Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

تری کلرواتیلن صنعتی چیست؟

تری کلرواتیلن که با نام اختصاری TCE نیز شناخته می‌ شود، حلالی پرمصرف در صنعت است. به همین دلیل به آن تری کلرواتیلن صنعتی نیز گفته می ‌شود. از کاربرد تری کلرواتیلن صنعتی در استخراج کافئین، به عنوان حلال، پاک کننده و… استفاده می شود. از خواص تری کلرواتیلن می توان به مایع، شفاف و بی رنگ و فرم روغنی آن اشاره نمود. لازم به ذکر است که از استفاده های مهم تری کلرواتیلن استفاده به عنوان حلال صنعتی است. کاربرد های آن موجب شده تا فروش و خرید تری کلرواتیلن در بازار صنعتی بسیار صورت پذیرد. برای خرید تری کلرواتیلن صنعتی می توان به سایت های معتبر فروش مواد شیمیایی صنعتی مراجعه نمود. قیمت تری کلرواتیلن صنعتی با توجه به گرید تولید شده و درجه خلوص محصول متفاوت خواهد بود.

تری کلرواتیلن صنعتی

تری کلرو اتیلن ماده ای آلی است که منشا طبیعی ندارد. اما با تولید مواد شیمیایی و استفاده و دفع این مواد که حاوی تری کلرو اتیلن هستند، این ماده را می توان در آب های زیرزمینی و آب های سطحی یافت. این ترکیب به صورت مصنوعی و با روش های سنتزی تولید می گردد. تری کلرواتیلن صنعتی یک هالو کربن بوده و به عنوان حلال صنعتی شناخته می شود. تری کلرو اتیلن به عنوان حلال برای حذف چربی از قطعات فلزی استفاده می گردد. توجه شود که این ترکیب ناسازگار با محیط زیست بوده و باعث سمی شدن خاک می گردد. پس از مدت کوتاهی از ورود به محیط به علت فراریت بالا بخار شده و بخارات سمی تولید خواهد نمود. بنابراین در مصرف آن باید دقت نمود. برای خرید تری کلرواتیلن صنعتی از طریق منابع فروش معتبر اقدام نمایید.

خواص تری کلرواتیلن صنعتی

این ماده در بسیاری از مایعات آلی قابل حل است. این ماده فرمی روغنی داشته و در ترکیب با آب سیستمی دو فاز تشکیل می‌دهد. ماده فوق نسبت به آب سنگین تر بوده و در لایه پایینی سیستم دو فازی قرار خواهد گرفت. این اتم های کلر هستند که موجب چگالی بالای آن شده اند. در غیر این صورت هیدروکربن های غیر استخلافی سبک تر هستند. انحلال پذیری ترکیبات آلی در آب با افزایش تعداد اتم های کربن کاهش خواهد یافت. انحلال پذیری با افزایش نسبت کلر به هیدروژن کاهش می پذیرد. تری کلرواتیلن صنعتی مولکولی کوچک است و با وجود بالا بودن نسبت کلر به هیدروژن دارای انحلال پذیری متوسطی در آب است.

استفاده از تری کلرواتیلن صنعتی در نساجی

از تری کلرواتیلن صنعتی در نساجی به عنوان حامل حلال یا حلال در رنگرزی استفاده می شود. از عمده ترین کاربرد های این ماده در صنعت نساجی می توان به تمیز کردن پنبه، پشم و پارچه ها اشاره نمود. بنابراین حلال فوق در نساجی بسیار حائز اهمیت است.

مصرف تری کلرواتیلن صنعتی به عنوان حلال خشکشویی

این ماده اثر بخشی مطلوبی در از بین بردن لکه از روی لباس ها دارد. همین امر سبب استفاده از آن به عنوان حلال خشکشویی شده است. اما به دلیل بروز عوارض سلامتی مصرف این ماده با نوع تترا جایگزین شده است. فروش و خرید تری کلرواتیلن در بسیاری از سایت ها و مراکز معتبر صورت می پذیرد.

خطرات و عوارض تری کلرو اتیلن

نتایج حاصل از آزمایشات نشان داده اند که تماس طولانی مدت با مقادیر بالای تری کلرواتیلن صنعتی می تواند به سرطان منجر شود. تحریک چشم یا پوست دست از عوارضی است که افرادی که با آن سر و کار دارند، ممکن است به آن دچار شوند. اثرات حاد این ماده بر سیستم عصبی مرکزی نیز از دیگر عوارض گزارش شده است.

بنابراین توصیه می‌ شود افرادی که با این ترکیب آلی در تماس هستند از تجهیزات محافظتی استفاده کنند. تنفس بخارات تری کلرو اتیلن صنعتی می‌تواند به تحریک دستگاه تنفسی منجر شود. اثرات جانبی طولانی مدت در آبزیان بر اثر ورود این حلال به محیط زیست وارد می شود. بعلاوه اندام های حیاتی آن ها به خطر می افتد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا