Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

قرص لاغری دارچین یا سینامون چیست و چه فوایدی دارد؟

قرص لاغری دارچین یا سینامون اثراتی شبیه انسولین در بدن دارد بنابراین از عصاره این گیاه می توان به عنوان کاهش دهنده قند خون و کنترل کننده دیابت استفاده کرد . عصاره این گیاه دارای اثرات آنتی اکسیدانی نیز می باشد و همچنین این قرص لاغری باعث تسهیل متابولیسم لیپید در بدن شده و دارای خاصیت کاهش کلسترول خون است.

دارچین یک ادویه معطر است که در پخت و پز و همچنین برای طعم دادن به دسرها ، نان ‌ها و شیرینی ‌ها مورد استفاده قرار می ‌گیرد. این ادویه از گیاهی گرفته می‌شود که به خانواده Cinnamomum تعلق دارد و بومی هند ، نپال و بنگلادش است. این ادویه باستانی در طب سنتی به عنوان درمانی برای عفونت، التهاب و سایر بیماری‌ ها به کار می ‌رود. مطالعات نشان داده است که مصرف این قرص لاغری در کوتاه مدت ، با کاهش قابل توجه فشار خون سیستولیک و دیاستولیک مرتبط است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

خواص درمانی عصاره گیاه دارچین

در برخی از تحقیقات نشان داده شده است که تعدادی از ترکیبات موجود در این گیاه مانند سینانالدهیدها ، باعث مهار تولید نیتریک اکساید در بیماری های التهابی می شوند. عصاره دارچین اثر محافظتی بر روی قلب دارد این عملکرد با اثرات آن روی متابولیسم گلوکز و لیپید، کاهش مقاومت به انسولین، کاهش استرس اکسیداتیو و نیز مهار مسیر التهابی مرتبط است.

عصاره این گیاه در واقع از چندین گیاه مختلف گرفته شده است  که رایج ‌ترین آن‌ها سیلان یا دارچین واقعی است. پوست درخت سیلان دارای روغن‌ های طبیعی از جمله سینامالدئید، اوژنول و اسید ترانس سینامیک می باشد که باعث کاهش وزن می‌ شوند. این گیاه ، یک منبع غنی از آنتی اکسیدان، تانین، کاتچین، پرو آنتوسیانیدین و همچنین مونوترپن و سسکویی ترپن نیز می‌ باشد.

بهتر است بدانید:

مصرف روزانه این عصاره گیاهی انسان را سالم نگه می دارد و برای زیاد شدن و تجدید نیروی جنسی نیز به کار می رود. این گیاه کلیه ها را گرم می کند و ضعف کمر و پاها را از بین می برد و کم خونی را درمان می کند. دارچین بهترین دارو برای درد های عضلانی است و دارای  اثرات آرامش بخش و شاد کننده می باشد  و از بسیاری از دارو های آرام بخش بهتر عمل می کند.

یکی از خواص مهم این عصاره گیاهی این است که باعث افزایش کارآیی هورمون انسولین در بدن می شود و در نتیجه بدن نیاز کمتری به این هورمون برای کنترل قند خون پیدا می کند. بسیاری از افراد مبتلا به دیابت گزارش داده اند که مصرف یک قاشق چای خوری دارچین در روز تأثیر بسیار مثبتی بر قند خون آنها داشته است. عصاره این گیاه خاصیت عجیب دیگری نیز دارد و آن تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری هاست و حتی می توان گفت که اثری مشابه پنی سیلین و آنتی بیوتیک در بدن خواهد داشت .

قرص لاغری دارچین یا سینامون چیست و چه فوایدی دارد؟
قرص لاغری دارچین یا سینامون چیست و چه فوایدی دارد؟

مزایایی قرص لاغری دارچین یا سینامون

سطح انسولین خون را تنظیم می ‌کند

این گیاه از افزایش ناگهانی سطح قند خون جلوگیری می ‌کند و توانایی منحصر به ‌فردی در تقلید از فعالیت انسولین در جریان خون دارد. افزایش و کاهش ناگهانی سطح قند خون برای افراد دیابتی عواقب جدی برای سلامتی آنها به دنبال دارد ، اما حتی افراد غیر دیابتی نیز می ‌توانند از توانایی منحصر به فرد این گیاه برای تنظیم سطح انسولین در بدن خود استفاده کنند. اگر سطح انسولین و سطح قند خون در بدن شما متعادل باشد ، شما کمتر به مصرف مواد غذایی روی می آورید . این امر، احتمال پرخوری در شما را به طور موثری کاهش می ‌دهد.

سطح قند خون را کاهش می ‌دهد

هنگامی که سطح گلوکز در خون شما متعادل باشد ، شما نیازی به خوردن مواد غذایی ندارید ، این یک فاکتور مهم در کاهش وزن است و با کنترل سطح انسولین ، سطح قند خون نیز کاهش می‌ یابد. مطالعات نشان داده است که اضافه کردن این گیاه به هر وعده  غذایی می‌ تواند شاخص گلیسمیک موجود در غذا را تا ۲۹ درصد پایین بیاورد. خوردن مواد غذایی با شاخص گلیسمی پایین، سطوح نامنظم قند خون در بدن را کاهش داده و این امر، کلید کاهش وزن است.

سرعت متابولیسم در بدن را افزایش می ‌دهد

مصرف این قرص لاغری باعث افزایش سرعت متابولیسم در بدن می شود . مصرف قرص لاغری دارچین یا سینامون به طور منظم ، به بدن این امکان را می ‌دهد که قند و کربوهیدرات ‌ها را با سرعت بسیار بیشتری تجزیه کند و قند و کربوهیدرات ‌های متابولیزه شده ، توسط بدن مصرف می‌ شوند بنابراین به چربی ذخیره شده تبدیل نخواهند شد . مصرف دارچین باعث یک واکنش متابولیکی پیچیده در بدن می‌شود که مشابه خوردن فلفل‌ های تند است ، از آنجا که این گیاه برای متابولیزه شدن به انرژی بسیار کمی نیاز دارد ، با سرعت بسیار بیشتری در بدن به گردش در‌می‌ آید و به شما امکان می‌دهد که کالری بیشتری بسوزانید.

کلسترول LDL موجود در خون را کاهش می ‌دهد

کلسترول بد (LDL)  موجود در بدن باعث خواهد شد که پلاک ‌های چربی در داخل شریان ‌ها تجمع پیدا کنند . هنگامی که این پلاک‌ های چربی درون شریان ها بر روی هم جمع شوند ، بدن بیشتر مستعد ابتلا به بیماری‌ های قلبی و عروقی می ‌گردد. یک تحقیقات آزمایشگاهی نشان داده است که بیماران دیابتی که روزانه‌ یک دوز دارچین مصرف کرده بودند سطح کلسترول LDL پایین ‌تری ، نسبت به سطح اولیه قبل از آزمایش داشتند.

چربی دور شکم را کاهش می ‌دهد

مصرف این قرص لاغری به طور منظم می‌ تواند باعث کاهش چربی دور شکم ، بیشتر از سایر قسمت ‌های چاق بدن شود . تحقیقات انجام شده  نشان می ‌دهد که چربی احشایی دور شکم ، از تمام چربی‌ های بدن خطرناک‌ تر است ، زیرا چربی احشایی برخلاف انواع دیگر چربی ذخیره شده در بدن ، اطراف اندام ‌ها از جمله قلب و کبد را می ‌پوشاند. هنگامیکه قلب و کبد با چربی احشایی پوشانده شوند، دیگر عملکرد مفید خود را نخواهند داشت . ثابت شده است که این قرص لاغری چربی دور شکم را کاهش می‌ دهد.

قرص لاغری دارچین یا سینامون چیست و چه فوایدی دارد؟
قرص لاغری دارچین یا سینامون چیست و چه فوایدی دارد؟

عوارض جانبی و منع  مصرف قرص لاغری دارچین یا سینامون

از این قرص لاغری باید ۱ تا ۲ عدد در روز مصرف شود . همچنین افراد دارای حساسیت و واکنش‌ های آلرژیک  ، افراد دارای مشکلات کبدی ، زنان باردار و شیرده  و افراد مبتلا به سرطان‌ های هورمونی مانند سرطان سینه بایستی در مصرف این قرص های لاغری احتیاط کنند و بدون مشورت با پزشک از این قرص استفاده نکنند.

این قرص لاغری ممکن است با برخی از داروهای بیماران دیابتی ، داروهای آنتی بیوتیک ، رقیق کننده های خون ، داروهای قلبی و بعضی دیگر از داروهای خاص تداخل داشته باشد ، بنابراین لازم است کسانی که از این نوع داروها استفاده می‌ کنند برای مصرف این قرص های لاغری حتما با پزشک خود مشورت کنند.

موارد مصرف قرص لاغری دارچین یا سینامون

  • کمک به کنترل قند خون در افراد مبتلا به پیش دیابت
  • کمک به رفع التهاب در بیماری های التهابی
  • کمک به کاهش قند خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو
  • کاهش چربی خون و کلسترول
  • کاهش فشار خون
  • خواص آنتی اکسیدان قوی
  • اثر محافظتی بر روی قلب

 هشدارهای مربوط به مصرف قرص لاغری دارچین یا سینامون

  1. از آنجایی که در این قرص ممکن است ترکیبات کومارینی نیز وجود داشته باشد ، لذا در افراد حساس و مبتلا به بیماری های کبدی باید با نظر پزشک متخصص این قرص مصرف شود.
  2. مصرف  بیش از اندازه این قرص لاغری ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد واکنش های آلرژیک و تحریکات پوستی شود.
  3. این قرص لاغری  با داروهای کاهنده قند خون تداخل ایجاد خواهند کرد.
  4. زنان باردار و شیرده نباید از این قرص لاغری استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا