Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییغذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید پکتین | کاربرد پکتین چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد پکتین و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید پکتین دارید،

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش پکتین در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان پکتین در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت پکتین نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش پکتین به روزرسانی می‌شود.

پکتین نوعی فیبر است که منشأ طبیعی دارد و در برخی میوه ها و سبزیجات یافت می شود و عمده ترین کاربرد های آن در صنایع دارویی و غذایی می باشد. این ماده که پلی ساکاریدی محلول با زنجیره هایی طولانی از قند های هضم نشدنی است، تحت حرارت منبسط شده و به ژل تبدیل می شود.

حالت ژل مانند پکتین باعث شده تا از این ماده در صنایع غذایی به عنوان یک عامل غلیظ کننده ایده آل برای تهیه انواع مربا و ژله استفاده شود. از حالت فیزیکی ویژه این ماده علاوه بر صنایع غذایی، در صنایع دارویی نیز استفاده می شود؛ چرا که خاصیت ژل مانند این ترکیب در دستگاه گوارش ما فواید بی شماری را برایما فراهم می آورد.

مراکز خرید و قیمت فروش پکتین در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش پکتین و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان پکتین در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده پکتین در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید پکتین در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش پکتین را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

این بار در نشریه جهان شیمی فیزیک قصد داریم شما را با قیمت خرید و فروش و ماهیت پکتین، منابع اصلی آن و کاربرد هایش آشنا کنیم.

منابع اصلی پکتین کدام اند

همانطور که گفته شد، پکتین منشأ کاملا طبیعی دارد و در حقیقت یکی از مهم ترین ترکیبات موجود در دیواره سلولی گیاهان می باشد. این ماده یک پلیمر قندی-اسیدی بوده که حاوی ترکیباتی همچون نمک های سدیم، پتاسیم، آمونیوم و گالاکتورونیک اسید می باشد.

همه میوه ها و گیاهان حاوی پکتین هستند اما درصد وجود این ماده در آن ها متفاوت است و برخی از آن ها مقدار بیشتری از این فیبر را در خود دارند. اصلی ترین منابع غنی از پکتین میوه جات و سبزیجاتی از جمله سیب، مرکبات، گلابی، انگور، زیره، هویج، گیلاس و توت فرنگی می باشند.

چگونگی استخراج پکتین

صنعتگران برای تولید پکتین از مواد اولیه ای همچون پوست خشک مرکبات و تفله های میوه هایی همچون سیب یا چغندر قند استفاده می کنند که هر دو این مواد اولیه به راحتی توسط کارخانه های تولید آب میوه قابل تهیه می باشند.

با اضافه کردن اسید رقیق و داغ با PH بین ۱.۵ تا ۳.۵ به مواد اولیه گفته شده، می توان فرآیند استخراج پکتین را آغاز کرد. با ادامه این فرآیند زنجیره پیچیده و مستحکم پکتین ضعیف شده و کم کم به حالت محلول در می آید.

بعد از مرحله فیلتر کردن و غلیظ کردن، ماده نهایی را با اتانول یا ایزوپروپانول مخلوط می کنند تا پکتین رسوب کند. ترکیب نهایی را با الکل شستشو داده و خشک می کنند و در نهایت مواد جانبی را به آن می افزایند که این مواد باعث تفاوت انواع پکتین های موجود در بازار می گردند.

کاربرد های پکتین در صنایع غذایی چیست

مهمترین و رایج ترین کاربرد پکتین در صنایع غذایی می باشد و تولید کنندگان فعال در این حوزه نیز از این ماده به عنوان یک عامل غلیظ کننده، پایدار کننده و امولسیفایر استفاده می کنند.

از آنجایی که این ماده فاقد هرگونه چربی و کالری است، ماده افزودنی کاملاً سالمی به شمار می آید و استفاده از آن برای تولید مواد غذایی بلا مانع می باشد.

استفاده از این ماده برای تهیه انواع مربا، مارمالاد و ژله بسیار رایج بوده و قوام و خاصیت ژلی خوبی به این فرآورده ها می بخشد. گاهی اوقات نیز تولید کنندگان صنایع غذایی پکتین را با شکر و مقداری اسید سیتریک مخلوط می کنند و آن را به عنوان شکر مربا و یا به صورت پودر آماده برای تهیه مربای خانگی عرضه می کنند.

به غیر از موارد گفته شده از پکتین در تهیه برخی از نوشیدنی ها و آب میوه ها، ماست و محصولات پخت شده ای مثل شیرینی نیز استفاده می کنند تا حس بهتر و دلنشین تری در دهان ایجاد شود.

پکتین چیست و چه کاربرد هایی دارد ؟
پکتین چیست و چه کاربرد هایی دارد ؟

آشنایی با کاربرد های پکتین در صنایع دارویی

کاهش کلسترول

تحقیقات نشان داده اند که مصرف پکتین از طریق دهان باعث کاهش کلسترول خون می شود. استفاده از این ماده به همراه فیبر های نامحلول و گوارگام که یک ترکیب رایج و پرکاربرد در صنایع غذایی است، باعث کاهش کلسترول کل و کلسترول بد خون یا همان LDL می شود.

کمک به بهبود دیایت نوع ۲ و پیش دیابت

برخی از مطالعات انجام شده نشان می دهند که مصرف پکتین باعث کاهش میزان قند خون می شود و فعالیت هورمون های مرتبط با کنترل قند خون را تنظیم و متعادل می کند. بنابراین می توان در درمان دیابت نوع دو و حتی پیش دیابت نیز مؤثر واقع شود.

جلوگیری از بروز مشکلات قلبی

پکتین قادر است تا در دستگاه گوارش ما با کلسترول موجود در غذا خورده شده پیوند دهد و از جذب شدن و ورود آن به خون جلوگیری کند. به این ترتیب می تواند از بروز بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری کرده و چربی خون را کنترل نماید.

تهیه شربت ضد سرفه

یکی دیگر از کاربرد های پکتین در تهیه شربت های ضد سرفه می باشد. این شربت ها تسکین دهنده تورم گلو و کاهش دهنده تحریکات منجر به سرفه هستند. پکتین موجود در این نوع شربت ها با بافت ژل مانند خود پوششی روی گلو ایجاد می کند و از تحریک شدن این ناحیه جلوگیری کرده و سرفه را کاهش می دهد.

پکتین از چه ساخته شده

پکتین به عنوان یک عامل غلیظ کننده استفاده می شود و می توان آن را یکی از طبیعی ترین انواع آن دانست. اولین نسخه از این ماده از سیب گرفته شده است که دارای مقدار بالایی از آن است. میوه های دیگری نیز وجود دارند که به طور طبیعی حاوی این ماده ژل کننده هستند، از جمله بسیاری از انواع آلو و گلابی.

خواص پکتین توسط شیمیدان و داروساز فرانسوی، هانری براکونو، کشف و شناسایی شد. کشف او باعث شد که بسیاری از تولید کنندگان با سازندگان آب سیب معامله کنند تا بقایای سیب ها (تفاله) را برای تولید این ماده خریداری کنند. این ترکیب امروزه ممکن است از تفاله سیب یا از پوست پرتقال تهیه شود و معمولا به صورت پودری موجود است.

خواص پکتین چیست

پکتین علاوه بر عملکرد آن به عنوان یک غلیظ کننده، چندین فواید سلامتی نیز دارد. یکی از مهمترین فواید این ماده، فیبر محلول آن است. در واقع، این ویژگی به منظم کردن عملکرد روده، پیشگیری یا کاهش مشکلاتی مانند یبوست و تقویت احساس سیری کمک می کند. پکتین یک افزودنی تثبیت کننده پیچیده است. این مخلوط کاربردی در صنایع شیرینی پزی و نانوایی استفاده می شود. این محصول برای تولید محصولات پایدار در برابر حرارت با ساختار ژله مانند یا قابل پخش در نظر گرفته شده است.

پکتین اخیراً به دلیل خواص شیمیایی و بیولوژیکی متمایزش در کاربردهای زیست پزشکی توجه زیادی را به خود جلب کرده است. پلیمرهایی مانند پکتین با خواص آموزشی سلولی، بیومواد طبیعی جذابی برای ترمیم و بازسازی بافت هستند. چندین ویژگی زیست فعال، مانند تنظیم ایمنی، ضد باکتری، ضد التهاب، ضد تومور و فعالیت های آنتی اکسیدانی، به کاربردهای پیشرفته پکتین و کامپوزیت مبتنی بر پکتین در مهندسی بافت و سیستم های دارورسانی کمک می کند. پکتین و کامپوزیت های مبتنی بر پکتین به عنوان ماتریس ها یا داربست های تعاملی با تحریک چسبندگی سلولی و تکثیر سلولی و افزایش بازسازی بافت با تشکیل یک ماتریکس خارج سلولی در داخل بدن عمل می کنند.عملکردهای تکنولوژیکی این ماده عبارتند از:

۱) پایداری حرارتی عالی پر کردن را در طول پخت فراهم می کند.

۲) به “آزاد شدن طعم” خوب در محصول کمک می کند.

۳) مناسب برای بسته بندی محصول در ظروف صنعتی در دمای پایین.

۴) توزیع یکنواخت پالپ میوه را تضمین می کند.

۵) به دست آوردن امولسیون پایدار را تضمین می کند.

۶) از بروز سینرزیس جلوگیری می کند.

اگر پکتین را سوپرمارکت خریداری می کنید، مهم است که به دستورالعمل های روی بسته توجه کنید، آن را از منابع معتبر خریداری کنید و برای بهترین نتیجه از دوزهای توصیه شده پیروی کنید. علاوه بر این، پیروی از روش های مناسب نگهداری مرباها و کنسروهای تهیه شده با پکتین برای اطمینان از ایمنی کامل مواد غذایی ضروری است.

جایگزین پکتین چیست

پکتین ماده ای است که در میوه یافت می شود و برای غلیظ کردن مربا و ژله مورد استفاده قرار می گیرد. چند روش مختلف وجود دارد که می توانید به جای پکتین از آنها استفاده کنید. یکی از روش ها استفاده از ژلاتین است که به شکل پودر موجود است و در اکثر خواربارفروشی ها یافت می شود. برای استفاده از ژلاتین به عنوان جایگزین پکتین، کافی است آن را با مقدار مساوی آب سرد مخلوط کنید. سپس مخلوط را حرارت دهید تا کاملا حل شود. هنگامی که ژلاتین حل شد، آن را به جای پکتین به دستور مربا یا ژله خود اضافه کنید. ژلاتین یک مورد مناسب برای کسانی است که غیر گیاهخوار هستند.

یکی از موادی که می تواند جایگزین پکتین شود آگار آگار است که جایگزین مناسبی برای تهیه مربا و ژله است. چند گرم (کمتر از یک قاشق چای ‌خوری) را در یک یا دو ملاقه از مایع گرم مربا یا ژله ‌تان حل کنید و در انتهای پخت هم بزنید.

روش دیگر استفاده از پودر پکتین میوه است. پودر پکتین میوه از میوه های خشک تهیه می شود و در اکثر فروشگاه های مواد غذایی موجود است. برای استفاده از پودر پکتین میوه، آن را با مقدار مساوی آب سرد مخلوط کنید. سپس آن را به جای پکتین به دستور مربا یا ژله خود اضافه کنید. همچنین می توانید از پوست مرکبات (به ویژه بخش سفید آن که سرشار از پکتین است) یا نشاسته ذرت نیز استفاده کنید.

قیمت پکتین

پکتین یک کربوهیدرات پیچیده است که هم در دیواره سلولی گیاهان و هم در بین دیواره های سلولی یافت می شود و به تنظیم جریان آب در بین سلول ها و سفت نگه داشتن آنها کمک می کند. توجه داشته باشید که برخی از گیاهان با افزایش سن شروع به از دست دادن بخشی از این کربوهیدرات پیچیده می کنند. مثلا سیب هایی که برای مدت طولانی کنار گذاشته می شوند، با کاهش پکتین، نرم و لطیف می شوند. برای آگاهی از قیمت پکتین و خرید این ماده کافی است آن را در اینترنت جستجو کنید.

مضرات پکتین

آلرژی به پکتین معمولا نادر است. با این حال، گاهی اوقات ممکن است برای افرادی که به بادام هندی و پسته حساس هستند، واکنش هایی رخ دهد. بهتر است قبل از مصرف با پزشک متخصص مشورت کنید. یک آزمایش آلرژی وجود دارد تا مشخص شود آیا شما به پکتین میوه حساسیت دارید یا خیر. پکتین میوه دارای چند عوارض جانبی بالقوه است، از جمله:

  • اسهال خفیف و یا گرفتگی معده.
  • برخی از درمان‌ های سرطان اگر بدون نظارت مصرف شوند با پکتین تداخل دارند.
  • داروهایی مانند دیگوکسین، لواستاتین و آنتی بیوتیک های تتراسایکلین گاهی توسط پکتین مهار می شوند.

قیمت هر کیلو پکتین

همه میوه ها به طور طبیعی حاوی پکتین هستند. این ماده در پوست، دانه ها و هسته ها یافت می شود. برخی از دستور العمل های مربا نیاز به افزودن پکتین تجاری دارند که به صورت خشک یا مایع فروخته می شود. زمانی به مرباها و ژله‌ های خانگی (و تولید تجاری) اضافه می‌ شود نه تنها میوه‌های پخته شده را به شکل قابل پخش غلیظ می کند، بلکه بازدهی بالاتری نیز ایجاد می کند.

پکتین در شراب

در طول شراب ‌سازی، از تجمع پکتین اجتناب می ‌شود، زیرا تأثیر منفی در شراب دارد و باعث ایجاد تیرگی در آن می شود. خوشبختانه بیشتر انگورها سطح پایینی از این ماده طبیعی دارند. برخی از شراب سازان از آنزیم پکتیک (پکتیناز) برای از بین بردن اثر تیرگی ناشی از این ماده استفاده می کنند.

قرص پکتین

قرص پکتین یک فرآورده بسیار خوب برای افرادی است که مدت زیادی است درگیر سندرم روده تحریک پذیر هستند یا در حال غلبه بر اسهال هستند، زیرا وجود این ماده در سیب که یکی از بهترین داروهای طبیعت در نظر گرفته می شود به وفور یافت می شود. پزشک اغلب رژیم غذایی برات (موز، برنج، سس سیب و نان تست) را برای بیماران مبتلا به این بیماری تجویز می کند. سیب کامل یا سس سیب می تواند به پایان دادن به این شرایط ناخوشایند معده با ارائه عامل غلیظ کننده اضافی در روده کمک کند. پکتین در واقع، یکی از داروهای پیشرو برای این مشکل است که به صورت قرص نیز موجود است.

خرید پکتین

پکتین را می توان در برخی از داروها یافت. بطور مثال از آن به عنوان یک ماده اصلی در بسیاری از قطره های سرفه استفاده می کند. شرکت ‌های لوازم آرایشی نیز از این ماده استفاده می ‌کنند، به ویژه زمانی که به دنبال جایگزین ‌های طبیعی یا غیر حیوانی برای اتصال مواد به یکدیگر هستند. با این حال، بیشتر اوقات، پکتین را به شکل پودری در تهیه مربا و ژله استفاده می کنند.

این ماده به غذاهایی که از آن استفاده می کنید طعم نمی بخشد ولی به عنوان یک عامل غلیظ کننده بسیار خوب عمل می کند. از این کربوهیدرات پیچیده در انواع غذاهای تجاری آماده نیز استفاده می شود تا این غذاها به طور موثرتری به یکدیگر متصل شوند. آن را در برچسب محصولاتی مانند ماست، شیر شکلات و در تعدادی از محصولات پخته شده تجاری پیدا خواهید کرد. برای خرید این ترکیب می توانید شرکت های تولید کننده افزودنی های غذایی مراجعه نمایید.

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید پکتین از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید پکتین، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان پکتین را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید پکتین با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا