Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

سم قارچ کش رانمن چیست و چه کاربردی دارد؟

سم قارچ کش رانمن دارای عملکردی منحصر به فرد است و کنترل بسیار موثری در برابر قارچ های انگلی فراهم می کند. قارچ کش رانمن برای جلوگیری از پوسیدگی زودرس و دیر رس محصولات موثر است وقتی که به صورت محلول پاشی استفاده می شود. ماده موثره این سم سیازوفامید است که به گروه سیانوایمیدازول تعلق دارد و با نسبت های مختلف برای محصولات مختلف رقیق شده و مورد مصرف قرار می گیرد.

برخلاف اکثر قارچ کش ها که فقط برخی مراحل بیماری را کنترل می کنند ، رانمن در تمام مراحل چرخه زندگی بیماری فعال و موثر است و یک محافظت عالی در برابر بیماری های ناشی از oomycetes  ایجاد می کند. رانمن یک قارچ کش عالی برای افزایش بازدهی محصول سیب زمینی است.

قیمت خرید و فروش سم قارچ کش رانمن بر اساس اندازه بسته بندی آن در بازار متفاوت است و معمولا در ظرف های ۲۵۰ سی سی خرید و فروش می شود.  در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

کاربرد سم قارچ کش رانمن چیست ؟

قارچ کش ها ترکیبات شیمیایی زیست کشی هستند که برای از بین بردن قارچ های انگلی یا اسپورهای آنها استفاده می شود. قارچ ها می توانند به کشاورزی آسیب جدی وارد کنند و کیفیت و سود را تحت تاثیر  قرار می دهند. از قارچ کش ها هم در کشاورزی و هم برای مبارزه با عفونت های قارچی در حیوانات استفاده می شود.

قارچ کش ها می توانند به صورت تماسی ، ترانس لامینار یا سیستمیک عمل کنند . قارچ کش های تماسی وارد بافت گیاه نمی شوند و فقط از گیاه  در محل  اسپری شده محافظت می کنند. قارچ کشهای ترانس لامینار باعث توزیع مجدد قارچ کش از سطح بالایی برگ به سطح پایین می شوند که اسپری نشده است. قارچ کش های سیستمیک از طریق عروق آوند چوبی گرفته و توزیع می شوند. تعداد کمی از قارچ کش ها به تمام قسمت های گیاه منتقل می شوند. برخی از آنها به صورت محلی سیستماتیک هستند و برخی به سمت بالا حرکت می کنند.

رانمن یک قارچ كش حفاظتی – تماسی ژاپنی است كه اثر سيستميک محدودی دارد ولی با حركت به سمت جوانه ها بيماری هایی كه پس از سمپاشی در برگ‌ ظاهر می شوند را کنترل می کند.

این سم قارچ کش كمترين خطر را برای محيط زيست  دارد و در برابر آبشويی مقاوم است و برای بسیاری از بیماریهای حاصل از اوومايكوتها به ويژه سفيدک های داخلی و فيتوفتورا بسیار موثر است.

بیشترین مصرف سم قارچ کش رانمن برای رفع سفیدک داخلی در میوه هایی مانند  انگور، خیار، هندوانه، زنگ سفید خاجیان در شاهی، بلایت گوجه فرنگی و سیب زمینی است.

عوارض سم قارچ کش رانمن

این سم برای انسان بسیار کم خطر است و عوارض گوارشی ، تماسی و تنفسی کمی ایجاد خواهد کرد. با اینحال می تواند برای ماهیها ، بلدرچین سمی و کشنده باشد. لازم به ذکر است که این سم برای زنبور عسل خطری ندارد و بطور کلی هیچ اثر تجمع زیستی یا سرطانزایی در رابطه با آن گزارش نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا