Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

سم قارچ کش اکویشن پرو چیست و چه کاربردی دارد؟

اکویشن پرو (Equation pro) سم قارچ کشی با اثرات محافظتی و درمانی است که از ترکیب دو سم  فاموكسادون ۲۲/۵ % و سيموكسانيل ۳۰% ساخته شده است. این سم با جلوگیری از تنفس سلولی و ممانعت از سنتز اسید نوکلئیک و پروتئین ها از رشد قارچ های پاتوژن جلوگیری می کند.

در حال حاضر انواع مختلفی از قارچ کش ها برای مقابله با اشکال مختلف قارچ های بیماریزا وجود دارد. قارچ کش های شیمیایی و طبیعی و حتی قارچ کش های خانگی برای انواع میوه ها و سبزیجات وجود دارند ولی همه قارچ کش ها یکسان عمل نمی کنند  زیرا به روش های مختلف توزیع نیاز دارند. از این سموم  به صورت پودری، مایع  و پودرهای قابل خیس شدن (فقط  پس از مرطوب شدن فعال می شوند) موجود هستند و برای مقابله با بیماریهای قارچی استفاده می شوند.

مهم نیست که کدامیک از آنها را استفاده می کنید فقط باید زمان استفاده از آنها طبق دستورالعمل روی بسته بندی عمل کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود لطفا ما را همراهی کنید.

قیمت خرید و فروش سم قارچ کش اکویشن پرو

این قارچ کش در بسته های ۴۰۰ گرمی در بازار خرید و فروش می شود و زمان مصرف باید آنرا طبق دستور روی برچسب رقیق سازی کرده و جهت سمپاشی مورد استفاده قرار دهید.

کاربرد سم قارچ کش اکویشن پرو

قارچ کش ها در دو نوع طبیعی و شیمیایی در بازار موجود هستند. برخی افراد ترجیح می دهند از مصرف مواد شیمیایی خودداری کنند و قارچ کش های طبیعی را انتخاب کنند. هنگام استفاده از هر نوع قارچ کشی مهم است که با دقت دستورالعمل ها را دنبال کنید. بعضی از گیاهان به انواع خاصی از قارچ کش احتیاج دارند بنابراین هنگام خرید سم باید به این مسئله توجه داشته باشید.

قارچ کش اکویشن پرو به پیشگیری و درمان بادزدگی سیب زمینی و سفیدک داخلی کدوییان کمک می کند و استفاده گسترده ای در این زمینه دارد. از دیگر مصارف این سم می تون به درمان بیماری سفیدک داخلی خیار اشاره کرد.

سم قارچ کش اکویشن پرو چیست و چه کاربردی دارد؟
سم قارچ کش اکویشن پرو چیست و چه کاربردی دارد؟

مقدار و نحوه مصرف سم قارچ کش اکویشن پرو

برای كنترل سفيدک داخلی كدوييان۲۰۰ گرم در هكتار از سم قارچ کش اکویشن پرو و برای كنترل بادزدگی سيب زمينی۴۰۰ گرم در هكتار از این سم مورد نیاز است.

این قارچ کش حاوی دو سم قوی است و در برابر عوامل مقاوم به گروه فنيل آميد مؤثر است. با اینحال به منظور كاهش احتمال بروز مقاومت در برابر استروبيلورين‌ ها بهتر است این سم در قالب یک برنامه مدیریتی جهت مقابله با ایجاد مقاومت نسبت به سموم کشاورزی مورد استفاده قرار بگیرد.

 عوارض سم قارچ کش اکویشن پرو

ميزان سميت این قارچ کش برای پستانداران < 5000 میلی ‌گرم بر کیلوگرم ، برای پرندگان  < 2250 میلی ‌گرم بر کیلوگرم ، برای ماهی ها  ۰۱۱/۰ ميلی ‌گرم بر ليتر ، برای دافنیا  ۰۱۲/۰ میلی‌ گرم بر لیتر و برای زنبور عسل ۲۵ میکروگرم بر وزن زنبور است.

این سم برای ماهی‌ ها و سایر آبزیان خطرناک است بنابراین از آلوده کردن آبهای جاری و رودخانه ها خودداری کرده و هرگز ظروف آلوده به قارچ کش را در نهرها و رودخانه ها شستشو ندهید.

علاوه بر این هنگام سمپاشی از تجهیزات محافظتی مانند ماسک ، دستکش و عینک استفاده کرده و در صورت داشتن علائم مسمومیت فورا به مراکز درمانی مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا