Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

آشنایی با کاربردها و قیمت خرید قارچ کش فالکن

قارچ کش فالکن یک سم ترکیبی است که دو ماده موثره اسپیروکسامین و ترریازول تشکیل شده است. در رابطه با اثرات این قارچ باید بدانید که ترریازول مانع ساخت استرول می شود که عامل بیماری زای قارچ است. اسپیروکسامین  نیز با قطع دمتیلاسیون از ساخت استرول در سایر قسمت های گیاه جلوگیری می کند.

این قارچ کش را می توان برای کنترل بیماری های برگ و خوشه، سفیدک، پستوریا مورد استفاده قرار داد. این سم سازگاری خوبی با گیاهان مختلف و انواع در حال رویش دارد و در مناطق خشک نیز قابل استفاده است و می توان آن را غلات، انگور، چغندرقند، درختان میوه، برنج مورد استفاده قرار داد. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

قیمت خرید و فروش سم قارچ کش فالکن

این سم به شکل امولسیون در بطری های یک لیتری عرضه می شود و از آنجاییکه یک سم خارجی آلمانی است قیمت آن برحسب نوسانات قیمت دلار در بازار ایران متغیر است. خرید سم فالکن از همه فروشگاه های سموم کشاورزی امکان پذیر است.

مکانیسم اثر سم قارچ کش فالکن

در فرمولاسیون این قارچ کش ۱۶۷ گرم تبوکونازول + ۴۳ گرم تریادیمنول + ۲۵۰ گرم اسپیروکسامین در لیتر مورد استفاده قرار گرفته است. فالکن با ممانعت از ساخت استرول از طریق  قطع دمتیلاسیون در کربن ۱۴ در قسمت های مختلف زنجیره قارچ اثر خود را اعمال می کند. این قارچ کش پس از مصرف در حاشیه و نوک برگ ها منتشر می شود جایی که بیشترین احتمال آلودگی وجود دارد.

اسپیروکسامین با توانائی نفوذ سریع در برگ ها اثرگذاری مواد مؤثره موجود در فرمولاسیون فالکن را را افزایش داده و باعث می شود سم با سرعت بیشتری وارد برگ شوند. این خواص باعث تسریع عملکرد سم شده و مقومت آن را  به باران بیشتر افزایش می دهد.

ترکیب مواد مؤثر موجود در فرمولاسیون این سم باعث اثرات سینرژیستی شده و آن را به یک سم قوی برای مقابله با قارچ های مقاوم به سموم تبدیل می کند. دوره کارنس فالکن بسیار کوتاه و فقط ۳ روز است.

آشنایی با کاربردها و قیمت خرید قارچ کش فالکن
آشنایی با کاربردها و قیمت خرید قارچ کش فالکن

ویژگی های سم قارچ کش فالکن

این قارچ کش برای کنترل بیماری های مختلف در برگ و خوشه های گندم و جو مورد استفاده قرار می گیرد. این سم به تنهایی یا در کنار برنامه های دیگر سمپاشی مورد استفاده قرار می گیرد. قارچ کش فالکن برای حفظت ، ریشه کنی و معالجه گیاهان کارایی دارد. تاثیر سریع و طولانی مدت این سم باعث کاهش دفعات سمپاشی شده و برای مدیریت مقاومت یک سم عالی به حساب می آید.

این قارچ کش را می توان به شکل بسیار موثری در کنترل بیماری های برگی و خوشه ای استفاده کرد. این سم به دلیل دوام طولانی در کنترل بیماری ها و کارایی بالا بسیار مقرون به صرفه می باشد.

این سم برای طیف زیادی از بیماری های قارچی موثر است و برای طولانی مدت ایمنی ایجاد کرده و نیاز به مصرف سموم دیگر را کاهش می دهد. این قارچ کش جذب سریعی دارد و در شرایط آب و هوایی مختلف اعم از خشک و مرطوب قابل استفاده است.

موارد کاربرد سم قارچ کش فالکن

این قارچ کش برای مقابله با زنگ گندم در مزارع گندم مورد استفاده قرار می گیرد. برای کارایی بهتر باید به محض دیدن آلودگی آن را مورد استفاده قرار دهید. از زمان پنجه زدن تا انتهای خوشه دهی گندم می توان این سم را مورد استفاده قرار داد. این سم برای بیماری های مختلف  انواع زنگ ، سپتوریوز و فوزاریوم خوشه  مورد استفاده قرار می گیرد.

مقدار و نحوه مصرف سم قارچ کش فالکن

در ایران به مقدار ۰.۶ لیتر در هکتار و ۱-۲ سمپاشی  در هر فصل زراعی از مرحله ۲۷ (انتهای پنجه زدن) تا مرحله ۶۹ (انتهای خوشه ‌دهی)  مورد استفاده قرار می گیرد.

ملاحظات عمومی سم قارچ کش فالکن

هنگام استفاده از این سم دستکش ، ماسک ، لباس محافظ استفاده کنید تا احتمال تماس با  سم به حداقل برسد . در صورت برخورد سم به بدن فورا لباس های را تعویض کرده و محل را با آب و صابون شستشو دهید. سم را در جای خشک و خنک در بسته بندی اصلی دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی قرار دهید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا