Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

معرفی سم حشره کش بیوآلترین و کاربردهای آن

بیوآلترین (bioallethrin) یک حشره‌ كش تماسی – گوارشی از گروه سموم پایروتیروئیدها با اثر ضربه ای است. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم حشره کش بیوآلترین است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم حشره کش بیوآلترین دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم حشره کش بیوآلترین در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم حشره کش بیوآلترین در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم حشره کش بیوآلترین نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم حشره کش بیوآلترین به روزرسانی می‌شود.

پایروتیروئیدها مواد شیمیایی مصنوعی بر پایه پیرترین های طبیعی هستند که در گل داوودی یافت می شوند .آنها یک دسته از مواد شیمیایی موثر و پرکاربرد هستند که در بسیاری از محصولات رایج آفت کش برای کنترل آفات عمومی مانند پشه ها ، مورچه ها ، عنکبوت ها ، سوسک ها ، موریانه ها و آفات کشاورزی استفاده می شوند.

پایرتیروئیدها توسط بسیاری از آژانس های نظارتی دولتی در سراسر جهان ، از جمله EPA ایالات متحده و مقامات نظارتی اتحادیه اروپا مورد استفاده قرار گرفته و استفاده از آنها تقریباً در ۸۰ کشور در سطح جهان تأیید شده است. قیمت خرید و فروش بیوآلترین برحسب شکل این سم در بازار متفاوت است و می توانید آنرا از فروشگاه های سموم کشاورزی تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این حشره کش در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

مکانیسم اثر سم حشره کش بیوآلترین

این آفت کش مانند سایر پایرتیروئیدها ، در حالت بسته به کانال های سدیم دریچه دار ولتاژی متصل می شود و کینتیک دریچه را اصلاح می کند. پایروتیروئیدها به محض اتصال ، باز و بسته شدن کانال سدیم را کند می کنند و در نتیجه کانال ها برای عملکرد نیاز به پتانسیل های تحریکی قوی تر برای تولید یک پتانسیل عمل و تأخیر در رپلاریزسیون دارند.

این تغییرات باعث افزایش حساسیت نورون در برابر پتانسیل های عمل بزرگ شده و باعث افزایش آستانه اولیه و کاهش ورودی مورد نیاز برای پتانسیل های بعدی می شود. هنگامی که تحریک مکرر اتفاق می افتد ، پایانه عصبی ناقل عصبی بیشتری را آزاد می کند که می تواند از طریق کزاز باعث فلج عضله شود. این فلج تنفس حشرات را متوقف کرده و در نتیجه آنها را از بین می برد.

موارد مصرف سم حشره کش بیوآلترین

این حشره کش برای کنترل حشرات خانگی (سوسری ‌ها، کک ‌ها، مگس ‌ها) و حفظ بهداشت عمومی مورد استفاده قرار می گیرد.

راهنمای مصرف سم حشره کش بیوآلترین

این حشره کش معمولاً همراه با مواد سینرژیک و سایر حشره‌ كش‌ ها برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. این سن به صورت قرص ‌هایی كه روی چراغ خواب قرار گرفته و بخار می‌ شوند در دسترس است. شکل اسپری و اسپری روغنی آن نیز وجود دارد و با حشره ‌کش‌ های  دیگر وهمچنین پایپرونیل بوتوکساید قابل اختلاط است.

ملاحظات زیست محیطی سم حشره کش بیوآلترین

سمیت این حشره کش برای پستانداران ۱۰۴۲- ۴۲۵  میلی ‌گرم بر کیلوگرم، برای پرندگان ۲۰۳۰ میلی ‌گرم بر کیلوگرم،  برای ماهی ‌ها ۲/۲۲-۴/۹ میکرو گرم بر لیتر و  برای دافنی ها ۰۳۵/۰ میلی ‌گرم بر لیتر می باشد.

این حشره کش برای پستانداران سمی است زیرا یک عامل برهم زننده غدد درون ریز و تحریک کننده چشم است. بیوآلترین برای ماهی ها بسیار سمی است اما برای پرندگان و زنبورهای عسل سمیت کمتری دارد. بنابراین باید از آلودگی آب های سطحی با این سم به شدت خودداری کرد.

بیوآلترین حلالیت کمی در آب دارد ، فرار است و به طور معمول انتظار نمی رود که به آب های زیرزمینی برسد. این ترکیب در خاک نسبتاً پایدار است و تحت شرایط خاص می تواند در آب نیز پایدار باشد.

ملاحظات عمومی سم حشره کش بیوآلترین

مانند سایر سموم هنگام استفاده از این حشره کش حتما از ماسک ، دستکش ، لباس مخصوص و عینک استفاده کنید تا امکان مسمومیت کاهش یابد. در صورت مشاهده علائم مسمومیت  شامل سردرد و سرگیجه ، تهوع و هر حالت دیگری فورا با در دست داشتن برچسب سم به مراکز درمانی مراجعه کنید.

حشره کش را در جای خشک و خنک و به دور از تابش مستقیم نور آفتاب و دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا