Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آب

روش گذاشتن قرص کلر در استخر چگونه است؟

در استخرهای شنا، از قرص‌ کلر نه تنها برای از بین بردن باکتری‌ های موجود در آب، بلکه برای جلوگیری از رشد جلبک‌ ها و حفظ سطح pH مناسب استفاده می ‌شود. قرص کلر یک ترکیب شیمیایی حاوی کلر است که برای ضدعفونی و تصفیه آب آشامیدنی و استخرها بکار می رود. کلر مدت‌هاست که برای از بین بردن باکتری‌ ها و میکروب ‌ها در آب استفاده می ‌شود. استفاده از قرص کلر در یک سبد شناور یکی از رایج ترین و ساده ترین روش ها برای افراد مبتدی است تا نتایج دلخواه را با خیال راحت به دست آورند.

استفاده از قرص کلر نسبت به پودر کلر بسیار ساده تر و مقرون به صرفه تر است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک به روش های استفاده از قرص کلر در استخر می پردازیم، لطفا با ما همراه باشید.

قرص کلر چیست

یکی از بهترین قرص کلر موجود در بازار ایران قرص کلر آمریکایی است که معروفترین برند قرص کلر در حال حاضر قرص کلر آکواپول آمریکا است .کلر یک ماده شیمیایی قوی است که معمولاً در دمای اتاق به شکل گاز است. شکل گازی کلر بسیار خطرناک است و هنگامی که افراد با گاز کلر غلیظ در تماس قرار می گیرند دچار سوزش شدید سیستم تنفسی، پوست و چشم می شوند.

با این حال، کلر در از بین بردن میکروارگانیسم های خطرناک موجود در آب بسیار موثر است. این ترکیب در محصولات پاک کننده، بهداشت عمومی و تصفیه آب استفاده می شود. همچنین در استخرهای شنا برای ایمن نگه داشتن و ضدعفونی آب مورد استفاده قرار می گیرد.

با رایج شدن استخرهای خانگی، مردم به روشی ساده و ایمن برای تصفیه آب با مواد شیمیایی نیاز داشتند. بنابراین، اکنون کلر به شکل جامد خود به عنوان قرص فروخته می شود تا تصفیه آب استخرهای خانگی آسان و مقرون به صرفه باشد.

قرص ‌های کلر نسبت به گاز کلر خالص قوی ‌تر نیستند، اما همچنان بسیار قدرتمند هستند. بیشتر قرص های کلر با درصد «کلر موجود» برچسب گذاری شده اند. به عنوان مثال، اگر یک قرص کلر ۹۰٪ خریداری کنید به این معنی است که این قرص به اندازه گاز کلر قوی است. همچنین مانند پودر کلر نیازی به اندازه گیری و محاسبات سخت ندارند.

قرص کلر چگونه آب استخر را تمیز می کند

کلر باید در آب پخش شود تا به درستی آب را ضدعفونی کند. با حل شدن قرص ها در آب، کلر به آلاینده هایی مانند باکتری ها حمله کرده و آن ها را تجزیه می کند.

این کار را با تجزیه به هیپوکلرو اسید و یون های هیپوکلریت انجام می دهد. این ترکیبات میکروب ها را با اکسید کردن و شکستن پیوندهای شیمیایی تشکیل دهنده ساختار آنها می کشند. اسید هیپوکلروس این کار را در تماس با مولکول ها انجام می دهد. یونهای هیپوکلریت در مدت طولانی تری همین اثر را دارند.

نحوه استفاده از قرص کلر

قرص های کلر معمولاً در دو اندازه قرص های ۱ اینچی یا ۲ اینچی در دسترس هستند. بسته به تعداد دفعاتی که نیاز به استفاده از آنها دارید، می توانید قرص ها را در مقادیر مختلف خریداری کنید. یک قرص ۱ اینچی حدود ۵۰۰۰ گالن آب را تمیز می کند، بنابراین اگر یک استخر ۱۰۰۰۰ گالن دارید، می توانید همزمان از دو قرص استفاده کنید.

قرص های کلر را نباید مستقیماً داخل استخر انداخت زیرا می تواند باعث ایجاد لکه در کف استخر شود و مواد شیمیایی به درستی در آب پخش نمی شوند. در عوض، می توانید از سبد شناور استخر استفاده کنید یا قرص ها را به کفگیر استخر خود اضافه کنید.

شما همچنین می توانید یک کلریناتور اتوماتیک بخرید. با این دستگاه، شما به سادگی قرص های کلر را داخل آن قرار می دهید، سپس انتخاب می کنید که کلر با چه سرعتی در آب استخر پخش شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا