Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

از قیمت خرید و فروش جیوه ۲۰۲۰ چه می دانید؟

جیوه ۲۰۲۰ یک ترکیب شبه مایع قرمز رنگ است که مردم معتقدند خواص جادویی دارد و به قیمت بالایی خرید و فروش می شود. جیوه ۲۰۲۰ مانند هر نوع دیگری از جیوه سمی است و باید هنگام کاربرد آن نهایت دقت را بکار برد. این ترکیب یک مایع قرمز رنگ گیلاسی است که با پرتودهی اکسید آنتیموان جیوه با جیوه عنصری تولید می شود. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

جیوه یک عنصر شیمیایی با نماد Hg و عدد اتمی ۸۰ است. این ماده معمولاً به عنوان نقره زنده شناخته می شود و تنها عنصر فلزی است که در شرایط استاندارد دما و فشار مایع است. تنها عنصر دیگری که تحت این شرایط مایع است ، هالوژن برم است ، اگرچه فلزاتی مانند سزیم ، گالیوم و روبیدیوم درست بالاتر از دمای اتاق ذوب می شوند.

جیوه در رسوبات در سراسر جهان بیشتر به صورت سینابار (سولفید جیوه) مشاهده می شود. ورمیلیون رنگدانه قرمزی است که با آسیاب کردن سینابار طبیعی یا سولفور جیوه مصنوعی بدست می آید.

 

 

جیوه در دماسنجها ، فشارسنجها ، شیرهای شناور ، سوئیچ های جیوه ای ، لامپ های فلورسنت و سایر دستگاه ها استفاده می شود ، هرچند نگرانی در مورد سمیت این عنصر باعث شده است که دماسنج های جیوه ای و فشارسنج ها به تدریج با گزینه های ایمن تر جایگزین شوند.

جیوه ۲۰۲۰ چیست؟

گفته می شود که جیوه قرمز ، ماده ای نیمه مایع قرمز رنگ است. افسانه های زیادی در رابطه با اثرات شفابخشی این ماده وجود دارد که هیچ یک از آنها صحت ندارد و در طول تاریخ بسیاری از افراد و پادشاهانی که برای طول عمر بیشتر از جیوه استفاده کرده اند همگی با مسمومیت شدید از بین رفته اند. از ویژگی های جیوه ۲۰۲۰ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جیوه قرمز یک ماده نیمه مایع قرمز گیلاسی است.
  • چگالی جیوه قرمز ۲۰.۲ گرم در سانتی متر مکعب بسیار زیاد است.
  • این مایع Hg2 Sb207 یک ماده مهم در آزمایشگاه های نظامی است
  • نام دیگر: اکسید جیوه آنتیموان
  • فرمول : Sb2O7Hg2
  • شکل ظاهری: مایع فلز قرمز گیلاس

 

سایر مقالات مرتبط با جیوه

کاربردهای جیوه ۲۰۲۰

چگالی جیوه قرمز در حدود ۲۰.۲ گرم در سانتی متر مکعب و بسیار زیاد است ، که شبیه به Alneptinyum 237 است که هر دو غیر رادیواکتیو هستند. جیوه قرمز مایع ۲۰/۲۰ به عنوان یک حلال برای اورانیوم ۲۳۵ استفاده می شود و روند ذخیره سازی اورانیوم رادیواکتیو ۲۳۵ را تسهیل می کند و می تواند به راحتی با فرآیند تقطیر از جیوه مایع قرمز جدا شود.

جیوه قرمز ماده خطرناکی است که ظاهراً ماده منفجره نیست اما به عنوان منبع نوترون هایی که بر روی محتویات بمب اتمی یعنی دوتریم و تریتیوم در بالای جرم بحرانی فشار وارد می کنند ، مورد استفاده قرار می گیرد و در صورت وجود مواد منفجره انفجار شدیدی همراه با تخریب منطقه ای به شعاع ۶۰۰ Mtermn بمب رخ خواهد داد. همچنین از جیوه قرمز برای تحریک پلوتونیوم و تریتیوم در تابش نوترونی در محل شروع استفاده می شود.

قیمت جیوه پزشکی ۲۰۲۰

جیوه که از زمان های قدیم مورد استفاده قرار گرفته است می تواند سلامت انسان و محیط زیست را به شدت تهدید کند. این عنصر به اشکال مختلف (مانند فلزی، معدنی و آلی) وجود دارد. قیمت جیوه پزشکی ۲۰۲۰ به دلیل کمیاب بودن بسیار بالا بوده و در بازار خرید و فروش می شود. قیمت جیوه پزشکی به خلوص و نوع بسته بندی آن بستگی دارد و با قیمت های عجیب به فروش می رسد.

قیمت هر گرم جیوه

جیوه یک فلز پرکاربرد در صنایع است که به دلیل سمی بودن کاربردهای آن به تدریج کاهش یافته است. قیمت هر گرم جیوه در بازار به فاکتورهای مختلفی از جمله نوع و خلوص آن بستگی دارد.

استخراج طلا در مقیاس کوچک (ASGM)، کاربردهای علمی و صنایع الکتریکی عمده ترین کاربردهای این فلز است. جیوه هم از طریق استنشاق و/یا بلع وارد بدن انسان می شود و باعث ایجاد طیفی از تغییرات سلولی مضر می شود. سپس به گروه‌ های سولفیدریل و سلنوهیدریل روی آلبومین موجود در پلاسما متصل می‌ شود و گیرنده‌ ها و سیگنال ‌های درون سلولی را مختل می‌ کند.

علاوه بر این، می تواند مسیرهای سیگنالینگ سلولی را که در رشد سلولی، تمایز و آپوپتوز نقش دارند، مختل کند. نفوذپذیری آن در سد خونی مغزی آن را به شدت عصبی می کند، به ویژه CH3-Hg (متیلاسیون عمدتاً توسط میکروب ها) به مولکول های حاوی تیول مانند سیستئین متصل می شود و CH3-Hg-Cys را تشکیل می دهد و به راحتی از سد خونی مغزی عبور می کند و به آن آسیب می رساند.

قیمت جیوه قرمز در ایران

قیمت جیوه قرمز در ایران نیز به دلیل کمیاب بودن این ماده بسیار بالا بوده و با قیمت های نامتعارف به فروش می رسد. این فلز بیشتر از وسیله های قدیمی مانند چرخ خیاطی به دست می آید و به دلیل شایعات موجود در رابطه با اثرات شگفت انگیز آن با قیمت بالا خرید و فروش می شود.

نوشته های مشابه

‫۱۱۶ دیدگاه ها

          1. سلام محمد آقا خوبی برای جیوه مزاحم شدم میخواستم بدونم الان هم موجود دارید؟ و قیمت مدنظر شما چند هست؟

          1. فروشنده ام هم جیوه قرمز هم نقره ای/ چگالی بالا اصلا با لیزر خودتونم میتونین چک کنین بعد معامله کنیم.
            شماره تماس

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا