Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و داروییکشاورزی و دامپروری

سم قارچ کش چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سم قارچ کش آفت کشی است که باعث از بین رفتن یا جلوگیری از رشد قارچ ها و اسپورهای آنها می شود. از سم قارچ کش می توان برای کنترل قارچ هایی که به گیاهان آسیب می رسانند از جمله زنگ زدگی، کپک زدگی و آفت زدگی استفاده کرد. تیامتوکسام (thiamethoxam) یک حشره کش غیر اختصاصی با اثرات سیستمیک و گوارشی است که برای مقابله با آفات پنبه، برنج، جالیز، میوه ها و سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرد. این سم در بسته های ۲۵۰ و ۵۰۰ گرمی موجود است و در بازار با نام تجاری مموری، آکتارا و کروزر خرید و فروش می شود. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد قارچ کش است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم قارچ کش دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش قارچ کش در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان قارچ کش در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت قارچ کش نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش قارچ کش به روزرسانی می‌شود.

این سموم همچنین ممکن است برای کنترل مخمر و کپک مورد استفاده قرار گیرند. قارچ کش ها به طرق مختلف کار می کنند، اما بیشتر آنها به غشای سلول قارچی آسیب می رسانند یا در تولید انرژی در سلول های قارچی تداخل ایجاد می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

سم قارچ کش چیست؟

سم قارچ کش که به آن آنتی مایکوتیک نیز گفته می شود، هر ماده سمی است که برای از بین بردن یا جلوگیری از رشد قارچ استفاده می شود. به طور کلی از قارچ کش ها برای کنترل قارچ های انگلی استفاده می شود که باعث خسارت اقتصادی به گیاهان زراعی یا گیاهان زینتی می شود و سلامت حیوانات اهلی یا انسان را به خطر می اندازد.

بیشتر قارچ کش های کشاورزی و باغی به صورت اسپری یا گرد و غبار استفاده می شوند. زمان استفاده سم قارچ کش برحسب نوع آن و همچنین محصول متفاوت است مثلا قارچ کش بذر قبل از جوانه زنی به عنوان یک پوشش محافظ استفاده می شود.

زمان استفاده از سم قارچ کش سیستمیک که در سراسر بافت پخش می شوند نیز بر اساس نوع محصول متفاوت خواهد بود. در پزشکی و دامپزشکی، قارچ کش های دارویی معمولاً به صورت موضعی یا به عنوان داروهای خوراکی تجویز می شوند.

مزایای استفاده از سم قارچ کش

قارچ کش ها برای امنیت غذایی جهانی ضروری هستند و پیش بینی می شود که استفاده از آنها افزایش یابد. قارچ کش ها به دلیل کاربردهای مکرر و پیشگیری کننده، می توانند در اكوسيستم های آبزی به آبهای سطحی در حوضه های آبریز كشاورزی در کل فصل رشد برسند. با این حال، در مقایسه با علف کش ها و حشره کش ها، قرار گرفتن در معرض و اثرات قارچ کش کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

درکشاورزی مصرف سم قارچ کش عمدتا در میوه ها و سبزیجات استفاده می شود و این سموم بیش از ۳۵٪ از سهم بازار آفت کش ها را در سراسر جهان به خود اختصاص می دهد. از نظر جغرافیایی، اروپا به عنوان بازار غالب قارچ کش ها با کاربردهای عمده آن در غلات به عنوان مثال گندم و در تولید میوه ها با استفاده خاص در انگور و سبزیجات در نظر گرفته می شوند.

در ایالات متحده ۸۰٪ از كل قارچ كش ها در آمریكای شمالی مورد استفاده قرار می گیرد و این سموم كمتر از ۱۰٪ است از کل توده سموم دفع آفات را تشکیل می دهند. دیتیوکاربامات ها، کلرونیتریل ها، مهارکننده های دمتیلاسیون (DMIs) و استروبیلورین ها گروه های عمده قارچ کش را تشکیل می دهند که تقریباً ۶۵، ۱۲، ۷ و ۶ درصد از کل قارچ کش مصنوعی مورد استفاده در ایالات متحده را تشکیل می دهند. قیمت سم قارچ کش بر اساس نوع آن متفاوت است و بازار خرید و فروش سم قارچ کش در حال حاضر بسیار گسترده و پر رونق است.

سم قارچ کش چیست و چه کاربردی دارد؟
سم قارچ کش چیست و چه کاربردی دارد؟

کاربرد سم قارچ کش

قارچ کش ها بر روی بذرها یا مستقیماً روی محصولات استفاده می شوند. بسیاری از قارچ کش ها دارای عملکرد سیستمیک هستند ، به این معنی که می توانند در بافتهای گیاهان جذب شوند و از آنها در برابر آفات و عوامل بیماری زا مانند حشره کش ها محافظت کنند.

بذرهای که با این سموم تیمار می شوند در برابر پاتوژن های موجود در خاک مقاوم هستند اما پتانسیل ماندگاری آنها در غلظت کم فقط تا چندین ماه در گیاه یا ریزوسفر می باشد.

عوارض استفاده از سم قارچ کش

علیرغم استفاده شدید از قارچ کش ها عوامل بیماری زای قارچی مسئول ۷-۲۴٪ از دست دادن بازدهی محصولات کشاورزی هستند و از طرفی می توانند تا حدی به توسعه مقاومت در برابر قارچ کش های رایج منجر شود.

بسته به ژنوم پاتوژن و نحوه عملکرد قارچ کش، پاتوژن های قارچی می توانند ظرف چند سال از قرار گرفتن در معرض مقاومت ایجاد کنند. این مسئله نیاز به جستجوی مداوم برای قارچ کش های جدید و استراتژی های درمانی جدید را نشان می دهد. اقدامات موثر برای جلوگیری از مقاومت شامل كاهش مقدار و فراوانی كاربرد یا استفاده تركیبی چندین قارچ كش با حالتهای مختلف می باشد.

در مورد مصرف سم قارچ کش بطور مستقیم روی محصولات، خطر انتقال قارچ کش به سیستم های آبزی مجاور افزایش می یابد زیرا برخلاف اکثر سموم دفع آفات این آفت کش ها معمولاً به عنوان پیشگیری کننده و اغلب به دفعات مثلا ۱۰ بار در هر فصل برای هدف قراردادن محصولاتی مانند انگور استفاده می شوند.

نکات مهم در رابطه با سم قارچ کش

بیماری قارچی در گیاهان به راحتی قابل تشخیص نیست. برای کمک به شناسایی بیماری گیاه با دفتر ترویج کشاورزی شهرستان محلی خود تماس بگیرید تا یک استراتژی درمانی به شما پیشنهاد دهند.

غالباً بیماری های گیاهی هنگام خیس شدن برگ منتقل می شوند. برای خشک نگه داشتن برگها می توان از آبیاری در سطح زمین و گردش هوا مناسب استفاده کرد.

بسیاری از قارچ کش ها در سطح بافت های گیاه باقی می مانند و در تمام گیاه پخش نمی شوند ولی برخی دیگر به کوتیکول نفوذ کرده و در تمام گیاه منتشر می شوند.

قیچی هرس و سایر ابزارها می توانند بیماری های گیاهان را از یک گیاه به گیاه دیگر منتقل کنند. برای جلوگیری از انتشار عوامل بیماری زای قارچی مرتبا باید این وسیله ها را ضدعفونی کنید.

اگرچه این سموم می توانند ایجاد علائم جدید را کند یا متوقف کنند ولی بسیاری از قارچ کش ها فقط برای جلوگیری از بیماری طراحی شده اند و پس از ایجاد علائم خیلی موثر نخواهند بود.

سم قارچ کش ریشه

قارچ کش ها برای از بین بردن قارچ ها که خسارت زیادی به گیاهان وارد می کنند، استفاده می شوند. سم قارچ کش ریشه در انواع مختلف در بازار وجود دارد. برای انتخاب بهترین سم قارچ کش ریشه توصیه می شود با متخصصین سموم کشاورزی مشورت کنید.

سم قارچ کش گلهای آپارتمانی

گلهای آپارتمانی توسط بسیاری از آفات از جمله قارچ ها مورد حمله قرار می گیرند. سم قارچ کش برای از بین بردن و محافظت از گلهای آپارتمانی شما بسیار مفید هستند. شما می توانید از برند های مختلف آن برای این هدف استفاده کنید. برای انتخاب بهترین سم قارچ کش گلهای آپارتمانی، می توانید از متخصصین سموم کشاورزی سوال بپرسید.

قویترین سم قارچ کش

انواع مختلفی از سموم قارچ کش در بازار وجود دارد. برخی از این سموم برای دفع و از بین بردن نوع خاصی از قارچ استفاده می شوند. برخی از قویترین سموم قارچ کش موجود در بازار شامل سم قارچ کش کابریودو، سم قارچ کش دومارک و سم قارچ مش اگریفوس است. این سموم قارچ کش اثر سیستمیک دارند و برای از بین بردن طیف وسیعی از قارچ ها استفاده می شوند.

سم قارچ کش کاکتوس

کاکتوس یک گیاه زینتی است که طرفداران بسیار زیادی در جهان دارد. نگهداری و مراقبت از این گیاه بسیار آسان است. در صورت آبیاری بیش از حد کاکتوس مستعد حمله قارچ ها قرار می گیرد. سموم قارچ کش مخصوصی برای کاکتوس در بازار وجود دارد که شما می توانید از آن برای دفع و از بین بردن این آفات استفاده کنید.

قیمت سم قارچ کش گندم

قیمت سم قارچ کش گندم در بازار براساس برند و کیفیت آن بسیار متغیر است. برای اطلاع از قیمت این سم می توانید به نمایندگی های فروش سموم شیمیایی در شهر خود مراجعه کنید. همچنین با مراجعه به سایت های اینترنتی فروش سموم شیمیایی می توانید از قیمت سم قارچ کش گندم مطلع شوید.

انواع سم قارچ کش

قارچ کش ها انواع مختلفی دارند. این سموم براساس عوامل مختلفی همچون نوع اثرگذاری، ترکیب اصلی این سموم و نوع ماده شیمیایی دسته بندی می شوند. سموم قارچ کش بیشتر براساس نوع اثر گذاری آنها به دو دسته تماسی یا سیستمیک و محافظتی یا پیشگیرانه تقسیم بندی می شوند.

قیمت سم قارچ کش

قیمت خرید و فروش سم قارچ کش برحسب حجم و برند آن در بازار سموم و آفت کش ها متفاوت است. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت سم قارچ کش مورد نظر خود را خریداری نمایید.

فروش سم ‌قارچ کش

برای اطلاع از قیمت فروش سم قارچ کش از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین فعالان و مراکز خرید و فروش سم قارچ کش در بازار سم و آفت کش ها است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید سم قارچ کش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا