Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

قیمت فروش و خرید تری اکسید آنتیموان | کاربرد اکسید آنتیموان III

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد تری اکسید آنتیموان و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید تری اکسید آنتیموان دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش تری اکسید آنتیموان در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان تری اکسید آنتیموان در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت تری اکسید آنتیموان نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش تری اکسید آنتیموان به روزرسانی می‌شود.

تری اکسید آنتیموان (Antimony Trioxide) که اکسید آنتیموان (III) نیز نامیده می شود یک ترکیب شیمیایی با فرمول Sb۲O۳ است. تری اکسید آنتیموان (ATO) یک ماده جامد سفید رنگ و در واقع یکی از رایج ترین ترکیبات آنتیموان است.

آنتیموان یک عنصر شیمیایی با نماد Sb (لاتین: stibium) و عدد اتمی ۵۱ است. آنتیموان یک فلز خاکستری براق است که در طبیعت به عنوان ماده معدنی سولفید استیبنیت (Sb2S3) یافت می شود. بزرگترین کاربردهای این فلز آلیاژ با سرب و قلع است که باعث بهبود خواص لحیم می شود. ترکیبات آنتیموان مواد افزودنی برجسته ای برای مهارکننده های حریق کلر و برم هستند که در بسیاری از محصولات تجاری و داخلی وجود دارد. در ادامه در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

مراکز خرید و قیمت فروش تری اکسید آنتیموان در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش تری اکسید آنتیموان و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان تری اکسید آنتیموان در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده تری اکسید آنتیموان در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید تری اکسید آنتیموان در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش تری اکسید آنتیموان را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

ویژگی های تری اکسید آنتیموان

این ماده با عوامل اکسید کننده واکنش می دهد تا پنتوکسید آنتیموان را تشکیل دهد، ترکیب اکسید آنتیموان (III) با عوامل احیا کننده، آنتیموان یا استیبین را تولید می کند. این ماده با اسیدهای غلیظ واکنش داده و نمک های آنتیموان (III) تشکیل می دهد و در بازهای قوی نیز حل می شود.

اکسید آنتیموان (III) یک اکسید آمفوتریک است این ماده در محلول آبی هیدروکسید سدیم حل می شود و متا آنتیمونیت NaSbO2 تولید می کند که می تواند به عنوان تری هیدرات جدا شود. اکسید آنتیموان (III) در اسیدهای معدنی غلیظ نیز حل می شود و نمک های مربوطه را می دهد که پس از رقیق شدن با آب هیدرولیز می شوند. این ماده در ترکیب با اسید نیتریک به اکسید آنتیموان (V) اکسیده می شود.

وقتیکه این ترکیب شیمیایی همراه با کربن گرم می شود، اکسید به فلز آنتیموان تبدیل می شود و با سایر عوامل احیا کننده مانند بوروهیدرید سدیم یا هیدرید آلومینیوم لیتیوم، گاز ناپایدار و بسیار سمی استیبین تولید می شود. این ماده هنگامی که با بی ترات پتاسیم گرم می شود، کمپلکس تارتارت آنتیموان پتاسیم نمکی، KSb (OH) 2 • C4H2O6 ایجاد می شود.

کاربرد و ویژگی های تری اکسید آنتیموان
کاربرد و ویژگی های تری اکسید آنتیموان

کاربردهای تری اکسید آنتیموان

تری اکسید آنتیموان برای اطفاء حریق، تولید پلاستیک، لاستیک، رنگ، کاغذ، منسوجات و وسایل الکترونیک مورد استفاده قرار می گیرد. این ترکیب همچنین برای کاتالیز پلیمریزاسیون پلی اتیلن ترفتالات مورد استفاده قرار می گیرد.

این ترکیب یک رنگدانه سفید برای ساخت رنگ های خاص است. هنگامی که ATO به عنوان بازدارنده شعله استفاده می شود اغلب در ترکیب با ترکیبات هالوژنه استفاده می شود.

از تری اکسید آنتیموان به عنوان هم افزا یا سینرژیست برای افزایش فعالیت بازدارنده های شعله هالوژنه استفاده می شود. در غیاب تری اکسید آنتیموان تقریباً دو برابر ترکیب هالوژنه برای رسیدن به همان سطح از بازدارندگی مورد نیاز است.

میزان مصرف سالانه ATO در ایالات متحده و اروپا به ترتیب تقریباً ۱۰۰۰۰ و ۲۵۰۰۰ تن است. کاربرد اصلی این ماده به عنوان سینرژیست بازدارنده شعله در ترکیب با مواد هالوژنه است. ترکیبی از هالیدها و آنتیموان عامل مهار کننده شعله در پلیمرها است و به شکل گیری شعله های کمتر اشتعال پذیر کمک می کند. بازدارنده های شعله از این قبیل در دستگاه های الکتریکی، منسوجات، چرم و پوشش ها یافت می شوند.

اکسید آنتیموان (III) ماده ای مات کننده برای تولید عینک، سرامیک و مینای دندان است. برخی از رنگدانه های خاص حاوی آنتیموان هستند. این ترکیب یک کاتالیزور مفید در تولید پلی اتیلن ترفتالات (PET پلاستیک) و ولکانیزاسیون لاستیک است.

قیمت تری اکسید آنتیموان

تری اکسید آنتیموان یک جامد سفید رنگ است که به عنوان یکی از ترکیبات آنتیموان کاربرد بسیار فراوانی در صنایع مختلف دارد. زیرا این محصول مقاومت بالایی در برابر حرارت از خود نشان می دهد و اغلب به عنوان یک ماده نسوز شناخته می شود. این محصول همچنین به عنوان یک عامل تقویت کننده در فرمولاسیون تولید مواد تاخیرانداز ضد آتش به کار برده می شود. البته به تنهایی کاربرد ندارد و باید با موادی مانند دکا برومو دی فنیل اتان استفاده شود.

فروش تری اکسید آنتیموان

فروش تری اکسید آنتیموان به عنوان یک محصول ضد شعله و به دلیل قابلیت مقاومت بالا در برابر حرارت برای استفاده در صنایع نسوز به فروش می رسد. این محصول برای اینکه به عنوان یک ماده ضد شعله به کار برده شود باید ابتدا دما بیشتر از ۳۵۰ درجه سانتیگراد برسد که بتواند با تشکیل موادی مانند هالیدها و اکسی هالیدهای آنتیموان رادیکال ها را کاهش دهد و در نتیجه شعله را خاموش کند. این محصول در کیفیت های مختلف به فروش می رسد که این ویژگی تاثیر مستقیمی بر قابلیت مهارکنندگی شعله دارد

قیمت آنتیموان

آنتیموان فلزی سفید، نقره ای رنگ است که ظاهری براق دارد و به عنوان یک فلز آلیاژ شده با سرب یکی از اجزای مهم در ساخت شمش های حاوی آنتیموان به شمار می رود. این فلز به راحتی شکسنه می شود و هدایت الکتریکی و حرارتی بسیار پایینی دارد و همچنین در دمای اتاق کاملا پایدار است. آنتیموان هنگامی که با فلزاتی مانند سرب ترکیب می شود، می تواند در ساخت باتری های مخصوص اسید سخت به کار برده شود. همچنین به دلیل اینکه یک فلز نرم است در ساخت بلبرینگ های تجهیزات و ماشین آلات استفاده می شود.

سولفید آنتیموان

سولفید آنتیموان به عنوان یکی از ترکیبات حاوی آنتیموان از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا دارای خلوص بسیار بالایی است که موجب شده به عنوان یک ماده مفید در صنایع نظامی برای تولید مواد منفجره و همچنین به منظور افزایش حساسیت روشنایی به مواد قابل اشتعال به کار برده شود. این ماده بلوری در تهیه و تولید مواد حساس، مواد آتش بازی، ساخت باروت و در کبریت سازی و صنایع تولید رزین و شیشه به کار برده می شود.

آنتیموان تری سولفید

آنتیموان تری سولفید یک پودر کریستالی تیره رنگ است که در دمای محیط اکسید می شود و قابل انحلال مناسبی در آب و محلول های قلیایی و اسید کلریدریک غلیظ از خود نشان می دهد. این ماده به عنوان یک ترکیب پایدار و یک عنصر فعال در صنعت به کار برده می شود. آنتیموان تری سولفید اغلب در صنعت شیشه سازی برای تولید شیشه های رنگی و همچنین به عنوان پیش ساز برای تولید انواع نمک آنتیموان استفاده می شود. همچنین به عنوان عامل پردازش در صنعت لاستیک سازی نیز به کار برده می شود.

خرید آنتیموان

آنتیموان به دلیل اینکه قابلیت ترکیب با فلزهای دیگر را دارد اغلب برای استفاده در بسیاری از صنایع خریداری می شود. این فلز می تواند در ترکیب با سایر فلزات خواص آنها را تغییر دهد. به عنوان مثال هنگامی که به فلز سرب و قلع اضافه می شود می تواند موجب شود که مقاومت این مواد افزایش پیدا کند. همچنین می تواند کمک کند که آلیاژهای ساخته شده منقبض نشوند. این فلز همچنین هنگامی که با فلز قلع ترکیب می شود برای ساخت ظروف و کوزه استفاده می شود. صفحاتی که علاوه بر آنتیموان حاوی سرب و قلع هستند برای تزئینات استفاده می شود.

آنتیموان چیست

آنتیموان یک عنصر نیمه فلزی است که رنگ روشنی دارد. فرم پودر آن در دمای محیط پایدار است و مقاومت بالایی در برابر اسیدهای رقیق و محلول های قلیایی از خود نشان می دهد و با این مواد وارد واکنش نمی شود. این عنصر شیمیایی به عنوان یک ماده فعال و نیمه رسانا در ساخت ردیاب های مادون قرمز و دیودها به کار برده می شود. آنتیموان همچنین در صنعت محصولات آرایشی به عنوان رنگدانه برای تیره کردن ابروها و مژه ها به کار برده می شود.

کاربرد آنتیموان

آنتیموان یک فلز بسیار کاربردی است که با داشتن ویژگی هایی مانند قابلیت مخلوط شدن با سایر فلزات و موا، استحکام و پایداری بالا و همچنین به عنوان یک نیمه رسانا در صنایع بسیاری استفاده می شود. بیش از ۵۰% از آنتیموان تولید شده در جهان برای استفاده در آلیاژها به کار برده می شود. همچنین به عنوان یک عنصر رایج در تولید محصولات مهارکننده آتش و شعله به کار برده می شود که برای این کاربرد از تری اکسید این فلز استفاده می شود.

عوارض و خطرات تری اکسید آنتیموان

مطالعات صورت گرفته نشان داده است که ATO از راه پوست جذب می شود. سطح بالای آنتیموان مشخص شده در آزمایش ادرار و خون افرادی که با آنتیموان کار می کنند، نشان می دهد که آنتیموان از راه تنفس نیز جذب بدن شده و می تواند عوارضی به دنبال داشته باشد.

اکسید آنتیموان (III) احتمالا برای انسان خطر سرطان زایی دارد. خطرات دیگری برای سلامتی انسان و محیط زیست در رابطه با این ترکیب مشخص نشده است و هیچ خطری برای سلامتی انسان از تولید و استفاده تری اکسید آنتیموان در زندگی روزمره مشخص نشده است.

 

خرید تری اکسید آنتیموان

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید تری اکسید آنتیموان از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید تری اکسید آنتیموان، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان تری اکسید آنتیموان را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید تری اکسید آنتیموان با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا