Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

سنگ اسپینل چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

سنگ اسپینل (Spinel stone) معمولاً به صورت بلورهای کوچک هشت ضلعی که معمولاً دوقلو هستند در معادن دیده می شود. ساختار اسپینل به صورت دانه ای و گرد شده نیز یافت می شود. نام اسپینل از کلمه لاتین spina  گرفته شده است که به معنی خارها می باشد ، این اسم اشاره به سازه های سوزنی شکل این سنگ در معادن دارد. نام دیگر این سنگ لعل است

این سنگ یک ماده معدنی اکسید آلومینیوم و منیزیم است که معمولاً به رنگ های قرمز ، سبز ، آبی ، قهوه ای ، بنفش ، نارنجی و سیاه وجود دارد. بعضی از سنگ های اسپینل نیز بی رنگ هستند.

سنگ اسپینل معمولاً در سریلانکا ، میانمار ، افغانستان ، ویتنام ، برزیل ، پاکستان ، روسیه ، ترکیه ، ایتالیا ، سوئد و ماداگاسکار یافت می شود. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در رابطه با این سنگ ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

قیمت سنگ اسپینل

قیمت اسپینل به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و شما می توانید برای خرید اسپینل اصل به جواهر فروشی های معتبر مراجعه کنید.

تاریخچه کشف سنگ اسپینل

در سال ۱۷۸۳، کانی شناسی، ژان باپتیست دو لیسل، سرانجام هر گونه استدلالی را بر سر هویت سنگ اسپینل و یاقوت با استفاده از علم کریستالوگرافی برای آزمایش خواص منحصر به فرد خود پایان داد. خانه های سلطنتی در سراسر اروپا به زودی کشف کردند که سنگ های یاقوت استفاده شده در جواهرات تاج ملکه در واقع سنگ اسپینل هستند!

از اسپینل های معروف می توان به یاقوت تاج شاهزاده سیاه اشاره کرد که یک سنگ قیمتی ۱۷۰ قیراطی است که در جواهرات تاج ملکه الیزابت انگلستان یافت می شود. گردنبند یاقوت تیمور نیز یک سنگ اسپینل  با وزن ۳۶۱ قیراط است.

این سنگ اغلب در هر کجا که سنگ کوروندوم (یاقوت سرخ و یاقوت کبود) وجود دارد کشف می شود بنابراین از مناطق معدن کاری قدیمی هند، پاکستان، میانمار و سری لانکا نیز استخراج شده است اما شاید مشهورترین مکان باستانی برای استخراج این سنگ افغانستان باشد.

سنگ اسپینل چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟
سنگ اسپینل چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

سنگ اسپینل چگونه شکل می گیرد؟

این سنگ معمولاً در مناطقی که یاقوت سرخ و یاقوت کبود یافت می شود (که توضیح می دهد چگونه اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند) در حین تشکیل سنگ های آذرین در نتیجه دگرگونی تماسی شکل می گیرد.

به زبان ساده این مکان جایی است که ماگمای گرم از زیر سطح زمین بیرون می آید و با سنگ های رسوبی تماس پیدا می کند. گرمای ماگمای مذاب این سنگ ها را  ذوب می کند و گاهی اوقات بخار و گازهای غنی از مواد معدنی به مخلوط تزریق می شود. با گذشت زمان ، مخلوط جدیدی از سنگ و مواد شیمیایی خنک و سخت می شود و کریستال ها از جمله سنگ اسپینل در شکاف ها و درزها  ایجاد می شود. سنگ اسپینل مخلوطی از عناصر منیزیم ، آلومینیوم و اکسیژن (اکسید) است و تقریباً هرگز خالص یافت نمی شود .

آیا سنگ اسپینل قابل تیمار است؟

این سنگ یکی از معدود سنگ های قیمتی است که تقریباً هیچ درمان تقویت کننده ای به غیر از برش و پرداخت که برای ایجاد سنگ های قیمتی دوست داشتنی انجام می شود ، دریافت نمی کند.

چرا از سنگ اسپینل استفاده می کنیم؟

اسپینل سنگ احیای مجدد است و می تواند به تمام جنبه های موجود در جهان انرژی ببخشد ، این امر آن را به یک سنگ عالی برای بهبودی تبدیل کرده است. این سنگ به شما کمک می کند تا استرس و اضطراب را از خود دور کنید و سطح انرژی پایین شما را مانند سنگ سیترین کاملا افزایش پر می کند. این سنگ الهام بخش شما در زندگی خواهد بود و هدف جدیدی را برای  شما به ارمغان خواهد آورد!

انرژی های این سنگ به شما کمک می کند تا روش های جدیدی برای تفکر پیدا کنید و به شما قدرت مقابله با چالش های جدید زندگی را می دهد. این سنگ باعث می شود که شما پشتکار بیشتری در زندگی داشته باشید و مصمم هستید که تحت هرگونه فشاری هدف خود را فراموش نخواهید کرد و به آینده امیدوار خواهید بود.

اسپینل سنگی است که به شما کمک می کند تمام سموم و مواد زائد بدن را از نظر جسمی و روحی کاملا از بین ببرید. این سنگ با تجدید انرژی ، غلبه بر شرایط سخت و جوان سازی بدن و ذهن شما در ارتباط است. این سنگ ، چاکراها را به دلیل طیف رنگی گسترده ای که دارد باز می کند و باعث تحریک انرژی کندالینی برای حرکت در ستون فقرات می شود.

فواید سنگ اسپینل

سنگ اسپینل تمام جنبه های مثبت شخصیت شما را افزایش می دهد ، این سنگ به شما کمک می کند با فروتنی به موفقیت بسیار زیادی برسید و به شما کمک می کند شکست های خود را با خوش بینی بپذیرید. این سنگ جسم ، احساس و بدن اثیری شما را متعادل می کند و همه انسدادهایی را که مانع جریان روان انرژی در بدن شما می شوند را برطرف خواهد کرد. همچنین باعث نشاط جسمی و رفع علائم خستگی در بدن ، قلب ، ذهن و روح شما خواهد شد!

سنگ اسپینل همچنین هاله شما را تمیز کرده و ارتباطات شما با بدن فیزیکی را فعال تر می کند. همچنین چاکرای زمینی شما را باز کرده و به شما انرژی های زمینی می بخشد.

این سنگ همچنین شهود را تقویت کرده و تعادل را در احساسات شما ایجاد می کند و باعث افزایش خلاقیت و شفافیت ذهنی می شود. انرژی های این سنگ عقل شما را افزایش می دهد و به شما امکان می دهد قدرت شخصی خود را مهار کنید. همچنین این سنگ خلاقیت شما را تحریک می کند و به شما کمک می کند ترس و ناامنی خود را پشت سر بگذارید. سنگ اسپینل همچنین به عنوان “سنگ جاودانگی” نیز شناخته می شود ، زیرا طراوت و شادابی را در تمام فعالیت های شما ایجاد می کند!

سنگ اسپینل چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟
سنگ اسپینل چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

سنگ اسپینل چگونه به شما کمک می کند؟

سنگ اسپینل ، شفا و سلامت

این سنگ می تواند در درمان ناباروری و همچنین روند تصفیه و سم زدایی بدن شما کمک بسیار زیادی کند. این سنگ همچنین می تواند سیستم عصبی را آرام نگه دارد ، خستگی را کاهش داده و میزان مصرف انرژی را در شما کاهش دهد.

این سنگ همچنین بر روی انواع التهابات جسمی اثر آرام بخشی دارد. همچنین می تواند به درمان مفاصل ، عضلات و استخوان ها کمک کند و برای بهبود  لثه ها ، دندان ها ، ستون فقرات و کل بدن مفید باشد! این سنگ می تواند با افزایش قدرت بدنی و استقامت و تنظیم عملکردهای متابولیکی ، از فعالیت های مورد نیاز برای کاهش وزن پشتیبانی کند.

سنگ اسپینل و ارتباط آن با ثروت

این سنگ درخشان اطلاعات شما را در مورد مشکلات مادی یا مالی بیشتر می کند و به شما قدرت بدنی برای ادامه کار و پیگیری  افزایش درآمد می دهد. هر کسی که این سنگ را بپوشد ، در تحقق اهداف خود کاملاً متمرکز خواهد بود.

اعتماد به نفس کم یا اعتماد به نفس پایین می تواند شخص را از هدف خود در زندگی دور کند ، داشتن این سنگ بسیار مفید است زیرا به تمام کارهایی که می توانید انجام دهید و بدست آورید ایمان قوی تری پیدا خواهید کرد!

سنگ سیاه اسپینل سنگی با انرژی بسیار قوی است که به ایستادن شما روی زمین و مصون ماندن از تأثیرات منفی کمک زیادی خواهد کرد. رنگ سیاه در اکثر سنگ ها به عنوان سنگ محافظ برای شخص عمل می کند و انرژی های منفی را از اطراف شما جذب می کند.

گفته می شود ، این سنگ همچنین به شما کمک می کند تا در عین حال که آرزوهای خود را دنبال می کنید ، عمل گرا باشید و گرفتار ایده های خیلی خیالی نشوید.

سنگ اسپینل و ارتباط با عشق و روابط

اسپینل سنگ امید است زیرا هنگامی که در روابط خود با چالش هایی روبرو هستید به شما دلگرمی می دهد. این سنگ به شما کمک می کند تا از تمام افکار و احساسات منفی خود خلاص شوید ، در عوض ، سنگ اسپینل روحیه قدردانی و سپاسگزاری را در شما پرورش می دهد. این سنگ به شما در رفع نگرانی ها کمک می کند و باعث می شود مقاومت کمتری در برابر تغییرات داشته باشید.

سنگ اسپینل به عنوان یک کاتالیزور عمل می کند تا شما از زیبایی عشق و زندگی درک بهتری داشته باشید ، خواهید فهمید که چگونه داشتن شخصی برای دوست داشتن ، یک هدیه بزرگ است و این سنگ به شما کمک می کند که این هدیه ارزشمند را نگه دارید و آن را زیبا و قوی کنید!

انرژی های  این سنگ به شما کمک می کند تا احساسات خود را متعادل کنید و شما را ترغیب می کند که این احساسات را به صورت بهتری بروز دهید. همچنین سنگ اسپینل سنگی است که میل جنسی  شما را تحریک می کند و یک ارتباط باز ، واضح و بدون قضاوت را برای شما به وجود می آورد.

سنگ اسپینل چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟
سنگ اسپینل چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

نحوه استفاده از سنگ اسپینل

اسپینل نه تنها یک سنگ درمانی قدرتمند است بلکه سنگ بسیار زیبایی می باشد که می توان دوست داشتنی ترین و ظریف ترین جواهرات را از آن ساخت.

اگر می خواهید از انرژی این سنگ بهره مند شوید ، آن را همیشه در کنار بدن خود نگه دارید و هنگامی که احساس ضعف ، ترس ، تنش یا گیجی به شما دست می دهد آن را در دستان خود بگیرید. این سنگ را کنار تخت یا زیر بالش خود بگذارید تا انرژی های منفی را هنگام خواب از بین ببرد و حملات منفی را از شما دور کند.

چگونه از سنگ اسپینل خود مراقبت و آن را پاکسازی کنیم؟

این سنگ دارای درجه سختی ۸ در مقیاس موهس می باشد بنابراین سنگ بسیار سختی است که باید از نگهداری آن با سایر سنگ های قیمتی خودداری کنید زیرا به راحتی می تواند آنها را خراش دهد و هر نوع سنگ سخت تر ، مانند یاقوت کبود ، یاقوت سرخ یا الماس ، می تواند سنگ زیبای شما را خراش دهد ، بنابراین همیشه بهتر است که سنگ های قیمتی را در کیسه های پارچه ای نرم نگه دارید. این سنگ قیمتی را فقط با آب گرم و صابون تمیز کنید و به آرامی با یک پارچه نرم آن را خشک کنید.

سخن آخر

سنگ اسپینل سنگی است که باعث زنده شدن مجدد و بالا نگه داشتن سطح انرژی شما می شود. این سنگ باعث می شود که از زنده بودن احساس خوشبختی کنید زیرا باعث می شود همه چیزهای شگفت انگیز زندگی خود را دریابید.

این سنگ ذوق زندگی شما را دو چندان خواهد کرد و انگیزه شما برای استفاده از انرژی خود در راه های خلاقانه و درخشان برای کمک به خود و دیگران را افزایش خواهد داد.

این سنگ زیبا می تواند شما را از افسردگی ، تنش و استرس نجات دهد و به شما کمک می کند که همیشه شاداب باشید و هر زمان که احساس خستگی جسمی ، عاطفی ، ذهنی یا روحی داشته باشید ، بدن شما را با انرژی های خود جوان خواهد کرد. آیا انرژی های این سنگ شما را جذب کرده است؟ ایا این سنگ زیبا سنگ ایده آل  شما خواهد بود؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا