Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

قرص جویدنی ویتامین ث اسید اسکوربیک

اسید اسکوربیک یا ویتامین ث نوعی ویتامین محلول در آب و آنتی اکسیدان است. ویتامین ث در سلامت عمومی بدن نقش بسزایی داشته و از ویتامین های بسیار مهم محسوب می شود. کمبود ویتامین ث یا اسید اسکوربیک می تواند بدن را با اختلالاتی مواجه کند. در صورت کمبود این ویتامین در بدن می‌توان از قرص جویدنی ویتامین ث یا اسید اسکوربیک استفاده نمود. قرص جویدنی ویتامین ث در انواع برند های خارجی و ایرانی قابل تهیه است. قیمت قرص جویدنی ویتامین ث خارجی نسبت به انواع ایرانی بیشتر است. برای خرید قرص جویدنی ویتامین ث می توان به داروخانه های سراسر کشور مراجعه نمود. استفاده از قرص جویدنی ویتامین ث موجب افزایش ایمنی بدن شده و استفاده از آن در دوران سرماخوردگی دوره درمان نقاهت را کوتاه می کند. البته با تمام این مزایا از مصرف بیش از حد قرص جویدنی ویتامین ث بپرهیزید.

ویتامین ث چیست

ویتامین سی ویتامینی محلول در آب است که به صورت طبیعی در مواد غذایی همچون مرکبات، گوجه‌فرنگی، سیب زمینی و سبزیجات برگ‌دار یافته می شود. ویتامین ث برای عملکرد و سلامت استخوان، عضله و رگ های خونی بسیار مهم است. ویتامین سی به جذب آهن کمک کرده و برای تولید سلول های قرمز خون ضروری است. از قرص جویدنی ویتامین ث برای درمان و جلوگیری از کمبود ویتامین سی استفاده می گردد.

خواص قرص جویدنی ویتامین ث

ویتامین ث یک ويتامين محلول در آب ضروری در سنتز و نگهداری از كلاژن است. مواد داخل سلولی بافت های بدن، عروق خونی، غضروف، استخوان ها، دندان ها، پوست و تاندون ها برای عملکرد مطلوب نیازمند اسکوربیک اسید هستند.

ترميم زخم و مقاومت در برابر عفونت از دیگر خواص ویتامین ث است. این ماده یک آنتی اکسیدان بسیار قوی بوده و به عنوان عامل احياء كننده اساسی در بسياری فعاليت های آنزيمی سلول و فرآيند های نقل و انتقال الكترون عمل می کند.

این ماده در متابوليسم كربوهيدرات ها، تبديل اسيد فوليک به اسيد فولينيک، متابوليسم فنيل آلانين و حفظ يكپارچگی عروق نقش موثری دارد. بدن انسان قادر به سنتز ويتامين C نیست، بنابراين بايد این ماده را به صورت روزانه و از منابع خارج از بدن تامين نمود.

مزایا مصرف قرص جویدنی ویتامین ث

مهم ‌ترین خواص ویتامین C، اثر آنتی‌ اکسیدانی آن در برابر رادیکال ‌های آزاد است. این ماده در مقابل سرطان‌ ها از بدن محافظت می کند. علاوه ‌بر آن اثر آنتی‌اکسیدانی ویتامین سی از رسوب‌ گیری دیواره شریان‌ها و پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی، سکته‌های قلبی و مغزی بسیار موثر است. ویتامین ث موجب ترشح ماده‌ای طبیعی از دیواره رگ‌ها شده که در گشاد کردن رگ‌ها و کاهش فشار خون بسیار موثر است. همچنین ویتامین سی بر سنتز انتقال دهنده‌های عصبی و فعالیت مغزی اثر داشته و موجب بهبود عملکرد مغز می شود. اثر ویتامین ث یا اسید اسکوربیک در بهبود سرماخوردگی و رفع خستگی ماهیچه‌ها در ورزشکاران شناخته شده است. بنابراین استفاده از قرص جویدنی ویتامین ث می تواند در بهبود سلامتی موثر باشد.

موارد مصرف قرص جویدنی ویتامین ث

  • پيشگيری و درمان اسكوروی
  • استفاده در فرمولاسيون فرآورده های دارويی و غذایی به عنوان آنتی اكسيدان
  • کاربرد در درمان تالاسمی
  • در فقر آهن جهت افزايش جذب گوارشی آهن
  • قرص جویدنی ویتامین ث می تواند در درمان بیماری هایی مانند آلزايمر، سرطان، کاهش علائم سرماخوردگی، بهبود زخم، آسم و… استفاده شود.

قرص جویدنی ویتامین ث بهتر است یا قرص جوشان

مکمل‌ ویتامین ث به صورت قرص‌های ساده جویدنی و یا قرص‌های جوشان تولید و عرضه می شوند. یرای فهمیدن اینکه قرص جویدنی ویتامین ث بهتر است یا قرص جوشان ویتامین ث در ادامه همراه ما باشید.

قرص جوشان می‌تواند بر روی معده تاثیراتی منفی داشته باشد. درواقع قرص جوشان موجب ایجاد رفلاکس معده و یا درد و ناراحتی می شود. به همین دلیل است که اغلب استفاده از قرص جویدنی ویتامین ث ارجحیت دارد. توجه شود که مکمل های اسید اسکوربیک را نباید با آب زیاد مصرف نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا