Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید بتائین | کاربرد بتائین چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد بتائین و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید بتائین دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش بتائین در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان بتائین در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت بتائین نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش بتائین به روزرسانی می‌شود.

بتائین که بتائین انهیدرات یا تری متیل گلیسین (TMG) نیز نامیده می شود ماده ای است که در بدن ساخته می شود. این ترکیب در عملکرد کبد، تکثیر و تزاید سلول و کمک به سنتز کارنیتین نقش دارد. بتائین همچنین به بدن کمک می کند اسید آمینه ای به نام هموسیستئین را متابولیزه کند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) استفاده از این ترکیب را برای درمان یک بیماری ژنتیکی که باعث تجمع بیش از حد هموسیستئین در بدن می شود، تائید کرده است. دانشمندان همچنین بتایین را به عنوان راهی برای کاهش سطح هموسیستئین در افرادی که بیماری ژنتیکی ندارند پیشنهاد کرده اند زیرا سطح بالای هموسیستئین با بیماری های قلبی و سکته مغزی مرتبط است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

 

مراکز خرید و قیمت فروش بتائین در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش بتائین و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان بتائین در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده بتائین در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید بتائین در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش بتائین را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

بتائین چیست

این ترکیب از نظر شیمیایی یک ماده خنثی با یک گروه عملکردی کاتیونی دارای بار مثبت مانند کاتیون آمونیوم چهارتایی یا کاتیون فسفونیوم است که فاقد اتم هیدروژن است و دارای یک گروه عملکردی با بار منفی مانند یک گروه کربوکسیلات است که ممکن است در  مجاورت گروه کاتیونی نباشد.

این ترکیب با نام اختصاری TMG (تری متیل گلیسین) نیز شناخته می شود و نقش مهمی در واکنش های متیلاسیون و سم زدایی هموسیستئین  دارد. این ماده همچنین یک اهدا کننده متیل است که به طور فزاینده ای در زیست شناسی مورد بررسی قرار گرفته است.

در سیستم های بیولوژیکی، بسیاری از بتایین طبیعی به عنوان اسمولیت های آلی عمل می کنند. اینها موادی هستند که توسط سلولها برای محافظت در برابر تنش های اسمزی، خشکسالی، شوری زیاد یا دمای بالا سنتز یا از محیط جذب می شوند.

تجمع داخل سلولی این ترکیب باعث احتباس آب در سلول ها می شود، بنابراین از کم آبی بدن جلوگیری می کند. این تجمع برای عملکرد آنزیم ها، ساختار پروتئینی و یکپارچگی غشا مزاحمت ایجاد نمی کند.

فواید بتائین برای سلامتی + قیمت خرید بتائین

به نظر می رسد استفاده از بتائین در خمیر دندان علائم خشکی دهان را کاهش می دهد. همچنین، استفاده از دهان شویه های حاوی بتایین انهیدرات، زایلیتول و سدیم فلوراید می تواند علائم خشکی دهان را بهبود ببخشد.

برخی تحقیقات نشان می دهد که مصرف مکمل بتائین می تواند سطح هموسیستئین را در خون برخی از افراد نه همه افراد کاهش دهد. با این حال، مشخص نیست که آیا این امر خطر بیماری قلبی را نیز کاهش می دهد یا خیر.

مصرف این مکمل همچنین ممکن است سطح هموسیستئین را در خون در افراد مبتلا به نارسایی کلیه کاهش دهد. با این حال به نظر نمی رسد که این ترکیب باعث کاهش اثرات فولات در هموسیستئینوری در افراد مبتلا به نارسایی کلیه شود.

مطالعات نشان می دهد که بتائین به همراه ویتامین های B6 ،B12 و اسید فولیک به کاهش سطوح بالای هموسیستئین کمک می کند. سطح بالای هموسیستئین ممکن است باعث تشدید تصلب شرایین شود. مکمل های بتائین ممکن است سطح کلسترول را کاهش دهند در نتیجه می تواند برای درمان هرگونه بیماری قلبی موثر باشد.

برخی از افراد یک بیماری ژنتیکی به نام هموسیستینوریا دارند که در آن سطح هموسیستئین در بدن افزایش می یابد. آنها از ابتدای ۲۰ سالگی در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی و پوکی استخوان هستند. مکمل های بتایین برای کاهش سطح هموسیستئین در افراد مبتلا به این بیماری ارثی استفاده می شود.

علاوه بر این مطالعات انجام شده بر روی موش ها نشان می دهد که این ترکیب می تواند به محافظت از کبد در برابر رسوبات چربی کمک کند. این رسوبات می تواند در اثر سوء مصرف الکل، چاقی، دیابت و عوامل دیگر ایجاد شوند.

عوارض و تداخلات بتائین پس از خرید

به دلیل احتمال عوارض جانبی و تداخل با داروها، شما باید مکمل های غذایی را فقط تحت نظارت و با تجویز پزشک مصرف کنید. بیشتر عوارض جانبی ناشی از بتایین خفیف است و شامل اسهال، ناراحتی معده و حالت تهوع است.

این ترکیب می تواند سطح کلسترول تام را افزایش دهد بنابراین افرادی که دارای اضافه وزن هستند، بیماری قلبی دارند یا در معرض خطر بیماری های قلبی هستند، نباید بدون مشورت با پزشک این ترکیب را مورد مصرف قرار دهند. توجه داشته باشید که در افراد مبتلا به بیماری کلیوی، بتائین ممکن است با داروهای مصرفی برایکاهش سطح کلسترول در خون تداخل داشته باشد.

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های بتائین

نام ماده بتائین (Betaine)
فرمول مولکولی C5H11NO2
جرم مولکولی ۱۱۷.۱۵ g/mol
چگالی (دانسیته) ۱.۳۴۷ g/cm^3
نقطه ذوب در دمای حدود ۲۹۳ درجه ی سانتی گراد تجزیه می شود

فروش بتائین خوراکی

بتائین خوراکی در غذاها به صورت بتائین یا ترکیبات حاوی کولین موجود است. مواد غذایی با بیشترین محتوای بتائین عبارتند از گندم، اسفناج، صدف و چغندر قند. مقدار مصرف بتائین از ۰.۱ تا ۱ گرم در روز و تا ۲.۵ گرم در روز در رژیم غذایی سرشار از گندم کامل و غذاهای دریایی است. بنابراین، دریافت بتائین بستگی به ترکیب غذا و به تولید اقلام غذایی از جمله شرایط رشد و اسمزی نیز مرتبط است. یکی از نقش های اصلی بتائین خوراکی ارتقای متابولیسم سالم هموسیستئین است.

قیمت بتائین صنعتی

بتائین صنعتی یک پودر بی رنگ و بی بو و با طعم شیرین است که از آن به عنوان سورفکتانت آمفوتریک استفاده می شود، همچنین به عنوان عامل تسطیح رنگ های vat نیز استفاده می شود. از این نوع بتائین صنعتی به عنوان یک افزودنی خوراک استفاده می شود زیرا یک اهدا کننده متیل طبیعی و کارآمد است که می تواند تا حدی جایگزین متیونین و کلرید کولین شود. مصرف این ترکیب هزینه های خوراک را کاهش دهد، در صنعت دارو برای کاهش فشار خون، جلوگیری کننده از کبد چرب و ضد پیری قابل استفاده است.

قیمت خرید بتائین چیست

بتائین ترکیبی است که در چغندر و سایر غذاهای گیاهی و حیوانی یافت می شود. برای اولین بار در چغندر قند کشف شد به همین دلیل بتائین نامیده شد. دارای مزایای بسیاری برای سلامتی است و می تواند از کبد، قلب و کلیه ها محافظت می کند و همچنین عملکرد فیزیکی را افزایش دهد. بتائین یک اهداکننده متیل است که به افزودن گروه متیل به ترکیبات کمک می کند. با افزودن یک گروه متیل به هموسیستئین، متیونین ایجاد می شود که از بالا رفتن بیش از حد هموسیستئین جلوگیری می کند.

پرسش های رایج در مورد بتائین

خرید بتائین در سایت جهان شیمی چگونه است؟
جهان شیمی شما را به بهترین فروشندگان بتائین متصل می ‌کند. برای خرید بتائین تنها کافی است از طریق بنر بالای صفحه یا کادر فروشندگان در پایین مقاله، فروشنده مورد نظر را انتخاب نمایید و با او تماس بگیرید.

قیمت بتائین در شوینده

بتائین یکی از سورفکتانت هایی است که خاصیت شوینده و پاک کنندگی بسیار خوبی دارد و باعث تعلیق و ایجاد کف می شود. سورفکتانت ها معمولا ترکیبات آلی هستند که با توجه به ساختار مولکولی در حلال های آلی و آب حل می شوند. سورفکتانت ها جزء اصلی شوینده های صنعتی مانند مایعات دستشویی و محصولات پاک کننده هستند که چربی ها و سایر آلاینده ها را با کف حل می کنند و آنها را از سطح پاک می کنند. بتائین با سورفکتانت های آنیونی همگن می شود و محصول را غلیظ می کند و به عنوان نرم کننده آب برای بهبود کف کردن مواد شوینده استفاده می شود.

کاربرد بتائین

بتائین در بدن به عنوان یک اسمولیت، اسمپروتکتانت عمل می کند، به این معنی که سلول‌ها را هیدراته نگه می ‌دارد و انعطاف ‌پذیری استرس را افزایش می‌ دهد و در محیط ‌های آزمایشگاهی، می ‌تواند پروتئین ‌ها و غشاها را زمانی که شرایط محیطی بد است، مانند خشکسالی، دمای پایین و سطح نمک بالا تثبیت کند. بتائین به سلول ها کمک می کند تا با استرس سازگار شوند و همچنین از مرگ برنامه ریزی شده زودرس سلولی (آپوپتوز) نیز محافظ می کند.

قیمت فروش پودر بتائین

پودر بتائین به عنوان یک مکمل غذایی همراه با غذا یا نوشیدنی از طریق دهان مصرف می شود. بتائین یک پودر سفید خالص است و هیچ پرکننده یا چسبنده، افزودنی یا نگهدارنده ای به آن اضافه نمی شود. این ماده به بهبود عملکرد سیستم گوارش و به افزایش توده عضلانی بدون چربی کمک می کند. همچنین به تعادل اسید معده سالم که یک عنصر کلیدی برای عملکرد صحیح سیستم ایمنی و هضم است نیز کمک می کند. این مکمل غذایی معمولا دوبار در روز مصرف می شود.

خواص بتائین برای دور چشم

بتائین به عنوان یک اسمولیت، قادر است تا رطوبت را جذب کند و به حفظ تعادل آب سلولی در پوست اطراف چشم که بسیار حساس است، کمک می کند. این عملکرد بتائین به ویژه برای سلول های پوست اطراف چشم که کم آب هستند یا در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار دارند، بسیار مهم است. بتائین به بهبود سطح هیدراتاسیون در پوست این ناحیه کمک می کند و در نتیجه از ایجاد چین و چروک و تیرگی دور چشم جلوگیری می کند. بتائین به عنوان یک ماده ضد پیری این مزیت را دارد که از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند.

فروش بتائین در کرم

بتائین به عنوان یک آمینو اسید در درجه اول به عنوان یک عامل تثبیت کننده در کرم استفاده می شود. اگرچه خواص مرطوب کننده، تسکین دهنده و حالت دهنده نیز دارد. این ماده آلی از طریق هیدراتاسیون پوست، متابولیسم سلولی را تقویت می کند، خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و حتی برای پوست های حساس نیز به خوبی تاثیرگذار است. به دلیل داشتن بار یونی خنثی به یک ماده چند عملکردی تبدیل شده است.

کاربرد بتائین در شامپو

دلیل استفاده از بتائین این است که این ماده به عنوان یک عامل مرطوب کننده طبیعی در نظر گرفته می شود. به دلیل داشتن خاصیت مرطوب کننده عالی و احساس تازگی، نفوذپذیری بالا در پوست ، به سرعت پوست را مرطوب می کند. بنابراین می توان آن را در لوسیون، شامپو ها استفاده کرد. بتائین به عنوان یک سورفکتانت در شامپو بسیار ملایم است و پوست، مخاط و چشم را تحریک نمی کند. به دلیل داشتن خواص ویسکوزیته پس از شستشوی موی سر از ایجاد الکتریسته ساکن جلوگیری می کند و در نتیجه از پرواز موها نیز جلوگیری می کند.

قیمت قرص بتائین

قرص بتائین یک ترکیب شیمیایی است که به عنوان منبع مکمل اسید کلریدریک که به نام اسید معده نیز شناخته می ‌شود، به هضم غذا در معده کمک می ‌کند. این ترکیب شکل اسیدی بتائین است که اغلب برای تنظیم سطح اسید معده استفاده می شود. پپسین در معده تولید می شود و یکی از آنزیم های گوارشی اصلی است که به هضم پروتئین ها در غذا کمک می کند. این مکمل به عنوان مکمل حمایت کننده دستگاه گوارش در داروخانه ها موجود است.

قیمت بتائین

قیمت بتائین به فاکتورهای مختلفی از جمله کاربرد هدف بستگی دارد. برای اطلاع از قیمت این ترکیب می توانید به سایت های فروش این ترکیب مراجعه کنید.

خرید بتائین

برای خرید بتائین می توانید به داروخانه ها و همچنین شرکت های تولید کننده مواد شیمیایی مراجعه نمایید. برحسب نوع عملکرد این ماده با قیمت های مختلفی عرضه می شود.

فروش بتائین

خرید و فروش بتائین به دلیل کاربردهای گسترده این ترکیب بازار پر رونقی دارد. دفاتر فروش مواد شیمیایی و همچنین داروخانه ها این ماده شیمیایی را عرضه می کنند.

فروش بتائین مکمل

بتائین که به اختصار تری متیل گلیسین (TMG) ​​نیز نامیده می شود، ترکیب حاصل شده از متابولیت فعال (محصول نهایی) کولین است. در اصل، قبل از اینکه به عنوان یک ترکیب طبیعی در بدن کشف شود، در قندهای چغندر یافت شد. این ترکیب شیمیایی در بدن دو نقش عمده ایفا می کند که می تواند برای سلامتی و عملکرد ورزشی مفید باشد. بدن از آن به عنوان یک اسمولیت یا تنظیم کننده اسمولیت استفاده می کند و هموسیستئین را کاهش می دهد.

اسمولیت مولکولی است که می تواند تأثیر مثبتی بر هیدراتاسیون سلولی داشته باشد. مواردی مانند ورزش، به ویژه در محیط های گرم و مرطوب، می تواند تاثیر قابل توجهی بر کم آبی سلولی داشته باشد. با کم آبی، بدن شما بیشتر دچار استرس می شود و عملکرد مناسب آن می تواند به سرعت کاهش یابد. بتائین بر گرادیان فشار اسمزی تأثیر می گذارد و می تواند آب بیشتری را به داخل سلول ها فشار دهد تا به هیدراته ماندن بهتر آنها کمک کند.

مکمل های بتائین به یکی از دو شکل بی آب یا هیدروکلراید (HCL) موجود هستند. شکل بی آب بتائین معمولا به عنوان TMG (تری متیل گلیسین) شناخته می شود. بتائین بی آب رایج ترین شکل مورد استفاده در مطالعات تحقیقاتی است که در آن فواید مثبت بسیار زیادی نشان داده شده است. می توان آن را به عنوان یک مکمل مستقل هم به صورت کپسول یا پودر یا بخشی از یک پیش تمرین جامع مصرف کرد.

بتائین هیدروکلراید، تولید اسید معده را تحریک می کند که به نوبه خود جذب بتائین را بهبود می بخشد. مشکل بزرگ اینجاست که هیچ تحقیقی این تاثیر مثبت را نشان نداده است. برای اثبات این خاصیت به تحقیقات بیشتری نیاز است.

بتائین قیمت

بتائین برای درمان کمبود یا نقص آنزیم های خاصی که باعث هموسیستئین بیش از حد در خون و ادرار می شود، استفاده می شود. این دارو هموسیستئین اضافی را از بدن خارج می کند. تولید کنندگان بسیار زیادی این دارو را تولید می کنند. برای اطلاع از قیمت بتائین می توانید به داروخانه ها مراجعه کنید. همچنین سایت های بسیار زیادی نیز وجود دارند که این محصول را با قیمت مناسب به فروش می رسانند.

خرید بتائین

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید بتائین از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید بتائین، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان بتائین را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید بتائین با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی امید

فروش انواع مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع غذایی و ارایه محصولات تخصصی گروه رنگ های غذایی و اسانس ها

 




نوشته های مشابه

‫۷ دیدگاه ها

  1. سلام
    بتائین خوراکی در چه گروه مواد غذایی به طور طبیعی وجود دارد؟

    مصرف روزانه چند گرم بتائین برای یک فرد بالغ بی خطر است؟
    آیا کودکان و زنان باردار ممکن است با مصرف بتائین به عوارض خاصی مبتلا شوند؟

  2. سلام
    هر چند به نظر می رسه مهمترین کاربرد مقالات سایت شما، اطلاع رسانی برای خریداران و فروشندگان است؛ اما اعتراف می کنم که محتوای این صفحه واقعا برای من جالب بود. از کاربرد بتائین در شوینده ها و خاصیت کف کنندگی آن شگفت زده شدم. به هر حال خیلی ممنون

  3. از کاربرد بتائین در کرم ها اطلاعی نداشتم ، حالا سوال اساسی اینجاست؛ بتائین بیشتر در چه نوع کرم هایی استفاده می شود؟ و آیا استفاده از کرم های دارای بتائین باعث حساسیت پوستی می شود؟

  4. با سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت جهان شیمی

    بهترین کاربرد کوکامیدو پروپیل بتائین چیست؟

    آیا این ماده شیمیایی در مواد بهداشتی و شوینده ها کاربرد گسترده ای دارد؛ توضیح دهید خیلی عالی است.

  5. وضعیت قیمت بتائین در بازار به چه سمت و سویی قرار است برود؟ احتمال دارد با کاهش قیمت دلار و باثبات تر شدن بازار قیمت خرید و فروش بتائین کاهش پیدا کند یا خیر؟
    جای آنالیز‌ قیمت مواد شیمیایی در سایت به شدت خالی است.

  6. با این وضعیت که بتائین در شامپو انقدر کاربرد داره ؛ اتحادیه اروپا چه استانداردهایی رو برای میزان مجاز مصرف بتائین در شوینده های بهداشتی در نظر گرفته؟

    در کل به این محتوای خوب ، حداقل امتیاز ۱۷ رو از ۲۰ می دم. توصیه می کنم ، از کارشناسان خبره برای پاسخ به کامنت ها استفاده بیشتری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا