Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید کلرید آمونیوم (نشادر) | کاربرد کلرید آمونیوم چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد کلرید آمونیوم (نشادر) و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید کلرید آمونیوم (نشادر) دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش کلرید آمونیوم (نشادر) در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان کلرید آمونیوم (نشادر) در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت کلرید آمونیوم (نشادر) نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش کلرید آمونیوم (نشادر) به روزرسانی می‌شود.

آمونیوم کلراید یک ترکیب غیر آلی با فرمول NH4Cl و یک نمک کریستالی سفید است که در آب بسیار محلول است. آمونیوم کلراید یا نشادر در حالت محلول اسیدی ملایم است و حاصل واکنش اسید کلریدریک و آمونیاک می باشد.

سال (Sal) نام فرم طبیعی مینرالیزه کلرید آمونیوم است که از سوزاندن زباله های زغال سنگ و از تراکم گازهای مشتق شده از زغال سنگ تشکیل می شود. همچنین در اطراف برخی از انواع منافذ آتشفشانی یافت می شود. این ماده به طور عمده به عنوان کود و طعم دهنده در برخی از نوشیدنی ها استفاده می شود.

آمونیوم کلراید یک نمک اسیدی کننده سیستمیک و ادراری است این ماده به حفظ PH کمک می کند و اثر ادرارآوری دارد. این نمک همچنین با تحریک غشای مخاطی اثر خلط آور دارد و برای تسکین سرفه استفاده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

فهرست مطالب

مراکز خرید و قیمت فروش کلرید آمونیوم در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش کلرید آمونیوم و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان کلرید آمونیوم در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده کلرید آمونیوم در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید کلرید آمونیوم در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش کلرید آمونیوم را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

کاربرد کلرید آمونیوم

کلرید آمونیوم یک ماده جامد بلوری سفید محلول در آب است که حاوی یک کلرید غیر آلی و یک نمک آمونیوم است. این ماده برای ساخت سایر ترکیبات آمونیوم، به عنوان شار لحیم کاری، کود و سایر موارد استفاده می شود.

کاربرد کلرید آمونیوم در صنایع فلزی

کلرید آمونیوم به عنوان شار در تهیه فلزات، برای پوشش قلع، گالوانیزه یا لحیم کاری استفاده می شود. این ترکیب در واکنش با اکسیدهای فلزی موجود در سطح و تشکیل کلرید فلز فرار عمل می کند. برای این منظور، در فروشگاه های سخت افزار برای استفاده در تمیز کردن نوک دستگاه لحیم فروخته می شود.

کاربرد کلرید آمونیوم در مصارف پزشکی

در پزشکی از این ماده به عنوان خلط آور در داروهای سرفه استفاده می شود. عمل خلط آور آن در اثر عمل تحریک برونش ها ایجاد می شود زیرا باعث تولید مایع اضافی در دستگاه تنفسی شده و تنفس را راحت تر می کند . البته نمکهای آمونیوم تحریک کننده مخاط معده هستند و ممکن است حالت تهوع و استفراغ ایجاد کنند.

نشادر به عنوان یک عامل اسیدی کننده سیستمیک در درمان آلکالوز متابولیک شدید، در آزمایش اسید خوراکی برای تشخیص اسیدوز توبولار کلیوی دیستال و برای حفظ pH اسیدی ادرار در درمان برخی از اختلالات دستگاه ادراری استفاده می شود.

کاربرد آمونیوم کلرید در صنایع غذایی

این ترکیب به عنوان افزودنی غذایی با شماره E 510 استفاده می شود و به عنوان ماده مغذی مخمر در تولید نان و به عنوان یک عامل اسیدی کننده کار می کند. این ماده یک مکمل خوراکی برای گاوها و جزئی از محیط مغذی برای مخمرها و بسیاری از میکروارگانیسم ها است.

آمونیوم کلراید یا نشادر چیست و چه کاربردی دارد؟
آمونیوم کلراید یا نشادر چیست و چه کاربردی دارد؟

کاربرد کلریدآمونیوم در آزمایشگاه

از کلرید آمونیوم در طول تاریخ برای ایجاد دمای پایین در حمام های خنک کننده استفاده می شده است. محلول های کلرید آمونیوم با آمونیاک به عنوان محلول های بافر از جمله بافر لیز کننده ACK ( آمونیوم – کلرید – پتاسیم) استفاده می شوند.

در دیرینه شناسی، بخار کلرید آمونیوم بر روی فسیل ها رسوب می کند و یک لایه سفید درخشان تشکیل می دهد که به راحتی از بین رفته و نسبتاً بی خطر و بی اثر است. این ماده انواع رنگ فسیل را می پوشاند و با ایجاد کنتراست کیفیت عکس از نمونه های سه بعدی را افزایش می دهد.

همین روش در باستان شناسی برای از بین بردن بازتاب روی شیشه و نمونه های مشابه برای عکاسی استفاده می شود. در سنتز آلی از محلول NH4Cl اشباع شده به طور معمول برای متوقف کردن مخلوط های واکنشی استفاده می شود.

کاربرد آمونیوم کلرید در شناور سازی

ماهی مرکب غول پیکر و برخی دیگر از گونه های ماهی مرکب بزرگ برای شناوری در آب دریا از محلول کلرید آمونیوم که در سراسر بدن آنها یافت می شود استفاده می کنند زیرا این ماده چگالی کمتری نسبت به آب دریا دارد.

خرید آمونیوم کلرید برای باتری سازی

تقریباً در اواخر قرن بیستم از کلرید آمونیوم در محلول آبی به عنوان الکترولیت در سلولهای Leclanché استفاده می شد که به عنوان “باتری محلی” در تاسیسات تلفنی استفاده تجاری پیدا کرد. این سلول ها بعداً تبدیل به باتری های روی – کربن شدند که هنوز از کلرید آمونیوم به عنوان الکترولیت استفاده می کنند.

سایر کاربردهای آمونیوم کلراید

از این ماده در شامپوهای مو، چسب اتصال دهنده تخته سه لا و محصولات تمیز کننده استفاده می شود. کلرید آمونیوم در صنعت نساجی و چرم، در رنگرزی، برنزه سازی، چاپ پارچه و خوشه بندی پنبه استفاده می شود. در نجاری، محلول کلرید آمونیوم و آب وقتی روی چوب ناتمام قرار می گیرند، در صورت قرار گرفتن در معرض تفنگ حرارتی می سوزد و لک هایی شبیه آهن ایجاد می کند.

عوارض و خطرات خرید آمونیوم کلراید

تماس آمونیوم کلرید (نشادر) با چشم و پوست باعث سوزش شدید شده و در صورت تماس باید به سرعت با مقدار زیادی آب شسته شده و به پزشک مراجعه شود. بلع تصادفی این ماده باعث سوزش مخاط شده و باید بلافاصله پس از ورود به دهان مقدار زیادی آب نوشیده و فرد را وادار به استفراغ کنید. در صورت استنشاق می بایست فرد را به هوای آزاد منتقل کرد.

خرید کلرید آمونیوم چینی

کلرید آمونیوم چینی یک نمک سفید، بی بو و محلول در آب است که به شکل جامد یا بخار می تواند خطرناک باشد. از این ماده عمدتا به عنوان یک جزء در کودها استفاده می شود که حدود ۹۰ درصد از تولید جهانی این ماده را شامل می شود. کاربردهای دیگر آن شامل استفاده به عنوان یک شار در آماده سازی فلزات برای پوشش قلع، گالوانیزه یا لحیم کاری، برای تولید باتری های خشک، برای ایجاد حمام های خنک کننده در آزمایشگاه ها می شود.

فروش کلرید آمونیوم ایرانی

کلرید آمونیوم ایرانی محصول جانبی کربنات سدیم است که دارای اثرات ادرارآور و خلط آور است. این ترکیب بسیار محلول در آب و اسیدی ملایم است. کلرید آمونیوم ایرانی دردامپزشکی در پیشگیری از سنگ های ادراری در گوسفند، بز و گاو استفاده می شود. هنگامی که محلول های سولفات آمونیوم و NaCl واکنش نشان می دهند، NH4Cl تولید می شود. هنگامی که محلول ۵% کلرید آمونیوم (بر حسب وزن) با آب مخلوط می شود، محلول حاصل دارای مقدار pH از ۴.۶ تا ۶.۰ است.

قیمت کلرید آمونیوم نشادر

کلرید آمونیوم نشادر یک ماده معدنی و اسیدی خفیف است که عمدتا به عنوان منبع نیتروژن در کودها و بیشتر برای محصولات برنج و گندم در آسیا استفاده می شود. همچنین یک عنصر در ساخت مواد آتش بازی، کبریت ایمنی و مواد منفجره است. کلرید آمونیوم نشادر به عنوان یک خاموش کننده آتش، یک ماده منفجره در برنده شدن مواد معدنی و به عنوان یک عامل پخت در چسب های مبتنی بر فرمالدئید استفاده می شود و در صنایع غذایی به عنوان افزودنی غذایی و ماده مغذی مخمر در تهیه نان استفاده می شود.

قیمت خرید کلرید آمونیوم نشادور

کلرید آمونیوم نشادور یک ماده معدنی با نام شیمیایی آمونیوم کلرید است که همچنین به نام کلرید هیدروژن نیز شناخته می شود. این محصول فرعی کربنات سدیم است. دارای اثرات ادرارآور و خلط آور است.این ماده در هر دو کاربرد صنعتی و تحقیقاتی استفاده می شود. کاربردهای صنعتی شامل شار برای پوشش ورق آهن با روی است. قلع سازی در باتری های خشک و لکلانچ، رنگرزی، مخلوط انجماد، آبکاری الکتریکی، برای تمیز کردن آهن لحیم کاری، مواد منفجره ایمنی، پنبه براق، دباغی به کار برده می شود.

قیمت کلرید آمونیوم

کلرید آمونیوم یک ماده معدنی است که در صنایع مختلف استفاده می شود. تولید کنندگان کودهای کشاورزی اغلب کلرید آمونیوم را به عنوان یک ماده اولیه برای تامین نیتروژن در کودهای تولیدی خود خریداری می کنند. این یک ترکیب شیمیایی بی رنگ است که ماهیت محلول های آن کمی اسیدی است بنابراین بهتر است با سایر مواد اکسید کننده قوی ذخیره نشود زیرا می تواند باعث انفجار و آتش سوزی شود.

فروش کلرید آمونیوم

کلرید آمونیوم به صورت دو گرید تجاری و خوراکی به فروش می رسد. تولید کنندگان با توجه به خلوص این کلرید آمونیوم آن را قیمت گذاری و به فروش می رسانند. در صنایع غذایی این ماده به عنوان یک افزودنی غذایی در تهیه نان به عنوان یک ماده خمیر کننده و در مواد غذایی دیگر و نوشیدنی ها اغلب به عنوان یک عامل اسیدی کننده استفاده می شود.

کاربرد کلرید آمونیوم

رایج ترین کاربردهای کلرید آمونیوم، به عنوان یک ادرار آور برای افراد مبتلا به ادم یا بیماری های Läennex استفاده می شود. همچنین از این نمک برای تولید سلول های خشک قلع در فرآیند روی و فرآیندهای گالوانیزه استفاده می شود. در صنایع مختلف برای لحیم کاری و حذف اکسید فلز استفاده می شود. همچنین در منسوجات و سفالگری نیز اغلب مورد استفاده قرار می گیرد.

تولید کلرید آمونیوم

یکی از روش‌ های ساده ساخت کلرید آمونیوم، ترکیب محلول آبی آمونیاک، معمولا سولفات آمونیوم با اسید کلریدریک و جمع‌آوری کلرید آمونیومی است که در اثر تبخیر تشکیل می‌ شود. از نظر تجاری، این ترکیب به عنوان یک محصول جانبی از فرآیند به اصطلاح آمونیاک- سودا برای ساخت کربنات سدیم (Na2SO4 ) به دست می آید.

موارد مصرف کلرید آمونیوم

این ترکیب به عنوان یک خلط آور عمل می کند و به تحریک مخاطی که باعث تحریک غدد مخاطی برونش می شود، کمک می کند. کلرید آمونیوم به عنوان یک ماده در تولید شار، تصفیه آب، آبکاری، محصولات مراقبت شخصی، کودها و کاربردهای مختلف شیمیایی دیگر استفاده می شود. در گالوانیزه کردن، کلرید آمونیوم را می توان به روش های مختلفی مانند تنظیم مخزن پیش شار فلاکس یا ایجاد یک شار استفاده کرد.

 

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های آمونیوم کلرید

نام انگلیسی Ammonium chloride
فرمول شیمیایی NH4Cl
چگالی ۱.۵۳ g/cm³
جرم مولی ۵۳.۴۹۱ g/mol

ساختار لوویس آمونیوم کلرید

ساختار لوویس آمونیوم کلرید به شرح زیر است:

نیتروژن در وسط ساختار لوئیس قرار می گیرد و هیدروژن در اطراف آن. دو الکترون بین هر اتم هیدروژن و نیتروژن برای تشکیل پیوند شیمیایی بین هر هشت الکترون ظرفیتی در تشکیل چهار پیوند کووالانسی بین نیتروژن و هیدروژن و یک پیوند مثبت استفاده می شود. یون کلرید که بار منفی دارد به بار مثبت یون آمونیوم جذب می شود و بنابراین پیوند یونی بین آمونیوم و یون کلرید تشکیل می شود.

خرید کود کلرید آمونیوم

برای کاهش مشکلات تورم خاک رس از کود کلرید آمونیوم به میزان ۵ درصد در محلول آبی استفاده می شود. کلرید آمونیوم به عنوان منبع نیتروژن در کودهایی مانند کلرو آمونیوم فسفات (که ۹۰ درصد کلرید آمونیوم تولیدی در سراسر جهان را تشکیل می دهد) استفاده می شود. برنج و گندم از محصولات اصلی کوددهی شده در این روش و با استفاده از کودهای حاوی کلرید آمونیوم هستند.

قیمت خرید آمونیوم کلرید

قیمت این ماده با توجه به نوع استفاده آن در صنایع مختلف متفاوت است زیرا از این ترکیب معدنی در صنایع متفاوتی استفاده می شود. آمونیوم کلرید یک محصول فرعی کربنات سدیم است و همچنین دارای اثرات ادرارآور و خلط آور است که به صورت یک نمک کریستالی به فروش می رسد، کلرید آمونیوم به شکل خالص سفید رنگ است که در محصولات خانگی مانند شامپو، رنگ مو و سفید کننده، شستشوی بدن، پاک کننده صورت، نرم کننده، مواد شوینده ظرفشویی و همچنین روغن و نمک یافت می شود.

پرسش های رایج در مورد کلرید آمونیوم

از کجا می ‌توانم مراکز خرید و فروش کلرید آمونیوم را در تهران و شهرستان ‌ها پیدا کنم؟
سایت جهان شیمی به عنوان مرجع قیمت و فروش کلرید آمونیوم در ایران، خریداران کلرید آمونیوم در نقاط مختلف کشور را به فروشندگان حرفه‌ ای، مجرب و کارآزموده متصل می ‌کند. لیست این فروشندگان را می توانید در این مقاله مشاهده کنید.

قیمت خرید داروی کلرید آمونیوم

از کلرید آمونیوم به عنوان دارو در زمینه پزشکی نیز استفاده می شود. کلرید آمونیوم در داروهای سرفه استفاده می شود. نمک آمونیوم برای کاهش حالت تهوع و استفراغ مفید است. در درمان آلکالوز متابولیک شدید، کلرید آمونیوم به عنوان یک عامل اسیدی کننده سیستمیک استفاده می شود. کلرید آمونیوم در آزمایش بارگیری اسید خوراکی برای تشخیص اسیدوز توبولار کلیه دیستال نیز مفید است.

واکنش آمونیوم کلرید با آمونیاک

آمونیوم کلرید یک نمک است، پس از تفکیک به دو یون NH4+ و Cl− تبدیل می شود.

+NH4Cl⇌NH4+Cl

به طور مشابه، پس از تفکیک محلول آمونیاک دو یون تشکیل می دهدNH4 + و Cl−

+NH3(aq)⇌NH4+OH

در واکنش فوق، یون های ارائه شده توسط آمونیوم کلرید، یونیزاسیون محلول آمونیاک را سرکوب می کنند. به دلیل سرکوب یونیزاسیون واکنش ادامه می‌ یابد و تولید یون‌های -OH کمتر بنابراین غلظت یون‌های +H در محلول افزایش می ‌یابد. بنابراین، pH محلول به دلیل غلظت بالای یون‌های H + کاهش می ‌یابد. اثر یون مشترک به عنوان قانون تعادل یا اصل لوشاتلیه در نظر گرفته می شود و برای به دست آوردن آب آشامیدنی از آب زیرزمینی به کار برده می شود.

کلرید آمونیوم در جدول

کلرید آمونیوم یک ماده معدنی سفید رنگ بدون بو و با طعم شور است که کاربرد فراوانی در صنایع مختلف دارد و به عنوان یک ماده ارگانیک به صورت صنعتی و غیرصنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. مصارف صنعتی کلرید آمونیوم شامل استفاده از آن به عنوان یک عامل کاهنده و اکسید کننده، جاذب رطوبت،عامل جلوگیری از خورندگی و استفاده در واکنش های مبادله یونی است. کاربردهای غیرصنعتی آن نیز شامل استفاده در صنعت غذا به عنوان مخمر و در تولید برخی از داروهای پزشکی است. همچنین در ساخت باتری و سوخت، صنعت چرم، همچنین تصفیه آب و محصولات پاک کننده خانگی استفاده می شود.

 

خرید کلرید آمونیوم

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید کلرید آمونیوم از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید کلرید آمونیوم، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان بوریک اسید را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید کلرید آمونیوم با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.

 



  • بازرگانی مهر شیمی

فروش انواع مواد شیمیایی صنایع غذایی و تجهیزات و لوازم تصفیه آب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا