Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

آشنایی با کاربرد و قیمت سم علف کش کانسیل اکتیو

کانسیل اکتیو (COUNCIL ACTIV) یک علف کش سیستمیک و تماسی است که برای کنترل علف هرز بندواش در شالیکاری ها مورد استفاده قرار می گیرد. این علف کش ترکیبی از دو سم تریامافون + اتوکسی سولفورون است که به صورت پس رویشی و پیش رویشی در مزارع برنج ‌کاری مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت خرید و فروش علف کش کانسیل اکتیو تحت تاثیر فاکتورهای مختلف در بازار ایران متغیر است و شما می توانید آنرا از فروشگاه های سموم کشاورزی تهیه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

مکانیسم اثر سم علف کش کانسیل اکتیو

این علف کش به شکل گرانول موجود است و به مقدار خیلی کمتر نسبت به سایر سموم مصرف شده و توسط شاخ و برگ و بطورکلی قسمت های هوایی گیاهان جذب می شود و توسط آوندهای چوبی و آبکش در سراسر گیاه پخش می شود.

کانسیل اکتیو با مهار فعالیت آنزیم ALS ( استولاکتات سینتاز) از رشد علف های باریک برگ و پهن برگ جلوگیری می کند. این سم باعث رنگ پریدگی قسمت های بالایی و زیرین برگ های علف هرز شده و پس از یک هفته رشد آنها را متوقف می کند و در نهایت پس از گذشت ۳ هفته موجب مرگ علف های هرز می شود.

کاربردهای سم علف کش کانسیل اکتیو

از این علف کش را می توان بطور همزمان برای کنترل علف های هرز باریک برگ و پهن برگ یکساله در مزارع برنج کاری استفاده کرد. کانسیل اکتیو را می توانید برای کنترل طیف وسیعی از علف های هرز پهن بر گ، باریک برگ و جگن هایی مانند سوروف، سوروف برنجی ، تیرکمان آبی، بندواش و بیزر سوفی ، سوف ارزنی ، سل واش ، لیندرنیا ، پیزر بذری ، درنه و قاشق واش در شالیکاری ها مورد استفاده قرار داد.

یکی از مهم ترین ویژگی های این علف کش که باید به آن اشاره کرد این است که به هیچ عنوان باعث گیاه سوزی در برنج نمی شود. توجه داشته باشید که پس از مصرف سم آب کرت ها باید ۴۸ تا ۷۲ ساعت راکد باقی بماند.

آشنایی با کاربرد و قیمت سم علف کش کانسیل اکتیو
آشنایی با کاربرد و قیمت سم علف کش کانسیل اکتیو

مقدار و روش مصرف سم علف کش کانسیل اکتیو

برای کسب بهترین نتیجه باید زمانی از این علف کش استفاده کنید که علف های هرز در مراحل ابتدایی رشد رویش قرار دارند و ۱ الی ۲ برگی هستند. این سم پس از مصرف، علف های هرز را طی یک یا دو هفته به خوبی کنترل خواهد کرد.

کانسیل اکتیو را می توان به شکل قطره پاشی و یا نمک پاشی در مزارع برنج روی سطح آب به صورت یکنواخت مورد استفاده قرار داد. برای تاثیرگذاری بهتر علف کش تا چند روز پس از سمپاشی از ورود و خروج در مزارع برنج کاری خودداری کنید.

ملاحظات اختصاصی سم علف کش کانسیل اکتیو

این علف کش مختص مزارع برنج تولید و عرضه شده است و محصول شرکت بایر آلمان است. این سم را می توانید در کشت نشانی و مستقیم مورد استفاده قرار دهید. کانسیل اکتیو بدون نیاز به سمپاشی مجدد علف های هرز شالیکاری و نشاکاری را در طول فصل استفاده از بین می برد.

این علف کش به راحتی قابلیت کنترل علف های هرز مقاوم به خانواده سولفونیل اوره را دارد و می توان آنرا با سایر علف کش های برنج به صورت مخلوط مورد استفاده قرار داد.

ملاحظات عمومی سم علف کش کانسیل اکتیو

مانند تمام سموم کشاورزی هنگام استفاده از این سم حتما از دستکش و ماسک استفاده کنید تا تماس سم با بدن به حداقل برسد. در صورت بروز مسمومیت از قبیل تهوع ، سرگیجه ، سردرد و اختلال در بینایی فورا با همراه داشتن برچسب سم به مراکز درمانی مراجعه کنید. سم را در بسته بندی اصلی و به دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی در انبارهای در بسته نگهداری کنید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا