Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

سنگ کالسدونی چیست و چه خواصی برای سلامتی دارد؟

سنگ کالسدونی (Chalcedony) یک سنگ زیبا در رنگ های مختلفی از جمله سفید ، صورتی ، خاکستری آبی و قرمز رنگ وجود دارد. کالسدونی یک سنگ قیمتی رایج است و در سراسر جهان یافت می شود ، در همه اندازه ها وجود دارد و اغلب به عنوان یک ژئود یا سنگ جدا شده کوچک دیده می شود.

کالسدونی خالص به Sard یا Carnelian نیز معروف است. نوعی کالسدونی سبز رنگ به عنوان Chrysoprase شناخته می شود ، در حالی که نوع باند دار آن معروف به عقیق است.

بیشتر سنگ های قیمتی بخشی از خانواده گسترده کالسدونی هستند. همچنین معمول است که انواع تک رنگ این سنگ  با نام کالسدونی به فروش می رسند ، به بقیه سنگ های این گروه نام های منحصر به فرد و خاصی داده شده است ، مانند اونیکس و جاسپر . نام سنگ کالسدونی از شهر بندری بیزانس ، خالصدون گرفته شده است که امروزه در ترکیه با نام کادی کوی شناخته می شود.

منابع قابل توجه سنگ کالسدونی در ایالات متحده آمریکا ، روسیه ، نامیبیا ، هند ، نیوزیلند ، مراکش ، مکزیک ، برزیل و ترکیه وجود دارد. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

سنگ کالسدونی در افسانه ها و تاریخ

این سنگ در طول تاریخ بشر برای بسیاری از فرهنگ ها و تمدن ها بسیار مهم بوده است و قدمت ابزارهای ساخته شده از این سنگ به دوره نوسنگی برمی گردد. آشوریان و بابلی ها از سنگ کالسدونی برای ساختن مهرهایی که برای محافظت از اسناد خود استفاده می کردند تا ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد استفاده کردند. قدرت محافظتی این سنگ همچنین برای محافظت از حامل ها و پیام رسان هایی بود که این اسناد را تحویل می گرفتند.

سایت معروف کاخ Knossos در یونان باستان نیز حاوی نمونه هایی از مهرهای سنگ کالسدونی است. یک دلیل عملی برای استفاده از سنگ کالسدونی به این روش ممکن است این باشد که وقتی این سنگ به موم فشار داده می شود ، از بسیاری از سنگ های دیگر بهتر عمل می کند.

در اساطیر سلتیک ، سنگ کالسدونی سنگ الهه رودخانه کلوتا است و در آیین یونان باستان ، این سنگ ها با گایا یا مادر زمین مرتبط بوده است. رومی ها این سنگ را به دلیل توانایی تشویق گفتاری روشن و فن بلاغت بسیار ارزشمند می دانستند.  کالسدونی برای بسیاری از قبایل آمریندیا در آفریقا سنگی  بسیار مقدس بوده و نمادی از صلح درونی بوده است، از این سنگ اغلب برای دلجویی از ارواح  در این قبایل استفاده می شده است.

سنگ کالسدونی چیست و چه خواصی برای سلامتی دارد؟
کالسدونی چیست و چه خواصی برای سلامتی دارد؟

معنای کلی سنگ کالسدونی

کالسدونی ذهن ، جسم و روح را به هماهنگی و تعادل می رساند و یک سنگ محافظ است که با جذب ارتعاشات و انرژی های منفی ، موانعی که برای  رشد شما به وجود می آید را از بین می برد. کالسدونی یک سنگ بسیار پرورش دهنده است که موجب تقویت و افزایش حسن نیت و ثبات در افراد می شود. این سنگ همدلی و درک را تشویق می کند و ارتعاشات آرام بخش را در مناطق بالقوه درگیری بین افراد ایجاد می کند.

کالسدونی احساس خیرخواهی و بخشندگی را به شما القا می کند ، خصومت را از بین می برد و مالیخولیا را به شادی تبدیل می کند و یک سنگ بازتابنده است که بازتاب درون را تشویق می کند و با تمرکز بر افکار و احساسات سازنده و تسهیل بخشش از خود ، ما را در این روند پشتیبانی می کند.

هزاران سال است که مردم سنگ کالسدونی را به دلیل خواص درمانی آن ارزشمند می دانند. در دوران باستان اعتقاد بر این بود که یک کیسه ساخته شده از نقره و به همراه سنگ کالسدونی از مسمومیت جلوگیری می کند. گفته می شود که این سنگ باعث بهبود جذب مواد معدنی در جریان خون ، پرورش غرایز مادران و تحریک شیردهی در مادران جدید می شود.

خصوصیات سنگ کالسدونی

مشخصات فیزیکی

کالسدونی نوعی سنگ سیلیس است و از نوع بسیار ظریف کوارتز و مورگانیت تشکیل شده است. ساختار شیمیایی استاندارد آن Si0۲ (دی اکسید سیلیسیم) است. کالسدونی دارای یک جلای مومی ، شفاف تا نیمه شفاف و دارای ساختار بلوری مثلثی است.

خصوصیات متافیزیکی

محبوب ترین شکل سنگ کالسدونی ، آبی خالدار است که دارای کیفیت زیبا و رنگی تقریباً رویایی است. سنگ کالسدونی در درجه اول با چاکراهای بالایی بدن و توانایی ما در فکر کردن ، صحبت کردن و برقراری ارتباط با دیگران و قلمروهای عالی مرتبط است.

کالسدونی به شما این امکان را می دهد که احساس خود را کنترل کنید و در بیان افکار و عقاید خود ایمن باشید. همچنین هنگامی که احساس غرق شدن در اطلاعات می کنید و یا تحت فشار دیگران قرار گرفته اید که باید به طریقی خاص عمل کنید ، این سنگ وضوح ذهن  و راه حل برای خروج از این مسائل را برای شما به ارمغان می آورد.

کالسدونی سنگی خلاق است که ذهن شما را به سمت ایده های جدید باز می کند. این سنگ باعث افزایش توانایی پذیرش راه حل های جدید برای  رفع مشکلات موجود و ایجاد تفکرات جدید می شود.

این سنگ به ما القا می کند که وقتی می خواهیم پروژه های جدیدی را شروع کنیم از تخیل و بینش خود استفاده کنیم و به مغز کمک می کند تا اطلاعات جدید را سریعاً جذب و تجزیه و تحلیل  کند. گفته می شود که این سنگ امر یادگیری یک زبان جدید را تسهیل می کند ، حافظه را بهبود می بخشد و مهارت گوش دادن و گفتار را افزایش می دهد. کالسدونی باعث ثبات ذهن و عواطف نیز می شود. این سنگ سخاوت و خیرخواهی نسبت به دیگران را ارتقا می بخشد.

سنگ کالسدونی چیست و چه خواصی برای سلامتی دارد؟
سنگ کالسدونی چیست و چه خواصی برای سلامتی دارد؟

انواع سنگ های کالسدونی

رنگهای مختلف کالسدونی دارای ویژگی های عمومی همان سنگ های اصلی هستند اما از ویژگی های خاص خودشان نیز برخوردارند.

کالسدونی قرمز

سنگ کالسدونی قرمز سنگی برای  افزایش اعتماد به نفس است و به شرایطی کمک می کند که مطمئن نیستید که آیا می توانید مبارزه را ادامه دهید یا اینکه تسلیم می شوید. این  سنگ استقامت را در شما افزایش می دهد ، نیرو و قدرت لازم را برای رسیدن به اهداف مورد نظر به ما انتقال می دهد  و به ما کمک می کند تا رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنیم.

از نظردرمان جسمی ، سنگ کالسدونی قرمز گردش خون را تحریک می کند و از لخته شدن خون جلوگیری می کند. همچنین گفته می شود که درد گرسنگی را کاهش می دهد اما نباید طولانی مدت استفاده شود زیرا مانع جذب مواد مغذی می شود.

کالسدونی صورتی

کالسدونی صورتی یک سنگ کودکانه است و ویژگی های شگفتی ، کنجکاوی و شادی را در زندگی به وجود می آورد. این سنگ داستان سرایی را تشویق می کند و کودک را مشتاق یادگیری چیزهای جدید می کند. کالسدونی یک سنگ معنوی عمیق است که همدلی و آرامش درونی را تقویت می کند. این سنگ  همچنین سنگ اعتماد نیز می باشد و به کسانی که به طور طبیعی مشکوک هستند می تواند کمک کند و آنها را از این احساسات منفی رها کند.

کالسدونی دندریتیک

سنگ شجر یا  سنگ کالسدونی دندریتیک ، سنگی برای تفکر روشن و واکنش های آرام تحت فشار یا حمله است. این سنگ به شما کمک می کند تا با حقایق یا موقعیت های ناخوشایند روبرو شوید. این تنوع در سنگ های کالسدونی باعث ایجاد خلق و خوی صمیمی و آرام می شود و از یک رابطه راحت با دیگران پشتیبانی می کند و تحمل در روابط را بدون قضاوت و تعصب تشویق می کند.

از نظر جسمی سنگ شجر برای تقویت سیستم ایمنی بدن و حمایت از بهبودی بدن پس از یک بیماری طولانی مدت مفید است. این سنگ جذب مس را توسط خون تسهیل می کند ، کبد را سم زدایی می کند و برفک و سایر عفونت های قارچی را درمان می کند.

کالسدونی آبی

کالسدونی آبی ، سنگ خلاق  این خانواده است و ذهن را به سمت پذیرش و جذب ایده های جدید باز می کند و تفکر خلاق را تشویق می کند. همچنین به چابکی ذهنی و تبحر کلامی نیز کمک می کند.  کالسدونی آبی به شما احساس سبکی و خوش بینی نسبت به آینده را می دهد و از نظر جسمی ، رنگ آبی خالص برای غشای مخاط و شرایطی که باعث تشدید برونشیت و رینیت می شوند، مفید است. این سنگ یک اثر ضد التهابی قدرتمند دارد و درجه حرارت بدن و فشار خون را کاهش می دهد.

سنگ کالسدونی چیست و چه خواصی برای سلامتی دارد؟
سنگ کالسدونی چیست و چه خواصی برای سلامتی دارد؟

مزایای استفاده از سنگ کالسدونی

این سنگ به شما این امکان را می دهد تا بدون از دست دادن نگاه عینی یا مثبت خود به آینده ، توجه خود را به دنیای معنوی معطوف کنید. این سنگ توانایی شما را برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی تقویت می کند و بدن ، ذهن ، افکار و احساسات شما را با روح شما هماهنگ می سازد.

انرژی های آرام و تثبیت کننده کالسدونی توانایی های ذهنی و آرامش درونی شما را افزایش می دهد. کاسدونی یک سنگ درمانی قدرتمند است که می تواند شما را از شرایط مختلف جسمی و روحی محافظت کند. کالسدونی از شما در برابر تأثیرات منفی خارجی که اغلب منجر به کابوس می شود محافظت می کند.

این سنگ کانال های مختلفی را برای برقراری ارتباط بهتر باز می کند و به شما کمک می کند احساسات خود را مثبت تر و بهتر بیان کنید و انرژی زندگی شما را افزایش می دهد و تعادل عاطفی ، قدرت و نشاط را در شما تشویق می کند. کالسدونی سنگی است که مهارت زبانی شما را نیز بهبود می بخشد و اگر در موقعیت های دلهره آور زبان شما بسته می شود ، کالسدونی کلمات مناسبی برای گفتن به شما می دهد تا  اهداف خود را واضح تر بیان کنید.

سنگ کالسدونی کمک خوبی برای حفظ تعادل و هماهنگی در زندگی شما و خلاص شدن از ترس و اضطراب است. همچنین به شما کمک می کند چیزهای ناخواسته یا افرادی که باعث پریشانی و درگیری عاطفی در شما می شوند را از خود دور کنید.

به همین ترتیب ، کالسدونی سنگی عالی برای مبارزه با افسردگی و فرسودگی ذهنی است ،البته این سنگ قرار نیست افسردگی را درمان کند ، اما می تواند روزها را کمی قابل تحمل تر کند و به شما کمک کند تا روی نکات مثبت در زندگی تمرکز کنید. این سنگ همچنین یک افزودنی عالی برای طلسم شکوفایی یا گسترش رونق در زندگی شما خواهد بود زیرا خوشبختی و فراوانی به همراه خواهد آورد.

قدرت های درمانی سنگ کالسدونی

قدرت های درمانی عاطفی

سنگ کالسدونی آبی به ویژه به عنوان یک سنگ درمانی عاطفی مفید شناخته می شود. این سنگ برای کسانی که طعمه حمله های غیر منطقی عصبانیت یا بدخلقی می شود  و یا هر کسی که از ترس ، وحشت یا اضطراب رنج می برد ، بسیار مناسب است.

این سنگ احساسات را آرام می کند و آنها را از حوزه انرژی شما دور می کند و در عین حال ، شما را در جایگزینی این الگوهای احساسی با الگوهای مثبت و مثمر ثمر  حمایت می کند.

برخی از افراد تمایل دارند قبل از اینکه فکر کنند ، صحبت کنند و این می تواند عواقب ناخوشایندی برای آنها به دنبال داشته باشد. اگر شما این چنین هستید ، سعی کنید سنگ آبی کالدسونی را به همراه داشته باشید یا بپوشید تا این سنگ به شما کمک کند تا تأثیر احتمالی کلمات خود را در نظر بگیرید. این سنگ به شما کمک می کند تا از لحن صدای خود و معنی کلمات خود آگاهی بیشتری کسب کنید ، به این ترتیب این سنگ به شما این امکان را می دهد که با اظهار نظرهای بی فکر از آسیب رساندن ناخواسته به دیگران و خودتان جلوگیری کنید.

این سنگ احساسات شما را به حالت متعادل در می آورد و به شما کمک می کند تا آگاهانه افکار خود را به سمت تولید احساسات و عواطف مثبت سوق دهید.

سنگ کالسدونی چیست و چه خواصی برای سلامتی دارد؟
سنگ کالسدونی چیست و چه خواصی برای سلامتی دارد؟

قدرت های فیزیکی درمانی

سنگ کالسدونی یک سنگ عالی برای استفاده در بهبود مشکلات یا بیمارهای مربوط به گردن ، لوزه ها ، تارهای صوتی و غدد می باشد. این سنگ برای درمان آلرژی ناشی از تغییر در آب و هوا و شرایطی مانند برونشیت و آرتروز ، که در اثر سرما یا شرایط مرطوب تشدید می شود ، بسیار مفید است. کالسدونی یک درمان کننده قوی برای زخم های باز است و می تواند از التهاب ، عفونت و تب شما را محافظت کند.

کالسدونی یک سنگ درمانی قدرتمند نیز می باشد که می تواند عفونت های پوستی را درمان کرده و ارتعاشات منفی را به طور موثر جذب و از بین ببرد. این سنگ به عنوان یک درمانگر قدرتمند ، می تواند اثرات زوال عقل و حتی پیری را کاهش دهد و قلب و ذهن شما را به تعادل برساند و به هماهنگی هر دو با بدن کمک کند. سنگ کالسدونی باعث بهبودی طحال و کیسه صفرا می شود و همچنین می تواند برای چشم ها ، استخوان ها و سیستم گردش خون مفید باشد.

این سنگ می تواند جذب مواد معدنی را بهبود بخشد و به مقابله با تجمع مضر مواد ناخواسته در رگ های شما کمک کند. همچنین می تواند به بازسازی غشاهای مخاطی نیز کمک کند. این سنگ می تواند به ریه ها کمک کرده و اثرات سیگار کشیدن را از سیستم تنفسی شما پاک کند.

کالسدونی و ثروت

سنگ کالسدونی حامل انرژی های استقامت و قدرت اراده است. این امر به شما کمک می کند تا اهداف مالی خود را تحقق بخشید و اعتماد به نفس بیشتری برای پیگیری رویاهای خود خواهید داشت.

این سنگ برای شما شانس به همراه خواهد آورد و باعث افزایش خلاقیت ، انگیزه و خوش بینی شما خواهد شد. پوشیدن مرتباً سنگ کالسدونی می تواند شما را به ثروت و سعادت برساند. کالسدونی یک سنگ خلاقانه است که مهارت  کلامی و انعطاف پذیری ذهنی شما را افزایش می دهد و حافظه شما را تحریک می کند و در یادگیری چیزهای جدید به شما کمک می کند.

این سنگ درک شما را بهتر می کند و زندگی شما را با خوش بینی و سبک بینی پر می کند. سنگ کالسدونی به شما قدرت ذهن و پشتکار برای رسیدن به اهداف خود را می دهد ، همچنین به شما اعتماد به نفس می دهد تا رویاهای خود را بروز دهید.

کالسدونی برای عشق و روابط

این سنگ قیمتی کوچک مهربانی و مثبت نگری را در روابط شما تشویق می کند . این سنگ حس شگفتی کودکانه ای را که به دلیل تجارب زندگی و عشقی از دست داده اید به شما باز می گرداند و به شما نشان می دهد که چگونه می توانید نسبت به فرد مهم دیگر که در زندگی دارید ، همدلی بیشتری داشته باشید. همچنین به شما کمک می کند از درگیری عاطفی با افرادی که باعث پریشانی شما می شوند امتناع کنید.

این سنگ قیمتی باعث شادی و نشاط  شما می شود و احساس اضطراب یا افسردگی را در شما بهبود می بخشد. این سنگ عشق جدید را به شما جذب می کند. کالسدونی یک سنگ پرورشی است که باعث ایجاد هماهنگی ، رفاقت و حسن نیت در تمام  احساسات شما می شود ، این سنگ انرژی منفی را به خود جذب کرده و آنها را از بین می برد تا به سمت  شما و شریک زندگیتان حرکت نکند و بر روابط شما تأثیر بگذارد.

کالسدونی احساس غم و اندوه و خصومت های ناخواسته را از بین می برد و  باعث ایجاد اعتماد به نفس در شما  می شود و هرگونه انرژی که اعتماد به نفس شما را کاهش بدهد ، از بین می برد. وقتی از انرژی این سنگ پر شوید ، به یک فرد مشتاق ، تبدیل خواهید شد. این سنگ باعث صلح در همه جبهه ها خواهد شد و به شما این امکان را می دهد که بدون پرخاشگری یا تقابل ، قاطعانه رفتار کنید.

سنگ کالسدونی قلب سبکی به شما می دهد و توانایی این را به شما می دهد تا با خوش بینی به آینده چشم بدوزید. این سنگ باعث بهبود درک شما از خود و افزایش اعتماد به نفس شما می شود. این سنگ مهربانی را تشویق می کند و به شما اجازه می دهد تمام ویژگی های خوب خود را نشان دهید. این سنگ باعث افزایش احساس آرامش و هماهنگی در درون شما می شود و بر عشق شما به شریک زندگی و روابط شما تأثیر مثبت می گذارد.

سنگ کالسدونی چیست و چه خواصی برای سلامتی دارد؟
سنگ کالسدونی چیست و چه خواصی برای سلامتی دارد؟

تاثیر سنگ کالسدونی بر چاکراها

کالسدونی را می توان در رنگ های مختلف یافت کرد و هر رنگ به عنوان یک سنگ متعادل و پاک کننده برای چاکراهای مختلف بدن مفید است. سنگ کالسدونی آبی به دلیل ویژگی های ارتباطی و توانمند سازی خود ، در پاکسازی چاکرای حلق یک انتخاب عالی است . اگر مشکل گلو یا گردن دارید ، ممکن است علت اصلی آن در انرژی بدن شما به عبارت دیگر ، در انسداد انرژی در چاکرای گلو باشد.

اگر به خود اجازه ندهیم در مواقع لزوم صحبت کنیم ، این چاکرا به راحتی مسدود یا محدود می شود و از طرف دیگر ، چاکرای حلق می تواند از تعادل خارج شود و خیلی زود صحبت کنیم ، بدون اینکه به تأثیر کلمات خود فکر کنیم. کالسدونی آبی از این نظر به عنوان سنگ چاکرای گلو بسیار مفید است زیرا به روش مثبت و حمایتی چاکرای گلو را انرژی می بخشد و باز می کند.

سنگ کالسدونی سبز می تواند از چاکرای قلب در باز ماندن در مقابل تبادل عشق آزاد پشتیبانی کند. این سنگ به ما کمک می کند میزان عشقی را که دریافت می کنیم با میزان عشقی که انتقال می دهیم ،متعادل کنیم. این سنگ منجربه وجود آمدن یک چاکرای قلب کاملاً سالم می شود که خوشبختی و رضایت شما را در زندگی به ارمغان می آورد.

روش پاکسازی و شارژ سنگ کالسدونی

با نگه داشتن این نوع از سنگ ها در زیر آب گرم و روان می توان کلیه اشکال سنگ کالسدونی را تمیز کرد تا گرد و غبار و بقایای آن از جنبه فیزیکی این سنگ پاک شوند.

برای پاکسازی و شارژ انرژی سنگ کالسدونی ، یکی از قدرتمندترین روش ها قرار دادن این سنگ در طول شب در داخل یک ژئود سنگ آمتیست است. اگر ژئود سنگ آمتیست را ندارید ، می توانید از یک توده سنگ آمتیست خام استفاده کنید و سنگ کالسدونی را در بالای آن قرار دهید تا ارتعاشات قدرتمند آن دوباره شارژ شود.

سخن  آخر

کالسدونی سنگی است که انرژی های منفی زندگی شما را به خود جذب می کند و از شما در برابر افراد منفی و تجارب منفی محافظت می کند. این سنگ تمام جنبه های شخصی شما را ارتقا می بخشد و ویژگی های عالی شما را برجسته می کند و به شما کمک می کند تا از صفات منفی خود خلاص شوید.

کالسدونی  سنگی است که بدن ، ذهن و روح شما را به تعادل می رساند و آنها را هماهنگ می کند. این سنگ احساسات غم انگیز یا خصومت هایی که تجربه کرده اید را از بین می برد و شما را با احساسات مثبت و نشاط آور پر می کند. سنگ کالسدونی اعتماد به نفس شما را تقویت می کند و به شما کمک می کند تا در تمام زمینه های مختلف زندگی خود به توانایی کامل دست یابید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا