Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آب

پمپ تزریق آنتی اسکالانت چیست؟

آنتی اسکالانت ها از ترکیبات بسیار مهم صنعتی محسوب می شوند. این ترکیبات باید به سیستم تصفیه آب تزریق شده تا از رسوب گذاری ممانعت کنند. پمپ تزریق آنتی اسکالانت برای ورود ضد رسوب به سیستم تصفیه استفاده می شود. انواع پمپ تزریق آنتی اسکالانت به صورت خارجی و ایرانی در بازار موجود بوده و قابل تهیه هستند. از مزایا استفاده از پمپ تزریق آنتی اسکالانت تنظیم مقدار pH در دو سمت غشای ممبران است. درواقع با کاربرد پمپ تزریق آنتی اسکالانت می توان به افزایش کیفیت فرآیند تزریق ضد رسوب و بهبود فرآیند تصفیه منجر شد. فروش آنتی اسکالانت و پمپ تزریق آنتی اسکالانت امروزه به روش های حضوری و غیر حضوری امکان پذیر است.

مزایا پمپ تزریق آنتی اسکالانت

در ورودی ممبران ها pH را کاهش می دهد.

آب خام تصفیه نشده ورودی به دستگاه تصفیه آب RO، اغلب قلیایی بوده و pH آن کمی از ۷ بیشتر است. الیاف استفاده شده در ممبران های RO، اغلب بر پایه سلولز بوده و در شرایط قلیایی بیشتر استهلاک می یابند. بنابراین به مرور سطح عملکرد ممبران کاهش می‌یابد. درواقع قرار گرفتن طولانی مدت ممبران با آب قلیایی منجر به کاهش عمر ممبران شده و لزوم جایگزین آن هزینه قابل توجهی را اعمال خواهد نمود.

بنابراین برای حفاظت از ممبران باید pH آب خام ورودی به دستگاه را تنظیم نموده و به حالت خنثی درآورد. این کار به وسیله تزریق میزان دقیق اسید در آب ورودی دستگاه توسط پمپ تزریق آنتی اسکالانت میسر می گردد. توجه شود که میزان pH آب خام ممکن است دستخوش تغییراتی گردد. بنابراین لازم است تا دبی در پمپ تزریق تنظیم شده و از رسیدن pH آب ورودی قلیایی به ممبران ها ممانعت گردد.

در خروجی ممبران ها pH را افزایش می دهد.

برای حفظ ممبران ها از تخریب، تنظیم pH با روش فوق صورت می پذیرد. اما پدیده دیگری نیز حائز اهمیت است. برخلاف pH آب ورودی، آب تصفیه شده خروجی از ممبران مقداری اسیدی است. در این حالت، برای اینکه کیفیت آب خروجی برای مصرف مناسب شود، باید با تزریق مواد قلیایی همچون آهک و بی کربنات سدیم، پی اچ آب را مقداری افزایش داده و از حالت اسیدی بیرون آورد. برای انجام این کار به پمپ تزریق آنتی اسکالانت نیاز است. البته برای داشتن آب با کیفیت مطلوب باید از آنتی اسکالانت با کیفیت استفاده نمود. خرید و فروش آنتی اسکالانت امروزه در صنعت تصفیه بسیار حائز اهمیت است.

اجزای سیستم تزریق آنتی اسکالانت دستگاه تصفیه آب

پمپ تزریق آنتی اسکالانت برای پمپاژ ضدرسوب و مواد شیمیایی با دوز مشخص در ساختار دستگاه های تصفیه آب صنعتی به کار می رود. این پمپ ها درواقع به عنوان بخشی از سیستم تزریق آنتی اسکالانت در دستگاه های تصفیه آب صنعتی محسوب می‌شوند. علاوه بر پمپ تزریق آنتی اسکالانت در سیستم های تصفیه از مخزن هایی جهت نگهداری مواد شیمیایی استفاده می گردد. این مخازن در سیستم های تزریق آنتی اسکالانت در اندازه های مختلفی طراحی و تولید می گردند.

شیر یک طرفه از دیگر اجزای سیستم تزریق آنتی اسکالانت است. ماده شیمیایی به شیر یک طرفه وارد شده و بعد از غلبه فشار سیال به شیر، جریان سیال از آن عبور خواهد نمود.

روش تنظیم پمپ های تزریق آنتی اسکالانت

میزان تزریق آنتی اسکالانت و رقیق سازی آن گام نخست در تزریق است. برای تنظیم آنتی اسکالانت باید از کلیدهایی استفاده نمود که روی بدنه پمپ تزریق آنتی اسکالانت قرار دارد. اپراتور با کمک گرفتن از این کلیدها قادر است تا میزان تزریق آنتی اسکالانت و سرعت تزریق آن را کنترل کند. برای تنظیم پمپ تزریق در بیشتر مواقع لازم است که دوزینگ پمپ کالیبره گردد. توجه شود که تمام خدمات مربوط به تزریق و تعیین مقدار آنتی اسکالانت توسط افراد کارشناس صورت می پذیرد. فروش آنتی اسکالانت از طریق بسیاری از شرکت های عرضه کننده داخلی و خارجی صورت می پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا