Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

سنگ شرف الشمس چیست و چه خواص شگفت انگیزی دارد؟

سنگ شرف الشمس در واقع همان عقیق زرد است که منقش به برخی از اسامی خداوند می باشد. عقیق زرد دارای تمام خواص عقیق است ، با خواص اضافی رنگ زرد که شامل افزایش اراده ، غلظت ، حافظه و منطق است. از عقیق زرد در چاکرای Solar  Plexus  استفاده کنید تا به شما کمک کند اعتماد به نفس بیشتری کسب کنید و همچنین توانایی یادگیری از اشتباهات گذشته خود را داشته باشید. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در رابطه با این سنگ ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

از نظر فیزیکی عقیق زرد ممکن است به درمان بیماری های گوارشی ، از جمله آلرژی غذایی و متابولیسم پایین کمک کند. همچنین گفته می شود که به درمان مشکلات پوستی مانند اگزما کمک می کند.

عقیق با نوارهایی از کریستال های کوارتز میکروسکوپی شکل می گیرد و نوعی واریته کالسدونی است. عقیق یک سنگ پایه و همچنین یک سنگ معنوی است که به فرد اجازه می دهد تجربیات معنوی خود را به واقعیت روزمره خود وارد کند. اعتقاد بر این است که عقیق عملکردهای ذهنی را بهبود می بخشد و می تواند در موارد مربوط به وضوح و ثبات کمک کند. عقیق همچنین با آوردن عشق به چاکراها برای غلبه بر احساسات منفی نیز مفید است. اگرچه آنها بسیار کند و آگاهانه کار می کنند  اما این طبیعت ملایم عقیق به آن کمک می کند تا تأثیر ماندگاری داشته باشد.

خواص سنگ شرف الشمس

سنگ شرف الشمس یا عقیق زرد اکنون به شکل انگشتر ، سنگ ، گردنبند ، دستبند و حتی نیم ست موجود است و معمولا افرادی که به خواص اعجاب انگیز این سنگ معتقد هستند برای ایمن ماندن در سفرها و دور کردن بدى ها و حفاظت از جان خود از آن استفاده می کنند. از دیگر خواص این سنگ خیر و نیکى فرزندان و همچنین افزایش رزق و روزی ذکر شده است. این سنگ چشم زخم ها را دور کرده و آرامش خیال را برای شما به ارمغان می آورد. پاک کردن دستگاه گوارش و بهبود هضم و جذب غذا و سیستم گردش خون از دیگر مزایای این سنگ است.برای آشنایی با دیگر خواص این انگشتر و  مشاهده قیمت و خرید به ادامه مقاله مراجعه کنید .

سنگ شرف الشمس چیست و چه خواص شگفت انگیزی دارد؟
سنگ شرف الشمس چیست و چه خواص شگفت انگیزی دارد؟

شرف الشمس واقعا چیست؟

در اسلام استفاده از انگشترهای که دعاها و اسامی معصومین بر روی آنها حک شده است بسیار رایج است و در این بین استفاده از انگشتر شرف الشمس نیز بسیار مورد توجه است. با استفاده از انگشتر شرف الشمس یا گردنبند های شرف الشمس زنانه و مردانه می توان از خواص حرز شرف شمس بهره مند شد. اعتقاد بر این است که خداوند به واسطه دعای روی این سنگ همیشه حافظ و نگهدار انسان بوده و روزی وی را افزایش می دهد.

از آنجاییکه حرز شرف شمس معمولا بر روی عقیق زرد نوشته می شود می توان از خواص ویژه عقیق زرد نیز بهره مند شد. در احادیث و روایات آمده است برای بهره بردن از خواص انگشتر شرف شمس و انواع انگشتری ها با ارزش معنوی ، بهتر است که در دست راست قرار دهید. قیمت سنگ شرف الشمس بر اساس کاربرد آن بر روی انگشتر ، گردنبند یا سایر زیورآلات متفاوت است. انگشتر شرف الشمس زنانه و مردانه اکنون در اندازه های مختلف در بازار با قیمت های مختلف موجود است.

خصوصیات سنگ عقیق زرد

عقیق یکی از محبوب ترین مواد خام برای تولید سنگ های جواهرت است و به طور کلی ارزان قیمت است و می توان با آن به نتایج مطلوبی رسید. عقیق زرد کریستال احیا کننده ای است که شجاعت ، اعتماد به نفس ، خوشبختی و رفاه را در زندگی ما تقویت می کند. همچنین اعتقاد بر این است که باعث سلامتی جسمی و روحی می شود. عقیق زرد یا هاکیک Peela را می توان در حلقه های طلایی ، یا Mala Agate Yellow استفاده کرد تا نتایج مطلوبی بدست آورد.

فواید و مزایای استفاده از سنگ شرف الشمس

  • عقیق باعث تقویت و تحریک ثبات درونی ، خونسردی و بلوغ می شود. خاصیت گرم و محافظ آن باعث ایجاد امنیت و اعتماد به نفس می شود.
  • قلب و گلو را تقویت و هماهنگ می کند.
  • شجاعت ، نشاط ، شادی و عزت نفس را افزایش می دهد.
  • قدرت و هوش را به ارمغان می آورد ، موجب خوش اخلاقی و شکوفایی می شود.
  • افراط گرایی را در نگرش متعادل می کند.
  • به کودکان کمک می کند تا بر ترس خود غلبه کرده و تعادل خود را حفظ کنند.
  • به سوخت و ساز ، سم زدایی ، دمای بدن ، بازسازی و سلامتی کمک می کند.
  • در رابطه با معایب این سنگ باید بدانید که هیچ نتیجه بدی از داشتن سنگ قیمتی سنگ عقیق زرد وجود ندارد
سنگ شرف الشمس چیست و چه خواص شگفت انگیزی دارد؟
سنگ شرف الشمس چیست و چه خواص شگفت انگیزی دارد؟

رمزگشایی حرز شرف الشمس 

حرز شرف الشمس با آداب مخصوص توسط یک فرد طاهر و پاک بر روی سنگ و یا عقیق زرد حکاکی می ‌شود. دعای نوشته شده بر روی این سنگ از پنج اسم اعظم خدا تشکیل شده است که شامل «نور، مومن ، رحمان ، جمیل ، الله» است البته معمولا به جای نوشتن این اسامی ، پنج حرف اول این اسامی به صورت «ن.م.ر.ج.ا»  به اشکال مختلف روی این سنگ حکاکی می شود. از حروف ابجد نیز می توان برای نوشتن اسمای الهی استفاده کرد.

برای استفاده از خواص شرف شمس این ذکر ها باید در زمان مشخصی روی عقیق زرد نوشته شوند که آن روز ۱۹ فروردین ماه است در غیر این صورت این حرز شرف شمس خاصیتی ندارد. نگین های حرز شرف الشمس را می توان سالیان بعد دقیقا در روز ۱۹ فروردین ماه بازنویسی کرد هرچند بزرگان معتقدند اگر نگین شرف الشمس به درستی نوشته شده باشد نیازی به تمدید کردن نوشته ها ندارد.

لازم به ذکر است که هر ساله در روز ۱۹ فروردین خورشید به مکان خاصی در آسمان می رسد که تقریبا مشابه حالت شب قدر است. در این روز تسلط خورشید بر روی زمین در مقایسه با سایر کواکب بیشتر است و می توان از این موقعیت استفاده کرد.

دعای شرف الشمس چیست؟

اَللّهُم اِنّی اَسئَلُکَ بِالهاءِ مِنْ اِسمِکَ الْاَعظَم و بالثَلآثِ العِصّیِ و بالالَفِ المُقّوِم و بِالمِیمِ الطَمیس الاَبتَر و بالسِّلمِ و بالاَربَعَه الَتِی هی کالکَفِ بِلا مُعصَم و بِالهاءِ المَشقُوقَه و بالواوِ المُعظَّم صوره اِسمکَ الشَّریفِ الاَعظَم اَن تُصَلِیَ علی سَیِّدِنا مُحمَّدِ وَ آلِهِ بعدد حروف ماجری بِالقلم و اَن تَقضِی حاجَتِی.

دعای شرف الشمس خواص بسیاری دارد که مهمترین آنها گره گشایی از مشکلات و برآورده شدن حاجت است. برای بهره مندی از خواص این دعا و گرفتن حاجت در روز ۱۹ فروردین ۲ رکعت نماز حاجت بخوانید و ۱۰۰ صلوات بفرستید. سپس دعا و حرز آن را بر روی کاغذ نوشته و حاجت خود را نیز بیان کرده کاغذ را در قرآن بگذارید. توجه داشته باشید که کاغذ را هرگز باز نکنید و به آن را کسی نشان ندهید و در آخرین چهارشنبه سال آن را به آب روان بسپارید.

سنگ شرف الشمس چیست و چه خواص شگفت انگیزی دارد؟
سنگ شرف الشمس چیست و چه خواص شگفت انگیزی دارد؟

خواص سنگ شرف الشمس از دیدگاه معصومین

اهمیت شرف الشمس از دو جنبه دارای اهمیت است یکی خواص سنگ عقیق است که در قسمت های پیشین مقاله ذکر شد  و دیگری در قدرت اسامی اعظم الهی است که به شکل حرز شرف الشمس روی عقیق حکاکی می شود. از بین بردن فقر، حفاظت از گزند جانوران و ایمنی از بلایا و دشمنان  ، حفاظت از جان و مال، زیاد شدن رزق و روزی و درمان بیماری ها برخی از خواص استفاده از این سنگ هستند. سنگ شرف الشمس اصل بسیار ارزشمند و گرانبها و نوعی سنگ زنده است که رفته رفته رنگ آن از زرد به رنگ نارنجی تغییر پیدا می کند. علت تغییر رنگ سنگ شرف شمس کاملا مشخص نیست. از رفتن به دستشویی با انگشتر شرف شمس باید خودداری شود.

دعای شرف الشمس خواص بسیاری دارد که مهمترین آنها گره گشایی از مشکلات و برآورده شدن حاجت است. برای بهره مندی از خواص این دعا و گرفتن حاجت در روز ۱۹ فروردین ۲ رکعت نماز حاجت بخوانید و ۱۰۰ صلوات بفرستید. سپس دعا و حرز آن را بر روی کاغذ نوشته و حاجت خود را نیز بیان کرده کاغذ را در قرآن بگذارید. توجه داشته باشید که کاغذ را هرگز باز نکنید و به آن را کسی نشان ندهید و در آخرین چهارشنبه سال آن را به آب روان بسپارید.

نکات مهم در رابطه با دعای شرف شمس

  • هر ساله فقط در تاریخ ١٩ فروردین ماه از طلوع تا غروب خورشید می توان این دعا را روی عقیق زرد حکاکی کرد.
  • فرد حکاک باید آداب و اصول خاصی را مانند طهرات و پاکی را رعایت کرده و حتما با وضو باشد.
  • هنگام حکاکی از دو بار کشیدن هر خطی خودداری کند.
  •  سوراخ های میم ها وستاره ها و واو در حکاکی باید باز باشد.
  • خطوط  ابتدایی و انتهایی ستاره حک شده نباید همدیگر را قطع کنند.
  • همه الف های حکاکی شده به یک اندازه باشند  و روی تمام نقوش حکاکی شده واو آخر کشیده شود.

قیمت سنگ شرف الشمس اصل

سنگ شرف الشمس اصل به دلیل خواص بی نظیری که دارد تقریبا بالا است. این سنگ برای جلب معنویت و محبوبیت بسیار مفید است و ما بطور مفصل از خواص این سنگ در مقاله حرف زدیم. با توجه به خواص زیاد این سنگ بازار تقلبی آن نیز بسیار گرم است و بسیاری از سایت ها و کانال های اینترنتی اقدام به فروش آن می کنند. شایان ذکر است که خواص ذکر شده در صورتی در زندگی شما تجلی پیدا می کند که سنگ اصل را استفاده نمایید.

برای این منظور باید این سنگ را از مراکز و سایت های معتبر خریداری کنید و اگر قیمت آن بطور نامعقولی پایین بود از خرید آن خودداری کنید. البته بالاتر بودن قیمت نیز نمی تواند تضمینی برای اصل بودن این سنگ بدهد و تنها راه خرید از مراکزی است که به آنها اعتماد دارید. برای اطمینان همچنین می توانید با کارشناسان کانی شناسی صحبت نمایید.

علاوه بر این خودتان نیز می توانید با برخی از روش ها از اصل بودن این سنگ اطمینان حاصل کنید. یکی از راهکارها آتش زدن این سنگ است اگر سنگ اصل باشد هیچ آسیبی به آن نخواهد رسید ولی سنگ غیر اصل به سرعت سیاه شده و از بین می رود. یکی دیگر از روش ها خراشیدن این سنگ است. از آنجاییکه سختی شرف الشمس بسیار سخت بوده و در حد الماس است نباید هیچ خراشی بتوانید روی آن ایجاد کنید. یکی دیگر از روش ها این است که سنگ را مقابل نور خورشید قرار دهید و اشکالی مانند کندو عسل در آن مشاهده کنید. با این روش ها می توانید مطمئن شوید که سنگ شرف الشمس شما اصل است و از برکات آن در زندگی خود بهره مند خواهید شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا