Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

الیاف شیشه GFRP چه نوع الیافی هستند؟

الیاف شیشه GFRP از متداول ترین محصولات صنعتی محسوب می شوند. از مزایا الیاف شیشه GFRP هزینه کم و به اصطلاح اقتصادی بودن آن نسبت به سایر الیاف است. الیاف شیشه GFRP از سختی کششی و مقاومت شیمیایی بالایی برخوردار بوده و این مزایا سبب به‌کارگیری این الیاف در تقویت سازه های بتنی شده است. GFRP درواقع کامپوزیت های تقویت شده با فایبرگلاس هستند که در صنایع مختلف کاربرد دارند. از کاربرد الیاف شیشه GFRP در صنعت بتن و تولید میلگرد مسلح استفاده می شود. فروش و خرید الیاف شیشه GFRP در انواع مختلف صورت می پذیرد. قیمت فایبرگلاس با توجه به نوع و گرید تولید شده متفاوت خواهد بود.

مزایا الیاف شیشه GFRP

  • قیمت فیبر شیشه از سایر الیاف مناسب تر است.
  • الیاف فایبرگلاس از کاربرد زیادی برخوردار بوده و این موجب در دسترس بودن آن شده است.
  • استحکام کششی الیاف شیشه بالا است.
  • فایبرگلاس عایق الکتریکی خوبی بوده و درواقع رسانا نیستند.
  • مقاومت شیمیایی الیاف شیشه بالاست. بنابراین برای استفاده در محیط های مستعد خوردگی مناسب هستند.
  • این الیاف از مقاومت حرارتی مناسبی برخوردارند.

مزایا الیاف شیشه GFRP در بتن

مقاوم ‌سازی سازه ‌ها از مباحث مهم حوزه ساخت‌ و ساز محسوب می شود. ایمنی و شرایط مطلوب یک سازه تنها زمانی تامین می شود که با استفاده از مواد مختلف در کنار بتن و فولاد بتوان آن را در برابر حرارت، فشار و… مقاوم نمود. کامپوزیت شیشه از موادی است که به‌واسطه آن می‌توان سازه‌ها را مقاوم‌ سازی نمود. همچنین با استفاده از آن‌ها می‌توان سازه‌های نیازمند به تعمیر را نیز ترمیم نمود. اگر سازه‌ای تحت تاثیر زلزله و‌ یا گود برداری آسیب یابد و یا کاربری سازه ای تغییر یابد، سازه ایمنی و شرایط مطلوب را نداشته و نیاز به مقاوم ‌سازی دارد.

کامپوزیت شیشه بهترین مواد برای مقاوم سازی سازه است. این کامپوزیت را می توان به‌صورت خارجی بر روی اعضای سازه‌ هایی مانند خرپا، تونل، ستون ها، تیر، دیوار و… چسباند و موجب تقویت ساختمان شد. استفاده از کامپوزیت شیشه درواقع جایگزینی بسیار کارآمد برای تقویت سازه هایی مثل ژاکت فولادی و پوشش ‌های بتنی است. علاوه بر افزایش مقاومت سازه، این ماده در برابر خوردگی نیز از سازه محافظت می‌کند.

الیاف شیشه GFRP از مصالح دیگر قوی ‌تر و در عین حال سبک ‌تر از فولاد هستند. الیاف شیشه‌ مثل پارچه بر روی سازه چسبیده و باعث می‌شوند که آن عضو از مقاومت شکل ‌پذیری بالایی برخوردار شوند. خرید الیاف شیشه از طریق بسیاری از سایت‌های معتبر فروش امکان پذیر است.

مصارف الیاف شیشه GFRP در هوافضا

کامپوزیت های الیاف شیشه GFRP در ساخت بدنه هواپیما مورد استفاده قرار نمی گیرند. اما این مواد در صنایع هوانوردی و هوافضا کاربردی بسیار زیاد دارند. از کاربردهای کامپوزیت های الیاف شیشه GFRP می توان به استفاده در روکش و اتاقک موتور هواپیما، دیواره ها، مخازن ذخیره، اتاقک چمدان و اتاقک آنتن اشاره کرد. این کامپوزیت ها در تجهیزات حمل و نقل زمینی نیز کاربرد دارند. برای خرید الیاف شیشه به مراکز معتبر فروش مراجعه نمایید.

میلگرد الیاف شیشه GFRP

کاربرد اصلی میلگرد برای مقاوم سازی بتن است. میلگردهای ساده در برابر خوردگی و عواملی محیطی ضعیف بوده و به فرسایش دچار می‌شوند. از میلگردهای استیل ضد زنگ و میلگرد های گالوانیزه برای برطرف کردن این مشکل استفاده می‌شود. اما استفاده از آن‌ها نیز محدودیت‌هایی دارد.

میلگرد های پلیمری مسلح شده مختلفی در بازار پیدا می‌شوند. اما میلگردهای الیاف شیشه GFRP نسبت به بقیه از قیمت مناسب‌تری برخوردارند. اهمیت میلگردهای GFRP و کاربرد بالای آن‌ها در صنایع مختلف موجب شده تا بسیار مورد توجه قرار گیرند.

مزایا میلگرد مسلح شده با الیاف شیشه GFRP

  1. داشتن استحکام و مقاومت بالا
  2. مقاومت در مقابل گرما و حرارت
  3. تغییر شکل کم در هنگام گسیختگی
  4. داشتن مقاومت کششی بالا
  5. مقاومت خوب در برابر خوردگی
  6. مقاومت برشی و خمشی بالا
  7. مهار آسان
  8. سازگار با انواع رزین‌ها همچون اپوکسی و پلی ‌استر
  9. داشتن وزن کم در برابر مقاومت بالا
  10. ارزان بودن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا