Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

مزایای فوق العاده کرم هیرسوتان برای رفع موهای زائد صورت

هیرسوتان یک کرم نسخه ای مورد تایید FDA برای کاهش موهای صورت زنان است. این کرم بین چهار تا هشت هفته پس از شروع درمان اثر خود را نشان می دهد. در حالی که استفاده از کرم هیرسوتان این یک روش حذف دائمی موهای زائد نیست اما گفته می ‌شود که این کرم رشد موها را کاهش داده و آنها را ظریف ‌تر و نرم ‌تر کمک می‌ کند و در نهایت آنها را از بین می برد.

کرم هیرسوتان یک محصول کاملا گیاهی است بنابراین عوارض جانبی خاصی ندارد. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در رابطه با فواید کرم هیرسوتان و روش های رفع موهای زائد ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

موی زائد چیست

رشد موهای بدن کاملا غیر قابل پیش ‌بینی است زیرا عوامل زیادی می ‌توانند روی محل رشد آنها تاثیر بگذارند. در حالی که موها از نوجوانی شروع به رشد می کند، نحوه تاثیر آن بر مردان و زنان نیز متفاوت است. برای مردان و زنان، موهای بدن می توانند روی پاها، بازوها، سر، زیر بغل و قسمت های تناسلی رشد کنند.

برای مردان بیشتر از زنان مو در نواحی دیگر بدن مانند سینه، پشت و صورت وجود دارد. اگرچه برخی از زنان ممکن است در ناحیه بالای لب بالا و گاهی اوقات چانه مو داشته باشند. بیماری خاصی به نام هیرسوتیسم می تواند باعث رشد مو در مکان هایی شود که معمولا در خانم ها مو نمی رویند.

هیرسوتیسم عارضه ای است که باعث رشد بیش از حد مو در صورت و بدن زنان می شود. در این بیماری موها در نواحی غیر معمول شامل لب بالایی، چانه، سینه و پشت رشد می کنند. تولید بیش از حد آندروژن که باعث رشد مو در مردان می شود، دلیل این بیماری در زنان  است. سایر دلایل ایجاد هیرسوتیسم عبارتند از:

  • سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)
  • اختلال در غده هیپوفیز، غده فوق کلیوی یا غده تیروئید
  • تومورهای روی تخمدان
  • مقاومت در برابر انسولین
  • عدم تعادل در هورمون ها
  • سندرم کوشینگ
  • استروئیدهای آنابولیک و موارد دیگر

در حالی که آندروژن ها می توانند باعث هیرسوتیسم در زنان شوند، این وضعیت در مردان رخ نمی دهد. اگرچه، تستوسترون در مردان علت اصلی افزایش موهای زائد است.

با اینحال هم مردان و هم زنان می توانند هیپرتریکوزیس داشته باشند که به عنوان اختلالی در نظر گرفته می شود که باعث رشد بیش از حد مو در همه جای بدن می شود، اگر چه این امر نادر است.

انواع روش های رفع موهای زائد بدن

وقتی صحبت از رفع موهای زائد می شود، دو روش کلی وجود دارد که شامل دپیلاسیون و اپیلاسیون. تفاوت بین این دو بسیار مهم است و در دفعات حذف مو از بدن و روش‌ های مختلف رشد مجدد مو نقش دارد.

این بدان معنی است که می تواند زیبایی شناسی و همچنین راحتی فرد را تحت تأثیر قرار دهد. دپیلاسیون فقط موها را از سطح پوست پاک می کند، در حالی که اپیلاسیون موها را از زیر پوست جایی که ریشه مو قرار دارد، از بین می برد و مدت زیادی طول می کشد تا مجددا موها رشد کنند. در نتیجه راحتی بیشتری برای فرد فراهم می کند.

مزایای استفاده از کرم هیرسوتان
مزایای استفاده از کرم هیرسوتان

کرم از بین بردن موهای زائد برای همیشه

محصولات از بین برنده مو که اغلب به شکل کرم ها، ژل ها یا لوسیون ها در بازار یافت می شوند به طور موقت موهای ناخواسته را از صورت و بدن پاک می کنند. برخلاف برداشتن موهای زائد با تیغ، که موها را در سطح پوست قطع می‌ کند، مواد موبر به داخل فولیکول های مو نفوذ می ‌کنند تا رشد موها را کاهش دهند اما ریشه مو را هدف قرار نمی ‌دهد.

کرم ‌های موبر فوق ‌العاده مؤثر هستند و بسیاری از افراد از آن برای از بین بردن موهای بدن و صورت خود استفاده می ‌کنند. برخی از آنها را تا خط بیکینی می توان استفاده کرد اما به دلیل ماهیت این محصولات، مهم است که مراقب باشید و از آنها خیلی نزدیک به اندام تناسلی، چشم ها یا بینی خود استفاده نکنید زیرا ممکن است دچار سوختگی شیمیایی شوید.

مواد شیمیایی موجود در کرم های موبر شامل موادی مانند تیوگلیکولات سدیم، تیوگلیکولات کلسیم و سولفید استرانسیم است که پیوندهای پروتئینی مو را از بین می برند.

مزایای استفاده از کرم موبر

خیلی سریع اثر می کنند

مو زدایی یک منطقه کوچک در مجموع از ابتدا تا انتها بیش از ۱۵ دقیقه طول نمی کشد. نواحی بزرگتر نیز نباید بیشتر طول بکشد، زیرا مدت زمانی که برای نگه داشتن کرم روی پوست نیاز دارید، یکسان است.

استفاده از آنها آسان است

شما می توانید آنها را به صورت کرم یا اسپری خریداری کنید. از آنجایی که هیچ مهارت خاصی در کار نیست، می توانید آن را در خانه به راحتی استفاده کنید یا آن را در کیف خود بیندازید و در تعطیلات با خود ببرید. فقط مطمئن شوید که دستورالعمل ها و اقدامات احتیاطی پیشنهاد شده روی بسته بندی را دنبال کنید.

قیمت آن پایین است

برای کسانی که بودجه کافی دارند یا برنامه کاری فشرده ای دارند، کرم های موبر در مقایسه با سایر درمان های رفع موهای زائد، گزینه ای ارزان تر و از نظر زمانی کارآمدتر هستند و تقریبا در همه جا یافت می شوند. داروخانه محلی شما باید انواع کیت ها، کرم ها و اسپری ها را داشته باشد.

ماندگاری بالایی دارد

در حالی که اصلاح، موهای بالای سطح پوست را از بین می برد، کرم های موبر موهای زیر پوست را از بین می برند، به این معنی که پوست شما برای مدت طولانی تری صاف تر می ماند.

موها نرم تر رشد می کنند

هنگام استفاده از کرم موبر، موها با انتهای مخروطی رشد می کنند که نرم تر هستند. در مقایسه با سایر درمان‌ های رفع موهای زائد، کرم‌ های موبر معمولا باعث بریدگی، لک، موهای زیر پوستی یا هیچ اثر ماندگار دیگری نمی ‌شوند. پاها، لب ‌ها، بازوها یا سایر قسمت‌ های بدن را می توان به سرعت مو زدایی کرد.

بی خطر و بدون درد است

بر خلاف اصلاح، کرم‌ های موبر احتمال کمتری برای آسیب پوستی دارند و همچنین می ‌توانند به مکان‌ های صعب العبور نفوذ کنند. آنها به عنوان یک گزینه برای کسانی که تحمل درد پایینی دارند، به سایر روش های برداشتن حساس هستند یا می خواهند به طور موثرتری موهای نواحی حساس مانند خط بیکینی را از بین ببرند، بسیار مفید هستند.

عوارض جانبی کرم هیرسوتان
عوارض جانبی کرم هیرسوتان

روش های موثر از بین بردن موهای زائد

لیز موهای زائد

لیزر موهای زائد را می توان برای تمام قسمت های بدن انجام داد. لیزر یکی از بهترین راه ها برای کاهش دائمی رشد موهای ناخواسته است.

بهتر است بدانید لیزر فقط روی موهای تیره موثر است، زیرا به طور خاص رنگدانه مو را هدف قرار می دهد. بنابراین اگر موهای بلوند، قهوه ای روشن یا قرمز دارید، یا اگر موهایتان خاکستری شده است، احتمالا اثرگذاری آن کاهش می یابد.

برای از بین بردن کامل موها، اغلب به ۵ تا ۷ جلسه درمانی نیاز است. این روش موثرترین روش حذف موهای زائد است و تقریبا هیچ خطر و عوارضی ندارد.

الکترولیز موهای زائد

الکترولیز در واقع ترکیبی از لیزر موهای زائد و کرم های موبر است. به این دلیل که با از بین بردن مرکز رشد با مواد شیمیایی یا گرما، موهای ناخواسته را از بین می برد.

در این روش یک کاوشگر خوب به داخل فولیکول وارد می ‌شود و سپس ماده شیمیایی یا گرما می‌ تواند فولیکول را هدف قرار داده و آن را از بین ببرد. الکترولیز یک گزینه حذف دائمی موهای زائد است و گزینه خوبی برای نواحی کوچک مانند لب بالایی است.

معایب آن این است که باید فولیکول به فولیکول انجام شود و جلسات درمانی آن بالای ۳۰ دقیقه یا بیشتر طول می کشد. علاوه بر این به جلسات متعددی نیاز است و اگر گرما یا ماده شیمیایی به سطح پوست برود و به عمق فولیکول نرسد، ممکن است زخم ایجاد شود.

درماپلنینگ موهای زائد

درماپلنینگ می تواند در مطب یا در خانه انجام شود. در این روش از یک تیغه استفاده می کنند تا نه تنها موها را بتراشند بلکه سلول های مرده پوست روی سطح را نیز از بین می برند.

مزیت درماپلنینگ این است که موهای زائد را کاملا حذف می‌ کند و دردناک نیست. معایب آن اگر در مطب انجام شود این است که دائمی نیست و گرانتر از انجام آن در خانه است.

اپیلاسیون موهای زائد

اپیلاسیون یک روش بسیار رایج است که به روش های مختلف در خانه یا آرایشگاه انجام می شود. اگر پوست حساسی دارید باید مراقب باشید. روش اپیلاسیون مقرون به صرفه است و در از بین بردن موها ماندگاری بیشتری نسبت به سایر گزینه ‌های خانگی دارد. با این حال، ممکن است دردناک باشد و برخی از افراد قرمزی یا حتی تحریک فولیکول ها را برای چند روز پس از آن تجربه می کنند. البته برای رفع التهاب می توانید از محصولات بعد از اپیلاسیون استفاده کنید.

ترکیبات موجود در فرمولاسیون کرم هیرسوتان

این فراورده از عصاره هيدروالكلی تغليظ شده تاتوره، بذرالبنج و شوكران تهیه شده است و در آن هیچ ترکیب اضافی دیگری به کار نرفته است. در گياه تاتوره و بذرالبنج آلكالوئيدهای تروپانی از جمله هيوسيامين وجود دارد که مشخص شده در بدن گيرنده های موسكارينی را مهار می کنند. این گیاهان در طب سنتی کاربردهای گسترده ای دارند و برای درمان مشکلات مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

علاوه بر این تحقیقات نشان داده است که این ۳ گیاه خاصیت کاهش دهنده موهای زائد صورت را نیز دارند. تحقيقات بالينی نشان داده است ترکیبی از ۳ عصاره ذکر شده می تواند به پيشگيری از رشد موهای زاید و کاهش رشد آنها در صورت و سایر نواحی بدن کمک کند.

این عصاره ها با كاهش گردش خون در ريشه مو از تغذیه فولیکول های مو جلوگیری کرده و در بلند مدت باعث نازک شدن موها و بطور کلی از بین رفتن و ریختن موها می شوند.

مصرف مداوم این محصول پياز مو را سست کرده و باعث می شود از پوست جدا شوند. موهـای زائد صورت با مصرف این کرم ابتدا كم رنگ شده و سپس نازک شده و می ریزند.

روش استفاده کرم هیرسوتان
روش استفاده کرم هیرسوتان

روش استفاده کرم هیرسوتان

برای استفاده از این محصول ابتدا محل مورد نظر را با آب و صابون شستشو دهید و پوشش نازکی از کرم را روی محل استعمال کرده و ماساژ دهید. این محصول حداقل باید دو ساعت روی پوست شما بماند. برای نتیجه گیری، مصرف محصول بايد به مدت ۶ ماه بدون وقفه ادامه يابد.

موارد منع مصرف کرم هیرسوتان

در صورتی وجود بریدگی پوست یا هر نوع آسیب دیگری از مصرف این محصول خودداری کنید. همچنین افراد مبتلا به گلوکوم و آريتمی های قلب نباید از این فراورده استفاده کنند. توجه داشته باشید که در دوران بارداری و شيردهی نیز مصرف آن مجاز نیست

عوارض جانبی کرم هیرسوتان

این محصول کاملا گیاهی است و عوارض جانبی خاصی تاکنون در رابطه با آن گزارش نشده است. ولی افرادی که نسبت به گياهان دارویی حساسيت دارند بهتر است آن را با احتیاط و پس از تست پچ ۲۴ ساعته بر روی پوست استفاده کنند.

کرم هیرسوتان نظرات

هیرسوتان یک کرم گیاهی است که برای درمان حساسیت ‌های پوستی تجویز می ‌شود. این محصول همانطور که شرح داده شد برای رفع موهای زائد و ضعیف کردن ریشه های آنها نیز بسیار خوب عمل می کند.

  • تاتوره، طلانور یا بقم موجود در فرمولاسیون هیرسوتان با خواص ضد التهابی مانع از قرمزی و التهاب پوست پس از اصلاح می شود.
  • بذر البنج، بنگ دانه و ژوسیکام یکی از ترکیباتی است که در فرمولاسیون این کرم وجود دارد. این گیاه خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارد و به نازک شدن موهای زائد کمک می کند.
  • شوکران موجود در این کرم برای رفع حساسیت‌ های پوستی و تضعیف موهای زاید مورد استفاده قرار می گیرد.

برای اطلاع از نظرات در مورد این محصول می توانید در اینترنت جستجو نمایید. بسیاری از افراد تجربیات مصرف خود را در برخی سایت ها با دیگران به اشتراک می گذارند.

قیمت کرم هیرسوتان

کرم هیرسوتان را می توانید از داروخانه ها و سایت های محصولات آرایشی – بهداشتی خریداری کرده و مورد مصرف قرار دهید. برای آگاهی از قیمت این محصول می توانید به داروخانه ها مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا