Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

مصرف سدیم والپروات برای چه بیماری است؟

سدیم والپروات ماده ای دارویی است که در پزشکی برای درمان صرع مورد استفاده قرار می گیرد. از خواص سدیم والپروات در کنترل حملات تشنجی، بیماری صرع در کودکان و بزرگسالان استفاده شده و به عنوان یک داروی مهم و موثر شناخته می شود. از کاربرد سدیم والپروات در جلوگیری از بروز میگرن، افسردگی و… نیز بهره برده می شود. اینکه سدیم والپروات برای چه بیماری است را پزشک متخصص تعیین می کند. بنابراین برای کاهش عوارض سدیم والپروات از مصرف و یا قطع ناگهانی سدیم والپروات اجتناب نمایید. قرص سدیم والپروات داروی موثری بوده و نحوه و مقدار مصرف آن باید به درستی صورت گیرد. قرص سدیم والپروات ۵۰۰ و قرص سدیم والپروات ۲۰۰ در داروخانه های سراسر کشور موجود بوده و قابل تهیه هستند. برای خرید سدیم والپروات می توان به داروخانه ها مراجعه نمود.

قیمت قرص سدیم والپروات با توجه به برند تجاری و ایرانی یا خارجی بودن آن می تواند متفاوت باشد. داروهای خارجی به دلیل وارداتی بودن قیمت بیشتری دارند. توصیه می شود در خرید مواد شیمیایی خوراکی دقت نموده و تنها از منابع معتبر اقدام به خرید آن ها نمایید.

 سديم والپروات چیست

والپروات دارویی ضد صرع است که در کنترل حملات تشنجی بیماری صرع در کودکان و بزرگسالان عملکرد مطلوبی را نشان می‌دهد. البته مصرف قرص و شربت سديم والپروات در موارد دیگری نيز استفاده می‌شود.

حمله عصبي ناشي از اختلال در فعاليت الكتريکی مغز موجب بروز تشنج می‌شود. کاربرد سديم والپروات فعاليت های الكتريکی غيرطبيعی مغز را کاهش داده و موجب کنترل حملات تشنجی می‌شود.

مصرف سدیم والپروات برای چه بیماری است؟
مصرف سدیم والپروات برای چه بیماری است؟

سدیم والپروات برای چه بیماری است

داروی سدیم والپروات داروهایی ضد صرع است. استفاده از این دارو در کنترل حملات تشنجی و بیماری صرع در کودکان و بزرگسالان موثر عمل می‌کند. این دارو در موارد دیگری نیز کاربرد دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود. با توجه به مصارف گسترده خرید مواد شیمیایی خوراکی را تنها از منابع معتبر انجام دهید.

  • پیشگیری از میگرن
  • ممانعت از بروز بیماری‌های اعصاب و روان همچون افسردگی
  • جلوگیری از بروز دردهای عصبی ناشی از دیابت
  • و…

سدیم والپروات ۵۰۰ برای درمان

در کنترل مشکلات دو قطبی بیماری مانیا این دارو موثر عمل می‌کند. در مراحل خاموش و حاد بیماری جهت پیشگیری از عود فاز حاد استفاده از این قرص کارایی بالایی دارد. اثرات درمان با این دارو، به سطح خونی آن وابسته است. مقدار دارو باید بین ۵۰ تا ۱۵۰ میکروگرم در دسی لیتر تنظیم گردد. سطح خونی، پس از تجویز دارو تعیین شده و مقدار دارویی که لازم است بیمار مصرف کند، تنظیم و تجویز می گردد.

قرص سدیم والپروات ۵۰۰ برای افسردگی

در درمان افسردگی بیماری مانیا از این دارو تجویز می‌شود. این دارو اغلب به همراه داروهای ضد افسردگی تجویز شده و علاوه بر اینکه به درمان افسردگی کمک می کند، از عود حمله مانیا نیز پیشگیری خواهد نمود. توجه شود که تجویز این دارو در دوران حاملگی ممنوع است.

شربت والپروات سدیم برای کودکان بیش فعال

اختلال کمبود توجه بیش فعالی به عنوان یک نوع اختلال سلامت روان شناخته می‌شود. این بیماری با علائم مختلفی شناسایی شده و می تواند در کودکان مختلف به گونه ای متفاوت بروز کند. استفاده از داروهایی همچون داروی فوق می‌تواند موجب کاهش بروز علائم بیش فعالی در کودکان و بزرگسالان شود.

داروهای مختلفی برای درمان بیش فعالی به کار گرفته می شوند. برخی از این داروها محرک و برخی نیز غیر محرک هستند. در زمینه کنترل بیش فعالی کودکان گاهی از شربت والپروات سدیم استفاده می‌شود. توجه شود که نیاز روزانه با توجه به سن و وزن بدن متغیر خواهد بود.

عوارض جانبی والپروات

سدیم والپروات نیز مانند همه داروها می تواند موجب بروز عوارض جانبی شود. البته بروز علائم در افراد متفاوت بوده و ممکن است همه عوارض در یک شخص دیده نشود. برای کاهش علائم ناشی از این ترکیبات، خرید مواد شیمیایی خوراکی را از منابع معتبر انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا