگیری کنند.

کاربرد صحیح ترکیبات آنتی اسکالانت

با اینکه استفاده از این ماده روشی موثر، ارزان و مقرون به صرفه در سیستم های تصفیه است ولی باید به برخی از نکات در رابطه با آنها توجه کرد.

اول اینکه علیرغم نقش مهمی که ترکیبات آنتی اسکالانت در جلوگیری از ایجاد رسوب روی غشاها دارند ولی با تغییر خصوصیات سطحی غشا یک منبع تغذیه برای رشد میکروارگانیسم های مستعد تولید بیوفیلم روی غشاها ایجاد می کنند.

مورد دوم این است که برای استفاده از این مواد مدیریت صحیح لازم است تا علاوه بر مصرف مقدار مناسب این مواد برای جلوگیری از رسوب، تاثیر آنها بر غشاءها، آب مصرفی و همچنین محیط زیست را مورد نظر قرار داد. بدین ترتیب می توان بیش از پیش از پیشرفت تکنولوژی در راحت تر کردن کارها استفاده کرد و وقت و انرژی کمتری برای انجام کارها هدر داد.

قیمت آنتی اسکالانت

آنتی اسکالانت یک ترکیب شیمیایی پرکاربرد در صنایع مختلف است که بیشتر به عنوان پیش تصفیه و رسوب دهنده استفاده می شود. این ترکیب شیمیایی توسط بسیاری از تولید کنندگان داخلی و خارجی تولید و به بازار عرضه می شود. قیمت آنتی اسکالانت به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. برای اطلاع از قیمت این ترکیب شیمیایی می توانید به نمایندگی ها یا سایت های فروش محصولات و مواد شیمیایی مراجعه کنید.

روش استفاده از آنتی اسکالانت در صنایع + قیمت خرید و فروش آنتی اسکالانت

آنتی اسکالانت یک ترکیب شیمیایی است که برای جلوگیری از ایجاد رسوب به آب تغذیه ای که از طریق غشای اسمز معکوس جریان می یابد، تزریق می شود. رسوبات ایجاد شده در سیستم غشای اسمز معکوس باعث پوسته پوسته شدن غشا و کاهش کاربری آن می شود. آنتی اسکالانت در سیستم اسمز معکوس به مقدار ۳ الی ۵ ppm اضافه می شود. استفاده بیش از حد یا کمتر از این ترکیب شیمیایی در صنایع ممکن است اثرات منفی در فرآیند به همراه داشته باشد. روش استفاده از آنتی اسکالانت در صنایع مختلف به حدی مهم است که معمولا تزریق آن توسط یک نرم افزار طراحی شده انجام می شود.

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های آنتی اسکالانت

نام ماده آنتی اسکالانت (Antiscalant)
دوز یا میزان تزریق اغلب بین ۱ تا ۶ ppm یا به عبارتی ۱ تا ۶ گرم به ازای هر متر مکعب آب ورودی به دستگاه
کاربرد پیشگیری از پوسته پوسته شدن غشای دستگاه

فرمول شیمیایی آنتی اسکالانت

آنتی اسکالانت یک ماده شیمیایی تصفیه آب است که در سیستم های اسمز معکوس تجاری و با جریان بالا برای کمک به جلوگیری از رسوب گیری و رسوب غشا استفاده می شود. این آنتی اسکالانت ها دارای فرمول های شیمیایی متفاوتی هستند و با توجه به فرمول شیمیایی که دارند در سیستم های مخالف استفاده می شود.

آنتی اسکالانت با مهار پلیمریزاسیون سیلیس فعال و پراکنده کردن سیلیس کلوئیدی عمل می کند. این ترکیب شیمیایی در غلظت های مختلف موثر است و پلیمرهای محلول مانند منعقد کننده های باقیمانده، آهن یا سیلیس غنی از آلومینیوم را لخته نمی کند. با کاهش هزینه های عملیاتی و سرمایه ای سیستم های اسمز معکوس، نانوفیلتراسیون و اولترافیلتراسیون، این ماده شیمیایی به عملکرد کارآمد سیستم شما بسیار کمک می کند.

خرید آنتی اسکالانت در تصفیه آب

این ترکیب شیمیایی در تصفیه آب رسوب را از بین می برد و رسوب را در سیستم های غشایی کاهش می دهد. سیستم‌ های غشای اسمز معکوس جریان ‌های آب غلیظ نمکی ایجاد می‌ کنند که می ‌توانند رسوب را ایجاد کنند. آنتی اسکالانت برای از بین بردن رسوب و کاهش رسوب در سیستم های غشا بدون توجه به منبع آب تغذیه طراحی شده اند. این ترکیبات شیمیایی در تصفیه آب بسیار پرکاربرد هستند و در طیف وسیعی از منابع آب تغذیه از جمله شور، فاضلاب ها و آب دریا استفاده می شوند.

قیمت فروش انواع آنتی اسکالانت

استفاده از انواع مختلف آنتی اسکالانت ها در صنایع به خصوص صنعت تصفیه آب، بسیار محبوب شده است. این ترکیبات شیمیایی کارایی سیستم های غشایی را در برابر طیف وسیعی از مواد تشکیل دهنده رسوب بهبود می بخشند و مواد رسوب کننده را در حالت تعلیق نگه می دارند. تولید کنندگان انواع مختلفی از آنتی اسکالانت ها را تولید و عرضه می کنند و مصرف کنندگان با توجه به رسوبات موجود در سیستم تصفیه خود می توانند نوع مناسب آنتی اسکالانت را خریداری و استفاده کنند.

پرسش های رایج در مورد آنتی اسکالانت

چطور می توانم بهترین فروشنده آنتی اسکالانت را پیدا کنم؟
برای پیدا کردن بهترین فروشنده آنتی اسکالانت، شما می ‌توانید از فروشندگان منتخبی که پیشنهاد کرده‌ایم؛ استفاده نمایید. این فروشندگان به لحاظ تجربه و سابقه فروش، مورد تایید جهان شیمی هستند و صلاحیت آنها برای خرید و فروش آنتی اسکالانت به طور مرتب بررسی می‌ شود.

فروش آنتی اسکالانت قلیایی

آنتی اسکالانت ها انواع مختلفی دارند. این ترکیبات شیمیایی بیشتر در دو دسته آنتی اسکالانت های قلیایی و اسیدی تقسیم بندی می شود. آنتی اسکالانت قلیایی در اصل مانع تشکیل رسوباتی در سیستم اسمز معکوس می شود که خاصیت قلیایی دارد. این نوع از آنتی اسکالانت ها مانع از تشکل رسوباتی مانند کربنات ها، فسفات ها، سولفات ها، سیلیکا و آهن می شوند. شما به راحتی می توانید با توجه به ترکیبات موجود در سیستم اسمز معکوس، آنتی اسکالانت مورد نظر خود را خریداری و استفاده کنید.

خرید ضد رسوب آنتی اسکالانت

ضد رسوب آنتی اسکالانت در صنایع شیمیایی به خصوص صنایع تصفیه آب بسیار ضروری و پرکاربرد است. این ترکیب شیمیایی فواید بسیار زیادی را ارائه می دهد. برخی از فواید ضد رسوب آنتی اسکالانت عبارتند از:

  • کنترل موثر رسوبات از جمله سیلیس، کربنات کلسیم، سولفات کلسیم، سولفات باریم و سولفات استرانسیم
  • سازگار با غشاهای اسمز معکوس (RO) و نانو فیلتراسیون (NF)
  • به حفظ سطوح غشایی را با پراکندگی ذرات رسوب بالا کمک می کند
  • غشاهای اسمز معکوس را می ‌توان با نرخ ‌های بازیابی بالاتر اجرا کرد که به معنای هزینه‌ های عملیاتی کمتر است
  • در محدوده وسیع pH موثر هستند.

 

خرید آنتی اسکالانت

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید آنتی اسکالانت از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید آنتی اسکالانت، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان بوریک اسید را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید آنتی اسکالانت با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.

 



  • بازرگانی مهر شیمی

فروش انواع مواد شیمیایی صنایع غذایی و تجهیزات و لوازم تصفیه آب

mehr
 




نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. دانش آموز دوره متوسطه دوم هستم؛ در خصوص پمپ تزریق آنتی اسکالانت برای پژوهش درسی دو سوال دارم. شیوه کار پمپ تزریق آنتی اسکالانت با جزئیات لطفا توضیح دهید. همچنین این نکته کلیدی را هم ذکر کنید که برای تزریق آنتی اسکالانت از چه نرم افزارهایی استفاده می شود؟

  2. روز و شبتون عالی
    درباره روش استفاده از آنتی اسکالانت، اگر لطفی کنید و توضیح دهید که معمولا چه مقدار آنتی اسکالانت به اسمز معکوس اضافه می شود؟ واقعا این مقدار در این حد حساسیت دارد که مقدار آن باید توسط نرم‌افزارهای تزریق شود؟

  3. دنبال فرمول شیمیایی آنتی اسکالانت که خیلی اتفاقی به این مقاله رسیدم. از وجود یک سایت تخصصی که در حوزه مواد شیمیایی هم علمی هست و هم تجاری، خیلی شگفت زده شدم. بابت چنین سایت خوبی به شما تبریک می گم. دستمریزاد

  4. برای تحقیق مدرسه ، می خواستم اطلاعاتی پیدا کنم؛ و بدونم که «آنتی اسکالانت چیست و چگونه تولید می شود» الان که با سایت خوبتون آشنا شدم ، بعید می دونم ، برای تحقیق های مدرسه جایی رو بهتر از اینجا پیدا کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا