Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

کاربردها و قیمت علف کش هالوکسی فوپ آرمتیل (سوپرگالانت)

هالوکسی فوپ آرمتیل یک علف کش سیستمیک است که با نام تجاری سوپرگالانت نیز در بازار خرید و فروش می شود. این علف کش انتخابی طیف وسیعی از علف های هرز باریک برگ یک ساله و چند ساله را در زمین های زراعی و باغ ها از بین می برد.

هالوکسی فوپ متعلق به سموم گروه آریلوکسی فنوکسی پروپیونیک اسید است که در عرض یک ساعت از طریق برگ­ ها جذب گیاهان شده و با مهار آنزیم استیل کولین استراز، مانع رشد بافت­های مریستمی گیاه شده و آنرا از بین می برد.

این علف کش را به شکل پیش رویشی می توان برای زمین های کشت  چغندرقند، سیب زمینی ، کلزا، پیاز و سویا مورد استفاده قرار داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این سم در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

قیمت خرید و فروش علف کش هالوکسی فوپ آرمتیل (سوپرگالانت)

این سم در بسته بندی های مختلف عرضه می شود به همین دلیل قیمت هالوکسی فوپ در بازار متغیر است. شما می توانید این علف کش را از فروشگاه های سموم کشاورزی سراسر کشور به راحتی به صورت حضوری یا خرید اینترنتی تهیه کنید. قیمت سم هالوکسی فوپ به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و قویترین سم علف کش موجود در بازار است. هالوکسی فوپ آرمتیل مهان و هالوکسی فوپ آرمتیل کاوش اکنون در دسترس هستند.

مکانیسم اثر علف کش هالوکسی فوپ آرمتیل (سوپرگالانت)

این علف کش با ایجاد اختلال در عملکرد آنزیم های سازنده اسیدهای چرب رشد علف های هرز را کنترل می کند. این سم به دلیل فعالیت باقیمانده آن در خاک پس از سمپاشی نیز می تواند رشد علف های هرزی که دیرتر جوانه می زنند را کنترل کند.

هالوکسی فوپ آرمتیل با ویژگی سیستمیک و انتخابی طی سمپاشی از کوتیکول های گیاه جذب شده و به نوک ریشه و ریزوم ها منتقل می شود. این علف کش با تاثیر بر بافت های مریستمی علف های هرز جوان و در حال رشد را به راحتی از بین می برد.

هالوکسی فوپ همچنین با افزایش دور مصرفی می تواند علف های هرز بزرگتر را نیز کنترل کند.علائم تاثیرگذاری  سم به تدریج ظهور کرده و کنترل کامل علف هرز بسته به نوع گیاهان و سن آنها، دما و رطوبت نسبی هوا و خاک متفاوت است.

این علف کش  در گونه های حساس طی یک  دوره چند روزه علف های هرز را از بین می برد. طی این مدت ابتدا رشد ریشه، ساقه و برگ متوقف شده و با ایجاد کلروز گیاه پژمرده و دچار خشکیدگی می شود که با تولید بیشتر رنگدانه های آنتوسیانین همراه است.

کاربردها و قیمت علف کش هالوکسی فوپ آرمتیل (سوپرگالانت)
کاربردها و قیمت علف کش هالوکسی فوپ آرمتیل (سوپرگالانت)

مقدار و نحوه مصرف علف کش هالوکسی فوپ آرمتیل (سوپرگالانت)

 

محصول

علف هرز مقدار مصرف زمان مصرف
پیاز

علف هرز باریک برگ یک و چند ساله

 

۰/۶ – ۰/۷۵ لیتر در هکتار

۵-۲ برگی علف های هرز
کلزا

علف هرز باریک برگ یک و چند ساله

 

۰/۵-۰/۷ لیتر در هکتار

۵-۲ برگی علف های هرز
چغندر قند علف هرز باریک برگ یک و چند ساله  

۰/۵-۰/۷ لیتر در هکتار

۵-۲ برگی علف های هرز

 

در فرمولاسیون این علف کش سورفکتانت و مویان بکار رفته  در نتیجه و زمان استفاده نیاز به اضافه کردن این گونه مواد نیست. این علف کش هیچ تاثیری بر گیاهان پهن برگ ندارد بنابراین می توانید آنرا در مزارع گیاهان برگ پهن با خیال آسوده مورد استفاده قرار دهید.

ملاحظات عمومی علف کش هالوکسی فوپ آرمتیل (سوپرگالانت)

این علف کش تاثیر مخربی برای محیط زیست در پی ندارد زیرا  به سرعت در خاک و آب با فعالیت  میکروارگانیسم ها تجزیه می­ شود. بنابراین  احتمال آلودگی آب های سطحی و زیر زمینی به حداقل می رسد.

هالوکسی فوپ با سایر سموم با باریک برگ کش و همچنین سموم پهن برگ کش پس از رویش قابل اختلاط  است. علف کش سوپرگالانت در اکثر شرایط آب و هوایی کشور فعال است و در زمان رشد سریع گیاهان و بیشترین تاثیر را خواهد داشت.

هنگام استفاده از این علف کش حتما از دستکش و ماسک استفاده کنید تا از بروز مسمومیت پیشگیری شود و در طول دوره سمپاشی از خوردن و آشامیدن و سیگار کشیدن خودداری کنید. این سم تاثیری بر علف ­های هرزی که جوانه نزده باشند نخواهد داشت و دوره کارنس آن ۲۸ روز است. اما به مدت ۳۰ تا ۶۰ روز در خاک باقی می ماند.

شرایط نگهداری علف کش هالوکسی فوپ آرمتیل (سوپرگالانت)

سم را در بسته بندی اصلی در انبارهای خشک و خنک و به دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا