Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

کاربردها و قیمت خرید و فروش علف کش ویپ سوپر

ویپ سوپر (Whip super) نام تجاری علف کش فنوکساپروپ پی- اتيل است که یک سم سیستمیک تماسی و انتخابی برای از بین بردن علف های هرز است. این سم متعلق به  گروه آريلوكسی فنوكسی پروپيونات ها است و با جلوگیری از سنتز اسیدهای چرب رشد علف های هرز را کنترل می کند. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد علف کش ویپ سوپر است. همچنین اگر تصمیم به خرید علف کش ویپ سوپر دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش علف کش ویپ سوپر در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم و علف کش ویپ سوپر در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت علف کش ویپ سوپر نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش علف کش ویپ سوپر به روزرسانی می‌شود.

کاربرد علف کش ویپ سوپر

علف های هرز گیاهان ناخواسته ای هستند که باعث کاهش سرعت رشد گیاهان کشت شده در مزارع کشاورزی می شوند و بازدهی محصولات را به شدت کاهش می دهند. بنابراین با استفاده از علف کش ها باید از رشد آنها جلوگیری کرد.

ویپ سوپر یکی از این سموم است که پس از محلول پاشی در کل گیاه پخش شده و به سرعت باعث نابودی علف های هرز می شود. قیمت خرید و فروش این سم در بازار تحت تاثیر فاکتورهای مختلف متغیر است و از تمام فروشگاه های سموم کشاورزی قابل خریداری است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

مکانیسم اثر علف کش ویپ سوپر

این سم به محض محلول پاشی از طريق برگ ‌ها جذب شده و به تمام بخش های بالایی و پایینی گياه منتقل می شود.این علف کش با مهار آنزیم استيل كوآنزيم آ كربوكسيلاز (ACCase) از تولید اسيد‌های چرب جلوگیری می کند.

علائم تأثير  این علف کش در گياه شامل  پژمردگی و زردی برگ ‌ها ، مهار رشد ريشه و ساقه و در نهایت خشك شدن برگ‌ ها است که باعث مرگ گیاه می شود.

موارد مصرف علف کش ویپ سوپر

این علف کش در ایران برای كنترل پس رويشی علف ‌های هرز باریک برگ در مزارع چغندر قند مورد استفاده قرار می گیرد. در ساير کشورها از این سم برای كنترل علف‌ های هرز باریک برگ يكساله و چند ساله در سويا، سيب زمينی،‌ لوبيا، آفتابگردان ، پنبه، چغندر قند، بادام زمينی و سبزيجات استفاده می شود.

روش مصرف علف کش ویپ سوپر

این علف کش به میزان ۱ تا ۱.۲ ليتر در هكتار در مرحله ۲ تا ۵ برگی علف‌ های هرز باریک برگ در مزارع مورد استفاده قرار می گیرد.

ميزان سمیت  این علف کش برای پستانداران ۲۰۹۰ ميلی گرم بر كيلوگرم است. از شستشوی ظروف آلوده به سم در آب های جاری خودداری کنید.

ملاحظات اختصاصی علف کش ویپ سوپر

توجه داشته باشید که این علف کش يولاف وحشی و دم روباهی را كنترل می كند اما تاثیری بر چچم ندارد. برای کسب بهترین نتیجه هنگام سمپاشی علف های هرز ۳ تا ۵ برگی شاداب و فعال باشند و درجه حرارت شب كمتر از ۷ درجه سانتی گراد نباشد همچنین مقدار آب مصرفی بين ۱۰۰ تا ۳۰۰ ليتر در هكتار بوده و بيشتر نباشد.

این علف کش را نباید با سموم ديگر مخصوصا با سموم هورمونی مخلوط کنید زیرا اثر آن را كاهش می دهد. برای محلول پاشی از سمپاش پشتی يا پشت تراكتوری و نازل های بادبزنی استفاده کنید.

ملاحظات عمومی علف کش ویپ سوپر

هنگام سمپاشی از لباس مخصوص ، دستکش ، کلاه و ماسک استفاده کنید تا تماس سم با بدن به حداقل برسد. در صورت آلوده شدن لباس ها فورا آنها را عوض کرده و محل را با آب فراوان شستشو دهید.

در صورت مشاهده علائم مسمومیت از قبیل سردرد ، سرگیجه ، تهوع و اختلال در بینایی به همراه برچسب سم به مراکز درمانی مراجعه کنید. علف کش را دور از تابش نور مستقیم آفتاب در جای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.

قیمت علف کش ویپ سوپر

قیمت خرید و فروش علف کش ویپ سوپر برحسب حجم و برند آن در بازار سموم و آفت کش ها متفاوت است. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت علف کش ویپ سوپر مورد نظر خود را خریداری نمایید.

فروش ‌علف کش ویپ سوپر

برای اطلاع از قیمت فروش علف کش ویپ سوپر از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین فعالان و مراکز خرید و فروش علف کش ویپ سوپر در بازار سم و آفت کش ها است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید علف کش ویپ سوپر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا