Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

آشنایی با مزایا و خواص بی نظیر عرق گیاهی بابا آدم

عرق گیاهی بابا آدم سرشار از خواص درمانی بسیار مفید برای افراد است. نام دیگر گیاه بابا آدم (گوش فیل ) و نام علمی آن Alocasia می باشد. گیاه بابا آدم متعلق به مناطق استوایی و نیمه استوایی همچون فیلیپین، اندونزی و مالزی است. دلیل نام گذاری این گیاه به گوش فیل این است که این گیاه برگ های بزرگی شبیه به گوش فیل دارد. عموماً این گیاه در نزدیکی باتلاق، رودخانه و مسیر آب می ‌روید و به همین دلیل ریشه های این گیاه ، مقاومت زیادی در برابر آب دارند.

امروزه از این گیاه به عنوان گیاه آپارتمانی نیز نگهداری می شود و می توان گفت یکی از خاص ترین و محبوب ترین گیاهان آپارتمانی می باشد. گلدهی این گیاه به صورت اندک و محدود می باشد و گلدهی این گیاه بیشتر در زمانی رخ می دهد که گیاه در طبیعت وجود داشته باشد، حتی اگر این گیاه گل هم بدهد، گل ها در برابر برگ های بزرگ این گیاه خیلی کوچک هستند و آنچنان به چشم نمی آیند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در رابطه با این عرق گیاهی ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

فهرست مطالب

گیاه بابا آدم چیست

گیاه بابا آدم از خانواده گیاه آراسه می باشد و ساختار این گیاه به گونه ای می باشد که دارای پیاز و ریزوم می باشند. اگر قصد هدیه دادن به افرادی دارید که علاقه زیادی به گل و گیاه دارند، حتما برایشان گیاه بابا آدم را انتخاب کنید و مطمئن باشید که آنها نیز از انتخاب شما خوشحال می شوند. رطوبت مورد نیاز این گیاه بالا می باشد و در زمان قرار گیری در محیط مرطوب می توانید شاهد رشد سریع این گیاه باشید.

این گیاه زیبا و خاص قادر است که خود را با میزان نور آفتاب تنظیم کند، بدین صورت که اگر نور کافی به گیاه برسد برگ های گیاه بزرگ تر می شود، اما اگر میزان نور زیاد باشد برگ های گیاه کوچک می ماند. درنتیجه باید در میزان نور دقت لازم را داشته باشید. شما می توانید از برگ های این گیاه به دلیل خواص درمانی بسیار زیاد برای تولید عرق گیاهی استفاده کنید.

آشنایی با مزایا و خواص بی نظیر عرق گیاهی بابا آدم
آشنایی با مزایا و خواص بی نظیر عرق گیاهی بابا آدم

انواع گیاه بابا آدم

حدود ۷۰ گونه از این گیاه وجود دارد، اما باید بدانید که تمام گونه های این گیاه به محیطی مرطوب و گرم نیاز دارند. حال قصد داریم سه نوع از این گیاه را که محبوبیت بیشتری دارند را نام ببریم و توضیح دهیم:

آلوکازیا آمازونیکا (Alocasia Amazonica)

 برگ های این گونه زیبایی خاص و منحصر به فردی دارد و به نوعی می توان گفت که برگ های آن ضخیم و چرمی شکل هستند.

آلوکازیا مکروریزو (Alocasia macrorrhizos)

وجه تمایز این گونه با گونه دیگر، در مورد برگ ها می باشد. برگ‌های این گونه پهن و بزرگ تر می باشد.

آلوکازیا زبرینا (Alocasia zebrina)

در این گونه برگ ها به صورت کشیده و بلند تر هستند و ساقه این گیاه با خطوط خاص و بدون نظم طراحی و شکل گرفته اند و همین موضوع باعث شده که زیبایی گیاه دوچندان شود.

چگونگی تهیه عرق گیاهی بابا آدم

عرق گیاهی بابا آدم یا گوش فیل سرشار از مواد معدنی و مغذی برای بدن می باشد و خواص درمانی بسیار زیادی نیز در خود جای داده است . ترکیبات موجود در این عرق گیاهی به درمان بسیاری از بیماری ها کمک می کند. در ساقه های گیاه بابا آدم ماده ای به نام اکسالات کلسیم وجود دارد که اگر در میزان مصرف آن دقت نشود، باعث لالی موقت و بروز مشکلات تنفسی برای فرد خواهد شد .

گیاه بابا آدم به همراه مقداری آب در دستگاه عرق گیری قرار می گیرد و به صورت سنتی و صنعتی عصاره گیاه گرفته می شود که به آن عرق گیاهی بابا آدم گفته می شود یا به عبارت دیگر عصاره ای که از اعضای گیاه، گل و ریشه که از طریق تقطیر بدست می آید، عرق گیاهی نامیده می شود. طبع این عرق سرد می باشد و می توان گفت که تمام خواص دارویی و مواد مغذی در گیاه بابا آدم در عرق آن نیز موجود می باشد . برای مصرف این عرق گیاهی پیشنهاد می شود که روزی سه فنجان قبل از هر وعده غذایی میل شود.

ترکیبات موجود در گیاه بابا آدم و عرق آن

ریشه این گیاه سرشار از مواد معدنی و مغذی همچون پتاسیم، منیزیم، ویتامین C و B6 می باشد. برای مصرف ریشه این گیاه، می توان آن را به صورت جوشانده و دم کرده مصرف نمود.

فواید و مزایای عرق گیاهی بابا آدم

عرق گیاهی بابا آدم دارای خاصیت بسیاری همچون کم کننده بزاق، زیاد کننده ادرار، تصفیه کننده خون، صفرا آور، ضد حساسیت و ضد خارش می باشد. در طب سنتی برای برطرف کردن بیماری های عفونی، سرخجه، سرخک، مخملک، قند خون، زونا، آبله مرغان، مسمومیت، آکنه، بیمار های پوستی، زرد زخم، ریزش مو، رماتیسم، آرتریت، دندان درد، واریس، اسید اوریک، نقرس، حساسیت و لاغری مفرط استفاده می شود.

ممکن است فشار خون را درمان کند

عرق گیاهی بابا آدم سرشار از پتاسیم است که مقدار سدیم اضافی را در خون از بین می برد و به صورت طبیعی فشار خون را تنظیم و کنترل کند.

برای دستگاه گوارش مفید است

عرق گیاه بابا آدم به دلیل داشتن مواد مغذی باعث سم زدایی دستگاه گوارش می شود و برای افرادی که دچار بیماری یبوست هستند ، نیز مفید است و اینکه می تواند به گونه ای عمل کند که روده ها بتوانند مواد مغذی را بهتر جذب کنند.

آشنایی با مزایا و خواص بی نظیر عرق گیاهی بابا آدم
آشنایی با مزایا و خواص بی نظیر عرق گیاهی بابا آدم

ممکن است قند خون را تنظیم کند

این عرق گیاهی کالری بسیار پایینی دارد و می تواند سطح قند خون را کنترل و تنظیم کند و شاخص گلیسمیک را نیز حفظ می کند. مصرف یک فنجان از دمنوش و عرق این گیاه برای افراد دچار قند خون بالا بسیار مفید می باشد.

 کلسترول خون را کاهش می دهد

عرق این گیاه سرشار از فیبر است که باعث جلوگیری از کلسترول بد در بدن می شود و بدن تولید کلسترول خوب را به صورت خودکار افزایش می دهد.

سلامت پوست را بهبود می بخشد

عرق گیاهی بابا آدم سرشار از آنتی اکسیدان های مورد نیاز برای بدن است که پوست را سالم و شاداب نگه می دارد و همچنین از عرق این گیاه برای درمان بیماری هایی مانند اگزما و آکنه نیز استفاده می شود.

باعث بهبود پاکسازی کبد می شود

کبد یکی از مهمترین اندام های بدن است و عرق این گیاه می تواند مواد سمی داخل کبد را پاکسازی کند و همچنین عملکرد کیسه صفرا را بهبود ببخشد تا کبد به نحو احسن کار کند.

فعالیت های هورمونی را تنظیم می کند

زمانی که احساس می کنید از نظر هورمونی بدنتان بهم ریخته است، می توانید مقداری از عرق گیاهی بابا آدم را مصرف کنید و هورمون های بدنتان را به تعادل برسانید.

 سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

این گیاه سرشار از ویتامین C و ویتامین E است که برای داشتن یک سیستم ایمنی سالم بسیار مفید می باشند. این عرق گیاهی به دلیل داشتن انواع آنتی اکسیدان ها از بدن در برابر رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو محافظت می کند.

سرماخوردگی و تب را کاهش می دهد

از قدیم تا به امروز ریشه های این گیاه ر برای درمان سرماخوردگی و تب تجویز می شود. این گیاه دارای خواص خلط آور و ضد انعقادی می باشد و می توان آن را برای بهبود گلودرد، سرفه و تب استفاده کرد.

 به تصفیه خون کمک می کند

مواد موجود درعرق گیاهی بابا آدم خون را پاکسازی و تصفیه می کند و همچنین مواد زائد (رادیکال های آزاد) موجود در خون را نیز از بین می برد. نکته مهم این است که این عرق گیاهی، می تواند لخته شدن خون در شریان ها و رگ ها را کاهش دهد.

ممکن است باعث کاهش وزن شود

افرادی که به دنبال دارویی برای لاغری هستند، می توانند از عرق گیاهی بابا آدم برای دستیابی به لاغری و تناسب اندام استفاده کنند. این عرق گیاهی دارای مواد مغذی بسیار زیادی می باشد که مواد مورد نیاز بدن را تامین می کند.

باکتری ها و عفونت ها را کاهش می دهد

فواید و خواص درمانی این عرق گیاهی بسیار زیاد می باشد و خواص ضد باکتریایی و ضدعفونی کننده نیز دارد. عرق گیاهی بابا آدم سرشار از پلی استیلن و مواد مفید دیگری است که درمان کننده ناراحتی هایی ناشی از عفونت قارچی و باکتریایی می باشد.

آشنایی با مزایا و خواص بی نظیر عرق گیاهی بابا آدم
آشنایی با مزایا و خواص بی نظیر عرق گیاهی بابا آدم

ممکن است التهاب را کاهش دهد

یکی دیگر از خواص و فواید بی نظیر، عرق گیاهی بابا آدم خاصیت ضد التهابی بودن آن است و این خاصیت باعث درمان ناراحتی های التهابی بدن می گردد.

ناراحتی های عصبی را بهبود می بخشد

مصرف عرق گیاهی باباآدم، به دلیل داشتن مواد معدنی و ویتامین ها به بهبود سیستم عصبی و ناراحتی هایی از این قبیل کمک می کند.

ممکن است مانع ریزش مو شود

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که افراد زیادی از آن رنج می برند. حال عرق گیاهی بابا آدم می تواند با جلوگیری از خشکی پوست کف سر باعث بهتر شدن رشد مو شود.

عوارض جانبی مصرف عرق گیاهی بابا آدم

بیشتر گیاهان سرشار از خواص درمانی و مواد مغذی برای بدن می باشند و برای درمان بسیاری از بیماری ها می توانند مفید باشند. همیشه باید در میزان مصرف گیاه بابا آدم و عرق آن دقت لازم را داشته باشید، زیرا مصرف بیش از حد آن باعث ایجاد مشکلات بسیار جدی برای فرد می شود که در ادامه ذکر شده است:

اختلالات بینایی

همانطور که گفته شد این گیاه و عرق آن در درمان بسیاری از بیماری ها می تواند بسیار موثر و مفید باشد، اما مصرف بیش از حد آن می تواند عوارض جانبی همچون اختلال در بینایی را برای فرد بوجود بیاورد. به همین دلیل باید در مصرف این عرق گیاهی بسیار دقت داشته باشید.

افزایش دفع ادرار

یکی دیگر از عوارض جانبی مصرف این گیاه و عرق آن افزایش دفع ادرار است. مصرف بیش از اندازه عرق این گیاه ، می تواند باعث شود که بدن حجم بیشتری از آب مورد نیازش را دفع کند.

 موارد منع مصرف عرق گیاهی بابا آدم

نکته مهمی که در مورد گیاه بابا آدم و عرق آن وجود دارد، این است که این گیاه سمی می باشد و بهتر است از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه داشته شود . گیاه بابا آدم، شیره ای حساسیت زا تولید می کند و اگر این شیره با بدن انسان تماس داشته باشد، باعث ایجاد خارش و سوزش در آن ناحیه از پوست می شود. همچنین افرادی که فشار خون پایینی دارند، نیز نباید از این عرق گیاهی استفاده کنند.

مصرف عرق گیاهی بابا آدم در دوران بارداری و شیردهی

فقط با مشورت پزشک می توانید از این عرق گیاهی در دوران بارداری و شیردهی استفاده کنید.

عرق بابا آدم برای چیست

عرق بابا آدم، یک عرق گیاهی بسیار مفید است که از گیاه بابا آدم یا فیل گوش تهیه می شود. عرق بابا آدم در طب سنتی بسیار شناخته شده است. این عرق گیاهی برای تقویت سلامت پوست بسیار استفاده می شود. از این عرق گیاهی می توان برای بهبود مشکلات پوستی مانند آبسه، آکنه، زخم ها و دیگر جراحات پوستی استفاده کرد.

از دیگر خواص عرق گیاهی بابا آدم می توان به بهبود درد مفاصل، افزایش قد، کاهش وزن، بهبود عملکرد کلیه، تصفیه خون، کاهش قند خون و بهبود بیماری دیابت اشاره کرد. شما می توانید با مصرف در حد اعتدال این عرق گیاهی از فواید بسیار زیاد آن بهره مند شوید.

عرق بابا آدم به دلیل غنی بودن از مواد معدنی مفید مانند پتاسیم، برای فشار خون نیز بسیار استفاده می شود. این عرق گیاهی به دلیل داشتن ترکیبات مفید، باعث تقویت دستگاه گوارش و بهبود هضم غذا می شود. بنابراین از آن می توانید برای درمان برخی از مشکلات گوارشی مانند یبوست و نفخ استفاده کنید.

عرق بابا آدم از آنجایی که غنی از فیبر گیاهی است برای کاهش وزن نیز بسیار مفید است. مصرف منظم این عرق گیاهی به کاهش وزن شما بسیار کمک می کند. علاوه بر کاهش وزن به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های قوی، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود عملکرد قلب شما نیز می شود.

طریقه مصرف عرق بابا آدم

شما می توانید عرق بابا آدم را به صورت روزانه به میزان یک استکان قبل از صرف وعده های غذایی میل کنید. توصیه می شود از مصرف بیش از حد این عرق گیاهی خودداری کنید.

عوارض عرق بابا آدم

مصرف بیش از حد عرق بابا آدم، ممکن است عوارض جانبی را برای سلامتی ایجاد کند. برخی از شایع ترین عوارض جانبی مصرف این عرق گیاهی شامل مشکلات گوارشی، سردرد، واکنش های آلرژیک و تداخلات دارویی است. توصیه می شود به دلیل نبود اطلاعات کافی در مورد عوارض جانبی عرق بابا آدم در دوران بارداری و شیردهی از مصرف این عرق گیاهی اجتناب کنید.

همچنین توصیه می شود افراد دیابتی، هنگام استفاده از این عرق گیاهی بسیار دقت داشته باشند. زیرا ممکن است قند خون را به سرعت کاهش دهد. بنابراین توصیه می شود قبل از مصرف عرق بابا آدم، با پزشک خود مشورت کنید.

عرق بابا آدم برای افزایش قد

شما می توانید عرق بابا آدم را در دوران رشد، برای افزایش قد به کودکان خود بدهید. این عرق گیاهی به دلیل غنی بودن از پتاسیم، باعث تقویت رشد استخوان ها می شود. همچنین به دلیل داشتن هورمون رشد، قد را تا حدودی افزایش می دهد. بهتر عرقیات گیاهی را به صورت رقیق شده به کودکان خود بدهید.

طریقه مصرف عرق بابا آدم برای چاقی

عرق بابا آدم بیشتر برای لاغری و کاهش وزن مصرف می شود ولی شما می توانید زیر نظر متخصص طب سنتی در ترکیب با داروهای گیاهی دیگر آن را برای چاقی نیز استفاده کنید.

خرید عرق بابا آدم

برای خرید عرق بابا آدم شما می توانید بدون خروج از منزل عرقیات گیاهی را از سایت های فروش محصولات گیاهی سفارش دهید. همچنین می توانید با مراجعه به عطاری های محل خود اقدام به خرید این عرق گیاهی کنید. بهتر است عرقیات گیاهی را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

عکس بابا آدم

 

عکس بابا آدم
عکس بابا آدم

عرق بابا آدم برای دیابت

یکی دیگر از خواص عرق گیاهی بابا آدم، بهبود بیماری دیابت است. این عرق گیاهی به دلیل داشتن ترکیبات مفید، باعث کاهش سریع قند خون می شود. افراد دیابتی می توانند روزانه از عرق بابا آدم برای کاهش قند خون خود استفاده کنند. توصیه می شود افراد دیابتی، قبل از مصرف این عرق گیاهی با پزشک خود مشورت کنند. زیرا عرق بابا آدم، ممکن است با برخی از داروهای بیماران دیابتی تداخل داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا