Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

تاثیر اسید اسکوربیک برای سلامت پوست و بهبود آن چست؟

اسید اسکوربیک ازجمله ترکیباتی است که به دلیل خواص منحصربه‌فردش فواید زیادی برای سلامتی دارد. اسید اسکوربیک برای سلامت پوست نیز تاثیر مثبت داشته و موجب بهبود پوست و مو می گردد. از فواید اسید اسکوربیک برای سلامت پوست می توان به مبارزه به رادیکال های آزاد اشاره نمود. اسید اسکوربیک در سلامت پوست با تاثیرات دیگری همچون ضد لک و کاهش قرمزی همراه است. تاثیرات مطلوب اسید اسکوربیک برای سلامت پوست موجب شده تا از آن در بسیاری از سرم ها و کرم های مراقبت پوستی استفاده شود. قیمت محصولات حاوی اسید اسکوربیک در بازار متفاوت بوده و به برند تجاری محصول و خارجی ا ایرانی بودن آن وابسته است.

در ادامه این مطلب از جهان شیمی فیزیک به بررسی خواص و کاربرد اسید اسکوربیک برای بهبود سلامت پوست و بررسی فواید و مزایا مصرف آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

بهبود آسیب ناشی از خورشید با اسید اسکوربیک

آنتی اکسیدان های موجود در ویتامین C از آسیب های اشعه ماورای بنفش ممانعت کرده و یا آن‌ها را کاهش می دهند. البته از سرم ویتامین C یا اسکوربیک اسید نمی توان به جای ضد آفتاب استفاده نمود. اما می توانند در ترمیم پوست مفید عمل کنند.

تاثیر آب ‌رسانی اسید اسکوربیک برای سلامت پوست

اپیدرم یا لایه بالایی پوست بدون رطوبت کافی شروع به خشک شدن نموده و منجر به خارش، پوسته‌ پوسته شدن و پیری زودرس می گردد. بنابراین هیدراتاسیون برای داشتن پوستی سالم و جوان لازم است. اسید اسکوربیک برای سلامت پوست مفید است زیرا ازنظر بالینی ثابت شده است که در حفظ آب در پوست کمک می کند.

اسید اسکوربیک برای سلامت پوست مفید است، زیرا آن را نرم و صاف نگه داشته و از چرب یا خشک شدن آن ممانعت می‌کند. افرادی که از مکمل های حاوی اسید اسکوربیک استفاده می‌ کنند، بهبود قابل ‌توجهی را در آب‌رسانی، کشسانی و زبری پوست نشان می دهند.

اسید اسکوربیک برای سلامت پوست به عنوان لکه بر

محصولات مراقبتی بر پایه ویتامین C می توانند لکه های پوستی را که به دلایل مختلفی در پوست ایجاد شده است را کمرنگ کرده یا از بین ببرند.

استفاده مداوم از محصولات ویتامین سی بر روی پوست، به طور قابل توجهی باعث کاهش این لکه ها خواهد شد. اما باید توجه شود که استفاده از آن در پوست های حساس باید با احتیاط صورت پذیرد.

تاثیر اسید اسکوربیک برای بهبود سلامت پوست و کاهش جای زخم

با استفاده از سرم های ویتامین سی بر روی صورت جای زخم های جراحی کمتر دیده می شود. درواقع افرادی که از این محصول بر زخم های خود استفاده می کنند، نسبت به سایر افراد جای زخم کمرنگ تری خواهند داشت. البته کیفیت ساخت این محصولات بر اثرگذاری آن ها بسیار مهم است. قیمت اسید اسکوربیک برای پوست با توجه به برند تجاری آن متفاوت خواهد بود.

تاثیر اسید اسکوربیک برای سلامت پوست با کاهش قرمزی

پوست لکه ‌دار، ناهموار و قرمز از عوامل متعددی ناشی می گردد. بیماری‌های التهابی پوست مانند اگزما، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، عدم تنظیم هورمون‌ها، شرایط پزشکی و… می توانند موجب آسیب های پوستی مختلفی شوند. استفاده از ویتامین سی به دلیل خاصیت ضدالتهابی و آنتی ‌اکسیدانی می تواند قرمزی و التهاب را به حداقل برساند.

تاثیر اسید اسکوربیک برای سلامت پوست و ساخت کلاژن

انسان توانایی تولید اسید اسکوربیک یا ویتامین ث را در بدن خود ندارد. بنابراین برای تامین این ویتامین باید از میوه‌ها و مکمل‌های دارویی مختلفی استفاده کند. توانایی ایجاد بافت کلاژن از مهم ترین نقش‌های اسید اسکوربیک در بدن انسان محسوب می شود. این ماده باعث ترمیم و تکامل بافت‌ها و ارگان‌های ضروری بدن انسان می شود. بعلاوه این ماده موجب افزایش جذب آهن به بدن انسان شده و به سیستم ایمنی بدن قدرت بیشتری می بخشد. به طور کلی می توان گفت تاثیر اسید اسکوربیک برای سلامت پوست و بدن انسان بسیار مطلوب است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا