Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

ایزوله سویا در سوسیس و کالباس چه نقشی دارد؟

ایزوله سویا پودری خشک و پروتئینی بوده که از سویا به دست می‌آید. همان‌طور که می‌دانید سویا ماده ای گیاهی و سرشار از پروتئین است. استفاده از این ماده مغذی می تواند تامین کننده ای برای نیازهای بدن محسوب شود. پودر ایزوله سویا با داشتن کیفیت و خواص مطلوب در تولید سوسیس و کالباس استفاده می شود. با کاربرد پودر ایزوله سویا در سوسیس و کالباس بافت آن‌ها بهبود یافته و محصول انسجام بیشتری خواهد یافت. از دیگر موارد مصرف پودر ایزوله سویا استفاده از آن در محصولات گیاهی است. این ماده منشا گیاهی داشته و از این رو در محصولات گیاهی کاربرد دارد. انواع پودر ایزوله سویا توسط شرکت های مختلف تجاری تولید و عرضه می‌شوند. برای اطلاع از قیمت ایزوله سویا و یا خرید آن به سایت ها و مراکز معتبر فروش مراجعه نمایید.

در ادامه این مطلب به بررسی خواص و کاربرد ایزوله سویا و مزایا مصرف آن در سوسیس و کالباس می پردازیم. با ما همراه باشید تا بیشتر با این ماده و استفاده های آن در صنایع غذایی آشنا شوید.

مزایا پودر ایزوله سویا در سوسیس و کالباس

در تولید سوسیس و کالباس از افزودنی های مختلفی استفاده می‌شود. کاربرد این افزودنی ها موجب یک دست کردن مواد سوسیس و کالباس شده  و از جدا شدن اجزای آن ممانعت می کنند. ایزوله سویا نیز یکی از افزودنی‌های غذایی بوده که در تولید سوسیس و کالباس و سایر فرآورده های گوشتی مورد استفاده قرار می گیرد. ایزوله سویا در سوسیس و کالباس موجب سفت و آبدار شدن این فراورده های گوشتی شده و به‌طور قابل توجهی بر کیفیت آن‌ها می افزاید. پودر ایزوله سویا کاملا از گیاه سویا به دست آمده و نوعی فرآورده مناسب در تولید سوسیس کالباس‌های گیاهی محسوب می شود. سوسیس و کالباس‌ تهیه شده با ایزوله سویا دارای منشا گیاهی بوده و می‌توانند توسط گیاهخواران نیز مورد استفاده قرار گیرند. قیمت ایزوله سویا با توجه به کیفیت تولید متفاوت خواهد بود.

خواص پودر ایزوله سویا در سوسیس و کالباس

جاذب چربی

پروتئین های سویا به دلیل جذب چربی به دو منظور در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از ایزوله سویا باعث افزایش جذب چربی یا اتصال چربی شده و استفاده از آن ضایعات پخت را کاهش می‌دهد. بعلاوه استحکام ابعادی در فرآورده های پخته شده حفظ می گردد.

بعلاوه پروتئین های سویا در فرآورده های گوشتی چرخ شده موجب استحکام امولسیون شده و از مهاجرت چربی ها به سطح گوشت ممانعت به عمل می‌آورند. بنابراین ایزوله سویا در سوسیس و کالباس نقش امولسیفایری دارد.

جاذب آب

پروتئین های سویا در رشته های پپتیدی خود زنجیرهای باردار جانبی زیادی دارند. این پروتئین ها هیدروفیلیک یا آب‌دوست بوده و درنتیجه آب را جذب کرده و آن را در فرآورده گوشتی تولید شده، حفظ خواهند کرد. برخی گروه های جانبی قطبی مانند کربوکسیل و گروه های آمینی از قابلیت یونیزه شدن برخوردارند. بنابراین پلاریته را با تنظیم pH می‌توان تغییر داد. این تغییر pH خواص جذب آب در پودر سویا را قابل تغییر می کند.

بهبود بافت

ایجاد بافت در فرآورده های غذایی از مهمترین خواص پروتئین سویا است. خاصیت تشکیل بافت از طریق افزودن آرد سویا صورت می پذیرد. پروتئین های سویا دارای خواص ژل کنندگی در فرآورده های گوشتی چرخ شده مانند سوسیس و… می شوند.

ساختمان ژل رطوبت و چربی را در داخل ماتریکس نگه داشته و موجب قابلیت جویده شدن در فرآورده ها می گردد. با استفاده از این محصول برای تشکیل ساختمان ژل به پروتئین های گوشتی نیازی نیست. توجه شود که قیمت ایزوله سویا با توجه به برند تجاری آن متفاوت است.

مضرات ایزوله سویا در سوسیس و کالباس

ایزوله سویا شامل مواد مضر یا سمی نیست. بنابراین نمی‌ تواند آسیب های جدی به بدن انسان وارد کند. اما ممکن است این ماده بر هورمون ‌های سرطانی تاثیر بگذارد. ایزوله سویا از ترکیباتی به نام ایزوفلاون تشکیل شده است. این ماده قادر است تا موجب رشد برخی سلول‌ های سرطانی، ایجاد اختلال در باروری زنان و اختلال در عملکرد تیروئید گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا