Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

آنالیز کربنات پتاسیم

کربنات پتاسیم ماده ای شیمیایی است که کاربردی گسترده در صنایع دارد. آنالیز کربنات پتاسیم و خواص آن نشان می دهد که این ماده می تواند بسیار کاربردی باشد. با آنالیز کربنات پتاسیم شکل ظاهری آن مشخص می گردد. این ماده به‌صورت نمکی جامد و سفید رنگ قابل تهیه است. انواع کربنات پتاسیم در گرید های مختلف تولید و عرضه می گردد. برای انتخاب این محصول باید به آنالیز کربنات پتاسیم و شرکت تولید کننده آن پرداخت. قیمت کربنات پتاسیم در گرید های مختلف با یکدیگر متفاوت است. برای خرید کربنات پتاسیم می توان به سایت ها و مراکز معتبر عرضه مواد شیمیایی صنعتی مراجعه نمود.

با آنالیز کربنات پتاسیم دو گرید خوراکی و صنعتی برای آن مشخص می شوند. از کاربرد کربنات پتاسیم خوراکی در صنایع غذایی و از گرید دیگر در صنایع مختلف استفاده می شود. در ادامه با معرفی ساختار و کاربرد کربنات پتاسیم همراه ما باشید.

انواع پتاسیم کربنات

پتاسیم کربنات در دو گرید تولید و در بازار عرضه می گردد.

  • پتاسیم کربنات خوراکی

از گرید خوراکی در صنایع غذایی به عنوان منبع پتاسیم استفاده می شود.

توجه شود که قیمت گرید خوراکی به دلیل خلوص بالا، بیشتر است.

  • کربنات پتاسیم صنعتی

از گرید صنعتی برای مصارف صنعتی مانند شیشه سازی و شوینده استفاده می شود.

آنالیز کربنات پتاسیم خوراکی

گرید خوراکی این محصول به صورت پرک در صنایع غذایی و همین‌طور تولید خوراک دام و طیور استفاده می شود. آنالیز کربنات پتاسیم نشان می دهد که استفاده از آن در صنایع غذایی بسیار صورت می پذیرد. در صنایع غذایی از این ترکیب نمکی برای خشک کردن انگور و تهیه کشمش استفاده می شود. این ماده در خشک کردن میوه هایی همچون سیب، آلو، هلو و… نیز کاربرد هایی دارد.

استفاده از این ترکیب در صنایع غذایی به دلیل داشتن پتاسیم به افزایش تراکم استخوان، سلامت قلب و عروق کمک کرده و اثرات مثبتی بر سلامت بدن دارد. از پتاسیم کربنات به عنوان عامل تنظیم اسیدیته مواد غذایی در تولید بسیاری از مواد غذایی و مکمل های ورزشی استفاده می شود. بنابراین آنالیز کربنات پتاسیم استفاده های مختلف آن در صنایع غذایی را نشان می دهد.

آنالیز کربنات پتاسیم صنعتی

از گرید صنعتی کربنات پتاسیم  در کشاورزی بسیار بهره برده می شود. این ماده از پتاسیم تشکیل شده و عنصر پتاسیم نیز برای رشد و تکثیر گیاه ضروری است. بنابراین با آنالیز کربنات پتاسیم مشخص می شود که از این ماده می توان جهت تامین عنصر پتاسیم گیاهان استفاده نمود. کود کربنات پتاسیم موجب تقویت و استحکام ریشه و ساقه شده و رشد گیاه را بهبود خواهد داد.

آنالیز کربنات پتاسیم و خواص آن

این ماده یک نمک معدنی بوده و آنالیز کربنات پتاسیم محلول بودن آن در آب را نشان می دهد. ترکیب فوق هنگام حل شدن در آب گرما تولید کرده و حلالیت آن گرمازاست. این ماده جاذب رطوبت بوده و به این دلیل دارای ظاهری خیس و آبکی است. آنالیز کربنات پتاسیم نشان می دهد که برای ترکیبات اسیدی مناسب نیست. از این ماده می توان به عنوان خشک کن استفاده نمود. آنالیز پتاسیم کربنات غیر قابل اشتعال، غیر سمی و غیر انفجاری بودن آن را تایید می کند.

کربنات پتاسیم هنگام انحلال در آب به یون های تشکیل دهنده اش، یعنی یون پتاسیم و یون کربنات تجزیه می گردد. وجود یون کربنات در آب pH را افزایش داده و بنابراین خاصیت قلیایی دارد. در ادامه به برخی خواص این ماده اشاره شده است.

  • داشتن قابلیت انحلال پذیری بالا در آب
  • تنظیم پی اچ
  • رطوبت گیری
  • عدم قابلیت اشتعال
  • غیر سمی

آنالیز کربنات پتاسیم برای صنعت تصفیه آب

این ترکیب شیمیایی در صنعت آب و فاضلاب به کار گرفته می شود. از این محصول جهت نرم کردن آب استفاده می شود. این ماده مانع تجمع کلسیم و منیزیم در آب شده و بنابراین از تشکیل رسوب در سیستم لوله کشی ممانعت خواهد نمود. بنابراین با آنالیز کربنات پتاسیم کاربرد آن در آب و فاضلاب مشخص گردید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا