Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آزمایشگاهیعمومی

کاربرد همزن شیشه ای چیست ؟ انواع و قیمت خرید و فروش

همزن شیشه ای از وسایل و لوازم آزمایشگاهی مورد نیاز در آزمایشگاه هایی مانند آزمایشگاه شیمی، آزمایشگاه زیست شناسی، آزمایشگاه های تحقیقاتی و… بشمار می آید. از کاربرد همزن شیشه ای می توان به مخلوط نمودن محلول ها و یا یکنواخت نمودن دمای محلول اشاره نمود. انواع همزن شیشه ای در جنس های مختلف وجود داشته و مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت همزن شیشه ای نسبت به سایر تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی بسیار مناسب بوده و علاوه بر آن طرز استفاده همزن شیشه ای نیز بسیار آسان است. خرید و فروش همزن شیشه ای در بسیاری از فروشگاه های عرضه محصولات آزمایشگاهی به صورت حضوری و آنلاین صورت می پذیرد. در ادامه این مقاله به معرفی کاربرد همزن شیشه ای و انواع و قیمت خرید و فروش آن پی پردازیم. با ما همراه باشید.

نشریه علمی جهان شیمی فیزیک قبلاً هم وسایل و دستگاه های آزمایشی را بررسی و معرفی نموده است. مانند : همزن مغناطیسی، هیتر آزمایشگاهی، شیکر آزمایشگاهی، حمام آزمایشگاهی یا بن ماری، هاون چینی و… .

همزن شیشه ای چیست ؟

در واقع همزن شیشه ای میله ای شیشه ای و توپر است که جهت استفاده های مختلفی مانند : مخلوط نمودن محلول ها، یکنواخت سازی گرمای محلول و همچنین ریختن مخلوط روی کاغذ صافی عرضه شده است. کاربرد همزن شیشه ای جهت کریستالیزاسیون در فرآیند تبلور مجدد نیز شناخته شده است. این وسیله شیشه ای می تواند دارای قطرهای مختلفی (۳ تا ۵ میلی متر) باشد. همچنین درازای آن نیز می تواند متفاوت باشد. با استفاده از چراغ بونزن در آزمایشگاه ها، می توان ته این همزن ها را گرد نمود. لازم به ذکر است که طول این وسیله باید متناسب با اندازه و شکل ظرف مورد نظر انتخاب شده و چند سانتی متر هم از ظرفی که استفاده می شود، بلندتر باشد.

کاربرد همزن شیشه ای چیست ؟ انواع و قیمت خرید و فروش
کاربرد همزن شیشه ای چیست ؟ انواع و قیمت خرید و فروش

انواع همزن شیشه ای را می شناسید ؟

جنس انواع همزن شیشه ای به طور معمول از بوروسیلیکات (پیرکس) و پلی پروپیلن می باشد. این وسیله به شکل قابل قبولی محکم و مقاوم ساخته می شود اما امکان شکستن آن در حین کار و تحت استرس وجود دارد. همزن شیشه ای جهت تمیز شدن از آلودگی ها و مواد شیمیایی، باید بعد از هر بار مصرف به خوبی شستشو شود.

انواع بسیار مختلفی از لوله و میله شیشه ای وجود دارد. انواع همزن شیشه ای ساخته شده از سیلیکا، متداول ترین انواع آن می باشد. اما انواع خاص دیگری هم موجود هستند.

  • سیلیکایی
  • کهربایی
  • خنثی
  • همزن‌های دارای مقاومت شیمیایی معمولی
  • انواع همزن دارای مقاومت شیمیایی بسیار بالا
  • همزن‌های پایدار در محیط های مختلف
  • همزن مقاوم به خوردگی شیمیایی
  • انواع سرب اندود شده
  • انواع عاری از سرب
  • انواع نرم
  • انواع قلیایی
  • انواع ماورای بنفش
  • انواع سنجشی
  • سیلیکای جوش خورده
  • بوروسیلیکاتی

روش های تمیز کردن انواع همزن شیشه‌ای چیست ؟

یکی از روش های تمیز کردن این وسیله، گذاشتن آن در بشر حاوی آب و تکان دادن و هم زدن آن در بشر است. برای برخی موارد می توان از گرما نیز استفاده کرد.

اگر مواد شیمیایی به همزن چسبیده باشند و پس از شست و شو با آب هم شسته نشوند، می توان از مقداری حلال مناسب جهت تمیز کردن همزن استفاده نمود. پس از تمیز شدن وسیله، می توان همزن را با آب مقطر شستشو داده و خشک نمود.

کاربرد همزن شیشه ای برای چیست ؟

کاربرد همزن شیشه ای، هم زدن محلول ها با کمک نیروی دست است. کاربرد همزن شیشه ای در محیط های آزمایشگاهی فراوان بوده و شامل کمک به ریختن مایع از ظروف مختلف، تفکیک نمودن امولسیون ها و تحریک عمل کریستالی می شود. در ادامه به توضیح هر یک از کاربرد های آن پرداخته شده است.

این میله ها جهت ریختن آهسته مایعات مختلف از ظروف نیز استفاده می شود. ریختن آهسته محلول های شیمیایی در هنگام کار، از آن جهت که این مواد در اثر پاشیده شدن روی پوست، برای سلامتی خطر دارند بسیار مهم است. برخی از مواد شیمیایی می توانند با سرعت بالایی واکنش داده و باعث بروز مشکلاتی شوند. کاربرد همزن شیشه ای جهت  ریختن مایع سبب نگه داشتن رسوب یا جسم معلق در کف بشر شده و در نتیجه احتمال این‌که سبب آشفته سازی و تکان دادن جامد یا رسوب در ظرف شود را پایین می آورد. همه این مزایا به دلیل اینکه مایع با سرعت بسیار آهسته ای ریخته می شود رخ خواهد داد.

جهت تحریک کریستالی شدن در آزمایش کریستالیزاسیون مجدد می توان از انواع همزن شیشه ای در سایز های مختلف برای خراشیدن بخش داخلی فلاسک حاوی محلول استفاده نمود. تا کریستالیزه شدن از همان نقطه خراش شروع شود.

لوله و انواع همزن شیشه‌ای متشکل از مواد سیلیکایی جوش خورده هم وجود دارند. از انواع همزن ها در آزمایشگاه، آب سنج، لوله اشعه ایکس، لوله خلأ و موارد کاربردی فرآیند های صنعتی استفاده می شود.

کاربرد همزن شیشه ای چیست ؟ انواع و قیمت خرید و فروش
کاربرد همزن شیشه ای چیست ؟ انواع و قیمت خرید و فروش

ویژگی مهم در کاربرد همزن شیشه ای چیست ؟

  1. در برابر حرارت های زیاد مقاومت زیادی داشته باشد.
  2. در برابر مواد شیمیایی قوی مقاوم باشد.
  3. در برابر ضربه پایداری بالایی داشته باشد.

با رعایت ایمنی در آزمایشگاه تا چه اندازه آشنا هستید ؟

استفاده از روپوش آزمایشگاهی در محیط آزمایشگاه امری مهم و ضروری می باشد. این کار از تماس مستقیم پوست بدن با مواد شیمیایی جلوگیری می‌ نماید. درواقع روپوش آزمایشگاهی از وسایل حفاظت شخصی بشمار می آید.

پوشیدن انواع دمپایی، صندل، کفش ‌های جلو باز و کفش‌ های پاشنه بلند در محیط های آزمایشگاه ممنوع است. زیرا در صورت ریختن مواد شیمیایی بر روی پا، پوست پا آسیب خواهد دید. این یکی از مهم ترین نکاتی است که برای ایمنی در آزمایشگاه باید رعایت گردد.

استفاده از لنز های چشمی در محیط های آزمایشگاه ممنوع است، حتی اگر از عینک ایمنی نیز استفاده شود. بخار مواد شیمیایی ممکن است به چشم ها صدمات جبران ناپذیری وارد کنند. بخار بعضی از مواد شیمیایی رطوبت چشم را به خود جذب کرده و عارضه خشکی چشم را منجر می شوند. در صورت آسیب به چشم چنانچه لنز در چشم باشد، برای برداشتن آن ها و جلوگیری از آسیب های دیگر تنها راه عمل جراحی خواهد بود.

از پوشیدن لباس ‌های آویزان و گشاد در آزمایشگاه جدا خودداری کنید. زیرا ممکن است در حال کار با تجهیزاتی مانند چراغ بونزن و یا تجهیزات مشابه، لباس آتش گرفته و باعث صدماتی جدی شود.

از به دست کردن ساعت، جواهرات و انگشتر در محیط هایی مانند آزمایشگاه خودداری نمایید. زیرا ممکن است با جذب بخارهای شیمیایی، موجب خارش و التهابات پوستی شود.

قیمت همزن شیشه ای چگونه است ؟

قیمت همزن شیشه ای می تواند به عوامل گوناگونی بستگی داشته باشد. قیمت همزن شیشه‌ای ساخت ایران هم با نمونه های خارجی تفاوت هایی داراست. نمونه های خارجی این محصول معمولاً قیمت های بالاتری نسبت به نمونه های مشابه داخلی دارند. این تفاوت قیمت را می توان به وارداتی بودن و تنوع در کیفیت ساخت آن ها نسبت داد. البته شرکت ها و کارخانه های مختلفی وجود دارند که اقدام به تولید و واردات این وسیله نموده اند که قیمت هر شرکت برای محصولات خود، متفاوت خواهد بود. البته باید به این نکته نیز اشاره نمود که به طور کلی این وسیله آزمایشگاهی از وسایل ارزان قیمتی است که در همه آزمایشگاه ها یافت و استفاده می شود.

روشن است که محصولات با کیفیت ساخت بهتر و یا محصولاتی که توسط شرکت های معتبر و معروف تجهیزات آزمایشگاهی و تجاری خارجی تولید شده‌اند، قیمت فروش بالاتری را در بازار دارند. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و توجه به تولیدات داخلی، شرکت های ایرانی هم توانسته اند محصولات خود را با کیفیت مناسب تولید و در بازار خرید و فروش عرضه نمایند. این شرکت ها بعضاً حتی توانسته اند با شرکت های خارجی نیز رقابت کرده و محصولی باکیفیت و قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.

قبلاً هم اشاره شد که انواع همزن شیشه‌ای در سایز و جنس های مختلفی تولید و به بازار خرید و فروش عرضه می گردند. هر کدام از این انواع برحسب کیفیت و کارایی های مختلف، قیمت های گوناگونی را نیز می توانند داشته باشند. بنابراین هر آزمایشگاه می تواند انواع مورد نیاز را در جنس و سایز مختلف تهیه و به کاربران خود ارائه دهد.

خرید و فروش همزن شیشه ای چگونه است ؟

جهت خرید و فروش همزن شیشه ای به مراکز فروش دستگاه ها و لوازم آزمایشگاهی می توان مراجعه کرده و این محصول را تهیه نمود. خرید همزن شیشه ای را می توان از بسیاری شرکت های معتبر واردکننده و تولید کننده که بسیاری از آن ها سایت و فروشگاه اینترنتی محصولات خود را نیز راه اندازی نموده اند، به سادگی انجام داد. قیمت فروش همزن شیشه ای بسته به برند تجاری، جنس و تولید داخل یا خارج بودن آن، مقادیر متفاوتی را شامل شود.

کارشناسان خرید لوازم آزمایشگاهی می توانند با برآورد نیاز آزمایشگاه و بررسی نوع کاربرد همزن شیشه ای در آزمایشگاه، انواع مناسب این وسیله را در تعداد مورد نیاز و با قیمت و کیفیت مناسب از مراکز خرید و فروش انواع لوازم و وسایل آزمایشگاهی تهیه کرده و در اختیار کاربران آزمایشگاهی قرار دهند. امروزه اینترنت خرید و تحویل وسایل مورد نیاز را آسان کرده است. بسیاری از شرکت ها نیز برای جلب رضایت مشتری، امکان تحویل در محل را نیز فراهم نموده اند. بنابراین کاربران می توانند محصول مورد نظر را با سفارش تلفنی یا اینترنتی به شرکت مربوطه، در محل مورد نظر دریافت نمود.

کاربرد همزن شیشه ای چیست ؟ انواع و قیمت خرید و فروش
کاربرد همزن شیشه ای چیست ؟ انواع و قیمت خرید و فروش

سخن آخر

به دلیل وجود انواع حلال ها و مواد شیمیایی و … در آزمایشگاه ها، همواره برای اشخاصی که در این محیط ها مشغول به کار هستند، خطراتی وجود خواهد داشت. پس در محیط های آزمایشگاهی رعایت ایمنی امری بسیار ضروری می باشد.

در محیط های آزمایشگاهی استفاده از ماسک به کاهش خطرات ناشی از ترکیبات شیمیایی یا مواد بیماری زا کمک خواهد نمود. در هنگام هم زدن محلول های حاوی ترکیبات شیمیایی استفاده از ماسک امری ضروری است زیرا امکان نفوذ بخارات شیمیایی به دستگاه تنفسی وجود خواهد داشت.

دستکش، همان‌طور که می دانید از بسیاری آسیب های پوستی جلوگیری می کند. درواقع دستکش از پوست محافظت خواهد نمود. استفاده از دستکش در محیط های آزمایشی و کار با مواد شیمیایی و در هنگام کاربرد همزن شیشه‌ای بسیار مهم است چرا که در هنگام هم خوردن محلول امکان پاشیدن مواد شیمیایی به روی پوست دست ها بسیار زیاد است.

به طور کلی شرایط کار در آزمایشگاه حساس و مهم بوده و نیازمند نهایت دقت و توجه از سوی کاربران آزمایشگاه می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا