Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

آند نیکل (nickel anode) چیست؟ | موارد مصرف آند نیکل

نیکل در جدول تناوبی عناصر به‌عنوان یک فلز واسطه شناخته می شود. تاریخچه کاربرد نیکل قدمتی طولانی دارد. آبکاری با نیکل از گذشته برای ایجاد لایه ای براق استفاده می شده است. آند نیکل در الکترولیت حل شده و یون های نیکل را ایجاد خواهد نمود. یون‌های نیکل ایجاد شده قادرند تا جریان الکتریکی را به الکترولیت هدایت کنند. در نهایت یون های نیکل تخلیه شده در کاتد جایگزین گشته و جریان الکتریکی به صورت یکنواخت روی سطح کاتد توزیع می‌گردد. برای خرید آند نیکل و خرید مواد شیمیایی صنعتی دیگر به سایت های معتبر شیمی مراجعه نمایید.

آند چیست

آند محلی است که در آن اکسیداسیون رخ می دهد. درواقع آند را می توان تماس قطب مثبت در یک سلول الکترولیتی محسوب نمود. آنیون ها یا یون های منفی در آند به‌وسیله پتانسیل الکتریکی به واکنش شیمیایی مجبور شده و تولید الکترون می کنند. این الکترون ها نیز به سمت مدار محرک جریان خواهند یافت. آند به الکترودی گفته می شود که الکتریسیته به آن وارد شده و کاتد الکترودی است که الکتریسیته از آن خارج می گردد. بنابراین آند قطب مثبت و کاتد قطب منفی بشمار می‌آید.

تولید آند نیکل (nickel anode)

تولید آند نیکل به کانی های آن وابسته است. کانی های نیکل را می توان به دو دسته سولفید ها و اکسید ها تقسیم بندی نمود. در بین این کانی ها انواع سولفیدی مصرف بیشتری داشته و نزدیک به دو سوم مصرف جهانی مربوط به آن‌هاست. اکسید نیکل از پالایش سولفیدها به کمک شناور سازی و نیز تصفیه حاصل می شود. سپس اکسید نیکل نیز توسط پالایش های هیدرومتالوژی همچون شستشو با آمونیاک پالایش می گردد.

موارد استفاده از آند نیکل (nickel anode)

کاربرد آند نیکل در صنایع تولید آلیاژ جایگاهی ویژه دارد. در ادامه به موارد مصرف آند نیکل اشاره شده است. برای خرید آند نیکل و خرید مواد شیمیایی صنعتی دیگر به مراکز معتبر فروش مراجعه نمایید.

موارد استفاده از آند نیکل
موارد استفاده از آند نیکل
  • نزدیک به ۶۸ درصد نیکل تولیدی جهان در تولید فولادهای زنگ نزن مورد استفاده قرار می گیرد.
  • حدود ۱۰ درصد آند نیکل در تولید آلیاژ های با پایه نیکل و مس به کار می رود.
  • ۷ درصد از آن در تولید فولاد های آلیاژی کاربرد دارد.
  • ۳ درصد در صنعت ریخته گری استفاده می شود.
  • ۹ درصد در صنایع آبکاری کاربرد دارد.
  • ۴ درصد در سایر صنایع رو به پیشرفت و پیشرونده باتری ها استفاده می گردد.
  • آند نیکل به عنوان یک کاتالیزور در هیدروژن دار کردن روغن های گیاهی استفاده می شود.
  • آند نیکل در صنعت سرامیک و تولید آلیاژ از آهن و نیکل با خواص مغناطیسی نیز کاربرد دارد.

نکات ایمنی در مورد آند نیکل

در مورد استفاده از آند نیکل رعایت اصول و نکات ایمنی امری ضروری است. نیکل به طور گسترده ای در طبیعت حضور دارد. به همین دلیل افراد به‌طور عمده از طریق آب و هوا، غذا و سیگار با آن مواجهند.

مطالعات سم شناسی مختلفی در خصوص آند نیکل انجام پذیرفته است. البته این مطالعات میزان نیکل موجود در موارد بالا را از نظر سم شناسی کم اهمیت اعلام نموده است.

بیشترین خطر مواجهه با نیکل و آسیب های ناشی از آن به کارگرانی مربوط می شود که در معادن، صنایع ذوب و آبکاری، باتری سازی، جوشکاری و… مشغول به کار بوده و بیشتر تحت تاثیر این ماده قرار دارند.

توجه شود که پوست و مسیرهای تنفسی راحت ترین راه نفوذ این فلز محسوب می شوند. بنابراین مهم‌ترین علائم بروز آسیب های ناشی از نیکل، درماتیت است. علت بروز درماتیت را می توان تماس پوستی طولانی مدت با نیکل دانست.

در مطالعات اپیدمیولوژی مشاهده شده است که نیکل می تواند به عنوان یک عامل سرطان‌زای ناحیه تنفسی عمل نماید. از ترکیب شدن نیکل فلزی با مونوکسید کربن، نیکل کربونیل تشکیل می شود. این ماده برای سلامتی به شدت سمی و خطرناک است. برای اطمینان از کیفیت خرید مواد شیمیایی صنعتی مانند نیکل به منابع معتبر فروش مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا