Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

کاربردها و موارد مصرف سم قارچ کش سولفور

سولفور یک سم قارچ کش و کنه کش غیر سیستمیک با اثرات تماسی – تدخینی است که برای رفع سفیدک های سطحی مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این سم می توان از بیماری های قارچی و برخی از کنه های گیاهی پیشگیری و آنها را درمان کرد. قیمت  سولفور به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و می توان این سم را از فروشگاه های سموم کشاورزی به صورت حضوری یا خرید اینترنتی تهیه کرد. برای آگاهی از قابلیت اختلاط سولفور با کارشناسان گیاه شناسی مشورت کنید.
این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد قارچ کش سولفور است. همچنین اگر تصمیم به خرید قارچ کش سولفور دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش قارچ کش سولفور در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سموم و قارچ کش سولفور در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت قارچ کش سولفور نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش قارچ کش سولفور به روزرسانی می‌شود.

گوگرد موجود در این سم می تواند به عنوان اصلاح کننده خاک های قليایی عمل کند و برای کنترل کپک پودری، بيماري های قارچی ديگر مانند  لکه سياه سيب ، کنه و تريپس در محصولات کشاورزی مفید و موثر است. نام تجاری این سم کومولوس اس می باشد و دوره کارنس آن ۱۰ روز است.

این سم به شکل سوسپانسیون استفاده می شود بنابراین مانند گوگرد پودری باعث ایجاد گرد و غبار نخواهد شد و آسیبی به محیط زیست نمی رساند. سولفور یک سم غیر آلی است که فرمولاسیون در مقابل باران شویی مقاومت است و با دوام بالا روی برگ های گیاه باقی می ماند و از گیاه در برابر کنه و قارچ محافظت می کند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

موارد مصرف سم قارچ کش سولفور

این سم با اثرات تماسی و غیر سیستمیک برای مقابله با  بیماری سفیدک سطحی در بسیاری از گیاهان زراعی و باغی مورد استفاده قرار می گیرد. قارچ ها آفات فراگیری هستند که در صورت عدم کنترل یا درمان به سرعت در مزرعه پخش شده و همه گیاهان را مبتلا می کنند. سولفور به صورت غیر سیستمیک برخی از کنه ها را نیز از بین می برد.

این سم قارچ کش را می توان برای کنترل کنه و بیماری های قارچی چغندر، مو، سبزی و جالیز، سیب و گیاهان زینتی استفاده کرد. یکی دیگر از خواص سم سولفور این است که در صورت کمبود عنصر گوگرد در گیاهان از طریق برگ ها جذب شده کمبود آن را برطرف می کند.

کاربرد سم قارچ کش سولفور

در ایران از این سم می توان برای کنترل سفیدک پودری سیب، هلو، شلیل ، چغندر قند، رز ، توت فرنگی، انگور، کدوئیان، یونجه، اسپرس، بادنجان، زردک، کلزا، سنبل، ریحان، برگ بو، گاو زبان، بابونه، زیره، پونه،  شاه پسند، گل جعفری، مرزنگوش، نعناع، گل لادن، گزنه، هویج، پیاز ، جعفری ، تره، شوید، رازیانه، اسطوخودس ، پیازچه، موسیر، گشنیز، خیار،جعفری، بارهنگ، ترخون، آویشن،  بنفشه، بومادران ، کنه گالزای انگور فرنگی رازک، لکه سیاه سیب و گلابی استفاده کرد.

کاربردها و موارد مصرف سم قارچ کش سولفور
کاربردها و موارد مصرف سم قارچ کش سولفور

مقدار و نحوه مصرف سم قارچ کش سولفور

محصول آفت مقدار مصرف زمان مصرف
درختان میوه سردسیری سفیدک سطحی سیب ۴-۳  کیلو در هزار لیتر آب به محض مشاهده علائم بیماری
درختان میوه سردسیری سفیدک سطحی هلو و شلیل ۴-۳  کیلو در هزار لیتر آب بعد از ریختن گلبرگ ها و تشکیل میوه
درخت انگور سفیدک سطحی ۳  در هزار لیتر آب در مرحله ۷-۶ برگی جوانه ها، بعد از ریختن گلبرگ ها و بسته شدن دانه، تشکیل میوه
صیفی جات و جالیز سفیدک سطحی  ۳ در هزار لیتر آب با مشاهده اولین علائم بیماری
یونجه سفیدک سطحی ۳-۲ کیلو در هزار لیتر آب به محض شروع آلودگی
چغندر قند سفیدک سطحی ۴ کیلو در هکتار با مشاهده اولین علائم بیماری
گیاهان زینتی سفیدک سطحی رز ۵/۱در هزار لیتر آب با مشاهده اولین علائم بیماری

ملاحظات عمومی در رابطه با سم قارچ کش سولفور

توجه داشته باشید که ۴ هفته قبل و بعد از مصرف این سم نباید از روغن گوگرد استفاده کنید. همچنین باید بدانید که گوگرد در دماهای بالاتر از ۳۵ درجه سانتی گراد باعث گیاهسوزی می شود و مصرف آن باید در دمای بین ۱۶ تا ۳۰ درجه صورت گیرد. سم سولفور را با روغن، سموم قلیایی و آهک مخلوط نکنید و توجه داشته باشید در برخی از ارقام خیار و زردآلو مصرف این سم منجر به گیاهسوزی شده است.

در زمان سمپاشی از کلاه، عینک، ماسک ، چکمه و دستکش استفاده کنید تا تماس سم با بدن به حداقل برسد. در طول سمپاشی از خوردن و آشامیدن و استعمال سیگار خودداری کنید. پس از سمپاشی، لباس ها و بدن را شستشو دهید و از ظروف خالی سم استفاده نکنید. در صورت بروز علائم مسمومیت شامل تحريک چشم ها، بينی، گلو و پوست و حالت تهوع با در دست داشتن برچسب سم فورا به پزشک مراجعه کنید.

درصورت ریختن سم روی بدن و صـورت فوراً محل را با آب و صابون چندبار شستشو دهید. درصورت تماس سم با چشم، چشمها را به مدت ۱۵  دقیقه با آب تمیز و فراوان شستشو دهید. در صورت بلع تصادفی سم سولفور خوراندن چند ذغال طبی همراه با آب فراوان و سپس مراجعه به مراکز درمانی توصیه می شود.

 ملاحظات زیست محیطی سم قارچ کش سولفور

از آلودگی آب های آشامیدنی جاری، راکد و زیر زمینی با شستشوی ظروف و محلول سم اکیداً خودداری نمائید. از شستشوی دستگاه های سمپاشی نزدیک رود و آب های جاری خودداری کنید.

شرايط نگهداری سم قارچ کش سولفور

سم را دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی در بسته بندی اصلی ، در انبارهای در بسته و خشک به دور از نور آفتاب نگهداری کنید. بهترین دمای نگهداری بین صفر تا ۳۵ درجه سانتی گراد است و باز شدن درب سم مدت زمان دوام آنرا کاهش می دهد.

قیمت قارچ کش سولفور

قیمت خرید و فروش قارچ کش سولفور برحسب حجم و برند آن در بازار سموم و آفت کش ها متفاوت است. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت قارچ کش سولفور مورد نظر خود را خریداری نمایید.

فروش ‌قارچ کش سولفور

برای اطلاع از قیمت فروش قارچ کش سولفور از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین فعالان خرید و فروش قارچ کش سولفور در بازار سم و آفت کش ها است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید قارچ کش سولفور

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا