Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آب

وارد کننده قرص کلر

شرکت جهان امید مهر آتنا وارد کننده قرص کلر، بهترین شرکت های داخلی و خارجی هست . که محصول را در بسته بندی های مختلف عرضه می کنند. برندهای معتبر از این شرکت ها، قرص کلر را با کیفیت عالی و قیمت مناسب ارائه می کند. انواع مختلفی از قرص های کلر ساده و آنزیم دار وجود دارد. با مطالعه این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک اطلاعات مختصری درباره انواع قرص کلر به دست می آوریم.

شرکت جهان امید مهر آتنا وارد کننده قرص کلر، انواعی چون کلر آمریکایی ,  کلر هندی آکوافیت، کلر چینی و … را با درصدهای مختلف ۶۰، ۶۵، ۷۰، ۹۰ و ۱۰۰درصد وارد بازار ایران می کند.

قرص کلر چیست؟

معمول ترین ترکیبی که برای ضدعفونی کردن به کار می رود، قرص کلر است. این ماده با خاصیت ضدعفونی کنندگی خوب در بسیاری از موارد از جمله پاک کردن آب استخر به کار برده می شود و برای از بین بردن باکتری ها و ویروس های آب استخر به کار برده می شود.

قرص کلر بهترین صورت این ترکیب برای تصفیه آب استخر است. قرص کلر با درصد ۹۰ در بازار عرضه می شود در صورتی که پودر کلر با درصدهای مختلفی وجود دارد. به همین دلیل با کاربرد قرص کلر، پاکسازی آب استخرها با اطمینان بالایی صورت می گیرد.

مقدار مورد نیاز قرص کلر برای ۱۵ هزار لیتر آب استخر، یک قرص کلر به مدت یک هفته است.

علت کاربرد قرص کلر

علاوه بر این که قرص کلر، ارزان است، دارای قدرت بالایی در پاکسازی است. کلر تولید شده می تواند انواع ویروس ها و باکتری ها را از بین برده در نتیجه خطری برای شناگران وجود نخواهد داشت. شرکت جهان امید مهر آتنا وارد کننده قرص کلر با ارائه بهترین و باکیفیت ترین این ترکیب، اطمینان خاطر را برای افراد شناگر فراهم می کند. باید در هنگام خرید این محصول دقت کرد که حاوی کات کبود و مواد شیمیایی باشد که بتواند باعث نابودی جلبک ها شده و آلاینده های دیگر را از بین ببرد.

یکی دیگر از مزایای کاربرد قرص کلر، آهسته حل شدن آن در آب استخر است. به این جهت، مدت طولانی در آب استخر باقی مانده و زمان زیادی می تواند آب را ضدعفونی و تمیز کند. همچنین این صورت از کلر، کاربردی آسان داشته و برای ماه های طولانی ماندگار است.

نحوه استفاده از قرص کلر

پودر کلر به طور مستقیم برای تصفیه آب استخر به کار برده می شود، ولی قرص کلر باید به طور غیرمستقیم استفاده شود تا به تجهیزات استخر آسیبی نرسد. سبد اسکیمر یکی از این وسایل است که باعث پخش یکنواخت قرص در آب استخر بعد از روشن شدن پمپ می شود. اما اگر پمپ خاموش شود، غلظت بالایی از کلر ایجاد شده که با روشن شدن مجدد پمپ، آب همراه کلر زیاد وارد استخر می شود. در نتیجه به جهت خورنده بودن کلر، به دستگاه های استخر آسیب می رسد.

محفظه ای به نام کلرزن شناور نیز برای این منظور به کار می رود. در این روش، قرص کلر داخل ین محفظه قرار داده شده و کلر را به طور یکنواخت در آب استخر پخش می کند.

کلرزن خطی وسیله دیگری است که برای کاربرد قرص کلر در تصفیه آب استخر به کار برده می شود. تعداد قرص کلر مورد استفاده در این روش به میزان کلر آزاد استخر، شرایط آب و هوایی و همچنین تعداد شناگران بستگی دارد.

انواع قرص کلر

انواع مختلفی چون قرص کلر ساده و یا آنزیم دار توسط شرکت جهان امید مهر آتنا وارد کننده قرص کلر عرضه می شود. نوع آنزیم دار یا تثبیت کننده دارای سیانوریک اسید بوده و دی کلرید و تری کلرید دارد. این اسید باعث مقاوم سازی کلر در برابر اشعه خورشید شده و مانع سوختن آن می شود. از این نوع بیشتر در استخرهای روباز و در فصول گرم سال استفاده می شود. اما نوع ساده یا ناپایدار قرص کلر، باید همراه آنزیم های تثبیت کننده به کار برده می شود تا در برابر اشعه خورشید مقاوم شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا