Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

عکس سود پرک

سود پرک ماده ای قلیایی است که از کاربردهای تجاری مختلفی برخوردار است. سود پرک در گرید های مختلفی تولید و عرضه می شود. عکس سود پرک را می توان از سایت شیمی دریافت نمود. مشاهده عکس سود پرک موجب می شود تا بتوان ماده را بهتر شناسایی کرد. درواقع با دیدن عکس سود پرک می توان آن را از انواع گرانوله و مایع تشخیص داد. خواص ظاهری مانند رنگ سفید و حالت جامد با مشاهده عکس سود پرک مشخص می شود. سریم هیدروکسید جامد در انواع پرک، گرانول و قالبی به فروش می رسد. بنابراین عکس سود پرک می تواند به خریدار در انتخاب نوع مورد نیاز کمک نماید.

در ادامه این مطلب از جهان شیمی به بررسی خواص و کاربرد سود پرک و موارد استفاده از آن در صنعت می پردازیم. با ما همراه باشید تا بیشتر با این ماده پرمصرف آشنا شوید.

سود پرک چیست

سدیم هیدروکسید یا سود سوزآور با فرمول شیمیایی NaOH شناخته شده و ماده ای به شدت قلیایی محسوب می شود. این ماده یک ترکیب یونی جامد و سفید رنگ است. تماس سود با پوست موجب سوختگی شیمیایی شدید خواهد شد. سود پرک در آب انحلال پذیر بوده و انحلال آن در آب گرمازاست. این ماده به راحتی رطوبت و کربن دی اکسید موجود در هوا را جذب خواهد نمود. سود پرک یا کاستیک سودا با نام سود سوز آور نیز شناخته شده و یکی از قوی ترین و معروف ترین بازها محسوب می شود. از کاربرد سود پرک در صنعت تصفیه آب و فاضلاب استفاده می شود.

این ماده قلیایی، واکنش پذیری بسیار بالایی داشته و در اثر برخورد با آب و تماس با پوست، منجر به سوختگی شده و به همین دلیل با نام سود سوز آور نیز شناخته می شود. هیدروکسید سدیم در انواع و گرید های مختلف و با درجه خلوص های متنوع تولید و در بازار عرضه می شود. برای تشخیص سود پرک از بقیه انواع می توان عکس سود پرک را در اینترنت جستجو نمود.

عکس سود پرک و نحوه تولید

هیدروکسید سدیم به روش صنعتی بیشتر از طریق فرایند الکترولیز محلول‌های سدیم کلرید در انواع ظروف الکترولیتی تولید می گردد. در فرایند پیل جیوه از جریانی از جیوه به عنوان کاتد استفاده شده و ملغمه سدیم بدست آمده با آب ترکیب خواهد شد. درنهایت کاستیک سودا تولید می گردد.

در فرآیندی دیگر که پیل دیافراگم نام دارد، الکترولیت از آند به کاتد حرکت کرده و فرآورده های آند و کاتد توسط دیافراگم از هم جدا می شوند. طی هر دو فرآیند، گاز کلر و گاز هیدروژن نیز علاوه بر سدیم هیدروکسید تولید خواهند شد.

عکس سود پرک چه اطلاعاتی را مشخص می کند

عکس سود پرک یا سدیم هیدروکسید مشخص می کند که ماده‌ای جامد و سفید رنگ است. از کاربرد سود پرک برای تنظیم pH استفاده می شود. همچنین در صنایع آلومینیوم سازی و کنسروسازی و… کاربردی گسترده دارد.

عکس سود پرک در تصفیه آب و استفاده از آن

در تصفیه آب شهری از کاربرد سود پرک جهت کنترل اسیدیته آب و حذف فلزات سنگین بهره برده می‌شود. البته در کاربرد سود پرک باید نکات ایمنی مربوط به استفاده از آن را رعایت نمود.

عکس سود پرک در کاغذسازی و استفاده از آن

صنایع کاغذسازی بیشترین استفاده و کاربرد سود پرک در جهان را دارد. استفاده از سود پرک در فرآیندهای خمیرسازی، سفید کردن، رنگ بری از کاغذهای بازیافت شده و تصفیه پساب این صنعت صورت می‌پذیرد.

سود پرک در جداسازی الیاف سلولز از لیگنین، تجزیه چوب و ساخت خمیر در صنعت کاغذسازی نقش مهمی دارد. سود پرک برای افزایش pH در فرآیند تخمیر الیاف کاغذ کاربرد دارد. زیرا ماده‌ای به‌شدت قلیایی است. با اضافه شدن سود پرک به الیاف کاغذ، pH آن افزایش یافته و الیافی صاف، صیقلی و متورم حاصل می آیند. در فرآیند آسیاب شدن این امر بسیار حائز اهمیت است. کاربرد سود پرک در سفید کردن الیاف قهوه‌ای در فرآیند پخت نیز موثر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا