Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

حلال رزین اپوکسی چیست؟

رزین اپوکسی از ترکیبات محبوب محسوب می شود که از کارایی های مختلفی برخوردار است. با کاربرد رزین اپوکسی تنوع مطلوبی در صنایع پدید آمده است. در برخی مواقع استفاده نادرست از رزین اپوکسی موجب می شود تا ناگزیر به پاک نمودن آن شویم. در این موارد از حلال رزین اپوکسی استفاده می شود. الکل ایزوپروپیل به عنوان یک حلال رزین اپوکسی شناخته شده و کارایی مطلوبی در حذف آن دارد. بعلاوه اتانول و استون نیز به عنوان حلال رزین اپوکسی شناخته می شوند. برای خرید رزین اپوکسی در انواع مختلف به مراکز معتبر فروش مراجعه نمایید.

همواره توصیه می‌شود در استفاده از حلال رزین اپوکسی ایمنی را رعایت نموده و از تماس حلال با پوست دست ممانعت نمایید.

استون حلال رزین اپوکسی

استون به عنوان یک حلال رزین اپوکسی شناخته می شود. درواقع استون راه ساده و موثری برای حذف رزین است. استون تقریبا در هر خانه ای یافت می شود. مقداری از آن را روی پنبه ریخته و بر ناحیه آسیب دیده بمالید تا رزین اپوکسی پاک گردد. برای رزین های اپوکسی می‌توان از اسید نیتریک یا دی کلرومتان نیز به عنوان حلال استفاده نمود.

آب یک حلال رزین اپوکسی

آب با اپوکسی به‌طور طبیعی مخلوط نخواهد شد. اما فرمول هایی برای ایجاد اپوکسی‌های متشکل از آب نیز وجود دارد. تصور بیشتر مردم در این است که این پوشش‌ها ازنظر ایمنی و سازگاری با محیط‌ زیست هماهنگ هستند. اما واقعیت این است که بسیاری از این ترکیبات علاوه بر آب دارای حلال‌های کمکی ارگانیک هستند و به همین دلیل موجب تشکیل یک‌ لایه زیبا می شوند.

الکل اتانول حلال رزین اپوکسی

رزین اپوکسی را که هنوز به طور کامل سخت نشده است، می توان با الکل اتانول به‌راحتی از سطح مربوطه خارج نمود. برای این منظور کافی است که یک پارچه تمیز را در اتانول خیس نده و ناحیه مورد نظر را با آن پاک نمایید. اما اگر رزین کاملا خشک شده باشد، قبل از پاک کردن با اتانول باید منطقه آغشته به رزین را با تینر نرم نمود.

الکل ایزو پروپیل جهت پاک کردن رزین اپوکسی

حذف رزین اپوکسی که کاملا سخت نشده بسیار راحت تر از حذف مواد کاملا خشک است. استفاده از ایزوپروپیل الکل یا ایزوپروپانول مناسب ترین گزینه برای حذف این ماده است. سرکه یا استون نیز حلال های مناسبی هستند. اگر رزین خشک و سخت شده باشد، حذف آن دشوار است. اما هنوز می توان از حلال رزین اپوکسی مناسب استفاده نمود.

تینر ۲۰۰۰۰

تینر همان محلول الکل تغییر رنگ و رقیق کننده رنگ است. از آن می توان برای از بین بردن بقایای رزین از سطوح مناسب استفاده نمود.

سرکه حلال رزین اپوکسی برای پوست

اگر به طور تصادفی مقداری رزین اپوکسی روی پوست قرار گیرد، استفاده از سرکه روشی بسیار موثر برای حذف آن است. این ماده حتی اگر رزین بر روی پوست کاملا سخت شده باشد نیز موثر است. برای این کار کافیست سرکه را روی پارچه ای تمیز ریخته و بر ناحیه مورد نظر بکشید. هنگامی که رزین نرم شد، به راحتی جدا خواهد شد. در هنگام خرید رزین اپوکسی دقت نموده و از مراکز معتبر آن را تهیه نمایید.

پاک کننده رزین اپوکسی

پاک کننده رزین اپوکسی درواقع حلالی قوی برای تمیز کردن سطوح آلوده به رزین است. حذف چسبندگی ناشی از آغشته شدن سطوح به رزین ‌های اپوکسی به راحتی و با حلال ‌های معمولی امکان ‌پذیر نخواهد بود. بنابراین در زمان استفاده از این حلال ها باید توجه داشت که قدرت بالای حل کنندگی آن‌ها ممکن است به برخی از انواع پلاستیک، تلق‌های شفاف و سطوح رنگ شده آسیب وارد کند.

ایمنی در مصرف حلال رزین اپوکسی

رقیق کننده‌ رنگ یا هر حلال دیگر می‌تواند به برخی از سطوح آسیب وارد کند. اطمینان حاصل نمایید که آن ها را در ناحیه‌ ای، پیش از اعمال کردنشان بر سطح اپوکسی خشک شده تست کنید. برخی از حلال های رزین اپوکسی ممکن است به سطح مورد نظر آسیب های جدی وارد کنند. برای خرید رزین اپوکسی با کیفیت به منابع معتبر فروش مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا