Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آب

ترکیبات شیمیایی نامطلوب در استخر کدامند؟

استفاده از ترکیبات شیمیایی استخر برای تمیز نگه داشتن آب ضروری هستند، اما در صورت عدم استفاده صحیح می توانند مضر باشند. پودر کلر و قرص کلر  رایج ترین ماده شیمیایی موجود در استخر است. انواع کلر از جمله پودر کلر آمریکایی آکواپول و کلر اکوافیت هند برای از بین بردن باکتری ها و جلبک ها استفاده می شوند و به آب استخر بوی متمایزی می دهد.

در حالی که مواد شیمیایی استخر معمولا هنگام استفاده طبق دستورالعمل ایمن هستند، مهم است که با احتیاط از آنها استفاده کنید. حتما برچسب ها را با دقت بخوانید و دستورالعمل های نگهداری و استفاده را دنبال کنید. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در رابطه با ترکیبات شیمیایی نامطلوب در استخر ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

اگر در استخری با ترکیبات شیمیایی نامطلوب شنا کنید چه اتفاقی می افتد

استخری که از نظر شیمیایی متعادل است باید عاری از باکتری ها و جلبک های بد باشد. هدف اصلی مواد شیمیایی این است که اطمینان حاصل شود که شما در آب تمیز و سالم شنا می کنید. اما باید ایمنی مواد شیمیایی استخر را در نظر داشته باشید و همیشه دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید، به علاوه هرگز این مواد شیمیایی را با هم مخلوط نکنید.

اگر در استخری با مواد شیمیایی شنا کنید، ممکن است دچار قرمزی و سوزش پوست شوید. در موارد شدید، ممکن است دچار سوختگی شیمیایی یا مشکل در تنفس شوید. اگر هر یک از این علائم را دارید، باید به دنبال کمک پزشکی باشید و از آسیب بیشتر جلوگیری کنید.

انواع ترکیبات شیمیایی نامطلوب در استخر

مواد شیمیایی رایج استخر عبارتند از متعادل کننده های pH، جلبک کش ها و شفاف کننده ها. متعادل کننده های pH استخر به حفظ سطح pH آب کمک می کنند که برای جلوگیری از تحریک پوست مهم است. جلبک کش ها جلبک ها را از بین می برند، در حالی که زلال کننده ها با حذف ذرات کوچک از آب به شفاف نگه داشتن آب کمک می کنند.

ضدعفونی کننده ها مواد شیمیایی هستند که باکتری ها و سایر میکروارگانیسم های موجود در آب را از بین می برند. کلر از جمله کلر اکوافیت هند رایج ترین ضدعفونی کننده مورد استفاده است، اما برخی از صاحبان استخرها برم و ازن را ترجیح می دهند. سطوح مناسب ضدعفونی کننده آب را سالم و عاری از ارگانیسم های مضر نگه می دارد.

خطر ترکیبات شیمیایی نامطلوب در استخر چیست

مهم ترین خطرات مرتبط با ترکیبات شیمیایی نامطلوب تحریک پوست و چشم و عفونت است. به عنوان مثال، سطوح بالای کلر می تواند باعث قرمزی و سوزش چشم و پوست شود، در حالی که سطوح پایین می تواند به باکتری ها اجازه رشد دهد و منجر به عفونت شود. رشد جلبک یکی دیگر از مشکلات رایج است که باعث می شود استخر جذاب به نظر نرسد و خطر لغزش و سقوط را افزایش می دهد.

برای ایمن ماندن از ترکیبات شیمیایی نامطلوب در استخر چه باید کرد

  • آب را به طور مرتب آزمایش کنید و از کیت های تست بیشتری استفاده کنید تا سطح کلر و pH را مرتب نگه دارید.
  • مواد شیمیایی استخر را به درستی ذخیره کنید. تمام مواد شیمیایی استخر را دور از نور مستقیم خورشید، آب یا دسترسی عمومی در محیط های کنترل شده با درجه حرارت نگهداری کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که بسته به فصل و دفعات استفاده از استخر، برای مدت زمان مناسبی آب را فیلتر می کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که تهویه کافی برای استخرهای سرپوشیده / جکوزی ها وجود دارد.
  • هنگام استفاده از مواد شیمیایی استخر، تجهیزات حفاظتی ضروری است. برای جلوگیری از تنفس بخارات از دستکش، عینک و ماسک صورت استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا