Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

مزایای فوق العاده عرقیات گیاهی درمان ریزش مو

عرقیات گیاهی درمان ریزش مو یکی از روش های متداول برای رفع مشکل از دست دادن موها است. بسیاری از افرادی وقتی متوجه ریزش موهای خود می شوند در اینترنت به دنبال راه حل می گردند. افزایش مشکلات ریزش مو باعث شده است تا افراد به دنبال روش های درمانی قابل اعتماد برای حفظ موهای سر خود باشند. از درمان های خانگی و روش های طبیعی گرفته تا درمان های پزشکی و جراحی ، ریزش مو به روش های مختلف اکنون قابل کنترل و پیشگیری است.

برای درک علت اصلی این ریزش مو بهتر است به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید. درمان ریزش مو شامل روش های مراقبت از مو ، یک رژیم غذایی متعادل و ورزش و درمان پزشکی باشد.

از دست دادن ۵۰-۱۰۰ تار مو در روز طبیعی است. اما وقتی دسته هایی از موهای خود را روی زمین می بینید ، طبیعتاً از اینکه آهسته اما مطمئناً طاس می شوید وحشت می کنید. از آلودگی و مسائل بهداشتی گرفته تا بهداشت شخصی و شرایط ژنتیکی ، شرایط مختلف باعث ریزش مو می شود. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک شما را با عرقیات گیاهی درمان ریزش مو آشنا خواهیم کرد لطفا همراه ما باشید.

چگونه می توان جلوی ریزش مو را گرفت؟

حدود ۴۰٪ از مردان با رسیدن به ۳۵ سالگی دچار ریزش موی مشهود می شوند و بیش از ۵۰٪ از زنان تحت تأثیر ریزش مو قرار می گیرند. بنابراین باید از روش های مختلف برای درمان ریزش مو استفاده کنند. در صورت تجربه ریزش مو ملایم روش های زیر را امتحان کنید:

روغن ، شامپو و نرم کننده را تغییر دهید:

گاهی اوقات ، محصولات مویی که استفاده می کنید باعث ریزش موها می شوند. از محصولاتی استفاده کنید که متناسب با نوع پوست سر شما باشد.

مصرف دارو را قطع کنید:

برخی از داروها می توانند باعث ریزش مو شوند، به عنوان یک عارضه جانبی یا به دلیل اینکه با سیستم شما سازگار نیستند.

رنگ مو:

مواد شیمیایی موجود در رنگ مو باعث ریزش ناگهانی مو در بسیاری از افراد شده است. از رنگ موهای مرغوب (مخصوصاً آنهایی که فاقد آمونیاک هستند) استفاده کنید.

ماساژ روغن:

ماساژ منظم پوست سر با استفاده از روغن نارگیل بکر یا روغن های اساسی گردش خون را در پوست سر افزایش می دهد که می تواند به جلوگیری از ریزش مو کمک کند. عرقیات گیاهی درمان ریزش مو نیز بسیار موثر هستند.

اگر مطمئن نیستید که چرا دچار ریزش ناگهانی مو شده اید بهترین راه این است که به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا دلیل اصلی ریزش مو شما را مشخص و آن را درمان کند.

مزایای فوق العاده عرقیات گیاهی درمان ریزش مو
مزایای فوق العاده عرقیات گیاهی درمان ریزش مو

انواع عرقیات گیاهی درمان ریزش مو

روغن گیاهی نعنا:

عرق نعناع با خاصیت ضد قارچی و ضد التهابی یک عرق بسیار مفید برای درمان ریزش مو است. در طب سنتی ماساژ این عرق را بر روی پوست سر مفید می دانند زیرا موجب تحریک و افزایش جریان خون در پوست سر می شود. برای استفاده از عصاره نعناء ابتدا  ۳ قاشق چای خوری آب را با ۳ قطره عصاره نعنا مخلوط کرده و روی پوست سر ماساژ دهید.

عرق گیاهی بومادران:

عرق بومادران نیز به دلیل خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده برای پوست سر و رشد موها بسیار مفید است. عصاره این گیاه را به دلیل محتوای اسید چرب حتی به عنوان شوینده طبیعی می توان مورد استفاده قرار داد.

عرق گیاهی برگ گردو :

عرق گیاهی برگ گردو یکی از عرقیات گیاهی درمان ریزش مو است که می توانید آن را روی پوست سر ماساژ دهید. این عرق به براق شدن و جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.

عرق گیاهی بابونه:

با ماساژ روزانه پوست سر با عرق بابونه می توانید روند ریزش مو را برعکس کنید. بابونه پوست سر را ضدعفونی کرده و بستر را برای رشد بهتر موهای ضخیم و سالم آماده می کمد.

عرق مریم گلی :

مریم گلی یکی دیگر از عرقیات گیاهی درمان ریزش مو است. برای استفاده از منافع این عرق گیاهی می توانید موهای خودتان را با آن شستشو دهید.

عرق گیاهی گزنه :

گاهی اوقات ریزش مو  ناشی از فقر مواد معدنی و رژیم غذایی ناسالم است. این عرق گیاهی بدن را سم زدایی کرده و به جذب بهتر مواد مغذی از دستگاه گوارش کمک می کند. شما می توانید از دمنوش و عرق گزنه برای درمان ریزش مو استفاده کنید.

مزایای فوق العاده عرقیات گیاهی درمان ریزش مو
مزایای فوق العاده عرقیات گیاهی درمان ریزش مو

 عرق گیاهی رزماری :

عرق رزماری یکی از عرقیات مفید برای حفظ سلامتی است. این عرق گیاهی حاوی آهن ، پتاسیم ، ویتامین ث ، کلسیم ،  ویتامین  B6 و ویتامین A است. این عرق گیاهی همچنین حاوی فیبر ، کربوهیدرات ، آنتی اکسیدان و پروتئین است که برای سلامت بدن مفید هستند. رزماری از اثرات مخرب هورمون تستوسترون بر ریشه مو جلوگیری کرده و از ریزش مو جلوگیری می کند.

عرق گیاهی چلتوک :

عرق گیاهی چلتوک با دارا بودن ویتامین B برای رشد موها بسیار مفید است. برای این منظور می توانید روزانه ۳ استکان عرق چلتوک برنج را به صورت خوراکی مورد مصرف قرار دهید.

عرق ریشه باباآدم 

عرق و دمنوش ریشه باباآدم نیز در طب سنتی  برای جلوگیری از ریزش مو تجویز می شود. این عصاره با بهبود جریان گردش خون در پوست سر و خون رسانی فولیکول های مو به رشد موها کمک می کند. این عرق گیاهی با تغذیه فولیکول ها به رشد موها و جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.

عرق گل ختمی

عرق و عصاره گل ختمی حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدان های زیادی است که برای سلامت موها مفید است. شما می توانید با ماساژ مخلوطی از روغن نارگیل و عرق گل ختمی  روی پوست سر به رویش موهای جدید کمک کنید.

عرق گیاهی اسطوخودوس

عرق گیاهی اسطوخودوس یکی دیگر از عرقیات گیاهی مفید با خواص ضد التهابی ، ضد میکروبی و ضد عفونی کننده است. این گیاه با تحریک جریان خون در پوست سر به رشد موها کمک کرده و از ریزش مو جلوگیری می کند. با ترکیب عصاره اسطوخودوس و روغن زیتون فرآوری نشده و ماساژ آن بر روی پوست سر و ساقه موها می توانید به پرپشت شدن و رویش موهای جدید کمک کنید.

مزایای فوق العاده عرقیات گیاهی درمان ریزش مو
مزایای فوق العاده عرقیات گیاهی درمان ریزش مو

بهترین روش درمان ریزش مو چیست؟

تعیین علت ریزش مو به شما کمک می کند بهترین روش درمانی برای کاهش ریزش مو را پیدا کنید. همه متخصصان حرفه ای مو ، معاینه ای مفصل از پوست سر انجام می دهند و در صورت لزوم برخی آزمایشات خون را نیز برای تعیین علت ریزش انجام می دهند و یک روش مناسب برای کنترل آن پیشنهاد می کنند. در برخی موارد ، ممکن است نمونه برداری از پوست سر نیز انجام شود. درمان می تواند یکی از موارد زیر باشد:

ماینوکسیدیل:

گفته می شود ماینوکسیدیل به رشد مو کمک می کند و به عنوان درمانی برای طاسی استفاده می شود. این دارو برای کنترل فشار خون ایجاد شده و منجر به رشد بیش از حد مو به عنوان یک عارضه جانبی می شود. با استفاده مناسب ، ماینوکسیدیل بی خطر است.

فیناستراید:

این دارو ابتدا برای مبارزه با سرطان پروستات تولید شد. این دارو هورمون DHT موجود در پوست سر را کاهش می دهد و به جلوگیری از ریزش موی الگوی مردانه کمک می کند. اگرچه برخی از افراد با مصرف این دارو دچار عوارض جانبی می شوند.

شانه ها و دستگاه های لیزر:

شانه ها و دستگاه های لیزر برای تقویت رشد مو تکنیک جدیدی هستند. اگرچه مشخص شده است که این روش درمانی در صورت ترکیب با سایر روش ها / دارو موثرتر است.

کورتیکواستروئیدها:

تزریق کورتیکواستروئید در پوست سر برای کنترل ریزش مو ناشی از التهاب در افرادی است که از آلوپسی آره آتا (طاسی نقطه ای) رنج می برند.

اکستنشن پوست یک روش جراحی برای گسترش پوست سر برای کاهش طاسی است. روش فلپ سر یک عمل جراحی زیبایی است که در آن موها از قسمتی از پوست سر برداشته می شود و روی بخش های طاس قرار می گیرد.

ریشه درمانی مو یکی دیگر از روش های درمان ریزش مو است که در آن ریشه مو با تزریق مواد مغذی هدف قرار می گیرد. این روش از ریزش مو جلوگیری کرده و رشد مجدد مو را تشویق می کند.

سایر درمان ها شامل جوانسازی مو و درمان با تزریق مواد مغذی است. پیوند واحد فولیکولار (FUT) و استخراج واحد فولیکولیک (FUE) دو روش معمول کاشت مو هستند. این موارد توسط متخصصین پوست و جراحان انجام می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا