Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید حلال ۴۰۲ | کاربرد حلال ۴۰۲ چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد حلال ۴۰۲ و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید حلال ۴۰۲ دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش حلال ۴۰۲ در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان حلال ۴۰۲ در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت حلال ۴۰۲ نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش حلال ۴۰۲ به روزرسانی می‌شود.

حلال ۴۰۲ یکی از حلال های بدست آمده از وایت اسپریت و جزء حلال های آروماتیک پایین است که با کاربردهای گسترده در صنایع مورد خرید و فروش قرار می گیرد. حلال ۴۰۲ وایت اسپریتی است که حداکثر حاوی ۲۰% ترکیبات آروماتیک است و برای تولید لاستیک و اپوکسی های آلکید چرب، لاک ها و جلاهای رقیق پایه روغنی مورد استفاده قرار می گیرد.
حلال ها را می توان به طور کلی به دو دسته قطبی و غیر قطبی طبقه بندی کرد. به طور کلی حلال هایی با ثابت دی الکتریک کمتر از ۱۵ غیر قطبی در نظر گرفته می شوند. عموما ثابت دی الكتریک یک حلال پیش بینی كننده ای برای توانایی حلال در حل كردن تركیبات یونی رایج، مانند نمک ها است. حلال ۴۰۲ یک حلال آلی بر پایه نفت است که جزء ترکیبات غیر قطبی دسته بندی می شود و کاربردهای متنوعی دارد. در ادامه در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

مراکز خرید و قیمت فروش حلال ۴۰۲ در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش حلال ۴۰۲ و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان حلال ۴۰۲ در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده حلال ۴۰۲ در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید حلال ۴۰۲ در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش حلال ۴۰۲ را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

قیمت خرید و فروش حلال ۴۰۲ چیست

حلال ۴۰۲ در واقع ترکیبی از مخلوط های آلیفاتیک و آلیسایکلیک است که جزء هیدروکربن های C7 تا C12 کربنه محسوب می شوند.

این ترکیب جزء حلال های آروماتیک پایین تقسیم بندی می شود و شامل ترکیبی از هیدروکربن های پارافینی و آروماتیک هایی با دامنه تقطیر ۲۰۰ تا ۱۴۲ درجه سانتی گراد است. این حلال خورنده نیست و از نظر شیمیایی نیز پایدار است.

این حلال در سه گرید تولید می شود که هریک کاربردهای مختلفی دارند به عنوان مثال گرید A در صنعت چاپ و رنگ، گرید B در وارنیش ها، الکل، چاپ پارچه، واکس خانگی و روکش کف و گرید C در تولید حلال های روان کاری از سطح فلزات و اسپری های تمیز کننده و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد حلال ۴۰۲

این ترکیب به عنوان حلال استخراج، حلال پاک کننده، حلال در آئروسل ها، رنگ ها، حلال لاستيک و رزين ، نگه دارنده های چوب، جلا دهنده و وارنیش ها، مركب چاپ، به عنوان حلال در صنايع شيميایی و آرايشی، غذايی، چسب ها و چسب های نواری و آسفالت مورد استفاده قرار می گیرد.

این ماده برای پاک کردن لکه ها، روغن و گریس موجود بر سطوح فلزی مورد استفاده قرار می گیرد فقط توجه داشته باشید که پیش از استفاده از حلال ۴۰۲ بر روی سطوح ابتدا آنرا تمیز کنید تا هیچگونه گرد و غباری روی سطح باقی نماند. برای ایمنی بیشتر از دستکش، ماسک و عینک ایمنی استفاده کنید. سپس مقداری از حلال را درون ظرفی ریخته و پس از آغشته کردن پارچه ای تمیز آنرا بر روی سطوح فلزی بکشید.

 

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های حلال ۴۰۲

گروه شیمیایی جزئی از وایت اسپریت ها و در دسته آروماتیک پایین ها
تولید کنندگان حلال ۴۰۲ پالایشگاه اصفهان
پالایشگاه تهران
پتروشیمی بیستون
پالایشگاه شیراز
پالایشگاه تبریز
پالایش نفت بندرعباس
شرکت نفت ستاره خلیج فارس
پالایش نفت کرمانشاه
کاربرد ها ساخت لاستیک و اپوکسی های آلکید چرب
کاربردها و قیمت خرید و فروش حلال 402
کاربردها و قیمت خرید و فروش حلال ۴۰۲

 

قیمت حلال ۴۰۲

حلال ۴۰۲ یک ماده شیمیایی شفاف و دارای بوی خاص است که از طریق تقطیر کروزن که مخلوطی از مایعات نفتی است، تولید می شود و اغلب در صنعت رنگ مورد استفاده قرار می گیرد. این حلال مخلوطی هیدروکربنی است که ۷ تا ۱۲ کربن دارد و به صورت گسترده در صنعت استفاده می شود. این حلال مایع اغلب به عنوان ماده پاک کننده و جلادهنده وهمچنین به عنوان یک حلال کاربردی و مفید در صنعت مواد شیمیایی و محصولات آرایشی- بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این حلال ۴۰۲ مصارف خانگی متعددی نیز دارد و اغلب به عنوان یک ماده رقیق کننده مورد استفاده قرار می گیرد.

نام دیگر حلال ۴۰۲

حلال ۴۰۲ یک ماده بی رنگ و با بوی مشخص است که از نفت مشتق شده و اغلب یکی از جایگزین های الکل های نفتی است زیرا در آب قابل انحلال نیست. این ماده پرمصرف در سراسر دنیا به عنوان بهترین و کاربردی ترین حلال ها با نام های وایت اسپریت و یا مینرال اسپریت نیز شناخته می شود. این حلال که مخلوطی از پارافین، سیکلوپارافین و هیدروکربن های معطر است در صنعت به عنوان حلال استخراج، پاک کننده، زداینده چربی، حلال رنگ ها و به عنوان نگهدارنده چوب در صنایع چوبی به کار برده می شود. علاوه بر این در ساخت لاستیک و اپوکسی آلکید های چرب و همچنین جلاهای رقیق به عنوان پایه روغنی نیز استفاده می شود.

خرید حلال نفتی

حلال های نفتی ترکیبات شیمیایی هستند که از مشتقات نفتی تهیه شده اند که براساس دمای جوش و میزان حلالیت تقسیم بندی می شوند. حلال های آروماتیک و وایت اسپریت ها نیز در دسته حلال های نفتی قرار می گیرند. حلال های نفتی پنتان و اکتان به عنوان حلال در فعالیت های آزمایشگاهی و بنزن در صنعت لاستیک سازی، تهیه سیمان و در ساخت وارنیش های روغنی سریع خشک شونده و صنعت رنگ و اسپریت های روغنی برای وارنیش های عایق کننده الکتریکی استفاده می شوند. از این حلال های پر مصرف همچنین در فعالیت های روزانه مانند نقاشی، چاپ، استفاده از انواع چسب، پردازش لاستیک و چربی زدایی نیز استفاده می شود.

پرسش های رایج در مورد حلال ۴۰۲

از کجا می ‌توانم مراکز خرید و فروش حلال ۴۰۲ را در تهران و شهرستان ‌ها پیدا کنم؟
سایت جهان شیمی به عنوان مرجع قیمت خرید و فروش حلال ۴۰۲ در ایران، خریداران در نقاط مختلف کشور را به فروشندگان حرفه‌ ای، مجرب و کارآزموده متصل می ‌کند. لیست فروشندگان حلال ۴۰۲ را می توانید در این مقاله مشاهده کنید.

تولید کننده حلال ۴۰۲

حلال ۴۰۲ که به عنوان تینر رنگ نیز شناخته می شود کاملا پایدار است و با داشتن بوی ملایم و خاصیت غیرخورندگی به عنوان محبوب ترین و کاربردی ترین حلال در دنیای صنعت استفاده می شود. مهمترین کاربردهای این ماده به عنوان حلال رنگ ها، لاک ها و چسب ها است که در صنایع فلزات و خودروسازی نیز به دلیل داشتن قدرت حلالیت بالا برای پاک کردن روغن، گریس و انواع چربی از روی سطوح فلزات مورد استفاده قرار می گیرد. حلال ۴۰۲ امروزه توسط کشورهای متعددی در سراسر دنیا تولید و به سراسر دنیا عرضه می شود و تولیدکنندگان کشور ما نیز این ماده را با خلوص مختلف با توجه به کاربرد این ماده در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند.

آنالیز حلال ۴۰۲ اصفهان

شرکت تولیدی فرآورده های نفتی اصفهان به عنوان اولین پالایشگاه و تولید کننده حلال های نفتی در ایران حلال ۴۰۲ را تولید و به بازار عرضه می کند. این ماده تولیدی با درجات تبخیر ۱۰ درصد، ۵۰ درصد و ۹۰ درصد در این شرکت قابل خریداری است. از این ترکیبات برای استفاده در صنعت رنگ با از بین بردن ترکیبات آروماتیک موجود کاربرد گسترده ای دارد. علاوه بر این حلال ۴۰۲ اصفهان به عنوان یک پاک کننده کارایی خوبی در مصارف خانگی و دیگر صنایع از خود نشان داده است.

قیمت فروش حلال ۴۰۲ فروش ۲۰لیتری

حلال ۴۰۲ به عنوان یک حلال نفتی در حجم ۲۰ لیتری و سایر حجم ها قابل خرید و فروش است و به صورت یک مایع شفاف و با بوی ملایم به خریداران عرضه می شود. این حلال در حجم ۲۰ لیتری بدون چربی و زردی بوده و کاملا برای استفاده به عنوان محافظ چوب و تولید رنگ و چسب و لاک ها و حتی جوهر چاپ و انواع واکس قابل استفاده است. همچنین می توان از این ماده به عنوان یک حلال و پاک کننده برای ابزارهای نقاشی نیز استفاده کرد. البته بهتر است در زمان استفاده از این ماده جوانب احتیاط را رعایت کنید زیرا می تواند موجب سوزش و تحریک چشم ها شده و بخارات آن نیز می تواند تاثیر منفی بر ریه داشته باشد.

مشخصات فنی حلال ۴۰۲

حلال ۴۰۲ به عنوان یک ماده شیمیایی دارای نقطه تقطیر حدود ۵۵ درجه سانتی گراد و با ظاهری شفاف و بوی ملایم است که غیر فرار بوده وهمچنین فاقد خورندگی است. نقطه جوش آن نیز حدود ۱۱۳ درجه سانتی گراد است. این ماده همچنین سمیت بسیار کمی دارد و اشتعال پذیری آن نیز بسیار پایین در نظر گرفته شده است. این حلال اغلب به عنوان حلال رنگ در تولید رنگ و در صنعت تولید مواد شیمیایی برای استخراج مایع به کار برده می شود. علاوه بر این در صنعت تولید لاستیک و آسفالت سازی و همچنین برای تولید پاک کننده های فلزات و چربی زداها و تولید جلا دهنده مخصوص چوب برای تولید مبلمان نیز از این حلال استفاده می شود.

احتیاط در مصرف حلال ۴۰۲

استنشاق بخارات این حلال می تواند باعث سرفه، تحریک و ورم ریوی، خواب آلودگی و سرگیجه شود و تحریک کم چشم ها نیز با قرارگرفتن در معرض بخارات محتمل است. این ترکیب در صورت تماس با پوست می تواند موجب تحریک پوستی شود و حتی ورود آن به بدن از طریق بلع و یا راه های هوایی می تواند کشنده باشد.

بنابراین در صورت تماس پوستی شستن محل با آب به مدت ۲۰ دقیقه و خوراندن آب به مصدوم در صورت بلع می تواند قبل از تماس با مراکز درمانی موثر باشد.

فروش حلال ۴۰۲

توجه داشته باشید که حلال ۴۰۲ بسیار آتش گیر و نقطه اشتعال آن بین ۳۶-۴۳ است. بخارات این ترکیب می توانند با هوا مخلوطی انفجاری را تشکیل دهند بنابراین از نگهداری آن در کنار مواد اکسید کننده جدا خودداری کنید.

در صورت رخ دادن حریق با این ماده آنرا با موادی از قبیل اسپری آب، مواد شیمیایی خشک، فوم الکل یا دی اکسید کربن خاموش کنید زیرا جریان مستقیم آب می تواند شعله های آتش را پراکنده و پخش کند.

روش نگه داری و حمل و نقل حلال ۴۰۲

این حلال باید در ظروف در بسته و در محیط خشک و خنک، دارای تهویه مناسب و به دور از اشعه مستقیم آفتاب، گرما و سایر منابع اشتعال زا نگه داری شود.

خرید حلال ۴۰۲

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید حلال ۴۰۲ از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید حلال ۴۰۲، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان حلال ۴۰۲ را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید حلال ۴۰۲ با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا