Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

قیمت خرید و فروش و کاربردهای حشره کش آبامکتین (ورتمیک)

آبامکتین (Abamectin) یک حشره کش، کنه کش و کرم کش است که از استروپتومایسس بدست می‌ آید و به نام آورکتین و نام تجاری ورتيمک نیز در بازار فروخته می شود.

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم حشره کش آبامکتین (ورتمیک) است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم حشره کش آبامکتین (ورتمیک) دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم حشره کش آبامکتین (ورتمیک) در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم حشره کش آبامکتین (ورتمیک) در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم حشره کش آبامکتین (ورتمیک) نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم حشره کش آبامکتین (ورتمیک) به روزرسانی می‌شود.

این سم به صورت تماسی – گوارشی عمل می کند و با اینکه یک سم سيستمک محسوب نمی شود اما در بافت گياه نفوذ کرده و آفات گیاهی را از بین می برد. این حشره کش با افزايش فعاليت گاما آمينو بوتریک اسيد (GABA) که یک واسطه عصبی است در سيستم اعصاب حشرات و كنه‌ها اختلال ايجاد كرده و در نهایت منجر به مرگ آنها می شود.

این سم در بطری های یک لیتری عرضه می شود و قیمت خرید و فروش حشره کش آبامکتین با نوسانات قیمت ارز و تغییر قیمت مواد شیمیایی در بازار متغیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

موارد مصرف سم حشره کش آبامکتین

این حشره کش برای کنترل مينوزها، كنه‌ ها، مگس ­ها و تريپس‌ ها، شته‌ ها، پسيل‌ ها، مگس ‌های سفيد، كرم­ های برگ خوار و سوسک های كلرادو و موريانه‌ مورد استفاده قرار می گیرد.

آبامکتین برای دفع آفات درختان ميوه دانه‌ دار و هسته ‌دار، گياهان زينتی، پنبه، مركبات، سبزيجات و گياهان جاليزی مانند خیار و گوجه کاربرد دارد.

 مکانیسم اثر سم حشره کش آبامکتین

آبامکتین یک سم آفت کش با منشاء میکروبی است که از تخمیر اکتینومیست (Streptomyces avermectilis) بدست می آید و طیف وسیعی از عنکبوتیان، نماتودها و حشرات را از بین می برد. حلالیت این سم در آب پایین است و در برابر هیدرولیز مقاوم است.

این حشره کش پس از محلول پاشی جذب برگ های گیاه شده و تا چند هفته اثرگذار است و آفات مختلف با تغذیه از شیره گیاه از بین می روند. همانطور که گفته شد آبامکتین یک بازدارنده GABA در سيناپس‌های عصبی است و با فلج کردن حشرات و نماتودها آنها را از بین می برد.

آشنایی با سم حشره کش آبامکتین (ورتمیک) و کاربردهای آن
آشنایی با سم حشره کش آبامکتین (ورتمیک) و کاربردهای آن

روش مصرف سم حشره کش آبامکتین

این حشره کش برای اثرگذاری باید به صورت یک پوشش خوب بر روی گیاهان قرار بگیرد. بنابراین بهتر است در روزهایی که باید شدید می وزد از سمپاشی خودداری کنید زیرا باعث کم شدن غلظت مورد نظر سم بر روی گیاهان می شود. علاوه بر این برای كاهش احتمال بادبردگی سم بهتر است از سمپاشی هوايی استفاده نکنید.

برای پیشگیری از ایجاد مقاومت در طول یک فصل نباید بيشتر از دو بار با این حشره کش سمپاشی انجام دهید و فاصله دو سمپاشی نباید كمتر از ۷ روز باشد.

در رابطه با این سم لازم به ذکر است که در زمان تغيير ناگهانی دما نباید محلول پاشی کرد و برای كنترل كنه‌ ها می توانید این سم را به نسبت ۰٫۲ درصد با روغن مخلوط نمائید.

میزان و زمان مصرف سم حشره کش آبامکتین

بهترین تاثیرگذاری هنگامی است که اولین علائم آفت زدگی بر روی محصولات مشاهده شود. این سم بر روی همه حالات متحرک کنه­ ها موثر است و به سرعت آنها را فلج می کند اما مرگ آنها طی ۳ تا ۵ روز رخ می دهد.

حداکثر غلظت مصرف آبامکتین ۶۰ میلی لیتر در ۱۰۰ لیتر آب است. جهت کسب بهترین نتیجه برای رقیق کردن سم از دستورالعمل درج شده بر روی برچسب ظرف یا توصیه های کارشناسان کشاورزی استفاده نمائید.

آشنایی با سم حشره کش آبامکتین (ورتمیک) و کاربردهای آن
آشنایی با سم حشره کش آبامکتین (ورتمیک) و کاربردهای آن

سازگاری و تاثیرات زیست محیطی سم حشره کش آبامکتین

آبامکتین با اغلب حشره کش ها به جزء سم کاپتان سازگار است و می توانید آنرا با سموم دیگر استفاده کنید. البته شایان ذکر است که این سم با فرمولاسیون مختلفی در بازار موجود است و فرمولاسیون ULV آن با سایر سموم غیر قابل اختلاط است.

سمیت آبامکتین برای پستانداران و پرندگان متوسط و برای ماهی ها و سایر موجودات آبزی فوق العاده سمی است. بنابراین از سمپاشی و شستشوی ظروف سمی در آب های روان خودداری نمائید.

توجه داشته باشید که این کنه کش برای زنبورهای عسل نیز بسیار خطرناک است و هرگز نباید در کنار کندوهای زنبور عسل استفاده شود. علاوه بر این در محیط های مملو از گل نیز نباید از این سم استفاده کنید زیرا باعث از بین رفتن زنبورهای فعال در منطقه می شود و در صورت ضرورت سمپاشی باید ۲۴ ساعت زنبورها را از آن محل دور نگه داشت. از چرای دام نیز در مناطق سمپاشی شده خودداری نمائید و دام و طیور را از منطقه ای که می خواهید سمپاشی کنید دور کنید.

عوارض سم حشره کش آبامکتین برای انسان

مانند هر سم دیگری بهتر است هنگام استفاده این حشره کش از وسایل محافظ مانند لباس مخصوص، عینک، کلاه، دستکش و ماسک استفاده کنید تا کمتر در معرض عوارض سم قرار بگیرید. از مهمترین علائم مسمومیت با این سم می توان به پریدن چشم، پرش عضلات و تهوع اشاره کرد.

در صورت تماس سم با پوست و چشم ها فورا محل را با آب فراوان به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه شستشو دهید. در صورت خوردن سم استفاده از زغال فعال توصیه می شود.

روش نگهداری سم حشره کش آبامکتین

این سم را باید در دما و رطوبت پایین و به دور از تابش مستقیم نور خورشید نگهداری کنید. به دلیل اثرات مسمومیت زایی شدید دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی در انبارهای قفل شده نگهداری نمائید.

زمان مصرف سم آبامکتین

بهترین زمان مصرف سم آبامکتین بعد از مشاهده اولین علائم حملات آفات بر روی محصول است. این آفت کش برای از بین بردن طیف وسیعی از آفات استفاده می شود.

طریقه مصرف سم آبامکتین

سم آبامکتین به صورت گرانول در بازار یافت می شود. برای مصرف این آفت کش باید مقدار مناسبی از آن را درون حجم معینی از آب حل کرده و بر روی گیاهان و محصولات خود اسپری کنید. سم آبامکتین یک سم تماسی است و بر روی شاخ و برگ های گیاه باقی می ماند و از گیاه در برابر حملات آفات محافظت می کند.

عوارض سم آبامکتین

قرار گرفتن در معرض سم آبامکتین ممکن است عوارض جانبی برای سلامتی ایجاد کند. عوارض جانبی حاصل از قرار گرفتن در معرض این سم شامل بروز مشکلات پوستی، مشکلات تنفسی و تحریک و آسیب به چشم است. بنابراین هنگام استفاده از آبامکتین برای جلوگیری از بروز عوارض جانبی، باید نکات ایمنی را حتما رعایت کنید.

سم آبامکتین برای گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی نیاز به مراقبت بسیار زیادی دارند. این گیاهان در برابر حملات آفات مختلف، ممکن است بسیار آسیب پذیر باشد. سم آبامکتین با اثرگذاری بسیار زیاد از گیاهان آپارتمانی شما در برابر طیف وسیعی از آفات محافظت می کند. اما باید توجه داشته باشید برای جلوگیری از آسیب به گیاهان آپارتمانی مقدار مناسبی از این سم را مصرف کنید.

مسمومیت با سم آبامکتین

تماس مستقیم یا مصرف محصولات کشاورزی حاوی سم آبامکتین، ممکن است باعث مسمومیت در انسان شود. این سم می تواند باعث بروز مشکلات گوارشی مانند اسهال، استفراغ، درد شکمی، پریدن چشم، بی اختیاری و لرزش عضلات و مشکلات گوارشی دیگر در فرد شود. در صورت مشاهده هریک از این علائم، توصیه می شود سریعا به پزشک مراجعه کنید.

سم آبامکتین برای چیست

سم آبامکتین یک حشره کش بسیار موثر با اثرات تماسی – گوارشی است. کشاورزان از این سم برای دفع و از بین بردن طیف گسترده ای از آفات همچون کنه ها، شته ها، کرم ها، تریپس ها، مگس های سفید و موریانه ها استفاده می کنند.

دوره کارنس سم آبامکتین

دوره کارنس سم آبامکتین ۲۵ روز است. دوره کارنس به زمان ماندگاری سم بر روی گیاه و محصولات اشاره دارد. در این مدت باید از مصرف و برداشت محصولات خودداری کرد.

سم آبامکتین برای پسته

درختان پسته توسط بسیاری از آفات مانند پسیل پسته مورد حمله قرار می گیرند. کشاورزان از سم آبامکتین برای از بین بردن آفات درخت پسته به ویژه پسیل پسته استفاده می کنند. سم آبامکتین با اثر گذاری بسیار سریعی که دارد طی مدت زمان کوتاهی این آفات را از بین می برد.

اختلاط آبامکتین

قبل از مصرف سم آبامکتین باید این سم را به خوبی در مقدار مشخصی آب حل کنید. برای اختلاط مناسب سم آبامکتین شما می توانید از متخصصین سموم کشاورزی مشورت بگیرید. همچنین می توانید با مطالعه اطلاعات موجود بر روی برچسب محصول از میزان مناسب اختلاط سم آبامکتین با آب مطلع شوید.

قیمت سم حشره کش آبامکتین (ورتمیک)

قیمت خرید و فروش سم حشره کش آبامکتین (ورتمیک) برحسب حجم و برند آن در بازار سموم و آفت کش ها متفاوت است. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت سم حشره کش آبامکتین (ورتمیک) مورد نظر خود را خریداری نمایید.

قیمت سم آبامکتین طلایی هندی

کشور هند یکی از کشورهای تولید کننده سموم شیمیایی است. سموم کشاورزی تولید شده توسط این کشور کیفیت بسیار خوبی دارند. یکی از این محصولاتی که توسط بسیاری از شرکت های وارد کننده سموم کشاورزی به کشور ایران وارد می شود، سم آبامکتین طلایی است.

قیمت سم آبامکتین مشکفام

یکی از تولید کنندگان سموم کشاورزی در کشور ایران، شرکت مشکفام فارس است. این شرکت سموم شیمیایی بسیار با کیفیتی را تولید و روانه بازار می کند. یکی از سموم تولیدی این شرکت، سم آبامکتین است. سم آبامکتین مشکفام دارای قیمت بسیار مناسبی است.

فروش ‌سم حشره کش آبامکتین (ورتمیک)

برای اطلاع از قیمت فروش سم حشره کش آبامکتین (ورتمیک) از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین فعالان و مراکز خرید و فروش حشره کش آبامکتین (ورتمیک) در بازار سم و آفت کش ها است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید سم حشره کش آبامکتین (ورتمیک)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا