Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

قرص لاغری ال کارنیتین چیست و چه فوایدی دارد؟

قرص لاغری ال کارنیتین یک روش طبیعی برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام زیرا قادر است چربی های موجود در بدن را به سرعت تجزیه کند. این مکمل همچنین می تواند اشتهای شما را کم کرده و متابولیسم بدن شما را افزایش دهد به همین علت شما در حین ورزش کمبود انرژی پیدا نخواهید کرد . این قرص لاغری یک قرص چربی سوز است که مزایا و عوارضی را برای سلامتی به همراه دارد.

کارنیتین یک ترکیب چهار تایی آمونیوم است که از اسیدهای آمینه متیونین و لیزین ساخته شده است. این ترکیب  شیمیایی می ‌تواند به بدن شما در کاهش وزن بسیار کمک کند تا از طریق فرایندی به نام اکسیداسیون چربی ، چربی را به انرژی تبدیل کنید . معمولا بدن همه کارنیتینی که به آن نیاز دارد را می تواند بسازد ، ولی گاهی ممکن است برخی افراد دچار کمبود این ترکیب شیمیایی شوند. یکی از مهمترین فواید ال کارنیتین کاهش وزن و چربی سوزی است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

منابع غذایی حاوی ال کارنیتین

علاوه بر اینکه این ماده در بدن به صورت خود به خود تولید می‌ شود ، دریافت این ماده از برخی مواد غذایی نیز امکان پذیر است .  این ماده به میزان زیاد در بسیاری از منابع پروتئینی حیوانی یافت می ‌شود. این ترکیب شیمیایی یکی از مهمترین مواد مغذی موجود در بدن می باشد که در حمل و نقل چربی ها به میتوکندری سلول به شما کمک می کند تا در بدن به شکل انرژی آزاد شوند ، میتوکندری سلول ، جایی در بدن است که چربی ها می تواند به انرژی تبدیل شوند. در واقع باید اینگونه بیان کرد که این قرص لاغری می تواند با افزایش چربی سوزی در بدن و افزایش سطح انرژی ، به شما بسیار کمک کند و موجب بهبود سلامت قلب و همچنین تناسب اندام شما شود.

بهترین منابع غذایی به ترتیب غنی بودن از ال کارنیتین عبارتند از:

  • گوشت قرمز
  • شیر
  • ماهی کاد پخته
  • سینه مرغ پخته
  • پنیر چدار
  • نان غلات کامل
قرص لاغری ال کارنیتین چیست و چه فوایدی دارد؟
قرص لاغری ال کارنیتین چیست و چه فوایدی دارد؟

فواید مصرف قرص لاغری ال کارنیتین

کمک به چربی‌ سوزی و کاهش وزن

ماده موجود در این قرص لاغری اسیدهای چرب درون سلولی را به درون میتوکندری ‌ها انتقال می دهد تا تبدیل به انرژی شوند . به همین دلیل است که وجود این ماده برای سوخت و ساز بدن حیاتی است. اکثر افراد به اندازه کافی این ماده را در رژیم روزانه خود دریافت می ‌کنند و یا بدن آن‌ها به کمک دو اسید آمینه متیونین و لیزین آن را می سازد.

اکثر تحقیقات انجام شده نشان داده‌ است که مصرف قرص لاغری ال کارنیتین تاثیر چندانی بر چربی‌ سوزی در بدن افراد معمولی به صورت مجزا ندارد و برای رسیدن به نتایج دلخواه و کاهش وزن ، مصرف این ماده باید با یک رژیم غذایی مناسب و ورزش مداوم همراه گردد. در حقیقت، این ماده زمانی می ‌تواند به عنوان یک مکمل لاغری مفید باشد که فرد کمبود آن را داشته باشد و یا تمرینات سنگین ورزشی انجام دهد.

کمک به بدنسازی و تقویت عضلات

ال کارنیتین اثر بسیار مطلوبی در بازسازی عضلات دارد ، افرادی که برای کاهش وزن نیاز به تمرینات سنگین ورزشی دارند  و یا تمرینات سنگین بدنسازی را انجام می ‌دهند و همچنین افرادی که به دلایل مختلفی مانند بیماری دچار آسیب عضلانی و یا تحلیل رفتن عضلات شده اند و یا به دلیل داشتن یک رژیم غذایی خاص مقدار کافی از ماده ال کارنیتین را دریافت نمی کنند ، بیشترین سود را از مصرف این قرص لاغری خواهند برد. مصرف ال کارنیتین در ورزشکاران و کسانی که تمرینات سنگین ورزشی و بدنسازی انجام می‌ دهند آسیب های وارده به عضلات را نیز محدود خواهد کرد .

 بهبود عملکرد مغزی

سلول‌ های درون مغز معمولا برای عملکرد خود در حالت طبیعی تنها از گلوکز برای تامین انرژی استفاده می کنند. ال کارنیتین با عبور از سد خونی محافظ مغز و ورود به سلول های مغزی می ‌تواند به این سلول ‌ها کمک نماید تا علاوه بر گلوکز ، اسیدهای چرب را نیز برای تامین انرژی بسوزانند ، در نتیجه این موضوع  باعث افزایش انرژی در دسترس برای سلول ‌های مغزی شده و باعث رفع علائمی همچون  خواب آلودگی ، تغییرات مثبت در خلق و خو ، کاهش استرس و بهبود عملکرد مغز خواهد شد.

بهبود علائم بیماری ها

تحقیقات انجام شده در مورد این قرص لاغری نتایج مثبتی را در بیماران دچار درد قلبی به دلیل فعالیت زیاد که به آنژین قفسه صدری مربوط است نشان داده و باعث افزایش استقامت آن‌ ها در تمرینات ورزشی گردیده است. علائم بیماران دچار نارسایی قلبی ، بیماران با التهاب بافت قلب (Myocarditis) و بیماران دچار پر کاری غده تیروئید با مصرف این قرص لاغری بسیار کاهش پیدا کرده است . اکثر تحقیقات نشان داده‌ است که مصرف این قرص لاغری باعث افزایش تعداد اسپرم‌ ها و میزان تحرک آن ‌ها در مردانی می ‌شود که دچار کمبود تعداد اسپرم و یا ضعف حرکت آن‌ ها بوده و به همین دلیل به عقیمی نسبی دچار بوده اند .

قرص لاغری ال کارنیتین چیست و چه فوایدی دارد؟
قرص لاغری ال کارنیتین چیست و چه فوایدی دارد؟

برخی دیگر از مزایای مصرف  قرص لاغری ال کارنیتین عبارتند از :

  • کاهش وزن
  • داشتن اثرات چربی سوزی در بدن
  • اثرات آنتی اکسیدانی
  • کاهش استرس اکسیداتیو
  • بهبود علائم بیماری آلزایمر و بیماری های اختلال حافظه
  • بهبود بیماری های کلیوی و دیالیزی
  • درمان ناباروری در مردان
  • بهبود بیماری سندرم خستگی مزمن
  • داشتن تاثیرات مثبت بر روی توده های استخوانی
  • بهبود بیماری های قلبی مانند حملات قلبی ، نارسایی های قلبی ، آنژین ها ،بیماری عروق محیطی
  • کمک به بیماران دیابتی
  • بهبود عملکرد ورزشکاران استقامتی
  • بهبود بیماری های روانی

دوز و نحوه مصرف صحیح قرص لاغری ال کارنیتین

میزان مصرف مجاز روزانه این قرص لاغری ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی گرم است ، این میزان مصرف دارای عملکرد کافی و حداقل عوارض جانبی در بدن می باشد. تا زمانی که میزان مورد نیاز ال کارنیتین را از رژیم غذایی روزانه دریافت می ‌کنید نیازی به مصرف این قرص لاغری نخواهید داشت . بهترین زمان برای مصرف این قرص لاغری صبح یا قبل از تمرین است. قرص لاغری ال کارنیتین ۵۰۰ میلی‌ گرم متداول‌ ترین دوز تولید شده این قرص می باشد.

قرص لاغری ال کارنیتین چیست و چه فوایدی دارد؟
قرص لاغری ال کارنیتین چیست و چه فوایدی دارد؟

عوارض جانبی مصرف قرص لاغری ال کارنیتین چیست؟

مصرف این قرص لاغری در کوتاه مدت عوارض جانبی برای مصرف کننده نخواهد داشت اما استفاده طولانی مدت (مثلا  حدود  یک سال) از این قرص لاغری می ‌تواند باعث ایجاد حالت تهوع و استفراغ ، ناراحتی معده ، سوزش سر دل ، اسهال ، تشنج ، بوی بد عرق و نفس را در پی داشته باشد.

سعی کنید همراه این قرص لاغری ، مکمل های حاوی  D-carnitine و  DL-carnitine را مصرف نکنید زیرا این دو نوع کارنیتین ممکن است در عملکرد این قرص لاغری تداخل ایجاد کنند و شرایطی مشابه کمبود ال کارنیتین را برای شما به وجود آورند. علاوه بر این، ممکن است که این قرص لاغری در عملکرد داروهای مانند هورمون تیروئید و داروهای ضد انعقاد وارفارین تداخل ایجاد نماید.

کلام آخر

مصرف این قرص لاغری در صورت استفاده مناسب طبق نظر پزشک می توانند تاثیرات بسیار خوبی در بازسازی عضلات ، افزایش انرژی مورد نیاز بدن ، بهبود عملکرد مغزی و کمک به کاهش علائم ناخوشایند برخی از بیماری‌ ها از جمله بیماری های قلبی ، دیابت ، پرکاری تیروئید و نارسایی کلیوی برای شما داشته باشند. اگرچه اختلاف نظر در مورد اثر چربی سوزی این قرص لاغری وجود دارد ، اما به نظر نمی ‌رسد که مصرف این ماده بدون رعایت رژیم غذایی و تمرینات نسبتا سنگین تاثیر چندانی در کاهش وزن و سوزاندن چربی‌ ها در افراد معمولی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا