Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آب

مشکلات بارش باران برای استخر چیست؟

وقتی باران می ‌بارد، گرد و غبار، خاک، هاگ و سایر ذرات ریز یا میکروبی به قطرات آب می چسبند. به دلیل اثرات صنعتی شدن و شهرنشینی، سایر میکروب‌ های کوچک و مواد شیمیایی نیز ممکن است به قطرات باران بچسبند. زمانی که این قطرات به استخر شما راه پیدا می کنند، میلیون ها ذره را با خود حمل می کنند.بهترین راه برای برگشت شفافیت آب استخر شوک کلر است به این صورت که پودر کلر با کیفیت مثل پودر کلر آمریکایی را بمقدار ۳ برابر مورد استفاده همیشگی به آب استخر اضافه مینمایید تا شفافیت مجدد آب استخر تا ۲۴ ساعت اینده برگردد .

بارندگی تعادل شیمیایی آب در استخر شما را تغییر می دهد. هنگامی که طوفان ها و بارندگی ها با بادهای شدید و شرایط ناپایدار همراه می شوند، زباله های بزرگتر – مانند برگ ها و سایر مواد آلی – ممکن است به یک استخر روباز بدون محافظت یا بدون سرپوش بریزند و تعادل شیمیایی آن را تحت تأثیر قرار دهند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در رابطه با مشکلات بارش باران برای استخر ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

مزایای بارش باران برای استخر

باران در موارد خاص می تواند برای آب استخر مفید باشد. تثبیت کننده و کلسیم هر دو مواد شیمیایی موجود در آب استخر هستند که سطح آنها را نمی توان بدون رقیق کردن آب کاهش داد. اگر از قرص‌ کلر استفاده می‌ کنید، آنها دارای تثبیت‌ کننده‌ هایی هستند و به مرور زمان می ‌توانند آب استخر را بیش از حد تثبیت کنند و نیاز به رقیق شدن دارند. همچنین، زمانی که سطح کلسیم بالا باشد، بارندگی می تواند برای رقیق کردن آب نیز مفید باشد.

معایب بارش باران برای استخر

آب باران که به استخر شما می رسد، تعادل شیمیایی آب را تغییر می دهد. وقتی آب باران مواد شیمیایی را که ما به استخر اضافه می کنیم رقیق می کند، توانایی آنها برای ضدعفونی، اکسید شدن و متعادل نگه داشتن آب کاهش می یابد.

اگر صاحب استخری هستید که در معرض عناصر است، باید سطوح شیمیایی استخر را پس از طوفان یا بارندگی قابل توجه آزمایش کنید. با انجام این کار و تنظیم تعادل شیمیایی در صورت لزوم دوباره به افزودن قرص کلر نیاز خواهید داشت.

از آنجایی که سال‌ ها آلودگی، سطح بالایی از اسیدهای کربنیک و سولفوریک را وارد اتمسفر کرده است، بارانی که می‌بارد معمولا اسیدی است. این اسیدها PH را در قطرات باران کاهش می دهند، بنابراین بارندگی شدید اسیدیته آب استخر را افزایش می دهد.

تعادل pH استخر شنا باید بین ۷.۲ تا ۷.۸ باشد. اگر PH کمتر از این محدوده باشد، باعث تحریک پوست و آسیب به لباس شنا خواهد شد. حفظ تعادل pH مناسب بسیار مهم است، زیرا pH بالاتر کارایی کلر را برای ضدعفونی آب تضعیف می کند. حفظ تعادل pH و کلر استخر در محدوده مناسب به مواد شیمیایی اجازه می دهد تا با آلاینده ها مبارزه کنند و در عین حال استخر را برای استفاده ایمن نگه می دارند.

مشکلات بارش باران برای استخر و رشد جلبک ها

اگرچه بارانی که از زمین می‌بارد مستقیما منجر به رشد جلبک نمی ‌شود، تجمع بارندگی در مناطق اطراف یک استخر روباز ممکن است بر آن تأثیر بگذارد. مواد مغذی، نیترات ها و فسفات های موجود در کودها باعث سبز شدن چمن و رشد باغ ها می شود. با این حال، همین مواد مغذی که محوطه سازی سرسبز را ترویج می کنند، می توانند یک محیط ایده آل برای رشد جلبک نیز ایجاد کنند.

پس از دوره های بارندگی قابل توجه، مطمئن شوید که سیستم تصفیه و پمپ استخر خود را حداقل به مدت ۲۴ ساعت برای حذف کثیفی، کودها و سایر زباله های آلی اجرا کنید. همچنین باید در نظر داشته باشید که دوز هفتگی جلبک کش را به آب استخر خود اضافه کنید تا از رشد هر گونه ماده سبز ناخواسته در استخر جلوگیری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا