Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

ویژگی ها و موارد مصرف سم علف کش آمترین (گزاپاكس)

علف کش آمترین متعلق به سموم خانواده تریازینها است و به صورت سیستمیک و انتخابی برای مقابله با علف های هرز مورد استفاده قرار می گیرد. این علف کش به صورت پودر خیس شونده برای کنترل علف های هرز باریک برگ و پهن برگ مورد استفاده قرار می گیرد. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم علف کش آمترین (گزاپاكس) است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم علف کش آمترین (گزاپاكس) دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم علف کش آمترین (گزاپاكس) در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم علف کش آمترین (گزاپاكس) در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت آفت کش و سم علف کش آمترین (گزاپاكس) نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم علف کش آمترین (گزاپاكس) به روزرسانی می‌شود.

این سم توسط برگ ها و ریشه گیاه جذب شده و با اختلال در فتوسنتز مانع رشد علف های هرز می شود. این علف کش را می توان در مزارع نيشكر ، باغ ‌های مركبات، موز، ذرت، سيب زمينی ، كاساوا، قهوه، چای و حتی مناطق غير زراعی برای کنترل علف های هرز مورد استفاده قرار داد. قیمت خرید و فروش این سم به عوامل مختلفی بستگی دارد و  می توانید آنرا به راحتی از فروشگاه سموم کشاورزی تهیه نمایید. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا ما را همراهی کنید.

مکانیسم اثر سم علف کش آمترین (گزاپاكس)

این سم پس از سمپاشی از طریق برگ ها یا ریشه جذب گیاه شده و از طریق آوندها در کل گیاه پخش می شود و در برگ ها و مریستم های انتهایی جمع می شود. این سم بر فرآیند فتوسنتز II اثر کرده و انتقال الکترون را مهار می کند. البته این سم بسیاری از فرآیندهای آنزیمی گیاه را مختل کرده و در نهایت آنرا از بین می برد.

کاربرد سم علف کش آمترین (گزاپاكس)

در ايران از این علف کش برای کنترل علف ‌های هرز پهن ‌برگ و باريک برگ در مزارع نيشکر استفاده می شود. در ساير كشورها از آن برای مزارع نيشكر، ذرت، سيب زمينی، باغ ‌های مركبات، چای ، موز، كاساوا، قهوه و مناطق غير زراعی جهت از بین بردن علف های هرز کاربرد دارد.

در مزارع خشک مخلوط كردن سم با خاک تاثيرش را افزايش می دهد. آمترین به دلیل جذب سریع از ريشه و برگ دچار باران شویی نمی شود. در صورت استفاده از اين سم و با فرمولاسيون‌ های پودر وتابل يا خيس شونده  (wp)حتما از دستگاه های سمپاش‌ همزن دار استفاده کنید. افزودن مواد روغنی باعث افزایش جذب سم شده و اثرگذاری آنرا افزایش می دهد.

مقدار مصرف سم علف کش آمترین (گزاپاكس)

بطور معمول مقدار مصرف آمترين ۲ تا ۴ كيلوگرم در مراحل قبل و يا بعد از رويش علف‌ های هرز است . این سم معمولا به میزان ۵ کیلوگرم آترازین بعلاوه ۴ کیلوگرم آمترین هنگام کشت نیشکر مورد استفاده قرار می گیرد تا طیف گسترده تری از علف های هرز را از بین ببرد.

توجه داشته باشید که افزايش شدت نور موجب تسریع عملکرد علف کشی شده و به سرعت گیاه را دچار نکروز و کلروز کرده و در نهایت گیاه را خشک می کند.

ویژگی ها و موارد مصرف سم علف کش آمترین (گزاپاكس)
ویژگی ها و موارد مصرف سم علف کش آمترین (گزاپاكس)

ملاحظات اختصاصی سم علف کش آمترین (گزاپاكس)

این علف کش در محیط خنثی، كمی اسيدی و يا قليایی ضعيف پايدار است. در محيط ‌های اسيدی با شدت بالا بنيان‌ های موجود در سم به مشتقات غیر فعال هيدروكسی تبديل شده و سم خاصیت خود را از دست می دهد. این ترکیب در معرض نور فرا بنفش ، كمی تجزيه می شود و می توان گفت جزء كم دوام‌ ترين سموم موجود است. این علف کش در مزارع به ذرات رس چسبیده و در اکثر خاک ها دچار آبشویی نمی شود.

لازم به ذکر است که ذرت، سورگوم و نيشكر با توانایی سم زدايی آمترین را به هيدروكسی آمترين و مشتقات آمينواسيد تبديل کرده و آنرا خنثی می کنند.

آمترین در صورت مصرف در مقادیر توصيه شده باعث گياه سوزی نخواهد شد اما ممكن است در برخی واريته‌ های نیشکر موجب كلروز ،  پژمردگی و زردی موقت برگ­ های پایینی گیاه شود. این سم با تمام سموم به جز سموم قلیایی قابل اختلاط است. امکان آبشویی این سم در برخی مزارع به دلیل حلاليت بالا در آب وجود دارد.

ملاحظات زيست محيطی سم علف کش آمترین (گزاپاكس)

سميت آمترین برای پستانداران  ۱۱۱۰ميلی ‌گرم بر كيلوگرم ،  برای پرندگان ۲۳۰۰۰ ميلی ‌گرم بر كيلوگرم و برای ماهی ها ۵ تا ۲۵ ميلی ‌گرم بر ليتر است. سمیت این علف کش برای انسان و زنبور عسل ضعیف است و برای ماهی ها سمی محسوب می شود و باید از آلوده کردن آب های جاری به هر نحوی خودداری کرد.

طبق بررسی های انجام شده مقدار آمترين در آب‌ های سطحی و زيرزمينی در سطح خطرناک نیست ولی کاربرد مداوم آن باعث بروز مقاومت در علف‌ های هرز خواهد شد. ماندگاری آمترین درخاک بسته به نوع خاک و شرايط آب و هوایی منطقه ۷۰ تا ۲۵۰ روز گزارش شده است.

ملاحظات عمومی سم علف کش آمترین (گزاپاكس)

هنگام استفاده از این سم حتما از لباس های مخصوص ، ماسک ، دستکش و عینک استفاده کنید تا مواجهه شما با سم به حداقل برسد. در طول سمپاشی از خوردن و آشامیدن و استعمال سیگار خودداری کنید.

در صورت بروز علائم مسمومیت از قبیل سردرد ، سرگیجه و اختلال در بینایی با در دست داشتن برچسب آفت کش فورا به مراکز درمانی مراجعه کنید. سم را در بسته بندی اصلی و در جای خشک و خنک دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.

قیمت سم علف کش آمترین (گزاپاكس)

قیمت خرید و فروش سم علف کش آمترین (گزاپاكس) برحسب حجم و برند آن در بازار سموم و آفت کش ها متفاوت است. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت سم علف کش آمترین (گزاپاكس) مورد نظر خود را خریداری نمایید.

فروش ‌سم علف کش آمترین (گزاپاكس)

برای اطلاع از قیمت فروش سم علف کش آمترین (گزاپاكس) از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین فعالان و مراکز خرید و فروش آفت سم علف کش آمترین (گزاپاكس) در بازار سم و آفت کش ها است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید سم علف کش آمترین (گزاپاكس)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا