Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیغذایی و دارویی

نقش لسیتین آفتابگردان در طب سنتی چیست؟

در صنایع غذایی از ترکیبات مختلفی جهت بهبود فرآیند تولید استفاده می شود. لسیتین یکی از ترکیبات مهم است که به دلیل داشتن خواص ویژه کاربرد گسترده ای در صنایع غذایی و همین‌طور طب سنتی دارد. لسیتین آفتابگردان در طب سنتی به دلیل افزایش ثبات بافت دارو استفاده می شود. از دیگر موارد مصرف لسیتین آفتابگردان در طب سنتی داشتن قابلیت های دارویی با ارزش است. لازم به ذکر است که از کاربرد لسیتین آفتابگردان در طب سنتی برای جذب زرد چوبه جهت برخی از درمان‌های خاص استفاده می‌شود. خواص و ویژگی های لسیتین موجب خرید و فروش آن در صنایع مختلف شده است. برای خرید این محصول می توان به سایت های معتبر فروش ترکیبات غذایی صنعتی مراجعه نمود.

لسیتین آفتابگردان در طب سنتی

لسیتین آفتابگردان درواقع مجموعه ای از فسفولیپید های مختلف است. بسیاری از فسفولیپید ها برای سلامتی بسیار باارزش هستند. لسیتین آفتابگردان ترکیبی است که دارای انواع مختلفی از فسفولیپید ها و آنتی اکسیدان ها همراه با سایر ترکیبات فرار است. لسیتین آفتابگردان درواقع یک امولسیفایر طبیعی بوده و می تواند به کاهش چربی ها و حفاظت از گلبول های قرمز کمک کند. از مهمترین فسفولیپید های موجود در این ماده می‌توان به کولین، فسفاتیدیل کولین، فسفاتیدیل اتانول و فسفاتیدیل اینو استیل آمین اشاره نمود.

فواید مصرف لسیتین آفتابگردان در طب سنتی

افزایش سلامت قلب

لسیتین آفتاب‌گردان یک امولسیفایر بوده که قادر به کنترل میزان چربی موجود در جریان خون است. بنابراین در افزایش سلامت قلب می تواند بسیار مفید عمل کند. این ماده می تواند خطرات بروز حملات قلبی را کاهش داده و از قلب مراقبت کند.

لسیتین آفتابگردان در طب سنتی در کنترل فشار خون

افزایش چربی خون موجب می شود تا رسوبات چربی بر روی دیواره رگ‌ها انباشته شوند. وقتی شریان ها سفت گردند، فشار خون نیز افزایش خواهد یافت. این فرآیند موجب می شود تا فشار بیشتری بر سیستم قلبی و عروقی وارد گردد. استفاده از لسیتین آفتاب گردان در رژیم غذایی توسط طب سنتی توصیه شده و می تواند خطر ابتلا به مشکلات قلبی را کاهش دهد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

این فسفولیپید به دلیل داشتن فسفاتیدیل اینو استیل و فسفاتیدیل اتانول آمین موجب افزایش سرعت روند بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. این مزایا به دلیل اثرات آنتی اکسیدانی این ترکیبات است.

بهبود هضم

لسیتین در کاهش بیماری‌ های گوارشی موثر است. این ماده امولسیون کننده موجب بهبود مخاط روده و محافظت از پوشش‌های دستگاه گوارش می شود. بنابراین می تواند فرآیند هضم را بهبود بخشد.

کبد

هنگامی که چربی زیادی مصرف شود و به کبد فشار آید، بیماری های مختلف کبدی و دیابت بروز خواهند نمود. وجود لسیتین کافی در بدن می تواند به رفع و کاهش این مشکلات بسیار کمک کند. درواقع کاربرد لسیتین می تواند موجب کاهش میزان چربی بیش از حد در جریان خون شود.

نقش لسیتین آفتابگردان در طب سنتی بر خواص درمانی زردچوبه

زردچوبه به‌طور گسترده‌ای در طب سنتی به کار برده می شود. از مخلوط زرد چوبه و زرده تخم مرغ در طب عامیانه  جهت درمان التهاب ناشی از دررفتگی و کشیدگی استفاده می گردد. لسیتین موجود در زرده تخم مرغ یک تقویت‌ کننده جذب است. بنابراین لستین می‌تواند موجب افزایش جذب زرد چوبه و اثر ضد التهابی آن شود. در این موارد به جای تخم مرغ می توان از لسیتین آفتاب گردان نیز استفاده نمود.

نحوه استفاده از لسیتین آفتابگردان در طب سنتی

لسیتین آفتابگردان در پودر پروتئین به عنوان مکمل غذایی یافته می شود. کمبود لسیتین اثرات منفی مختلفی را بر سلامت کلی بدن خواهد داشت. انواع لسیتین آفتابگردان در محصولات آرایشی و بسیاری از غذاها یافته می شود. لسیتین به شکل پودر خشک بوده و معمولا می توان آن را به صابون ها و لوازم بهداشتی نیز افزود. لسیتین آفتاب گردان به عنوان جایگزین مناسبی برای کره یا روغن های دیگر معرفی شده است. در طب سنتی هم نحوه استفاده و کاربرد لسیتین به عوامل مختلفی بستگی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا