Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

سنگ تولد ماه مرداد چیست و چه خواص متافیزیکی دارد؟

سنگ تولد ماه مرداد ( Birthstone August) پریدوت یا زبرجد است اگر از متولدین مرداد هستید ، بسیارخوش شانس هستید که سه سنگ تولد دارید. مهم ترین و شناخته شده ترین سنگ متولدین مرداد پریدوت یا زبرجد است. همراه با پریدوت ، ساردونیکس (نوعی سنگ اونیکس  بارنگ قهوه ای و راه راه های سفید)  و اسپینل سنگهای دیگری هستند که افراد متولد مرداد نیز می توانند از آنها استفاده کنند.

سنگ های پریدوت با سفت شدن مواد مذابی که در شرایط فشار و دما در اعماق گوشته زمین تشکیل می شوند ، تولید می شوند. فوران های آتشفشانی و حرکات آهسته پوسته ی زمین آنها را به سطح خارجی زمین می آورد. رنگ این سنگ از سبز تا زرد متغیر است و یکی از معدود انواع ماده معدنی الیوین است.

ساردونیکس از قدیمی ترین سنگ های  تولد برای متولدین مرداد است. این سنگ ترکیبی از دو نوع کوارتز کالسدونی ، عقیق قرمز و اونیکس است.این سنگ بیشتر به رنگ قرمز قهوه ای تا نارنجی تیره دیده می شود.

اسپینل از دیگر سنگ های  تولد جایگزین برای متولدین مرداد است. این سنگ رنگ های  بسیار زیادی دارد و انواع مختلف  آن رنگها قرمز پررنگ  ، صورتی پررنگ ، نارنجی ، بنفش ، آبی و سبز آبی است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

خواص سنگ تولد ماه مرداد

پریدوت – سنگ قیمتی سبز رنگی است  که در شب می درخشد. سنگ پریدوت  نام خود را از faridat  گرفته است كه كلمه عربی “گوهر” است. از معدود سنگ های قیمتی است که با یک رنگ وجود دارد . معمولاً پریدوت به رنگ سبز تیره وجود دارد . بیشتر بودن رنگ سبز در آن نشان دهنده میزان آهن موجود در آن است. رنگ این سنگ ممکن است از سبز پررنگ تا زرد  و زیتونی تا سبز و قهوه ای پررنگ متغیر باشد. اما رنگ پایه آن همیشه سبز است و سرشار از عنصر منیزیم است. سنگ پریدوت به دلیل داشتن رنگ سبز زیبا ، یک سنگ قیمتی خیره کننده و مسحور کننده برای پوشیدن است.

سنگ تولد ماه مرداد چیست و چه خواص متافیزیکی دارد؟
سنگ تولد ماه مرداد چیست و چه خواص متافیزیکی دارد؟

تاریخچه سنگ تولد ماه مرداد

سنگ پریدوت یکی از قدیمی ترین سنگ های قیمتی محسوب می شود که در اواخر سال ۱۵۰۰ قبل از میلاد کشف شد. در سایه های رنگ سبز ظاهر می شود. هنگامی که با رنگ سبز مایل به قهوه ای یا سبز مایل به قرمز در دسترس باشد به زیبایی می بخشد ، اما رنگ پایه آن همیشه سبز خواهد بود. شدت رنگ سبز آن با توجه به وجود مقدار آهن در آن تغییر می کند. به دلیل رنگ سبز ظریف ، اغلب با زمرد اشتباه گرفته می شود.

اگر به تاریخچه سنگ پریدوت  نگاهی داشته باشیم ، می توان دریافت که  سنگ پریدوت  اغلب به جای  زمرد استفاده می شود. در حقیقت ، در مورد جواهرات کلئوپاترا ، اغلب گفته می شود که او از پریدوت برای آراستگی خود استفاده می کرد و نه از زمرد. اما این یک رمز و راز باقی مانده است ، که هرگز به آن پرداخته نمی شود .

تاریخچه پریدوت به شدت با مصر مرتبط است. شواهد کافی وجود دارد که ثابت کند این سنگ قیمتی برای اولین بار در جزیره توپازو کشف شده که اکنون به عنوان سنت جان در دریای مصر شناخته می شود. از این سنگ برای آراستن هدایای  فرعونها استفاده می شد و بسیاری از فراعنه از آن استفاده می کردند تا به عنوان مجموعه ای به گنجینه سنگ های خود اضافه کنند.

این سنگ قیمتی در بین فراعنه مصر بسیار محبوب بود به طوری که معدن کاران مجبور بودند حتی در طول شب آن را استخراج کنند و آنها می توانستند این کار را در شب انجام دهند زیرا این گوهر حتی در تاریکی نیز به دلیل درخشش شگفت انگیز و زیبا قابل مشاهده است. به دلیل خاصیت منحصر به فرد درخشش آن در طول روز و همچنین شب ، اغلب “گوهر خورشید” نامیده می شد. پریدوت سنگ قیمتی ملی مصر است.

در دسترس بودن سنگ تولد ماه مرداد

این سنگ یک داستان شگفت انگیز از  زمان شکل گیری خود  دارد. معمولا در اعماق گوشته زمین حفاری می شود. با این حال ، واقعیت جالب تر در مورد این سنگ قیمتی این است که برخی از این سنگهای قیمتی اغلب به صورت شهاب سنگ یافت می شوند که از فضای خارج به زمین سفر کرده اندکه این اهمیت و ارزش این گوهر بی نظیر را نشان می دهد.

منابع اصلی پریدوت در چین ، میانمار ، پاکستان ، تانزانیا ، ویتنام ، ایالات متحده و هاوایی یافت می شود. قدیمی ترین استخراج سنگ قیمتی پریدوت در جزیره مصر زبرگاد در حدود ۳۴۰-۲۷۹ قبل از میلاد آغاز شد . این جزیره از نظر پریدوت غنی است اما در طول تاریخ طولانی خود بارها از بین رفته و پیدا شده است. سنگ های قیمتی یافت شده در این جزیره با ارزش ، مطلوب و گران هستند. کیفیت خوب سنگ قیمتی این جزیره را می توان در موزه های مختلف مصر یافت.

در قاره آسیا ، منابع مهم سنگ قیمتی پریدوت در میانمار (برمه) یافت می شوند. گاهی اوقات این سنگ قیمتی در شکاف های دامنه شمالی منطقه کوهی کیوکتان در نزدیکی شهر گوهر ماگوک یافت می شود. سنگ قیمتی این منطقه دارای رنگ سبز پررنگ و شفافیت عالی است.

یکی از منابع اصلی سنگ قیمتی پریدوت در ایالت آریزونا در ایالات متحده یافت می شود. به دلیل وضعیت جغرافیایی این منطقه ، فوران های گسترده آتشفشانی رخ داده و مواد مذاب را بیش از صدها سال به بیرون می ریزد. در میان سایر مواد مذاب مقدار زیادی پریدوت را با خود به همراه آورد و آن را در ناحیه وسیعی از سطح خارجی زمین پخش کرد.

یکی دیگر از منابع پریدوت ، شهاب سنگ هایی است که از فضا می آیند. بیش از یک دهه است بسیاری از شهاب سنگهایی که به زمین برخورد کرده اند حاوی  مواد معدنی الیوین هستند اما فقط تعداد کمی از آنها دارای کیفیت پریدوت هستند و مشخصات سنگهای قیمتی پریدوت را از خود نشان می دهند.

سنگ تولد ماه مرداد چیست و چه خواص متافیزیکی دارد؟
سنگ تولد ماه مرداد چیست و چه خواص متافیزیکی دارد؟

فواید استفاده از سنگ تولد ماه مرداد

در اینجا برخی از حقایق جالب مربوط به سنگ قیمتی پریدوت آورده شده است :

پریدوت  تنها سنگ جواهری است که فقط در یک رنگ  سبز موجود است. سایه های مختلف رنگ سبز به زیبایی این سنگ قیمتی می افزاید. با نگه داشتن آهنربا در نزدیکی آن می توانید سنگ قیمتی پریدوت خود را از نمونه اصلی یا تقلیدی را تفکیک کنید. همانطور که می دانیم پریدوت از عنصر آهن ساخته شده است ، بنابراین اگر اصلی باشد آهن ربا جذب آن می شود.

پریدوت  سنگ متولدین مرداد است. اعتقاد بر این است که اگر متولدین مرداد این سنگ را بپوشند ، برای آنها خوش شانسی ، صلح ، خوشبختی و هماهنگی در زندگی به ارمغان می آورد.

این باور در مصر وجود داشت که ملکه کلئوپاترا به جای زمرد از  سنگ پریدوت  استفاده می کند که دقیقاً جلوه و شخصیت های زمرد را مهار می کند. خصوصیات بلوری و رنگ سبز درخشان آن  هنگام برخورد با نور ماه روشن می شود. بنابراین ، یافتن آن حتی در شب آسان است.

در مصر ، آن را “گوهر خورشید” و در روم باستان ، “عصر زمرد” می نامیدند. یکی از بزرگترین برشهای سنگ پریدوت که اندازه آن ۳۱۰ قیراط است در حال حاضر در موسسه اسمیتسونیان در واشنگتن  نمایش داده می شود.

چگونه از سنگ تولد ماه مرداد مراقبت کنیم؟

پریدوت  یکی از جذاب ترین و زیباترین سنگهای قیمتی است. رنگ سبز تیره و درخشش خیره کننده آن تقریباً توجه همه را به خود جلب می کند. این سنگ قیمت خیلی بالایی ندارد و  توسط افراد عادی نیز قابل تهیه است. اگر زیاد به سنگ توجه و مراقبت نکنید ، ممکن است صدمه ببیند و زیبایی طبیعی خود را از دست بدهد. برای مراقبت از سنگ قیمتی پریدوت خود باید مراحل زیر را انجام دهید.

سنگ تولد ماه مرداد را با آب گرم ، صابون و یک برس نرم تمیز کنید. آن را در آب ولرم و با صابون خیس کنید. سپس آن را به آرامی برس زده و در آب تمیز بشویید.

آن را با یک پارچه نخی نرم خشک کنید. پس از تمیز کردن ، آن را در یک جعبه ضد هوا  که هیچ شکافی ندارد نگهداری کیند زیرا اگر سنگ با هوا تماس پیدا کند زیبایی طبیعی خود را از دست می دهد.

هنگام پوشیدن سنگ پریدوت باید بسیار مراقب باشید. اجازه ندهید با هر نوع مواد شیمیایی مانند عطرها ، یا سایر مواد آرایشی و غیره تماس پیدا کند زیرا باعث از بین رفتن رنگ سنگ شما می شود. سنگ را در معرض گرما یا درجه حرارت زیاد قرار ندهید. این سنگ برای استفاده روزانه مناسب نیست و از آن در برابر  اشعه خورشید محافظت کنید.

سنگ تولد ماه مرداد چیست و چه خواص متافیزیکی دارد؟
سنگ تولد ماه مرداد چیست و چه خواص متافیزیکی دارد؟

چگونه اعتبار پریدوت را بررسی کنیم؟

پریدوت  سنگی است که به راحتی می توان آن را تقلید  کرد. تقلید از این سنگ قیمتی اکنون به شدت در بازار موجود است. بنابراین قبل از خرید باید کاملاً از اصل بودن آن مطمئن شد.

اگر در حال خرید سنگ پریدوت هستید باید کاملاً بررسی کنید که سنگ دارای رنگ سبز خالص با سایه زرد و قهوه ای است. اگر رنگ دیگری مشاهده کردید ، سنگ مصنوعی است.

سنگ قیمتی پریدوت را در زیر دو  نور طبیعی و مصنوعی بررسی کنید. اگر رنگ اصلی باشد رنگ آن تغییر نمی کند اما اگر تقلیدی باشد رنگ های مختلفی را نشان می دهد.

استفاده از سنگ پریدوت در ساخت جواهرات؟

پریدوت به عنوان حلقه:

رنگ زیبای سبز و درخشان سنگ نمای خیره کننده ای را ایجاد می کند. اگر آن را با طلا یا پلاتین به عنوان حلقه نامزدی بپوشید ، بسیار زیبا خواهد بود.

پریدوت  به عنوان گردنبند:

رنگ طبیعی سنگ جلوه ای باشکوه به گردنبند می بخشد. اگر کسانی که در مرداد متولد شده اند آن را بپوشند ، به آنها اعتماد به نفس و قدرت می بخشد.

پریدوت  به عنوان آویز:

سایه های مختلف سنگ قیمتی ظاهری مسحورکننده به آن می بخشد و هنگامی که نور بر روی آن می افتد ، سنگ قیمتی مانند خورشید می درخشد.

ساردونیکس سنگ تولد ماه مرداد

ساردونیکس- سنگ قیمتی شجاعت و شهامت

ساردونیکس یکی دیگر از سنگ های متولد شده است که می تواند توسط افرادی که در مرداد به دنیا می آیند استفاده شود. گفته می شود این سنگ پر از شادی ، قدرت و اعتماد به نفس است و به تقویت قدرت درونی و آرامش شما کمک می کند.

 

سنگ تولد ماه مرداد چیست و چه خواص متافیزیکی دارد؟
سنگ تولد ماه مرداد چیست و چه خواص متافیزیکی دارد؟

تاریخچه سنگ ساردونیکس

ساردونیکس اولین بار در حدود ۴۰۰۰ سال پیش در زمان حکومت سلسله دوم حکام مصر کشف شد. این سنگ یکی از سنگهای قیمتی بسیار پرطرفدار در فرهنگ یونان و روم باستان است. طبق افسانه های آنها ، هرکول و مریخ خدایان قدرت و پیروزی هستند. بنابراین ، سربازان قبل از رفتن به میدان جنگ ، ساردونیکس حکاکی شده با تصاویر این خدایان را می پوشیدند. آنها به شدت اعتقاد داشتند که خدا از آنها حمایت خواهد کرد و به آنها کمک می کند تا در جنگ ها موفق شوند. این سنگ به آنها قدرت ، شهامت و قلبی شجاع در میدان جنگ می داد.

در روم باستان از این سنگ برای مهر و موم کردن اسناد رسمی با موم استفاده می شد زیرا موم به این سنگ نمی چسبد. در زمان انقلاب ، سیاستمداران و سخنوران از این سنگ برای سخنرانی خوب در بین مردم و برقراری ارتباط با جمعیت استفاده می کردند. برخلاف سنگ های قیمتی دیگر ، ساردونیکس مقرون به صرفه و ارزان است که حتی مردم عادی نیز می توانند از پس هزینه های آن برآیند و به مجموعه جواهرات آنها زیبایی ببخشد

در دسترس بودن سنگ ساردونیکس

این ماده از انواع مختلفی از مواد معدنی سیلیس به نام کالسدون تشکیل شده است. سطح آن از الیاف ریزی با نوارهای لایه ای تشکیل شده است. رنگ آن از سفید تا خاکستری متغیر است. نام ساردونیکس از کلمه یونانی “سارد” گرفته شده است که به معنی “قهوه ای پررنگ” و “اونیکس” به معنای “گوهر رگه دار” است.

انواع بسیار خوبی از سنگهای قیمتی ساردونیکس در هند یافت می شود. این سنگ به غیر از هند ، در آلمان ، چک و اسلواکی ، برزیل و اروگوئه نیز یافت می شود.

برخی از حقایق جالب در مورد ساردونیکس

ساردونیکس یک سنگ قیمتی- نیمه قیمتی محسوب می شود. در اینجا برخی از حقایق جالب در مورد این سنگ قیمتی آورده شده است:

به رنگ قهوه ای با نوارهای سفید رنگ ظاهر می شود. ساردونیکس همچنین می تواند در رنگ های مختلف مانند زرد ، قهوه ای ، سفید ، بنفش ، خاکستری ، سیاه ، صورتی و سبز موجود باشد. اندازه آن معمولاً بزرگ است اما می تواند به اندازه دلخواه شما به صورت بیضی ، گلابی ، مستطیل ، گرد و … طراحی شود.

چگونه از سنگ ساردونیکس خود مراقبت کنیم؟

ساردونیکس سنگی سخت است. با اینحال هنوز می تواند توسط خراشیدگی یا توسط هر نوع ماده سخت آسیب ببیند. از نگه داشتن مواد سخت تر در کنار آن خودداری کنید. آن را با آب صابون و یک برس مویی نرم تمیز کنید. پس از تمیز کردن ، آن را با یک پارچه نخی نرم خشک کنید و آن را در یک پارچه نرم بپیچید  و در یک جعبه بسته بندی شده با فیبر نگه دارید.

آن را با مواد شیمیایی که می تواند به سنگ آسیب برساند تمیز نکنید. سنگ نباید خیلی زیاد در معرض حرارت یا نور قرار نگیرد چون باعث کمرنگ شدن رنگ  آن می شود.

سنگ تولد ماه مرداد چیست و چه خواص متافیزیکی دارد؟
سنگ تولد ماه مرداد چیست و چه خواص متافیزیکی دارد؟

جواهرات سنگ ساردونیکس

مانند تمام سنگ های قیمتی دیگر وجواهراتی که با ساردونیکس نیز عالی و ناب به نظر می رسند.

ساردونیکس به عنوان گردنبند:

رنگ های مختلف سنگ قیمتی گردنبند را زیبا و برجسته می کند. حتی می تواند مانند یک سنگ قیمتی گرانبها به نظر برسد.

ساردونیکس به عنوان حلقه نامزدی:

امروزه حلقه های نامزدی ساخته شده با سنگ قیمتی ساردونیکس به دلیل سایه های مختلف رنگی که باعث ایجاد زرق و برق و زیبایی بیشتر به حلقه می شود ، محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند.

ساردونیکس به عنوان آویز:

هنگامی که این سنگ با طلای سفید و نقره ترکیب شود به شما یک جلوه سلطنتی می بخشد.

سنگ اسپینل سنگ تولد ماه مرداد

اسپینل سومین سنگ قیمتی برای کسانی است که در ماه مرداد متولد می شوند. از کمیاب ترین  سنگهای قیمتی است که دارای تنوع زیادی در رنگ است. این ماده از نظر سختی اغلب پس از یاقوت سرخ ، یاقوت کبود و الماس قرار دارد. در دوره های باستان اروپا ، جواهرات خانواده های سلطنتی را زینت می دادند.

سنگ تولد ماه مرداد چیست و چه خواص متافیزیکی دارد؟
سنگ تولد ماه مرداد چیست و چه خواص متافیزیکی دارد؟

تاریخچه سنگ اسپینل

این سنگ معمولا با یاقوت سرخ اشتباه گرفته می شود. بسیاری از تاج های سلطنتی با سنگ قیمتی اسپینل آراسته می شدند. یکی از بهترین سنگهای قیمتی اسپینل به نام “یاقوت سیاه شاهزاده” به اشتباه یاقوت سرخ شناخته شده و بخشی از تاج دولت شاهنشاهی انگلیس بود. هنری پنجم انگلیسی از این سنگ در طول نبرد استفاده می کرد و وزن آن ۱۷۰ قیراط است.

وزن یکی از سنگ های نادر ۳۶۱ قیراط به نام “پسر تیمور” متعلق به ملکه الیزابت است. امروزه سنگ قیمتی اسپینل به دلیل ارزش و ظاهر کمیاب در بین مردم بسیار محبوب شده است. دلیل اصلی افزایش تقاضای آن این است که دقیقاً شبیه   یاقوت کبود است.

در دسترس بودن سنگ قیمتی اسپینل

بزرگترین تولیدکنندگان سنگهای قیمتی اسپینل ، برمه و سریلانکا هستند. در کنار این کشورها ، برخی از کشورهای دیگر نیز سنگ های قیمتی اسپینل تولید می کنند. آنها ویتنام ، ماداگاسکار ، تانزانیا (ماهنگا و تندورو) ، تاجیکستان ، موزامبیک ، افغانستان ، برزیل ، کنیا ، روسیه ، کامبوج و تایلند هستند.

برخی از حقایق جالب در مورد سنگ قیمتی اسپینل

ارزش این سنگ قیمتی بسیار بیشتر است زیرا مردم از برخی حقایق بسیار جالب در مورد این گوهر  خاص آگاهی ندارند. اسپینل در سال ۲۰۱۶ به عنوان سنگ متولدین مرداد اعلام شد. شخصیت پر زرق و برق و رنگش ، مورد علاقه همه است . اسپینل بعد از یاقوت ، الماس و یاقوت کبود یک سنگ قیمتی سخت محسوب می شود.

خاصیت اصلی سنگ قیمتی اسپینل این است که می توان آن را به اشکال و اندازه های مختلف برش داد. با رنگهای مختلفی که دارد مانند نارنجی تا قرمز تیره یا صورتی  بسیار جذاب است و در تمام سایه های بنفش ، آبی ، و سبز آبی موجود است.

چگونه از سنگ قیمتی اسپینل  خود مراقبت کنیم؟

سنگ قیمتی اسپینل یک سنگ سخت است. اما این احتمال وجود دارد که در صورت نگهداری از سنگهای سخت دیگر مانند یاقوت ، الماس و یاقوت کبود ، خراشیده شود. بنابراین بهتر است که آن را با قرار دادن در یک پارچه نگه دارید. بهتر است آن را با غوطه ور کردن در آب گرم و خیس کردن آن با صابون تمیز کنید و به آرامی با یک پارچه نرم خشک کنید.

سنگ تولد ماه مرداد چیست و چه خواص متافیزیکی دارد؟
سنگ تولد ماه مرداد چیست و چه خواص متافیزیکی دارد؟

جواهرات ساخته شده با اسپینل

اسپینل به عنوان حلقه

به دلیل رنگ های زیبای آن هدیه خوبی برای نامزدی و مهمانی های دیگر است.  از این حلقه ها بیشتر به عنوان هدیه سالگرد ازدواج استفاده می شود.

اسپینل به عنوان آویز

آن را با طلا و نقره بپوشید تا زیباتر به نظر برسد. اما وقتی با نقره پوشیده شود شگفت انگیز و زیبا به نظر می رسد. رنگ های خیره کننده آن آویز را زیباتر نشان می دهد.

اسپینل به عنوان گوشواره:

هنگامی که اسپینل و آکوامارین با هم ترکیب می شوند ظاهری خنک به شما می بخشند و به جواهرات شما زیبایی می بخشند.

سخن آخر

سنگ تولد ماه مرداد در اعتماد به نفس افراد نقش زیادی دارد. شخصیت های مشهور آن را به عنوان بخشی از جواهرات خود می پوشند و داستان موفقیت آنها قدرت جادویی سنگ ها را اثبات می کند. متخصصان کمال گرایی ادعا می کنند که شما می توانید فقط سنگی را که با تاریخ تولد شما مطابقت دارد بپوشید اما برخی از متخصصان ادعا می کنند که هرکسی می تواند هر سنگی را به انتخاب خود بپوشد. بنابراین  نکاتی را که با صدای درونی شما سازگار است را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا