Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

دستگاه لیزر تیتانیوم چیست؟ معرفی، کاربرد و قیمت آن

دستگاه لیزر تیتانیوم (Titanium) یک دستگاه کارآمد برای رفع موهای زائد بدن است. این دستگاه با بهره گیری همزمان از سه طول موج و تاباندن به عمق لایه های پوست، می تواند به طور چشمگیری ریشه مو های زائد را هدف قرار دهد.

یکی از مهم‌ ترین مسائل در حوزه آرایشی بهداشتی که بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته حذف موهای زائد بدن است. به همین دلیل افراد به دنبال پیشرفته ‌ترین دستگاه برای پاک کردن پوست خود از مو هستند. برای حل این مشکل، دستگاه‌ های لیزری بسیاری ابداع و تولید شده‌ اند که موهای زائد بدن را با حذف فولیکول مو از بین می ‌برند.

در نشریه جهان شیمی فیزیک، مقالاتی با عنوان مزایا و معایب الکسندریت، لیزر سوپرانو آیس پلاتینیوم، دستگاه لیزر هایفو، دستگاه لیزر IPL، دستگاه لیزر فرکشنال و… را خواهید یافت. در این بخش از نشریه نیز به معرفی و بررسی دستگاه لیزر دیگری با نام تیتانیوم می پردازیم. لطفا با ما همراه باشید.

دستگاه لیزر تیتانیوم چیست؟ معرفی، کاربرد و قیمت آن
دستگاه لیزر تیتانیوم چیست؟ معرفی، کاربرد و قیمت آن

دستگاه لیزر تیتانیوم چیست

آخرین مدل از لیزر تیتانیوم، دستگاه لیزر تیتانیوم ۲۰۲۱ است. این دستگاه با شلیک همزمان سه طول موج مختلف لیزر سعی در از بردن مو های زائد بدن و صورت دارد. در ساخت دستگاه لیزر تیتانیوم از سیستم خنک کننده قوی (Ice Plus) استفاده می شود. این فناوری خطر سوختگی پوست در هنگام درمان را کاهش داده و از گرم شدن بیش از حد و ایجاد درد جلوگیری می کند.

در حال حاضر لیزر تیتانیوم با فناوری جدید خود یکی از پرفروش ‌ترین دستگاه‌ های لیزر موجود در بازار به شمار می آید. کارایی بالا، اثر بخشی مطلوب و دستیابی به نتایج عالی با استفاده از این دستگاه، کلینیک های زیبایی را به خرید آن ترغیب کرده است. با تهیه این محصول امکان لیزر موهای زائد در قسمت‌ های وسیعی از پوست وجود دارد. این عامل در کنار سایر فناوری‌ های به کار رفته در آن به ایمنی بالای دستگاه کمک می‌ کند.

دستگاه لیزر تیتانیوم چیست؟ معرفی، کاربرد و قیمت آن
دستگاه لیزر تیتانیوم چیست؟ معرفی، کاربرد و قیمت آن

مشخصات دستگاه لیزر تیتانیوم

دستگاه لیزر سوپرانو تیتانیوم دارای دو هندپیس مجزا است که می‌توان از آن‌ ها به صورت جداگانه یا هم زمان استفاده کرد. در این دستگاه لیزر از چند طول موج استفاده می‌شود که هر کدام مخصوص پوست خاصی طراحی شده‌اند. این طول موج‌ها با عناوین الکس، دایود و اندیاگ نام گذاری می شوند و طیف وسیعی از موهای نازک مانند موی پشت لب و موهای ضخیم نواحی شکمی را لیزر و حذف می ‌کنند.

لیزر منبع و اصلی دستگاه تیتانیوم از لیزر بار قدرتمند ماکروچنل پشتیبانی می کند. لیزر بار ماکرو چنل نسبت به خود ماکرو چنل مزیت هایی دارد. یکی از این مزایا ارزان تر بودن آن نسبت به ماکروچنل است. مزیت دیگر اینکه مجرای آبی که برای خنک کنندگی بر روی لیزر بار ماکرو چنل طراحی می شود بسیار بزرگ تر است. این مهم باعث می شود تا آب انتقال داده شده از کولینگ تا هندپیس ها به خوبی جریان داشته باشد.

این دستگاه از اپلیکاتور بزرگ با قطر تابش ۴ سانتی متر مربعی تشکیل شده است. با بهره گیری از این اپلیکاتور پروسه درمان با سرعت بیشتر و در یک جلسه انجام خواهد گرفت.

لیزر تیتانیوم صد در صد بهداشتی و ایمن است چون سری ‌های یک بار مصرف مختلفی در آن استفاده می‌ شود که احتمال انتقال آلودگی را شدیدا کاهش می دهد.

دستگاه لیزر تیتانیوم ساخت کجاست

این دستگاه در آلما در امریکا تولید می شود. اما کشور چین نیز تحت لیسانس آلما اقدام به تولید انبوه و عرضه این دستگاه می کند. هم چنین این شرکت در کشورهای فلسطین اشغالی (اسرائیل)، هنگ کنگ، استرالیا، آلمان، هلند و هند دفتر دارد.

 

دستگاه لیزر تیتانیوم چیست؟ معرفی، کاربرد و قیمت آن
دستگاه لیزر تیتانیوم چیست؟ معرفی، کاربرد و قیمت آن

ویژگی دستگاه لیزر تیتانیوم

همان طور که پیش تر اشاره کردیم دستگاه لیزر تیتانیوم نسبت به سایر لیزرها عملکرد منحصر‌ به‌ فردی دارد. چرا که با بهره‌ مندی از سه طول موج گوناگون به لایه‌ های عمیق پوست نفوذ کرده و عملکرد موثری در رفع موهای زائد پوست دارد.

مهم ترین تفاوت لیزر تیتانیوم با سایر دستگاه ها طول موج و فرکانس های قوی تولیدی توسط آن است. این ویژگی دستگاه لیزر تیتانیوم را یک روش مطمئن و موثر در از بین بردن موهای زائد بدن تبدیل کرده است.

ویژگی دیگر اندازه نقطه پرتو است. بیشتر لیزر ها نقطه پرتو کوچکی دارند، در صورتی که دستگاه لیزر تیتانیوم با قطر تابش ۴ سانتی متر طیف گسترده ای از پوست را پوشش می دهد و روند لیزر درمانی را تسهیل می بخشد.

ویژگی بارز دیگر دستگاه تیتانیوم، طول عمر بالای آن در مقایسه با محصولات مشابه است. این دستگاه با توجه به فناوری های به کار رفته در آن و امکان استفاده از دو هندپیس قوی، ماندگاری بیشتر نسبت به دستگاه های دیگر دارد.

کارایی دستگاه لیزر تیتانیوم

دستگاه لیزر تیتانیوم، برای از بین بردن موهای زائد صورت، رفع موهای زائد بدن، حذف موهای زائد زیربغل و از بین بردن موهای زائد ناحیه شکم و خط بیکینی کاربرد دارد. در ادامه شما را با امواج حاصل از این دستگاه آشنا می کنیم.

طول موج الکس با قدرت ۷۵۵ نانومتر، برای رفع موهای زائد افراد با پوست روشن طراحی شده است.

دیگر طول موج‌ موجود در دستگاه لیزر تیتانیوم، دایود با موج ۸۱۰ نانومتر است که با محو کردن ریشه موها بیشتر برای افراد دارای پوست تیره کاربرد دارد.

طول موج سوم که این دستگاه از آن بهره می برد nd:yag (اندیاگ) با طول موج ۱۰۶۴ نانومتر است. این طول موج نسبت به طول موج‌ های قبلی، قوی ‌تر بوده و جذب لایه‌ های زیرین پوست می‌ شود. به عبارت بهتر، با سرعت نفوذ پذیری بالا فولیکول‌ های پوست را هدف قرار می ‌دهد و در کاهش سوختگی‌ های پوست بدن و عدم ایجاد کبودی آن موثر است.

کارایی این لیزر به صورتی است که با حرکت دادن بر روی نواحی مختلف بدن، هوای نسبتا گرمی را روی پوست ایجاد می ‌کند. البته همان طور که در قسمت های قبل گفتیم، سیستم خنک کننده که در آن تعبیه شده با تولید باد خنک تأثیر بسزایی در متعادل ساختن این هوا دارد. وقتی که پالس‌ های نیروی لیزر به ریشه‌ های عمیق مو نفوذ می‌ کنند باعث از بین بردن موهای زائد می ‌شوند. انرژی حاصل از سه طول موج‌ همزمان لیزر با جذب شدن به فولیکول‌ های ریشه مو و نابود کردن آن‌ ها از رشد مجدد موها جلوگیری می ‌کند.

مقایسه دستگاه لیزر الکساندریت و دستگاه تیتانیوم

در بین گردانندگان کلینیک های زیبایی و پزشکان این گونه جا افتاده بود که لیزر الکساندرایت بهترین نوع لیزر برای حذف موهای زائد است. اما این فناوری برای تمامی طیف های پوستی به خصوص پوست های سبزه و تیره کارایی لازم را ندارد. به عبارت بهتر در پوست های تیره می تواند باعث بروز سوختگی، دو رنگه شدن پوست و یا باقی ماندن بخشی از موهای زائد شود.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد از نظر کارایی، عملکرد، اثر بخشی و ایمنی آن دستگاهی است که از هر سه فناوری‌ الکساندرایت، دایود و ان دی یاگ به طور همزمان بهره می برد. چنین دستگاه لیزری انعطاف‌ پذیری بسیار بالایی دارد و برای تمامی طیف های پوستی شش گانه کارایی و اثر بخشی بسیار بالایی از خود نشان می دهد.

خرید دستگاه تیتانیوم

این دستگاه از مدرن ترین تجهیزات زیبایی پوست محسوب می شود و مطابق با فناوری های روز دنیا به شکلی تولید شده است که احساس اطمینان از کارایی و رضایت را برای افراد به ارمغان می‌ آورد.

مراکز زیادی در زمینه عرضه دستگاه‌ های لیزر فعالیت دارند. با این وجود برای کسب آگاهی از مرغوبیت دستگاه‌ های زیبایی و پاک سازی پوست می‌ توان با کارشناسان مجرب در این زمینه مشورت کرد. سپس اقدامات لازم را برای خرید انجام داد.

 

مورد بعدی گارانتی دستگاه و خدمات پس از فروش آن است. معمولا شرکت‌ های معتبر تولید و عرضه کننده دستگاه های لیزر معمولا با ۱۰ سال خدمات پس از فروش، آنها را به دست مصرف‌ کنندگان می ‌رسانند. دقت کنید که در صورت خرابی دستگاهی که ضمانت نامه یا گارانتی ندارد، کل هزینه پرداختی شما به هدر می رود و به هیچ عنوان قابل استرداد نیست.

مراکزی که در زمینه فروش دستگاه‌ های لیزر و زیبایی یا سایر تجهیزات پزشکی فعالیت دارند، باید مجوز های لازم و گواهینامه معتبر داخلی و بین المللی را کسب کنند. از طرفی، اخذ مجوز های علوم پزشکی و وزارت صنعت و معدن لازم است.

قیمت دستگاه لیزر تیتانیوم

این دستگاه و دستگاه های مشابه وارداتی هستند. بنابراین قیمت آنها متاثر از قیمت ارز خواهد بود. اما با توجه به کارایی بالای دستگاه لیزر تیتانیوم و راحتی و بدون درد بودن درمان با آن قیمت دستگاه لیزر تیتانیوم مقرون به صرفه است.

البته مزایا و ویژگی های خاص دستگاه تیتانیوم بر قیمت آن تاثیر می گذارد. استفاده از لیزر بار ماکروچنل، ماژول با قدرت بالا و بهره بردن از سیستم خنک کننده قوی از جمله این ویژگی ها هستند. اگر هم دستگاه گارانتی داشته باشد که قیمت لیزر تیتانیوم بسته به مدت و نوع و هزینه گارانتی متفاوت است.

در کشور عزیزمان ایران طیف وسیعی از شرکت های وارد کننده معتبر تجهیزات پزشکی اقدام به عرضه دستگاه لیزر تیتانیوم با گارانتی و خدمات پس از فروش می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا